HCL.HR

ANKETA: Koliko bi po vama visokobudžetne igre trebale koštati u prodaji?

Zoran Žalac 24.07.2023.   •   110 komentara


Razvoj videoigara postaje sve skuplji, no koliko vi vrednujete zabavu s današnjim igrama? Da cijena visokobudžetnih igara ovisi o vama, na koliko biste ju postavili?

Nedavno smo mogli čuti kako razvoj jedne PlayStation ekskluzive sada košta oko 200 milijuna američkih dolara, povremeno čak i više od toga. Posljedica toga je, indirektno, i rast redovnih cijena za igre u prodaji. Nekad se igre plaćalo 60 eura, zatim 70, a danas – evo ih na 80 eura.

Mnogi će se složiti kako je 80 eura za prilično visok iznos za videoigru. Mnogima to čak nije ni dnevnica na poslu. No, pod pretpostavkom da ste svjesni kako budžet za igre nikome ne pada s neba, i da se slažete kako bi svačiji rad trebao biti plaćen, moramo vas pitati – koliko vama vrijede današnje, visokobudžetne igre?

Da je odluka na vama, ali i dalje iz perspektive kupca, koju biste redovnu cijenu vi postavili za prodaju novih igara čiji razvoj košta više stotina milijuna dolara? Biste li ostali pri nekadašnjim cijenama koje su se tražile za igre ili biste tražene cijene drastično srezali kako bi potaknuli prodaju?

Koliko bi po vama visokobudžetne igre trebale koštati u prodaji?
Ostavi glas

Komentari (110)

  • LegendaSvjetska

    24.07.2023 - 21:39

    u moderno doba maksimalno 20-30 eura ako imaju in game purchases

  • JCD-Bionicman

    24.07.2023 - 21:39

    Iskreno, 30 evra je cena za maltene svaku igru osim većih open world igara kao The Witcher, Cyberpunk, Elden Ring, pa i Yakuza serijal. Navedene igre i slične njima daju stotine i stotine sati prave zabave i dati 60 evra je opravdano u tom slučaju.
    Igre kao God of War, Uncharted, Spider-Man i ostale igre koje traju 10-20 sati nikako ne bi smele koštati više od 30 evra baš zbog toga što je mnogo manje truda uloženo nego za neku igru koja pruža 100 sati gameplaya. Verovatno se neki neće složiti ali iskreno po mom mišljenju, takve igre su preskupe, a lepa grafika ne može opravdati takvu cenu..

    • Dajsikeks

      @JCD-Bionicman, 24.07.2023 - 22:26

      Ček, manje truda? Samo zato kaj je linerna igra. Nije samo u veličini

    • Idealist

      @JCD-Bionicman, 24.07.2023 - 22:35

      Ne bih rekao da je u God of War i Uncharted uloženo manje truda. Nije sve u veličini mape…

    • JCD-Bionicman

      @Idealist, 24.07.2023 - 23:41

      Sigurno nije uloženo isto, a pogotovo više….

    • SonOfZeus

      @JCD-Bionicman, 24.07.2023 - 23:58

      Vidi se da imas s mozgom veze ko Petković s pucanjem penala. I AC serijal daje “stotine prave zabave” pa je 90% mehanika, questova i topografije copy-paste. Primjerice, jedan Fortnite može dati 1000+ sati zabave ako te to zanima, jel onda vrijedi 200 eura?

    • JCD-Bionicman

      @SonOfZeus, 25.07.2023 - 00:05

      Taman sam pomislio da bi ljudi razumeli pošto sam lepo sve objasnio, i onda mi se pojavi duduk i komentariše nešto samo da bi dobio pažnju…

    • djosic85

      @JCD-Bionicman, 25.07.2023 - 01:26

      Spider man po tebi traje 10-20 sati, ma bravo čiko.

    • PppPP

      @JCD-Bionicman, 25.07.2023 - 08:25

      Logika donekle drži vodu, ali kako loši primjeri auu

    • Ivano Blazevic

      @JCD-Bionicman, 25.07.2023 - 09:01

      Sta mnogo manje truda,koliko insomniac samo potrosio da pogodi kretanje u spidermanu,bilo je teze to nego elden ringu nabacat nekoliko neprijatelja na neki dio mape ili unchartedu napravit jedan pogled na planinu koji je toliko detaljan,a vidis ga samo jednom u igrici dok u cyberpunku dizajniraju jednu zgradu i stave je negdje u gradu kod koje ces mozda proci tisucu puta,a nije tako posebna.Ne kazem da mozes napravit elden ring i cyberpunk za burek,ali ne mozes znat koliko je sta kostalo i nekim reci aje se vi prodajite za 80,a vi za 30

    • sparrowpunk

      @JCD-Bionicman, 25.07.2023 - 13:01

      Mislim da Yakuzu ne možeš uspoređivati sa igrama poput Witchera, Cyberpunka i Elden Ringa. Yakuza nema tako veliku mapu. Istina da ima puno contenta i mapa je doslovno natrpana njime ali to i je zbog toga što nije velika kao mapa iz Witchera 3. Ako si mislio na trajnost, onda se slažem s tobom.

    • JCD-Bionicman

      @sparrowpunk, 25.07.2023 - 14:13

      Nisam baš bukvalno mislio na veličinu mape već na količinu kontenta i širinu main storija i na način na koji je priča ispričana. Dosta dugih cutscena, content koji je prezabavan, muzika koja je vrh, likovi, replay value, a npr. ako bi neko pogledao Yakuza serijal, video bi da je većinom tuča gameplay pa bi se činilo dosadnim ali u praksi je mnogo drugačije 🙂

    • sparrowpunk

      @JCD-Bionicman, 26.07.2023 - 12:23

      Da, tučnjava postane repetitivna nakon nekog vremena. Sreća pa ima toliko contenta.

    • Iceman73

      @JCD-Bionicman, 25.07.2023 - 18:33

      Ala si ga nadrobil,svaka čast!

  • pinkfloyd94

    24.07.2023 - 21:41

    Cak i nije problem platit punu cijenu igre ako je to punokrvni hit, bez ijedne tehnicke mane. Veci problem je sto izdaju polugotove proizvode na punoj cijeni, ali ima nesto i u tome da smo si sami krivi prednarucivanjem i kupovanjem istih.

    • MAJSTOR RINGO

      @pinkfloyd94, 24.07.2023 - 22:34

      Slazem se kolega, iako su poprilicno igre skupe, za vecinu ljudi sa nasih prostora, licno cu uvek dati za neko remek delo ps eksluzivu, punu cenu, nije mi problem, one su i ispolirane maksimalno na day one. Kome je skupo uvek moze pricekati popust. Neko rece dole, valjda mamojebac, jbg. Nemam neke poroke, sem ponekad pivom urokat sa ekipom🤣. Licno imam solidna primanja, moze se izdvojiti i neki dinar za igru🙂.
      Na kraju krajeva ovo nije bas jeftina zabava, kome je preskupo moze naci neki drugi hobi.

    • Stecajni_upravnik

      @MAJSTOR RINGO, 24.07.2023 - 23:43

      ” Razvoj jedne PlayStation ekskluzive sada košta oko 200 milijuna američkih dolara”. Ako je cena igre 50 usd, to je nesto oko 4 miliona kopija. Elden Ring je prodat u 12 miliona kopija u prvom mesecu prodaje. Ubaci u kalulaciju podatke za gta5 i videces koliko nas realno reketiraju, posebno sto je cifra od 200 miliona neobicno visoka.

    • MAJSTOR RINGO

      @Stecajni_upravnik, 25.07.2023 - 00:58

      Pa sada jel bas 200 miliona realna i prava cifra, ne bih znao, ali s obzirom da se ta cifra odnosi na Naughty dog, moze biti da je toliko. Pogledaj samo koliko uposlenih ljudi imaju, pogledaj kakva je to AAA big budget visoka produkcija, ako si igrao neku njihovu igru, verujem da jesi 100%, videces kakva je to produkcija, recimo TLOU part 2, koliko je tu truda ulozeno, na svaKu sitnicu, najmanji detalj su vodili racuna, na svaku animaciju, neverovatno detaljna igra, sve to kosta drug, ili da ne pricamo pogotovo o RDR2 na pr. Sto se tice prodaje, tu treba videti koliko su prodali kopija po punoj ceni, koliko na snizenju recimo 30-50-60%, ali nesumnjivo pokriju troskove i zarade poprilicno. Jbg. Biznis je to brate. Isto ti je i sa filmskom industrijom, uloze u neki film 200 miliona usd, zarade milijardu. E sada niko nas ne tera da kupujemo po punoj ceni, kome je skupo nek ceka popust. Kao sto sam rekao za TOP ps eksluzivu ne zalim da dam punu cenu, cak i da je svakog meseca po jedna ne bi mi bio problem, a nije, tako da mi to ne predstavlja opterecenje za kucni budzet, primera radi, ranije kada sam pusio cigarete, mesecno sam gorio po jednu i po ps ekskluzivu, a o klandzi da i ne govorim. Hvala bogu vec 5 godina je to iza mene.

    • Stecajni_upravnik

      @MAJSTOR RINGO, 25.07.2023 - 15:51

      Brate moj, podseti me kako je kolekcija ps igara skocila za preko 100 naslova kada sam ostavio cigarete. Gow je kao dva boxa cigareta pa ti vidi😂. Inace, slazemo se da je high biznis surova kategorija, korporativno upravljanje sam dobro izucio pa znam koliko su targeti nenormalno postavljeni, revizori polu pismeni ( cast izuzecima ) a ljudi pod pritiskom zarade. Daleko od toga da imam bilo sta protiv da svi lepo zarade samo sam protiv polu proizvoda po jezivim cenama. ND je retka ekipa koja izbacuje sredjene i polirane igre day one, zapravo da svi tako rade vece cene igara problem bile ne bi.

    • MAJSTOR RINGO

      @Stecajni_upravnik, 25.07.2023 - 16:13

      Ja bih tu dodao i Insomniac, Santa Monica, i Guerrila games, mada sam u FW imao manjih problema na mapi sa firegleam ikonama, i jos par sitnijih problemcica, zanemarljivo.
      Da, poluzavrsen proizvod, zadnji preorder mi bio Jedi survivor, imao sam poprilicno problema, nekih grafickih, ne toliko sa performansama. Tek zadnjim patchem sam mogao da zavrsim bounty hunters. Tako da sledeci preorder nekog nekog AAA third party naslova cu debelo promisliti. Iskreno i Alan Wake 2 mi je sumnjiv(remaster jedinice nestabilan framerate ps5) sto se tice performansi i nekih bugova. Tako da cu za njega sacekati recenziju pa tek onda odluciti o kupovini. SmM 2 ide 100% u preorder.

    • SPGamerAzrael

      @pinkfloyd94, 26.07.2023 - 05:26

      Bas to, ali danas realno svaka igra bude bolja kroz 3 do 6 mjeseci dodaju nove stavke u igri, ispeglaju je uklone “velike” bagove, dodaju ono sto igraci “zele” ponekad…

      Pogledajte valhallu po izlasku i poslije 6 mjeseci a tek nakon godinu dana ( ne pricam o dlc-ovima) vec o stvarima koje su dodali i sitnice, interakcije, rpg sustav izmjenili, opremu, nacin na koji se mozes koristir opremu itd… znaci dvije razlicite igre. Osim glupr valhalle sto sam narucio po izlasku, sjecam se jos vece gluposti a to je shadow of war ta igra po izlasku i poslije godinu nije ista igra.

      Nije da nemam novaca, ali vise nista ne kupujem skoro po izlasku osim ako ne dobojem besplatno ( cesto dobijem) ali i tad cisto zbog hajpa upalim igru par sati i stoji i ceka 6-8 mjeseci. Jedino god of war ragnarok je cekao 5 mjeseci dosao game plus, ispeglali igru dodali par sitnica i igra je bila 👌

  • mamojebac

    24.07.2023 - 21:41

    Idealno bi bilo besplatno haha
    Mislim, kako biti realan kad je u pitanju “tvoj” novčanik. Koliko god traže uvijek mi puno, samo eto nemam baš nekih drugih poroka pa se nađe koja para za igrice

    • darijoman

      @mamojebac, 24.07.2023 - 21:49

      Jebi ga stari cijeni malo tuđi rad, a ne samo gledati sa svog stajališta. Zamisli da tebi poslodavac kaže, puno mi je za isplatiti te jer ipak je to moj novčanik 😀

    • JCD-Bionicman

      @darijoman, 24.07.2023 - 21:54

      Poslodavac koji ne može isplatiti radnika, može odmah zatvoriti firmu, a čovek koji ne može priuštiti igru (pogotovo na našim prostorima) može birati da ne igra, čeka popust ili igra krekovano što opet nije problem. Ko neće da kupuje igre, ne vidim u čemu je problem igrati piratske jer kompanije ne gube novac na piratima zbog toga što isti nikada ne bi ni kupili kakva god situacija bila.

    • Idealist

      @JCD-Bionicman, 24.07.2023 - 23:03

      ovisi. neki kupe samo ako trebaju čekati na crack više od 3 dana.

      Uglavnom, da se staviš na poziciju kompanija, mislim da bi i ti radije rekao neka pirati radije ništa ne igraju ako ionako ne bi kupili nego da slobodno igraju šta ih volja.

    • Duanador

      @JCD-Bionicman, 24.07.2023 - 23:11

      To je glupost da je nebi kupili. To ne pije vodu opce nikako. Nebi je kupili i ne kupe jer ima besplatno. Da ne postoje piratske igre prodaja bi bila sigurno visa.

      Netflix je ukino dijeljenje racuna u nekim zemljama…svi oni koi su se slepali sa tudjim… Sta sada. Nemaju netflix vise. Ili sta?? maju samo ga placaju. Zato je porasto broj aktivnih racuna. Nisu rekli e sad ga necu ni imat jer nema vise besplatno ili dadnem kumu kutiju cigara mjesecno za dijeljenje acounta.

      Ztao to ne pije vodu i nikakva logika ne stoji iza tvog komentara o piratskim igrama.
      Mene zaboli ud dali neko piratizira ili ne, i sam sam nekad piratiziro. Ali ne krijem se iza toga da je to uredu, normalno ili da nikome nisam stetio satim.

    • JCD-Bionicman

      @Duanador, 24.07.2023 - 23:42

      Nisu svi posvećeni gejmeri kao ti na našim prostorima.
      Ljude je većinom briga za igre, a kada im se igra, skinu piratsku verziju i to je to.
      Ne vidim poentu tvog komentara kada sam rekao istinu…

    • Duanador

      @JCD-Bionicman, 26.07.2023 - 16:11

      “Ljude je većinom briga za igre, a kada im se igra, skinu piratsku verziju i to je to.”

      Sta da kazem na ovo? Ovdje si me totalno izbacio od ikakve volje za daljnim komentiranjem.

    • JCD-Bionicman

      @Duanador, 24.07.2023 - 23:55

      Ti porediš Netflix koji je 10 evra mesečno sa igrom koja košta 60 evra?
      Većina ljudi u srbiji ima minimalac koji je 400 evra.
      Struja košta 40-50 evra, ostali računi još toliko, ako ne i više.
      Kilogram belog mesa košta 7 evra, da ne nabrajam dalje.
      Ko može priuštiti igre? Imam milion primera gde su ljudi sa takvim platama uspevali da sakupe novac za dobar komp. ili konzolu i hoćeš reći da ako ne mogu da priušte igre, nisu ni trebali da kupuju komp? Pa, da ..baš logično..

    • MAJSTOR RINGO

      @JCD-Bionicman, 25.07.2023 - 01:10

      Nije ni 400€, 40.000 din to mu dodje manje od 350€. Zlatno doba, rece jednom jedan covek. Da mnogo ne balavimo o ekonomskoj situaciji ovde, mislim da ko ima porodicu i takva primanja, gejming je tom coveku ono zadnja rupa na svirali.

    • Motor City Bengals

      @MAJSTOR RINGO, 25.07.2023 - 01:32

      Balkanski tigar pa tako niske plate? Svasta!!

    • MAJSTOR RINGO

      @Motor City Bengals, 25.07.2023 - 08:29

      Balkanski tigar, da, ali na ružičastoj tv Bastilji!!!

    • pleto

      @Duanador, 26.07.2023 - 14:35

      Sve se slažem osim za kutiju cigara…puno skuplja on netflix pretplate 😉

    • Rick Sanchez

      @JCD-Bionicman, 25.07.2023 - 09:56

      Dosta netočnih tvrdnji imaš na ovoj HCL temi 🙂

    • mamojebac

      @darijoman, 24.07.2023 - 22:15

      Mislim da se nismo skužili haha htio sam reći da ako mi je nešto nužno, onda mi nije ni skupo. Jer svatko gleda omjer uloženo-dobiveno, tako i moj poslodavac(barem bi trebao, s obzirom da radim u državnoj firmi)
      S obzirom da igram samo igre koje imam kupljene, smatram da ih dovoljno cijenim 🐱‍👤

  • darijoman

    24.07.2023 - 21:42

    S obzirom da se radi o iznimno velikim troškovima izrade same igre neki omjer developeri/kupci po meni je 40 eura

  • game0wer

    24.07.2023 - 21:43

    Nema razloga za vise od 60 jer realno gledano kako idemo dalje igre bi cijenovno trebale ili vrlo malo padati ili stagnirati jer sve vise ljudi igra igre i to je cinjenica. Developerima su poslovi sve laksi i laksi sa ogromnim brojem alata koji stalno i konzistentno napreduju. Ne kazem da je lako napraviti igru ali je sigurno miljama lakse i treba manje i manje ljudi za sve vece igre nego prije 20 godina. Razlog zasto su poskupile smartram da je taj sto su ljudi puno vise gejmali tokom korone i ovima se to svidjelo pa sad idu vidit kolko smo spremni platit i dokle to moze ic; ovce ko ovce, mi to prihvacamo i jos ih branimo i spremni smo se satima svadjat s nekim na internetu da branimo kompanije koje imaju vise para nego neke drzave.

    • LegendaSvjetska

      @game0wer, 24.07.2023 - 21:48

      nije lakše nego prije 20 godina, pogledaj kakve su bile igre onda a kakve su sada
      da ima veći broj alata ali i posao je daleko veći

    • game0wer

      @LegendaSvjetska, 24.07.2023 - 22:59

      A realno jel stvarno veci posao? Gle kolko sablona vec postoji i kolko su te neke vece AAA igre na isti kalup. Od weapon wheela, skill treea, tolko nekih mehanika koje se koriste zadnjih X godina i onda jos vidis da dosta tvrtki otpusta ljude. Zakaj? Jer se sve vise stvari automatizira i lakse su za napravit. A s druge strane vece igre izlaze sve rijedje u sve gorem stanju. I gle kolko su se nekad trudili da ispeglaju igre i da izadju sa sto manje bugova u sto boljem stanju a gle ovo danas. Samo na tome mozes vidjet kolko je danas lakse i kolko takvih sranja prolazi bez nekih posljedica ili im jos i pomogne jer se o igri vise prica, a oni to porkpaju za mjesec dana. Gle kaj je bilo s Cyberpunkom koji je jos bio mila majka za ovaj, po stoti put, “novi” TLOU Part 1 i jos masu takvih sfusanih sranja koja zovemo igrama… Pa na kaj to lici? I tak se bude nastavilo jer prolazi, i cjene ce ic gore jer prolazi i jer se vec duze nije desio neki globali gejmerski bojkot. Garantiram ti da samo na tjedan dana prestanemo gutat ta sranja kaj nam serviraju i kolektivo odbijemo placat 80 eura za splacine stvari bi se brzo promjenile jer oni zive od nas, a ne mi od njih.

    • movie

      @game0wer, 24.07.2023 - 22:56

      Sve je baš suprotno. Danas ti trebaju veći studiji s više zapsolenih i više novca. Igre su kompleksnije nego ikada prije. Pogledaj na što su grafičke kartice sličile prije 20 godina a na št sliče danas i što sve mogu. Netko treba sve to napraviti da bi se iz njih izvukao maksimum. Neke igre u razvoju koštaju i preko 200 milijuna dolara. Koliko su najskuplje igre koštale prije 20 godina?

    • game0wer

      @movie, 25.07.2023 - 00:38

      Sve stoji al opet kazem puno vise ljudi igra i placa za igre nego prije. Oni budzet naplate ne samo od nas vec od raznih drugih strana. Da ne spominjem sulude mikrotransakcije i dlceve. Jesu igre kompleksnije al njih 99% ne opravdava cijenu od 80 eura da ga jebes. Em kaj je igre strasno jednostavnije prodat i monetizirat nego prije em kaj ih brdo izlazi u ocajnom stanju em kaj ih brdo koristi milijarde vec vidjenih i ocigledno prekopiranih mehanika i sistema. Reci mi kaj tocno razlikuje sve one Playstation igre tipa Horizon, Days Gone itd. u glavnini samo setting. Plus bas upravo sad pred nasim ocima desava da sve vise i vise studija biva kupljeno od strane velikih igraca sto znaci da ti studiji djele ideje, radnike i iskustva. Ne vidim kako iko moze vjerovat da igre stvarno moraju kostat 80e da bi oni zaradili.

    • movie

      @game0wer, 25.07.2023 - 08:48

      Danas igra puno više ljudi nego prije a i igre koštaju puno više nego prije. Ni ti ni ja ne vodimo tako velike poslove da bi mogli dati procjenu koliko igra realno mora koštati. Ja imam privatan posao i od njega dobro živim. No daleko lošije nego što to misle moji zaposlenici. Oni vide koliko novca uđe u firmu ali ne vide koliko novca izađe iz firme. Svi oni zbrajaju zaradu s onim što je ušlo minus njihove plaće a to je skoro pa zanemarivo. Da ne duljim, svaki studio želi zaraditi. Koliko je to danas teško vidimo po tome što je skoro svaki studio na prodaju. Zašto? Zato što su sigurniji pod okriljem neke velike firme poput Microsofta nego da se sami bore na tržištu. Danas je jako teško isproducirati, plasirati i pobrati novce na tržištu pored tolike konkurencije. Studiji nestaju preko noći, ljudi ostaju bez posla preko noći, projekti propadaju preko noći. Nitko ne vidi širu sliku već samo ono da mora iz svog džepa dati 80 eura. Nešto slično kao za kavu. Svi vide samo kad ti konobar uzme 2 eura. Svakome kažem, otvori birtiju kad si tako pametan i obogati se na kavi od jednog eura. Posao mi je takav da vidim koliko ljudi zarađuju. Znam koliko je to teško, znam koliko je teško uspjeti. To je stalna borba iz dana u dan. Nije sve crno i bijelo. Nisam im zavidan niti jedan posto niti bih volio biti na njihovom mjestu.

    • Fenner

      @movie, 25.07.2023 - 08:26

      movie, koliko zaradi ta igra od 200 milijuna dolara? Sigurno pet puta više! Da, razvoj igre puno košta, ali boga mi dobro oni zarade! Kako god bilo, po meni igre ne bi smjele koštati više od 50 eura. Meni se sve čini da će igranje igrica u nekoj skoroj budućnosti postati luksuz, barem kod nas.

    • movie

      @Fenner, 25.07.2023 - 08:58

      Nikad nije niti lijepo niti pametno davati paušalne procjene. Ja znam samo za jednu igru koja zaradi blizu te cifre o kojoj govoriš. No ne govoriš o projektima koji su propali i koji nisu ugledali svjetlo dana a odnijeli su ogromne novce. O ulaganjima u razvoj firme, svakodnevnom marketingu bez kojeg nema opstanka itd, itd. Nikoga ja ne branim niti opravdavam samo mi je glupo kada netko tko nema pojma kao što ga nemam niti ja u to koliko jednoj uspješnoj firmi treba novca da bi nesmetano radila i izbacivala na tržište igre. To su strašni novci. Kako si došao do cifre od 50 eura? Tako jer je to tebi ok cijena za igru, je li tako? No tako svijet i biznis ne funkcioniraju, na žalost. To što je ekonomska moć na ovim prostorima takva kakva je nije kriv activision ili EA niti oni igre rade za ovo područje niti od njega žive. Globalno smo nebitni. Najveća tržišta bez problema guta ove cijene. Da nije tako ne bi se pričalo o novim poskupljenjima.

    • Fenner

      @movie, 25.07.2023 - 10:01

      Slažem se i ne. Mene iskreno ne zanima koliko oni ulupaju love u proizvodnju, marketing itd… Mene zanima gotov proizvod. Ako nešto platim 100+ eura, onda očekujem da taj proizvod bude i kvalitetan što u većini nije. Naravno mi smo malo i zanemarivo tržište no bez obzira na to po meni cijena igre ne bi smjela premašiti 50 eura. Budimo iskreni, danas više od 80% igara financira se preko mikrotransakcija. Ipak u većini toga si u pravu, jednostavno smo u banani 🙂

    • game0wer

      @movie, 25.07.2023 - 16:16

      U neku ruku se i slazem s tim sto kazes al stvarno ne mogu skuzit kak su se onda prije studiji i igre uspjeli probijat i dobro zaradjivat sa nizim cijenama, bez mikrotransakcija i s puno manje igraca i mogucnosti za marketing i promociju. I opet smo imali jebeno dobre i raznovrsne igre, a danas svi kukaju i sve im je tesko i skupo i onda izbace gnojivo od igre ili izbace istu igru 5 puta u roku 10 godina ko neki remaster. Pa da ga jebes nekaj se tu ne poklapa. Onda se jos cude dok ih ljudi popljuju zbog toga kaj su izbacili poluproizvod ili jos gore u slucaju EA-a sa BF5 di su napali fanove, pa cekaj malo. Malo si oni previse dopustaju i veslaju nas na sve strane a od nas zive i plasiraju nam razno razne podmukle sisteme naplate dok vec platis punu cijenu za igru.

  • 312AE

    24.07.2023 - 21:57

    Nisu nikad smjeli probiti magičnu granicu od 60 Eura za novu igru. Od tih 200 milijuna ne teče sve u samu igru. Nismo mi potrošači/igrači krivi za takve cifre. Nikad nisu imali veću zaradu nego sad, a i nikad nam nisu servirali više nepotrebnih stvari,kao u nekim AAA igrama. Te valjda nikad nisu financirali više gluposti nego danas, managere ,ceo-ve,reklame kojekakve nepotrebne skupe voice actore (tu mislim na zvijezde i zvjezdice)itd.

    • movie

      @312AE, 25.07.2023 - 23:25

      Potrošač nije tu da bi se krivio za nešto. Potrošač je tu da bi trošio. Magične granice ne postoje. Postoji samo prihod i rashod. Sve ostalo je nebitno.

    • 312AE

      @movie, 26.07.2023 - 04:48

      Ajde ne filozofiraj,znaš dobro kaj mislim s magičnom granicom od 60 €. Njima jel nebitno, nama očito nije. Nije to samo balkanski problem ,nego globalni. Normalno da nas kriviju, mimimi,dali smo 200 milijuna za igru,mimimi ,prodali smo ju samo u 3 milijuna,joj kak budemo sad živjeli,naši prihodi i rashodi. Ok malo karikaturu radim, no nek si onda sređuju ekonomiju u firmama i ko kolko para dobiva. Kako su mogli prije ,mogu i sad. Normalno nitko nas ne sili davati 80 za igru,a ko njih sili davati 200 milijuna? Veliki biznis,koji bude kad tad crashal,kak je početkom 80tih i vrijeme mu je.

    • movie

      @312AE, 26.07.2023 - 14:25

      Smiješan si. Nakon ovakvog priglupog posta svaka daljnja rasprava je besmislena.

    • 312AE

      @movie, 26.07.2023 - 14:41

      Ehh baš, ne razumijevanje se nikak,ali to je ok. Nema šanse da mi bude žao multi korporacija vrijednih miljarde dolara,jer im je jedini cilj maksimalni profit.

  • Smike

    24.07.2023 - 21:59

    Sve po 30 osim GTA ,on moze 60 eura 🙂🙂🙂

  • Gamervu2

    24.07.2023 - 22:00

    Ako je neka AAA+ igrica stavio bih neka i kosta 50-60e a ovo 80 eura je deracina pogotovo ako igra nije neka

  • Darcoolio

    24.07.2023 - 22:00

    40-50€, imaju toliko mikrotransakcija da zarade mnogo više.

    • djosic85

      @Darcoolio, 24.07.2023 - 22:10

      A ne možeš reći da sve visokobudžetne igre obiluju mikrotransakcijama

    • Darcoolio

      @djosic85, 24.07.2023 - 22:54

      ma jok, plaćeni dlc se pojabi u 90% igara i to po neretko istoj ceni, kozmetika, čuda…

  • Dick Johnson

    24.07.2023 - 22:14

    Mogu metnut kolko oce, ja nedam vise od 30.

  • MeDoNjA

    24.07.2023 - 22:15

    80 evra je u ovom momentu za bilo kakvo remek delo previse , 70evra i donekle okej ,ali naravno onda ocekujem da igrica bude optimizovana pa onda sve ostalo . Mislim poslednja igra koja je bila optimizovana i to bas optimizovana je MGS 5 Phantom Pain ,a to je bilo davne 2015. Mislim da bi recenzije trebale biti malo rigoroznije i da se malo vise uvede to pitanje optimizacije jer neki developeri uporno koriste los engine te mi se desavalo da unapred znam da ce igrica losije raditi jer jednostavno ne zanima ih engine. E kada bude dosla neka takva igra onda cu platiti punu cenu , ovako , zivelo crno trziste(barem za PC)…

    • NomadCro

      @MeDoNjA, 26.07.2023 - 14:40

      Ima smisla jer razlika izmedju 70 i 80 je ogromna

  • PrydaCro

    24.07.2023 - 22:27

    50€ plafon.

  • Demon90

    24.07.2023 - 22:28

    Iskreno ne muči me cijena kad bi igra bila cijela. Al prodavati nedovršenu igru za 80 eura i onda još naplatiti dlc sadržaj, i dodati microtransakcije

    • MAJSTOR RINGO

      @Demon90, 25.07.2023 - 01:17

      Najgore kada developer odluci da taj DLC implementira u main story, pa ga ono popusis za jos 20 ili 30 €/$.
      Da bi video rasplet price do kraja.
      E to je klasicna otimacina, a pritom igra je sa monotonim i dosadnim gameplayom gde imas 3 razlicita neprijatelja.
      Mislim da znas o kojoj igri mislim kolega🙃🙃🙃

  • Max Payne44

    24.07.2023 - 22:35

    50€ maks. i to za ove od renomiranih studija i igre najviseg kvaliteta.
    Recimo, Ubisoft-ove igre ne vrede vise od 10€, dok Rockstar moze da naplati 50€ komotno.

  • Idealist

    24.07.2023 - 22:38

    200 000 000 / 60 = ~3 333 333 broja kopija igre po punoj cijeni. Pretpostavljam da su u 200 milijuna uračunate plaće zaposlenicima. Sve što je iznad ide u čiji džep?

    • movie

      @Idealist, 24.07.2023 - 22:58

      Kako je lako paušalno prosipati pamet….

    • Idealist

      @movie, 25.07.2023 - 08:40

      ne kužim te. jedna igra je u razvoju po par godina. ljudi dobivaju plaće cijelo vrijeme. hajp se treba platiti unaprijed (reklame na tv-u itd.). sve se to normalno plaća. svi su do izlaska igre uredno plaćeni (tako bi barem trebalo biti). ima tu još puno sitnica, ali dobra igra se proda npr. u 10 milijuna primjeraka u prvih par mjeseci. onaj tko je uložio kroz godine sve te novce u razvoj, sada kupi plodove. osim bivse fife, njihov razvoj je samo pomicanje par slijdera za brzinu igre…

      uglavnom, ne da mi se vise pisati. ili si shvatio ili nisi

  • vragec25cro

    24.07.2023 - 22:51

    50-80euri je sasvim u redu kad kupujes samo ono kaj planiras igrati,ipak je to hobi.Jedina smetnja su mi igre typa CoD gdje ju platim punu cijenu i onda bih jos trebao kupovati battle pass jer zakljucani sadrzaj ko u free2play igrama.Igru nisam piratizirao od 2015 kad je izasao Ark( i to samo da probam jel vrti pc)kasnije kupio i pozalio jer su full sje… optimizaciju 🙂 Evo od novih konzola odigrao/probao/odustao skoro sve eskluzive na ps5 i xsex (osim Gow r,gow 4 mi vio smor i jednostavno nije moja salica caja).Kolko gledam po cijenama ima bisera koji dođu 10-20 euri day one i znaju biti bolji od AAA od 80euri.

  • VitMeR

    24.07.2023 - 22:51

    Platim do 60e samo ako je neka velika igra gdje ima krcato sadržaja i moze se provest par stotina sati ovo ostalo jedino na nekom popustu ispod 30e

  • tom007

    24.07.2023 - 22:54

    Još čekam na ono smanjenje cijene zbog manjih troškova distribucije zbog preladka na digitalne platforme…

  • Duanador

    24.07.2023 - 23:16

    Meni je realna cijena 40eur. I da bi sa time i developeri dobro prolazili a za igrace fina cijena.

  • Payday 4 Dallas

    24.07.2023 - 23:39

    Pucačine-30
    Open World-60
    Borilačke-40

    • Darac83

      @Payday 4 Dallas, 25.07.2023 - 09:07

      Open World pucačine 90?

  • Nemanjazzz

    24.07.2023 - 23:54

    Ja bi reko 30ak. Tolko bi otprilike max dao za aaa igru. Sem recimo za gta ili rdr. Cudno sve to ide. Kad pekar napravi hleb dobije profit od x dinara. Omesi 10 hleba dobije 10*x dinara profita. Kad developer napravi igru moze da bude u minusu ili da zaradi vise miliona dolara.

  • Tudum

    25.07.2023 - 00:04

    Nikad nisam kupio niti jednu igru po punoj cijeni. Tako da, što se mene tiče može biti i 100€.

    Kad tad će doći ona na neki veliki popust. A do tada, imam zaostatak starih igara koje još nisam ni počeo.

    Mirna Bosna…

    • NomadCro

      @Tudum, 26.07.2023 - 14:41

      Kupio bi da je imas na cemu pokrenut 🙂

  • croBilly394

    25.07.2023 - 00:13

    30 eura u vrh glave, sve iznad toga je pljačka. Sve je više gamera, igre su sve češće nemaštovite i copy paste, nema originalnosti zadnjih nekoliko godina. 80 eura je apsurd i besramno guljenje, neopravdano skroz.

  • ukek

    25.07.2023 - 01:17

    Najtragicnije je to, da ni dizanje osnovne cijene nije glavni problem, da dobijes citav paket, nego jos plus preko dignute cijene svi poceli da namecu passove, cjepkaju ti igru da moras jos dodatno placati. Na kraju shvatis da oni znaju znanje i da itekako dobro zarade, premda se kuka na sve strane. I cak povrh svega toga masa ih bude ocajna day one, onda padaju isprike i rijesavanja problema itd. itd 💤🥱 Znaci od gubara danas iskljucivo treba kupovati na dobrim popustima, ili hvatati bundles, cak i tada cesto bude upitno, dali vrijedi toliko ..

  • trulex

    25.07.2023 - 01:24

    Ovaj novi GTA od rockstara definitivno mora da košta više od uobičajenih igara danas, a neke znaju da koštaju i oko 80€, znači ja kažem da mora i više od 80€ i stvarno sam spreman da dam na kvalitet rockstara taj novac.

    • ScoobyDooo

      @trulex, 25.07.2023 - 15:31

      Max 50€ GTA ali SP only!Bili bi mi sad i na GTA 8 da ljudi ne kupuju Shark kartice 😂💀

  • Ovcaodnovca

    25.07.2023 - 02:06

    o cemu pricate, pa odlazak u kino i film koji traje 100 minuta je uglavnom preko 30 €

    • moordrak

      @Ovcaodnovca, 25.07.2023 - 03:51

      U kojoj je to državi jedna karta za film 30€? Žderanje i lokanje izbaci iz računice.

  • TheCaptainCrash

    25.07.2023 - 03:38

    sve ovisi o igri kakva je, kao sto je ekipa rekla ovdje npr neka gusta open world igra kao witcher 3, elder scrolls igre, gta igre( nije rpg bas ali ajde velike su igre pa mogu proci), opcenito rpg igre i jesu gusce nego ostale pa po nekom pravilu bi mogle kostati 60 eura. Sto veca igra vise para kosta. E sad, nade se problem ako je igrina prica remek dijelo a kraca je i lineranija nego ostale, to isto bi mi nebi bio problem platiti vise. Ne mozemo odrediti bas uvijek kakva ce igra biti i koliko da se za nju plati, ali ja bih rekao opet, sto veca igra, vise para. Jer nece se svakome sviditi prica u igri, to je subjektivno.

  • moordrak

    25.07.2023 - 03:44

    Smatram da su igre za konzole preskupe i zato ih već neko vrijeme kupujem na popustima. Tu i tamo dobijem napad bolesti igranja prvi dan ili kupovanja collector’s editiona, ali to je vrlo, vrlo rijetko. U slobodnoj prodaji, po meni, niti jedna igra ne bi trebala koštati više od 50€. Kupujem li odjednom “po dućanima” nekoliko komada, ciljam na iznos između 30 i 40€. Nije mi strana niti kupovina korištenih igara.

  • IgorBiH

    25.07.2023 - 04:30

    Neće biti ni bitno. Uskoro će Saudijci kupiti svaki sport i svaku industriju zabave na planeti Zemlji i jedan čovjek i njegova klika će se pitati za sve jer je svijet jednostavno postao toliko bizaran i sve bizarniji iz dana u dan. Cijena jebenih igara definitivno ne treba biti pri vrhu stvari o kojima treba razmišljati jer ko zna kako će to sve i izgledati za koju godinu.

  • lukinjo123

    25.07.2023 - 06:21

    Budimo realni, ako je igra dobra sa 60 eura ce zaradit taj budzet nazad u sekundi, gta 5 je na budzet 200 miliona zaradia milijardu za 3 dana

    • movie

      @lukinjo123, 25.07.2023 - 09:02

      Budimo realni, pričamo o iznimkama. Na jednu takvu uspješnu igru koliko dolazi neuspješnih igri? Ne može svaka igra biti jednako uspješna niti to itko očekuje. Zato neke igre potegnu i za nekoliko neuspješnih. To je biznis.

    • lukinjo123

      @movie, 25.07.2023 - 14:34

      Znaci ti kazes da je ok da danasnje smece igre kostaju 80 eura?

  • Cyberpunk2088

    25.07.2023 - 06:32

    Ove igre otvorenog svijeta poput RDR i GTA sve što traje po 100 sati 80 € je ok ipak je igra masivna i ima se šta radit a sad za ostatak bi se mogla cijena i spuštat dolje al opet ako se budu cijene dizale na sve igre bez obzira jeli otvoreni svijet ili ne po meni 60 € i ni centa više jel kad i prođe pola godine bila ona 80 € ili više kad tad cijena će joj padati ne može viječno držati 80€

  • Monster Tamer

    25.07.2023 - 06:37

    RPG igre ( svi tipovi ) + strategije na poteze ( Heroes od Might and Magic, Warlords, Master od Magic, Disciples…) – 60 eura. Sve ostalo po 15-20 eura.

    • Darac83

      @Monster Tamer, 25.07.2023 - 09:08

      😂😂😂

    • SanKa

      @Monster Tamer, 25.07.2023 - 09:20

      JRPGovi 100 €. majke mi nekad mislim da nas jebeš sve

    • Darac83

      @SanKa, 25.07.2023 - 14:04

      Pusti ga, da je bar tako. Čovjek pošteno papri cijene igrama koje on voli, a mi bi 15 – 20 plaćali naše “normalne” igre! Monstera za precjednika Zemlje!

  • MileSmile

    25.07.2023 - 07:00

    Danas se forsira model pretplate, da nešto kupiš ali samo na određeno vremensko razdoblje (ne postaješ ultimativni vlasnik istog). Izmišljaju se različiti modeli koji će od kupca izvući što više. Tako funkcionira prodaja softwarea i pretplata na streaming platformama. Onda kao Netflix izmisliš da pored broja uređaja to mora biti jedno kućanstvo (jer dioničari nisu zadovoljni trenutnim isplatama). Osobno ću bojkotirati i ukinuti pretplatu. Tako da već sad postoje platforme gdje korisnici plaćaju za određeni sadržaj koji se tek treba kreirati, jer sad sve to izlazi kao poluproizvod jer se dioničari koji nemaju veze sa videograma trebaju isplatiti što ranije. Obzirom da živimo u užurbanom životu uspijemo konzumirati mali dio onog što platimo i toga su svjesne korporacije. Recimo plaćam Netflix, Hbo, PS preplatu, a realno provedem par sati mjesečno na istim (takve korisnike oni žele). Također plaćam različite online tečajeve. Poanta je da tuđi rad treba platiti ali samo ako te kao kupca cijene, te da nisi samo ovca za šišanje. Također ako vidim nekakav besplatni program koji mi je od koristi a tvorcima se može dobrovoljno uplatiti gledam da to uradim jer tuđi trud treba nagraditi. Kad me prestanu cijeniti kao kupca bojkotiram taj proizvod.

  • mii2o90

    25.07.2023 - 07:54

    Dokle god živim u HR sve igre sve su igre za đ. KRADESE

  • PppPP

    25.07.2023 - 08:27

    50 eura, ni cent više. Ove gluposti sa povećanjem cijene svake generacije nema apsolutno nikakvog smisla. Kaj ćemo onda za 20g plaćat 150 eura jednu igru? (ako doživimo)

    • Xknight

      @PppPP, 25.07.2023 - 12:46

      Najzalosnije je sto, vecina tih para sto oni kazu da igra kosta, ide na reklame i plate ljudima koji u biti bas i ne pridonose samom kvalitetu igre. Kazu kosta igra 300 miliona. Brate dragi, doveli glumce koji su za par sati naplatili sumu koja im prelazi svu zaradu koju su zaradili u filmovima. Jos ti isti glumci nisu culi za tu igru i nisu je igrali. Placaju koncerte stvarnim zvijezdama da pjevaju u igri. Apsurdi.

  • SanKa

    25.07.2023 - 09:18

    s obzirom da sve viskobudzetne igre izlaze nedovrsene, s day 1 patchom, tonom problema, treba imat obraza da se stavlja cijena 80 €. trebaju kostat 50€ max, ni centa vise, jer ološ nije zaslužila

  • Lazy

    25.07.2023 - 09:59

    50 eura je, po meni, neka realna, razumna cijena.

  • Robotz

    25.07.2023 - 11:31

    Zavisi neke igre kada vratim film koliko sam uzivao u njima ne bi mi bilo zao dati i 100 eura a za neke koje su me razocarale bilo mi je zao dati i 10 a ne punu cijenu.

  • nenno

    25.07.2023 - 12:28

    60 do 80 ako kupujem u preorderu. Kupim tako godisnje 1 ili 2 igre. Ostalo tako I tako kupujem kad cjena padne ispod 20. Zadnje sam platio kolekcionarska izdanja za WOW I D4 100 I nije zao. I uzeo sam Hogwarts Legacy za 50 na popustu. Ali sve ostalo kupujem nakon 2 3 godine kad cjena padne.

  • Lepoglava

    25.07.2023 - 12:40

    40-50 eura maximum.

  • Xknight

    25.07.2023 - 12:41

    Nije problem cijena, koliko je nedovrsen produkt i bezobrazluk prema igracima. Realno igre se prave za igrace. Nekad je to bilo bukvalno tako, dok sad, u fokusu je zarada i samo zarada. Naravno da svi zele da zarade, ali izbacivanje igre koja je puna bugova koji se ne mogu tolerisati prelazi sve granice. Ne krivim razvojne studije, krivim izdavace naravno. Prvenstveno krivim nas igrace koji narucimo igre prije nego sto izadju. I ja to povremeno uradim jer sam kao nestrpljiv i samim tim dajem vjetar u ledja bezobrazluku od izdavaca, koji naplate svoj bezobrazluk prije nego sto igra izadje. Dakle uzeli su vec pare, izdaju igru koja je nedovrsena, napisu status kako im je zao i kako ce zakrpiti sve bugove cim prije, samim tim dobiju par sedmica da dovrse fkn igru, dok mi to sve pustamo i radimo opet isto. Nazalost sve je manje studija i izdavaca kojima je stalo do gamera i ostaju pri kakvom takvom kvalitetu i slusaju sta igraci kazu. Recimo No man’s sky sam kupio 3 puta jer mi je izrazito drago da postoje studiji koji su se spremni iskupiti. Nije mi vise do para, al brate daj mi nesto sto stvarno zelim. Kojima kakav je god bio, usrecio je fanove, barem mene. Cilj je bio uciniti kolektiv, koji je rastao, zadovoljnima. Danas, na prste jedne ruke mozes nabrojati studije, pogotovo nezavisne, koji stvarno slusaju igrace. Gaming ide u pogresnom smjeru, trziste je prezasiceno i nekako mi je sve postalo kao danasnja moda(odjeca). Svako malo vraca se u 80′, 90′ i tako u krug. Sve je manje novih IP-ova i tu krivim izdavace. Ide se na sigurno, pogotovo veci izdavaci. Lakse je napisati zao nam je nego se potruditi i dati sansu mozda novim ljudima sa novim idejama. Zakljucak price: naplati mi koliko hoces, samo mi daj nesto sto cu igrati i uzivati. Mozda sam previse nostalgican, ali ne moze mi niko reci da izdavaci ne znaju sta igraci traze, dakle ne haju. Nadam se nekom preporodu, ali sve u svemu, zao mi je gdje gaming ide.

  • Ravel

    25.07.2023 - 13:23

    Ako uzmemo da bi, po definiciji, AAA naslovi trebali predstavljati nabolje od medija video igara i predstavljati konstantnu inovaciju, revoluciju i biti vodeće zvijezde industrije po pitanju vizija koje ga guraju naprijed, ne natrag ili ostavljaju u stagnirajućem, bankrotiranom blatu gdje se gleda kako izmusti iz publike što više love sa ispraznim “sadržajem”, čija je funkcija jedino da prividno da iluziju da proizvod stvarno vrijedi posvete silnog vremena koje iziskuje i da svim pustim obećanjima zadrži igrača da ostane lojalan naslovu i brendu i da ga ne napusti prvom prilikom kada shvati da su mu i tvorci i korporativne glavešine lagali, kada naslovi ne bi bili rascjepani pa kasnije taj isti izrezani sadržaj prodavali pod reklamom nečeg novog, nečeg esencijalnog glavnoj igri i nešto bez čega iskustvo ne može biti potpuno, stvarno mi ne bi bio problem dati 60-70 eura za pojedini naslov. Ali kako to nije slučaj i kada je samo ova godina bila puna takvih primjera i kada je industrija već godinama u modusu rada da se izbace polu-napravljeni proizvodi koji će se periodično zakrpavati uz izlizane, neiskrene isprike koje služe kao izlike za nešto što se znalo, ali se pokušalo pritajiti (Cyberpunk 2077 na svom izlasku, recimo), e onda mislim da je stvarno besramno i odvratno da se takvi naslovi naplaćuju pod cijenama po kojima se naplaćuju, pogotovo kada indie naslovi poput Signalisa i Pentimenta koštaju puno manje, nude puno više i zapravo su igre koje želim igrati i koje nude nešto novo, zanimljivo i kreativno. I još kada se uzme u obzir način na koji su radnici u industriji tretirani, omaložavani i izrabljeni, teško je braniti besraman rast u cijenama kada sve ide u džep direktora, ne ljudi koji su zapravo zaslužni za sav taj trud i kreativni rad.

  • Snake666Doctor

    25.07.2023 - 13:51

    Bilo bi super da je jeftinije ali najveci problem je izdavanje poluproizvoda i to je postala normala. Cekam BG3 kojeg sam uzeo prije 3 godine, nadam se da me i to nece razocarati, iako igra izgleda bolesno dobro.

  • MetalicStar

    25.07.2023 - 14:55

    Ovi sta su glasali za 70€ vjerovatno taticama i mamicama drpaju pare i kratice i placaju

  • NomadCro

    26.07.2023 - 12:56

    Cvaja u vr Boga

  • pleto

    26.07.2023 - 14:33

    Sve mukte, daj napaćenom narodu da igra igre

  • Tomislav88

    26.07.2023 - 22:15

    Ja mislim da je neka zlatna sredina oko 40-50€.

  • Mrkvicaa

    27.07.2023 - 21:01

    Svejedno,kad rijetko igram igrice. 20€ je solidna cijena za igricu.

  • Daky_13

    28.07.2023 - 16:07

    Ma sto veća cena preko 100 eu,vidim kupuje se prednaručuje se može se ima se,tako da nije problem.Gledam svadjaju se pametuju po portalu sve neke računovodje,bankari,ekonomisti koliko Microsoft i Soni zaradjuju,a niko nije video u njihov novčanik.Gledajte vi u novčanike vaše mame i tate,jer polovina ovde i nemaju porodicu pa im je to sve u životu.Da imaju bilo bi im mnogo i 40eu da daju

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?