HCL.HR

Osnovno o 3D-u

  • 59 Odgovora
  • 12557 Hitova
*

Tola

  • **
  • 429
Osnovno o 3D-u
« : 06. Kolovoz, 2009., 10:42 »
Alpha Blending - Metoda određivanja stupnja transparencije pixela. Nekadašnji 3D enginei su koristlili uvu tehniku kako bi dobili efekt stakla, vode i ostalih prozirnih elemenata.

Anisotropno filtriranje (Anisotropic Filltrering) - Napredna tehnika filtriranja tekstura. Ova tehnika "trodimenzionalno" filtrira teksture, izraćunavajući vrjednost  središnjeg pixela i okolnih pixela, rezultirajući prirodnijim i detaljnim izgledom scene u daljini.

Anti Aliasing (AA) - metoda kojom se ugladuju dijagonalne linije, koje nastaju rendeiranjem u nižim rezlucijama. Postoji nekoliko vrsta AA, a to su najčešće Edge AA, Line AA te FullScene AA (djeli se jos na MultiSampling te Super sampling). AnitiAliasing je preporučljivo koristiti u svim igrama, jer daje realnij izgled. Nema te li jaku karticu, AA će usporiti rendiranje.

API (Application Programming Interface) - ime za standardno sučelje koje omogućuje developerima pisanje aplikacija bez ovisnosti o hardverskoj implementacij. Najpoznatija dva API-a su DirectX i OpenGL.

API Extension -riječ je o dodatku u standardni API proizveden od strane jednog proizvođača kako bi se optimizirao hardver tog proizvođača, no ta ekstenzija mora podržavati i hardver konkurentskog proizvođača. Najpoznatije su EAX, RenderMonkey i Cg (programski jezici koji nadoponjuju/zamjenjuju originalni HLSL u DX9 i OpenGL).

Ambient Occlusion - Shading metoda koja se koristi kako bi dodala "refleksije" i veću realističnost modelu, uzimajući u obzir prigušenja svjetla zbog okluzija.

Artifakt -  Čudni detalji, ili točkice koje se pojavljuju na ekranu, a posljedica su loše kompresije tekstura ili previše overclockirane grafičke memorije (GPU ili RAM). Riječ je o djelovima tekstura koji zaostaju iz prethodnog prolaza, a koje se nisu izbrisale iz frame buffera.

Bump Mapping - tehnika mapiranja tekstura koja koristi više slojeva tekstura da bi dočarala udubine na kamenju, nemirnu površinu vode... Na osnovnu teksturu se postavlja displacement tekstura, koja različito odbija svjetlost, rezultirajući realnijim izgledom 3D objekata i same scene.

Cjevovod (Pipieline) - prikaz toka izračuna instrukcija u procesoru naziva se cjevovodom, a grafički čipovi u sebi imaju više kompleksnih cjevovoda.

DirectX - Najpoznatij API za programiranje igara. Djeli se na više djelova: DirectDraw (2D Rasterska grafika) Direct3D (3D Grafika), Direct Sound (zvuk), DirectInput (za periferne uredaje).... Aktualna verzija je DX10.1, uskoro dolazi i DX11.

Frame - sličica koja je rendeirana na ekranu. Pravilo je - što više to bolje.

Frame buffer - odredena količina video memorije u koju se spremaju privremene sličice koje će biti prikazane na ekranu.

FPS (Frames per second) - brzina sličica u sekundi, ili brzina kojom grafička kartica rendeira frameove.

HLSL (HighLevel Shadig Language) - Nove specifikacije DX/OpenGL-a predstavile su svoje programske jezike za brzo i jednostavno programiranje Pixel i Vertex Shader programa.

Memory Bandwidth (memorijska propusnost) - maksimalna propusnost između grafičkog čipa i video memorije. Formula za izračunavanja memorijske propusnosti glasi: Širina mem. sabirnice u byteovima x radni takt memorije = memorijska propusnost. Na primjer, ako grafička kartica raspolaže 128 bitnom memorijskom sabirnicom i brzina memorije iznosi 500Mhz tada memorijska sabirnica iznosi 16 (128 bit/ 8 bytea puta 500, dakle 8,0GB/S.

Pixel - najmanji, nedjelivi element slike.

Pixel Shaderi - programbilni hardverski shaderi koji omogućuju manipulaciju invidualnim pikselima, omogućavajući rendeiranje kompleksnih objekata poput kose, odjeće stakla...

Poligon - osnovni element 3D objekata.

RAMDAC - dio grafičkog čipa koji konvertira digitalne podatke u analogni format i obrnuto.

Texel - Osnovni element teksture, najmanja jedinica terkstuiranje mape.

Tekstura - 2D slika koja se koristi kako bi modelu dala specifičan izgled.

Texture Mapping - Tehnika postavljanja tekstrura na poligone. Postoji više vrsta: Bump Mapping, Normal Mapping, Paralax Maping, MegaTexture....

Vertex - grubo rečeno, vrh ili kut. Točka presjeca dviju linija nekog poligona. Dok se piksel odnosi na točku na ekranu općenito, vertex se odnosi na one piksele koji čine vrhove geometrijskih likova na sceni.

Vertex Shader - shader program, koji služi za dodavanje specijalnih efekata u 3D svjet, izvršava se na GPU (Graphics Processing Unit).

Vsync - funkcija grafičke kartice koja sinkronizira izmjene bufera s refresh rateom, brišući artefakte i anomalije.

Z-buffer - dio memorije na grafičkoj kartici u kojoj se spremaju Z vrjednosti trodimenzionalnih točaka.

Ako toko ima neki prjedlog/ili mu nešto nije jasno slobodno neka kaže.

*

Facaa

  • ******
  • 4455
  • Full of Stars
    • www.shuma.org
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #1 : 06. Kolovoz, 2009., 12:08 »
Mogu i ja komotno kopi pejstat maturalni rad. :wildboy:
Da, da, povijest 3D-a mi bio.  :wildboy:
I'm teaching myself to live without sleeping cause i don't trust my dreams.

*

Tola

  • **
  • 429
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #2 : 06. Kolovoz, 2009., 12:12 »
Mogu i ja komotno kopi pejstat maturalni rad. :wildboy:
Da, da, povijest 3D-a mi bio.  :wildboy:
da
ljubomore uvejk ima
ako nemas sta pametno reci stfu
ovo sam sve ja pisao, kakav copy paste

*

Deadwalker

  • *****
  • 2495
  • All the pieces matter
    • HCL
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #3 : 06. Kolovoz, 2009., 12:15 »
Neznam zasto si to sve opce pisao. Sve to mogu procitati i na Wikipedi... :tired:
The greatest teacher, failure is.

*

Tola

  • **
  • 429
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #4 : 06. Kolovoz, 2009., 12:16 »
Da vama objasnim neke osnove,  jer vidim da vas dosta ima da pojma nemaju.

*

Deadwalker

  • *****
  • 2495
  • All the pieces matter
    • HCL
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #5 : 06. Kolovoz, 2009., 12:21 »
I cemu zamaranje? :tired:
Gle, koga to ne zanima, nece citati to ni na wikipedi ili slicnim stranicama, al niti ni ovdje... ;)
Ako netko pise gluposti, ignoriraj ;)...boze
The greatest teacher, failure is.

*

netko

  • **
  • 307
  • This is job for... Captain Weldar
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #6 : 06. Kolovoz, 2009., 12:31 »
1. Krivi podforum (Software, a ne Multiplatform)
2. Nisi sad trebao pisati svaki detalj
3. Nisi trebao pisati uopće, jer je nepotrebno, osim nekom studentu ili za ponavljanje



*

Tola

  • **
  • 429
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #7 : 06. Kolovoz, 2009., 12:54 »
Neka moderator procejni da li ova tema zasluzuje da postoji, ako nije potrebna nek se locka.

*

presveti

  • ****
  • 1179
  • sanjam samo pobjede...
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #8 : 06. Kolovoz, 2009., 13:06 »
sad si ti faca što to znaš?
e pa, mene nisi zadivio, niti ikoga s ovog foruma.


odi curama i to pričaj, možda njih zadiviš ;)
Ali tko može pouzdano znati vjeruje li u nešto ili ne vjeruje?...Koliko puta varljiv osjećaj ili grešku razuma smatramo uvjerenjem! Ja najradije u sve sumnjam - ta sklonost uma ne smeta odlučnosti karaktera; naprotiv, što se mene tiče, uvijek odvažnije idem naprijed kad neznam što me očekuje. Jer ništa me gore od smrti ne može snaći - a smrti ne možeš umaknuti!

*

Tola

  • **
  • 429
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #9 : 06. Kolovoz, 2009., 13:08 »
sad si ti faca što to znaš?
e pa, mene nisi zadivio, niti ikoga s ovog foruma.


odi curama i to pričaj, možda njih zadiviš ;)
Nisam faca već samo želim objasniti neke stvari početnicima.
Ljudi moji, šta ste se okomili na mene, ja samo zelim da vam objasnim neke stvari, nezelim pametovati niti vas ponižavati/vrjeđati, samo želim da podjelim svoje znanje s drugima.

*

$h4d0w

  • ******
  • 3910
  • Forever is an illusion...
    • Last.fm Profile
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #10 : 06. Kolovoz, 2009., 13:29 »
Ako si se sve to potrudio i napisao sam a ne samo kopipejstao onda gg. Topik je ok po meni, samo bi bilo bolje da ga se prebaci u grafiku ili software.

>> Last.fm Profile


>> Xfire Profile

*

Tola

  • **
  • 429
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #11 : 06. Kolovoz, 2009., 13:30 »
Ako si se sve to potrudio i napisao sam a ne samo kopipejstao onda gg. Topik je ok po meni, samo bi bilo bolje da ga se prebaci u grafiku ili software.


naravno da jesam, sam sam pisao, imam taj dokument na svom kompu, ovdje sam ga samo kopirao jer sam to davno pisao.

*

Zapi

  • Gost
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #12 : 06. Kolovoz, 2009., 14:18 »
topic :hihi: :ave:

koga boli kurac?

*

Facaa

  • ******
  • 4455
  • Full of Stars
    • www.shuma.org
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #13 : 06. Kolovoz, 2009., 14:26 »
da
ljubomore uvejk ima
ako nemas sta pametno reci stfu
ovo sam sve ja pisao, kakav copy paste

Avaj, ne razumiješ ti očito neke stvari.
Velim moj maturalni rad od prije, uf, već 5 godina.
I nije svima 3D stran pojam. Neki se ovdje i abve time, a nekima će to bit i posao.

Al da, ti uletavaš sa spikom cry najbolje nešto ikad. Može, sa tehničke strane možda i je. Al sa korisničke strane je neoptimiziran i većini ne radi. Zato Source bolji, jer radi. Ne govorim o nikakvim jebenim fičrima i šederima..
I'm teaching myself to live without sleeping cause i don't trust my dreams.

*

Komandant

  • ***
  • 591
  • ŠVALER.
Re: Osnovno o 3D-u
« Odgovori #14 : 06. Kolovoz, 2009., 14:32 »
Pa cryengine je izašao u isto vrijeme kao i source jel? 2004.? Pa ne znam baš da koji i danas pogoni igre. Tako će biti i sa CE2.  :piva:

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9