HCL.HR

Resident Evil 4 nije dobro ostario, ali ne mogu se odlijepiti od igranja

Zoran Žalac 16.02.2023.   •   19 komentara


U pripremi za Resident Evil 4 Remake vratio sam se klasiku koji je sada star već skoro dva desetljeća. I bome se to definitivno vidi na gameplayu.

Resident Evil 4 mnogima je najbolji dio u svom serijalu. Nekima čak i jedna od najboljih igara ikad napravljenih. Ja se slažem s obje tvrdnje, ali promatrajući igru iz današnje perspektive moram priznati da je ostarila gore nego što sam mislio da jest. Toliko da se sad pitam kako joj prije 18 godina nismo prigovarali oko nekih stvari koje ju danas sputavaju.

Četvorku pamtim kao prvi moderni Resident Evil. Ipak je igra donijela drugačiji pogled na akciju, a i više same akcije. Atmosferično mjesto radnje, zanimljivi protivnici i zarazan sustav nadogradnje oružja učinili su mi ovu igru vrhunskim doživljajem. Prvi put kad sam ju zaigrao, odlučio sam da taj dan nema škole. Proveo sam cijeli dan igrajući tu igru.

Zanimljivo je, međutim, kako pamtim samo dobre stvari kod Resident Evila 4. Sjećam se napetih okršaja s Ganadosima, tmurnog ugođaja i Leonovih doskočica. Ono čega se ne sjećam jesu arhaične kontrole i mehanike za koje se danas pitam zašto smo ih tada trpjeli.

Ovih sam se dana vratio igri nakon više od deset godina i odmah sam primijetio jednu stvar. Ne sjećam se da je Resident Evil 4 bio igra u kojoj sam svako malo stopirao akciju kad god poželim promijeniti oružje ili obnoviti energiju. Znam da su tako funkcionirale starije igre, ali sam totalno zaboravio da je četvorka funkcionirala po istom zastarjelom konceptu.

Već nakon prvih pola sata igranja imao sam tri vrste oružja na raspolaganju. Određena oružja funkcioniraju bolje u pojedinim situacijama, npr. ako je pred vama više protivnika, učinkovitije je koristiti sačmaricu nego pištolj. I to čitanje situacija i snalaženje u njima je ključno za gameplay Resident Evila 4. Što je super stvar, osim kad vas igra prisiljava da oružje mijenjate jedino kroz otvaranje inventoryja. A svako otvaranje inventoryja pauzira akciju.

Sjećam se da su se lomila koplja oko odluke u dizajnu da prilikom nišanjenja oružjem nema kretanja. Sve dok ciljate – lik vam je nepomičan. To je iz današnjeg pogleda pomalo čudno, ali zapravo ne utječe na dinamiku gameplaya. Rekao bih čak da to od igrača traži dodatni sloj taktiziranja, npr. morate procijeniti idealnu udaljenost između sebe i protivnika – da ne bude previše daleko da ga ne možete naciljati, a ni previše blizu da mu se ne stignete izmaknuti kad vas napadne.

Sa stalnim otvaranjem inventoryja nema nikakvog elementa taktiziranja, taj dio jednostavno usporava igru i prekida napetost gameplaya. Ali, zašto je tako? Zar se davne 2005. nitko nije sjetio da mapira brzu izmjenu oružja na D-pad tipke kontrolera? Možda je misao nekome i došla na pamet, ali vjerojatno se prije 18 godina još uvijek na životu držalo uvjerenje da ljudi ne vole koristiti analogne palice na kontrolerima, pogotovo kad su posrijedi bile japanske igre. Klasici tog vremena, kao što su Metal Gear Solid 3 ili Final Fantasy X, također su igraču ostavljali na volju hoće li pokretati lika D-pad tipkama ili analognom palicom.

Resident Evil 4 poznat je kao igra s nebrojeno mnogo izdanja, remasterizirana barem dva puta, ako ne i više. Međutim, čudno je kako nijedan remaster nije učinio ništa po pitanju kontrola. Potreba za konstantnim otvaranjem inventoryja da se promijeni oružje nestala je već 2008. godine s Resident Evilom 5, ali nikad nije bila implementirana u brojna reizdanja igre koju fanovi smatraju najboljom u serijalu (ako izuzmemo VR izdanje za Meta Quest 2).

No, na kraju mi je možda i drago što je tako. Gotovo paradoksalno, Resident Evil 4 još se više ističe kao vrhunska igra pokraj takvog arhaičnog dizajna. Zastarjeli sustav mijenjanja oružja ne može igri umanjiti vrijednost njezinih drugih kvaliteta. Svih ovih godina kasnije, i dalje me iznenadi kako igra dobro režira horor – baš kad misliš da si prokužio šprancu po kojoj ti seljani i kultisti ništa ne mogu, igra shvati da ti ide dobro pa ti pošalje još više protivnika. Više protivnika znači i više otvaranja inventoryja, ali me svejedno ulovila neka zaraza. Mislim da danas ne idem u školu da mogu igrati Resident Evil 4 cijelo vrijeme.

Komentari (19)

  • MAJSTOR RINGO

    16.02.2023 - 12:37

    Ahhh majko moja😮‍💨, jos oko mesec dana i cekanju ce doci kraj.

    • Iceman73

      @MAJSTOR RINGO, 16.02.2023 - 15:29

      Negooo!!!

  • GogicM99

    16.02.2023 - 12:40

    Ubacis jos HD Project mod i igra grmi

    • Mate001

      @GogicM99, 16.02.2023 - 14:48

      PC MASTER RACE

    • Iceman73

      @Mate001, 16.02.2023 - 15:31

      Trenutno PC DIZASTER RACE…kaj se tiče optimizacije,doslovno svih novih naslova kaj izlaze za PC…tak!!!

  • Gebro_gaming891

    16.02.2023 - 12:47

    Igrao sam na PS2 prije 5-6 godina. Najviše zombija ubio s nožem jer metaka nikad nisam imao😆
    Stao kod prvog “trola” i otad više nisam igrao, ali sad čekam popust na PS4.

    • djosic85

      @Gebro_gaming891, 16.02.2023 - 13:04

      Kod prvog trolla si stao?! Pa to ti je tek petina ili šestina igre

    • Gebro_gaming891

      @djosic85, 16.02.2023 - 14:56

      Znam🙂
      Moja mater je prešla više.

    • djosic85

      @Gebro_gaming891, 16.02.2023 - 15:43

      Pa to je baš za pohvalu

    • Sick Individual

      @djosic85, 16.02.2023 - 16:12

      🤣

  • Wolf Rage

    16.02.2023 - 12:49

    Ufff ko ce docekati 😀 Pre-order bi tu po prvi puta mogao pasti 😀

  • Wildchild

    16.02.2023 - 13:01

    Osim toga stajanja kod pucanja, sve drugo je podnošljivo.

  • Sayan

    16.02.2023 - 13:40

    Odigrao sam sve res.i nemoze mi nitko reci da je bolji od drugog dijela.Ovdje je serijal otisao vise na akciju sto po meni nije dobro.

  • Nemanjazzz

    16.02.2023 - 14:32

    Malo je zamorno za oci ono okretanje oko svoje ose i ja sam imao cudne lagove u otvorenim arenama ali je po pitanju scenarija i dizajna lvl-a. I po tome sto te uvek drzi napetim igra poprilicno dobra. Sto pise gore u tekstu, uvek kad dobijes samopouzdanje u borbi cak i protiv najlaksih neprijatelja igra postane teza

  • Mate001

    16.02.2023 - 14:53

    Capcom je uvik bia tata mata za horore

    • mazeo10

      @Mate001, 16.02.2023 - 21:55

      Shinji Mikami*

  • Iceman73

    16.02.2023 - 15:31

    Čeka se!!!!

  • Dovla Van Pit

    17.02.2023 - 07:35

    Uhh, kad se sjetim…igro sam ju 20ak sati bez prestanka, taman koliko mi je i trebalo da ju pređem prvi put, ne sječam se da sam i jednu drugu igru igrao 20ak sati u komadu, osim možda PES-a😂…al dobro…nemogu dočekati 23 ili 24.03…imam ps4, pa da se i ja oprostim od te generacije konzole na pravi način….PS:Inaće, prošo sam sve RESie, od 1 do 8, od ps1 do ps4💪👊✌…pitanje za sve…kako se zvao jedan od pesa u zatvoru u resident evilu 2 na ps1?Ajmo, tko zna?…Jedna igračka zove se po njemu, u povijesti jedna od najpoznatijih, da vas čujem….

  • nKrkan

    17.02.2023 - 08:48

    ma mogu u rimejku da prerade i naprave boga-oca što se svega tiče, ali ako za ciljanje ne bude opcija da se stavi LASER! umjesto onog šugavog križića onda ozbiljno razmišljam o odustajanju kupovanja 😒

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?