Nezz. Ozbiljnosti rasprave radi (lol, dosadno mi je), stvar je u lokalnom mentalitetu. Ono, ljude boli kurac za piratluk kod nas, dok su drzave poput Njemacke zapravo rigorizne u kitu sto se tice anti-pirat zakona, pracenja i kazni.
Sve u svemu, svodi se na to da su igre luksuz. Ne bih rekao da su lako dostupna privilegija, vec zbilja luksuz.
Nije nesto sto vam neophodno treba u zivotu, nije nesto bez cega ne mozete zivjeti i nije nesto sto bi trebalo biti osnovni dio zivota.
Tu su kao zabava. Osobno, u zadnjih godinu dana sam na Steamu uspio nakupiti oko 200 igara, prakticki sve tradeovima.
Platis par eura za neku igru kad je na popustu, prodas/tradeas ju za neku drugu(barem dok je ta druga igra nova ili dok nema naznake da ce biti na popustu tako skoro). Na kraju imas neku minimalnu zaradu na tome, 2-15€ u vecini slucajeva. To ti u vecini slucajeva ostaje na PayPalu uz opciju da povuces na bankovni racun, ali posto je sve skupa krenulo od 5€ ulaganja, samo vrtis u krug i gg.
Pa tim zaradenim parama kupis neku igru za koju ti se ne da zajebavat oko tradeanja itd.
Svatko to moze raditi ovih dana. Nije ono, "biznis spika", vec cisto nacin na koji se moze doci do hrpe tog luksuza uz zbilja apsolutno minimalno ulaganje.
A barem postoji puna kifla digital download servisa ovih dana, pa nije problem tradeati tako.
(Tip - pratit ovaj sajt za svakodnevni pregled svih digital download popusta:
http://savygamer.co.uk/ )
Al' ono, igre na releasu jednostavno trenutno ne kupujem.
Primarno jer nemam vremena igrati ih odmah na releasu, sekundarno jer je kod nas 40/50/60€ jos uvijek puno novaca.
Pa se onda cekaju popusti i vrebaju gore spomenute prilike za tradeanje.
Piratluk, barem za ljude koji imaju stabilne prihode ili se znaju snaci, je jednostavno opcija da isprobaju nesto i odluce da li zele potrositi pare na to ili ne.
Neki klinac/klinka od 15 godina ionako nece moci kupiti neciju igru, pa za developere/publishere najcesce nema financijskog gubitka.
Oni sa kupovnom moci su ljudi oko 20+ godina, idealno od 21-23 godine pa do 30. godine. Dovoljno mladi da gustaju u igrama, ali dovoljno stari da vec mogu raditi i zaradivati za zivot. I vecina tih ljudi nece kupiti igru ako ju ne moze isprobati ili dobiti konkretne informacije o toj igri. A s obzirom da vecina popularnih review sajtova ima malo... cudnjikave kriterije za ocjenjivanje, ljudi se jednostavno okrenu piratstvu da bi sami provjerili.
S jedne strane se na to moze gledati kao gubitak prihoda, s druge strane se na to moze gledati kao privremeni gubitak.
Nezz, cisto primjera radi, vrebarm priliku da ubodem X-Com ili Borderlands 2 na popustu u zadnje vrijeme. Ima okolnosti zbog kojih ne mogu to obaviti, ali jos uvijek kao potencijalni kupac (i igrac tih igara) imam zelju dati pare developerima/izdavacima tih igara.
Bleh.