HCL.HR

Recenzija

Animal Well

ZEKO I BUNARČIĆ

David Šesto

Prvi put kad upalite Animal Well dočekat će vas dva zeca, a iza njih razne boje koje se kreću neopisivim putanjama. Glazba stvara ugođaj topline i poznavanja, ali i blage nelagode. Zečevi mijenjaju boje iz toplog u hladno. Iako su zečevi inače slatke i bezopasne životinje, brzo posumnjate kako nešto ovdje ne štima. Nastaje konflikt između dobroćudnosti te nečega u pozadini, nečega što je ispod površine, nečega što je zlo. Tako bih opisao cjelokupnu atmosferu Animal Wella, gdje se rješavanje zagonetaka, slatke životinje, 2D pixel grafika i horor elementi savršeno uklapaju u jednu cjelinu. 

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
24,50€ PlayStation 5 Nabavljen preko pretplate

Developer Billy Basso samostalno je napravio ovaj 2D metroidvania platformer tijekom razdoblja od sedam godina, a igra je ujedno i prvi projekt tvrtke BIGMODE, iza koje stoji popularni YouTuber videogamedunkey. Moguće je da bez njegove popularnosti ova igra ne bi došla do toliko širokog kruga ljudi, no drago mi je da se priključio i uspio lansirati Animal Well jer je igra zaista rijetki biser.

Animal Well nema priču u tradicionalnom smislu. Vaš lik je nekakva kuglica koja je niknula iz cvijeta i ne dobijete nikakva objašnjenja što se događa ni zašto se događa, ali to nije ni bitno. Jedini elementi priče su u samom okolišu, gdje nalazite različite kipove, stvorenja, arhitekturu i strojeve koji prvenstveno služe obogaćivanju atmosfere, a ne pričanju kompleksne priče. A ta je atmosfera ovdje glavni adut igre. 

Animal Well svoju gustu atmosferu postiže pretežito vizualno te unatoč jednostavnoj grafici koja se sastoji od piksela, uspijeva dostaviti sjajne rezultate. Po zadanome igra ima efekt CRT linija na ekranu, no ako vam se to ne sviđa, postoji opcija da se to isključi, koju sam i koristio. Snažne boje oživljavaju likove i okoliš te vas glatko uvode u igrin čaroban svijet. Iako je slika dvodimenzionalna, i dalje se dobiva dojam dubine jer je uvijek nešto zanimljivo u pozadini, poput raznih svjetala, zanimljivih uzoraka, životinjica, ili nečega što vam želi nauditi.

Iako je slika dvodimenzionalna, i dalje se dobiva dojam dubine jer je uvijek nešto zanimljivo u pozadini.

Detalj kapljice na stropu bunara koja se polagano skuplja i pada postignut je sa samo dva piksela, no uz sinergiju s drugim elementima postiže atmosferu vlažnog, mračnog bunara. Kada vaš lik protrči kroz travu, ona se zanjiše, kada skačete kroz dugo lišće, ono reagira kako biste i očekivali, a korištenje petardi i drugih eksploziva proizvodi gust dim koji reagira na okoliš. Uvijek se neki element slike miče, čak i ako prestanete micati vašeg lika, i dalje ćete vidjeti dinamiku u slici. 

Zvučni efekti su vrlo jednostavni, slični 8-bitnim retro igrama, no svejedno su ključan dio stvaranja unikatne atmosfere. Već prije spomenute kapljice proizvode zvuk prilikom kontakta s tlom, prisutni su razni šumovi u raznim dijelovima svijeta, a male životinjice proizvode slatke zvukove kada se kreću. Glazbe gotovo da i nema, osim na glavnom meniju. Glazba je uglavnom u obliku raznih atmosferičnih brujanja u pozadini te se tek u bitnim trenucima stavlja u prvi plan, najčešće u trenucima horora, kada vas lovi neka životinja, ili neko neopisivo stvorenje koji proizvodi neljudske, tj. neživotinjske zvukove. Neka područja pred kraju igre stvaraju osjećaj iznimne nelagode radi efikasnog korištenja zvukova i boja.

Glavni zadatak u Animal Wellu bit će vam lutanje. 

Glavno što ćete raditi u Animal Wellu jest – lutanje. Osim jednostavnog segmenta na početku igre, koji prikazuje četiri plamena koja trebate skupiti, ne dobivate nikakve upute ili smjernice osim kontrola na ekranu. Igra vas samo baci u svijet i pušta vas da kroz neuspjeh i repeticiju sami shvatite mehanike i gdje trebate ići. Ubrzo nakon početka skupit ćete kartu koja pokazuje gdje su četiri plamena, ali je sve ostalo zacrnjeno i ostaje na vama da to otkrijete. Slično drugim metroidvania igrama, karta se ubrzo širi te dobijete mogućnost označivanja lokacija na koje naiđete i pisanja po samoj karti, no pri kraju igre karta postaje gotovo nečitljiva, uglavnom zbog nemogućnosti jače razine zumiranja kako bi se točno mogli vidjeti detalji koji su katkada samo veličine jednog piksela.

Animal Well je prepun tajni, ne samo u svijetu, već i u mehanikama gameplaya. Zato je igra toliko zadovoljavajuća. Kretanje kroz svijet nije linearno te vas igra pusti da sami idete kamo god želite – nedostatak smjernica bi kod nekih igara bio mana, ali ovdje je to cilj. Svijet je kompletno isprepleten te sam do samog kraja igre otvarao razne prečice i alternativne putove kao u prvoj polovici Dark Soulsa. Glavna zabava je upravo u lutanju – jer je svaka mala tajna koju otkrijete zaista vaša pobjeda.

Animal Well je prepun tajni, ne samo u svijetu, već i u mehanikama gameplaya.

Samo kretanje je iznimno fluidno, posljedica činjenice da je Billy Basso kreirao poseban engine samo za Animal Well. Na početku ćete imati samo mogućnost jednostavnog skoka, no nalaženjem skrivenih škrinja dobivate alate koje možete iskoristiti za napredno kretanje. Animal Well ima jednu od najkreativnijih i najzabavnijih implementacija dvostrukog skoka u bilo kojoj igri, ali vam ne želim otkriti tu tajnu, već ću pustiti znatiželjne da sami dođu do tog dijela u igri.

Još jedan sloj vašeg napretka u igri jest upoznavanje tih alata. Koristio sam jedan alat skoro dva sata prije nego što sam shvatio da mi isti alat omogućava beskonačno penjanje. Na prvu sam pomislio da sam našao nekakav propust u igri, no ubrzo su se pojavile neobavezne zagonetke koje su zahtijevale takav način igranja, no sumnjam da je to bio jedini način za riješiti te zagonetke.

Animal Well ima jednu od najkreativnijih i najzabavnijih implementacija dvostrukog skoka u bilo kojoj igri.

Zagonetke se u Animal Wellu uglavnom sastoje od manipuliranja okolišem putem raznih prekidača,  pametnog korištenja dostupnih alata te interakcije sa životinjama. Početak je jednostavan, uvodi se jedan po jedan element zagonetke, bez objašnjenja, ali su individualno vrlo jednostavni za shvatiti te je samim eksperimentiranjem lagano zaključiti kako funkcioniraju gumbi, prekidači, itd. Upravo zbog nedostatka instrukcija čini se kao da je svaka mala pobjeda itekako zaslužena te je osjećaj napretka i otkrivanja novih dijelova mape i novih zagonetki vrlo zadovoljavajući.

Kako napredujete kroz igru, različiti elementi se pojavljuju u istim zagonetkama, ponekad u kombinaciji s platformerskim segmentom pa je potrebno brzo razmišljanje i vještina s upravljačem, ali i domišljatost kako biste nastavili. Ritam igre je fino ugođen te ni u jednom trenutku nisam pomislio kako ima nečega previše ili nečega premalo jer je mapa dovoljno dobro dizajnirana da ima određen vremenski pomak između raznih izazova te se rijetko kada dogodi da dobijete isti tip izazova dvaput zaredom.

Ritam igre je fino ugođen te ni u jednom trenutku nisam pomislio kako ima nečega previše ili nečega premalo.

Postoje i neki segmenti igre gdje je za napredovanje potrebnija vještina nego domišljatost. Jedini problem kod tih dijelova bio mi je nedostatak checkpointova. Igra koristi telefone na kojima možete spremiti napredak, no ako umrete vratit ćete se na zadnji telefon koji ste koristili, što znači da katkad nakon smrti, koja zna biti česta, morate putovati do mjesta zagonetke kako biste opet pokušali. A to ponovno putovanje je jednolično, bez novih događaja. Iako smrt u većini slučajeva nije trenutna, i dalje mi je smetalo izgubljeno vrijeme gdje sam samo automatizmom dolazio do lokacije prijašnje smrti. Najduže vrijeme povratka mi je bilo oko 40 sekundi, no kada nekoliko puta umrete na istom mjestu, to vrijeme se zbraja.

Najvažniji predmeti u igri jesu jaja, kojih ima 64, ali možete proći kroz igru bez da uopće nađete ijedno od njih. Kroz osam sati koliko mi je trebalo da pređem igru našao sam 24 jaja, a zaista sam se trudio da istražujem svaki kutak na koji sam naišao. 

Nagrada u traženju nisu sama jaja, već taj “eureka” trenutak kada napokon shvatite što trebate napraviti da riješite zagonetku, ili kada napokon uspijete savršeno odigrati slijed skokova da dođete do škrinje. Sam developer kaže da ova igra ima tajne koje će se otkrivati još godinama i vjerujem mu. Srećom, nakon što pređete igru, možete ostati u svijetu i skupljati jaja i ostale predmete, a ako odlučite skupiti sve, trebat će vam puno vremena.

 

Kako HCL ocjenjuje igre?

Animal Well je igra koju pravilno možete iskusiti samo jednom – na prvo igranje. Nakon što ste ju jedanput prešli i riješili sve zagonetke, ne možete više prvi put otkriti rješenje, niti otkriti što se krije iza nekog prolaza. Čar je u samom otkrivanju, a nakon što ste otkrijete sve, ta čar će nestati. Srećom, igra iza svakog ugla ima nešto novo, neku novu prepreku ili zagonetku za savladati.

Pravilan način igranja Animal Wella je bez ikakvih vanjskih uputa ili vodiča, jer ćete si tako uništiti dio čari igre. Ova naizgled jednostavna igra zapravo je remek-djelo te će zasigurno krajem godine pokupiti hrpetinu nagrada. Čak i nakon prelaska, želim se vratiti u taj bajkovit i misteriozan svijet i naći sve što je skriveno u dubini bunara.

Animal Well je pravo osvježenje čak i za standarde osvježavajućih indie igara. Bez pardona pušta igrača da se izgubi kako bi samostalno pronašao rješenje zagonetki i razotkrio tajne misterioznog svijeta.

93 Naša ocjena
  • izvrsna vizualna i auditivna prezentacija
  • sjajno dizajniran svijet i zagonetke
  • iznimno fluidan sustav kretanja
  • odličan osjećaj istraživanja
  • mapa ponekad zna biti zbunjujuća
  • nedostatak bliskog checkpointa na određenim zagonetkama

David Šesto

Obožavatelj svih vrsta narativnih igara. Najzanimljiviji su mu realistični SF svjetovi ili čudne alternativne prošlosti. Ne shvaća se preozbiljno.

Komentari (10)

  • Nemanjazzz

    14.05.2024 - 15:07

    David Sesto ima sesto culo za dobre igre. Kapirate?

    • JCD-Bionicman

      @Nemanjazzz, 14.05.2024 - 15:55

      Au bre, nemoj..

    • zlakob

      @Nemanjazzz, 14.05.2024 - 19:28

      🤣

    • PppPP

      @Nemanjazzz, 14.05.2024 - 22:27

      a ti se zoveš nemanja jer nemaš ti?

    • Nemanjazzz

      @PppPP, 14.05.2024 - 22:44

      Ma ni ne znam koje mi je ime. Znam samo da nema nja, moze da bude bilo sta

    • Nemanjazzz

      @Nemanjazzz, 14.05.2024 - 22:45

      Vece glupih fora na hcl-u

  • Aldin219

    14.05.2024 - 16:21

    Maaaasterpiece!

  • RPGamer

    14.05.2024 - 19:43

    David Šesto piše recenzije sve u šesto.

  • Lepoglava

    15.05.2024 - 09:00

    Izvrsna je igra. Prije neki dan sam upravo zbog metacritica krenuo igrati Animal Well i oduševio sam se. Recenzija HCL-a je po običaju isto odlična.

  • VitMeR

    15.05.2024 - 10:12

    Ovaj art direction mi je bas odlican, svidja mi se jako kako sve izgleda

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?