Thread posvećen mome prijatelju Lulzu i njegovim patikama. Isto tako se sjećam da sam negdje tu vidio fotku na kojima se netko sprdao da je netko (mamut vjerojatno) kupio lakost tenesice samo zato sto je krokodil na njima, pa eto nek je i za to. Brand awareness i brand loyalty, lulz vjerojatno ne kuži o čem je riječ, stoga idemo nabacit neki blesavi primjer.
Prva scena:
Hrvat, purger, nalazi se u... ne znam, Vukovaru. Pored njega sjedi nepoznati dalmatinac i grakče "a gospe ti, zaprljao si gatje s pomidorom". Naravno, purger kao takav ga ignorira, možebitno naziva idiotom jer takav je odnos purgera i dalmoša, ali opcenito jedan drugog ignoriraju.
Zašto? Zato što u vukojebini poput vukovara i nemaju apsolutno ništa zajedničko.
Druga scena:
Afrika, purger hoda gradom, sve crnci oko njega, strani jezici. Lik sjedne popit čaj, pročitat novine itd. Neugodno mu jer nema nikog poznatog oko njega. Od jednom iz wc-a izlazi dalmoš, čisti gatje od pomidora i opet spominje gospu. U tom trenu purger skuzi da je tu hrvat, dize se, zapocinje se rasprava, popiju pivu, najbolji su si frendovi.
Razlog rasprave i druženja - obojca dolaze iz iste države, imaju sličan problem. Vjerojatno se studentima dosta često dogodilo da u Zagrebu vide osobu iz rodnog grada koja ih sa smješkom pozdravi, iako ih nikad nisu IRL upoznali, al ono, jebiga, iz istog su grada (imaju nesto zajednicko).
S time da, problem je taj što dosta nas ne putuje, i onda koristimo materijalne stvari za prepoznavanje i uklapanje u društvo. Uzet ću dva najbolja primjera.
Harley Davidson
Od 50 parkiranih motora ispred nekog birca, 48 njih su skuteri. Vjerojatnost da osoba koja vozi skuter pridje drugoj osobi koja vozi skuter i pita "ej, super ti bajk, ajmo sjest na pivu", je jako malena.
S druge strane, tu su dva Harley Davidsona, vjerojatnost da osoba koja vozi jedan pogleda motor od ovog drugog i započne komunikaciju je jako velika. Jer je to Harley Davidson.
Jeste ikad vidjeli nekog da na ruci ima istetovirano "piaggio"? Ne.
Harley Davidson? Obavezno.
Apple računala
U bircu od 50 ljudi sjede dvojca s MacBook Airom, vjerojatnost da se prepoznaju i započnu komunikaciju? Opet, velika.
Jeste ikad vidjeli nekog da si je istetovirao Heweltt Packard na rame? Ne
Apple? O da...
Ove gore brandove ljudi kupuju najčešće iz tri razloga:
- zbog branda koji na ovaj ili onaj način istice njihovu osobnost
- zbog toga što je kvalitetan
- zbog toga što će uć u društvo istomišljenika i osjecati se ugodno i prihvaceno
Kada netko kupi starke, pusti kosu, krene nosit podrapane traperice i krene slušat neke od punk bendova i izlazit u mocvaru, vjerojatnost da ce se pocet druzit s istomisljenicima je velika. Bit ce prihvacen u drustvu i nac ce prijatelje, curu, decka, sto vec. Osjecat ce se ispunjeno zato sto je dio neceg, dio je grupe i prihvacen je.
Zasto je netko kupio Apple racunalo?
- zbog branda koji ukazuje da ima para i da je uspješan
- zbog kvalitetne izrade i činjenice da su to stabilna računala
- zbog toga što ulazi u uži dio ljudi koji koristi Apple računala, istomišljenika itd.
Zasto je netko kupio Vansice?
- zbog branda koji ukazuje da je originalan, urban, buntovan, drugačiji od onih debila u lakosticama, skejta lik, pije žuju, kul je
- kvalitetna izrada ovo ono
- ulazi u uži krug skejtera, nije više nitko i ništa, s vremenom se pridružuje istomišljenicima, svi su si kul
Naravno, ovisno o brandu ima tu i tamo neka promjena, ali opcenito se sve svodi na ono zadnje. Kad malo bolje pogledate, vecina popularnih brandova nosi za sobom nešto. Neku dodatnu vrijednost.
Za kraj, smrdljivi panker nikad nece drugog smrdljivog pankera prozvati smrdljivim pankerom, niti ce snob snoba prozvati snobom, nego ce uvijek jedan iz jedne ekipe prozvat drugog iz druge ekipe. Što je uvijek zanimljivo gledat (lulz)