HCL.HR

Zaigrali smo Concord betu i neočekivano se zabavili

Žarko Ćurić 17.07.2024.   •   5 komentara


Sudeći po nedavnom testiranju, nadolazeća pucačina Concord mogla bi imati kvalitetu i zabavu. Međutim, pitanje je hoće li joj to biti dovoljno da preživi na prenapučenom tržištu live service igara kao naslov od 40 eura.

Concord je od same najave imao prilično težak put. Odmah je označen kao kopija Overwatcha i još jedan u nizu hero shootera koji trči za onim što je popularno. Koliko je netipično mala  zainteresiranost za ovu PlayStationovu ekskluzivu pokazao je i potez otvaranja early access bete za sve vlasnike PS Plus pretplate, iako je inicijalno bila planirana samo za odvažne igrače koji su prednaručili igru.

Unatoč toj početnoj skepsi koju je bilo teško ignorirati, moram priznati da sam se uz Concord odlično zabavio nekoliko dana u prvom krugu testiranja. Proveo sam uz igru i više vremena nego sam očekivao prije pisanja ove najave. Moglo bi zvučati iznenađujuće, ali Concord baš ima savršen omjer zabave i akcije sažete u prilično kratke mečeve te vas lako navuče na “samo još jednu partiju”.

Kako sam već spomenuo, u pitanju je pet-na-pet hero shooter te nam u startu dovodi 16 igrivih likova. Svaki od njih ima unikatno glavno oružje, pomoćne mogućnosti te različito kretanje, zbog čega mi je bilo stvarno zabavno iskušati većinu likova. Nažalost, u trenutnoj verziji igre nema nekog igrališta, tutoriala ili slične sekcije gdje možete isprobati likove prije uskakanja u pravu borbu. Zato mi je u početku znalo biti neugodno ući s novim likom i učiti osnovne mehanike dok se oko mene odvija karneval raketa, skokova i zaštitnih polja. Nadam se da će do izlaska igre ponuditi ipak neko mjesto za brušenje svih mogućnosti likova prije uskakanja u pravu bitku.

U trenutnoj verziji igre nema nekog igrališta, tutoriala ili slične sekcije gdje možete isprobati likove prije uskakanja u pravu borbu.

Concord sadrži stvarno raznovrsnu postavu likova. Od ogromnog žutog robota 1-Off koji može usisavati metke i projektile upućene prema njemu te od njih kreirati Trash bombu, do Roke koja doslovno roka sve okolo svojom bazukom iz zraka. Ima tu naravno i likova sličnih onima iz Overwatcha, poput IT-Za koji se može teleportirati do ispaljenog orba.

Osobno sam najviše vremena proveo koristeći Haymar i Tea. Haymar je brutalna u jedan-na-jedan borbi sa svojom razornom praćkom na vatrene kuglice. Naravno, ako više držite “nišan” na L2, kuglica će se više zažariti i uraditi puno veću štetu. Osim toga, Haymar posjeduje i dva projektila – jedan koji zasljepljuje protivnika privremeno te razorni Hellfire koji stvara zid vatre koji ostaje na tlu određeno vrijeme. Upravo se ovaj zid, osim što je odličan ofenzivni napad u skučenim prostorima, pokazao brutalnim i kao defenzivni mehanizam u slučaju da vam je zdravlje pri kraju.

Teo, drugi spomenuti lik kojeg sam aktivno koristio, dosta je više komando stil borca. Osim tactical puške koristi klasične dimne bombe i granate te ima jako korisnu mogućnost prepoznavanja protivnika u dimu. Pa tako ubacite dimnu granatu u prostoriju, uskočite unutra, uradite dar-mar s protivnicima, a one ostale pozdravite s granatom prije nego se dim raščisti.

U ovoj beti dobili smo nekoliko mapa na raspolaganje te četiri moda. Osim klasičnog team deathmatcha skrivenog iza naziva Crawl, tu je i Trophy Hunt koji će biti poznat igračima Call of Dutyja i modu Kill Confirm. U istom nije dovoljno ubiti protivnika nego sam morao i skupiti njegovu pločicu da osvojim bod. Naravno, moguće je skupiti i pločice svojih boraca te tako onemogućiti protivnike u ostvarivanju bodova. Ova dva moda traju deset minuta ili prvi tim do 30, te tako zapravo nude savršeno odmjerenu dozu zabave i natjerat će vas često da odigrate nekoliko partija u nizu. Samo još deset minuta!

Odmjerenom dozom zabave Concord vas često natjera da odigrate nekoliko partija u nizu.

Druga dva moda nude “jedan život po rundi” pristup, bez ponovnog pojavljivanja dok jedan od timova ne pobijedi taj krug. U Cargo Runu jedan od timova postavlja “teret” na jednu od dvije lokacije i nakon toga je brani od protivničkog tima, znači prilično poznati Counter Strike mode u sličnoj izvedbi, samo ovaj put bez bombi. Zadnji mod je Clash Point i zapravo se svodi na kontrolu točke na određeno vrijeme.

Posebno je zabavno kod zadnja dva moda što me igra prisiljavala da svaku rundu moram izabrati novog borca, tjerajući me izvan svoje zone komfora, tj. poznatih likova. Osim toga, Concord ima prilično pametnu mehaniku podjele likova u šest kategorija posade s tim da vam svaka od kategorija daje neko poboljšanje. Ta se poboljšanja onda prenose s lika na lika, tako da vas igra na neki način tjera da izmijenjate svih šest klasa tijekom meča, jer ćete onda imati svih šest poboljšanja do kraja partije. Dosta pametno odrađeno da dobijete mrvicu brže punjenje oružja ili ubrzati ozdravljenje lika, no opet ne toliko značajno da slomi čitav gameplay ako netko brzo izmijeni svih šest klasa.

Concord ima prilično pametnu mehaniku podjele likova u šest kategorija posade od kojih vam svaka daje neko poboljšanje.

Možda i najbolje pogođena stvar u gameplayu je tempo brzine umiranja. Nema ovdje toliko čestog “ubojstva jednim metkom”, pa će se i oni manje iskusni igrači lako prilagoditi ako prate kretnje drugih članova svoga tima. Iako nisam odavno zaigrao aktivnije neke multiplayer pucačine, relativno sam se brzo “uhodao” u Concord te sam bez nekih većih poteškoća pratio tempo drugih igrača. Naravno, vrhunski igrači i dalje će biti vladari mape, ali ipak, manje je frustrirajuća putanja učenja i podsjećanja kada ne umirete svako tri sekunde.

Također je za pohvalu tehnička sređenost igre. Nijednog trenutka nisam imao bilo kakvih problema s konekcijom ili bugovima, što je prilično pohvalno za early access betu. Naravno, treba vidjeti kako će to izgledati ovih dana u otvorenom testiranju i pridruživanju većeg broja PC igrača, no prvi dojam je prilično pozitivan. Postoji, dakako, nekoliko sitnih frustracija, poput toga što nema popune u slučaju da igrač napusti tim tijekom meča ili što svaki put morate izaći na glavni ekran da pokrenete novu partiju, no vjerujem da su to sitnice koje se mogu ispraviti do izlaska igre. Treba vidjeti koliko uspješno će biti i implementacija tjednih dijelova priče. Za početak je to zvučalo mrvicu loše i kao neugodniji pokušaj repliciranja Guardians of the Galaxy recepture, no imaju svaki tjedan prostora za napredak… ako već nisu snimili cijeli materijal pa ga onda rascjepkali.

Možda i najveće pitanje za kraj je ima li Concord ikakvu šansu za preživjeti na iznimno kompetitivnom tržištu. U današnje vrijeme besplatnih live service igara tražiti 40 eura odmah u startu je ili hrabro ili ludo. Osobno čak i vidim opravdanost tog iznosa ako će nastaviti s kvalitetnim sadržajem te neće nove likove / mape / mogućnosti skrivati izvan dodatnih mikrotransakcija. Naravno, ne očekujem da ova igra neće imati mikrotransakcije, no iskreno se nadam da će ostati samo na kozmetičkoj strani.

Otvoreno beta testiranje Concorda održat će se od 18. do 21. ovog mjeseca, a dobit ćemo i novu Bone Mines mapu te Arena Control mod. Puni izlazak igre najavljen je za 23. 8. 2024.

Komentari (5)

  • blacklist0907

    17.07.2024 - 13:04

    Bezveze

  • 312AE

    17.07.2024 - 13:46

    Igral za vikend i čak se i ljepo zabavil, iako je igra malo spora na početku. No ima i manjih i mobilnijih likova ,pa se za čas navikneš. Gameplay je dobar ,gunplay zabavan. No svejedno se treba na sve naviknuti ,a konkurencija je velika. Možda daju igru na Ps + pa zaživi , za 40 Eura neznam baš. Svakako moraju poraditi na balancingu.

  • ajdin_sa

    17.07.2024 - 23:10

    Igrao sad za vikend, biće opet 21og beta testiranje. Igra je dobra zabava ali pravi potez za Sony bi bio da su ovo stavili free to play

  • DjokaBA

    18.07.2024 - 09:49

    Tih 40e me odbijaju, ali videcemo.

  • imarja21

    18.07.2024 - 18:34

    Čim vidim tonu ružicaste i ljubičaste boje na ekranu big noooo!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?