Ape Out

MAJMUNSKA POSLA

Filip Zorić

U slučaju da priželjkujute jedinstvene i zabavne igre, uvijek se možete osloniti na izdavačku kuću Devolver Digital. Ta je luckasta kompanija izdala naslove poput Hotline Miamija i Serious Sama, a sada su nas počastili još jednom originalnom igrom – Ape Out. Je li ova igra o džungli jednako kvalitetna kao i knjiga, ili bi bilo bolje da se vrati na planet majmuna?

O kakvoj se igri ovdje radi?

U Ape Outu igrate kao gorile koje moraju pobjeći iz svog pritvora i skršiti sve što im stane na putu. To najčešće uključuje naoružane ljude i poneka željezna vrata. Međutim, bitno je spomenuti kako je već spomenuto kršenje prezentirano na ekranu.

Najbolja stvar kod Ape Outa je njegova audiovizualna prezentacija. Ovaj naslov ima jedan on najoriginalnijih vizualnih stilova koje sam vidio. Koristi minimalistički stil u kombinaciji s žarkim bojama, ali moje riječi nisu dovoljne za opisati koliko sam uživao gledati kaos koji se zbivao u Ape Outu. Igra je kao neka vrsta kolaža s izrazito ekspresivnim bojama. Okoline ne sadržavaju veliku količinu detalja, ali je to sasvim u redu jer je minimalistički izgled igre ono što je čini jedinstvenom.

Međutim, moram upozoriti da bi neki dijelovi Ape Outa mogli zadati poteškoće ljudima s epilepsijom i sličnim bolestima. Igra sadrži situacije u kojima su prisutne trepereće i svijetle boje, stoga savjetujem oprez.

S druge strane, auditivna prezentacija je još bolja od vizualne. Glazba u ovom naslovu mi je jedna od najdražih u zadnjih nekoliko godina. Većinski ćete tijekom vašeg majmunarenja slušati jazz žanr, a bubnjevi su alati kojima će vas skladatelj igre Matt Koch natjerati na ples tijekom igranja. Svaki korak vaše gorile je popraćen melodijom koja savršeno paše uz brzi tempo igranja u Ape Outu. Kasnije ćemo više popričati o gameplayu, ali glazba fantastično potpomaže akciji igre.

Svaki korak vaše gorile je popraćen melodijom koja savršeno paše uz brzi tempo igranja u Ape Outu.

Kada smrvite nekog vojnika na komadiće, čuje se zvuk činele, a okoliš se ofarba u crveno. S vremena na vrijeme morate bježati od neprijatelja jer ste blizu smrti, a tada vaš kukavičluk prati brzo udaranje bubnjeva koje će vam zasigurno ubrzati protok adrenalina. Glazba Ape Outa čitavo se vrijeme prilagođava vašim akcijama, kao da skladatelj improvizira kako bi instrumenti što bolje pratili vaše širenje animalističke anarhije.

Ako ste upoznati s jazzom, onda ćete znati kako su neke od glavnih karakteristika tog glazbenog žanra improvizacija i instinkt. Slična je improvizacija prisutna u ritmovima Ape Outa, a instinkt se očituje u divljanju vaše gorile. Tako je jazz, po mom mišljenju, savršena vrsta glazbe za ovakvu igru.

Jazz je savršena vrsta glazbe za ovakvu igru.

Smatram kako je sad vrijeme da konačno komentiram to majmunarenje koje spominjem kroz tekst. Kako se točno igra Ape Out? To je vrlo jednostavno za objasniti jer u igri postoje svega dvije vrste interakcije. Vaša gorila može gurnuti vojnike u objekte i druge neprijatelje. Također može zgrabiti te iste vojnike kako bi ih iskoristila kao ljudske štitove, a može upotrijebiti i njihova oružja za paljbu na ostale protivnike. Ape Out ima samo nekoliko kontrola, ali ne mislim kako je igra zbog toga površna. Naići ćete na novu vrstu vojnika svakih nekoliko levela i to dodaje dovoljno varijacija vašem ludovanju. Svaki od novih tipova protivnika ima specifične načine napadanja i natjerati će vas na potpuno drugačiji pristup situacijama.

Na primjer, u igri postoje vojnici koji na sebi imaju bombe. Njih je najbolje što brže baciti u njihove prijatelje, kako bi se izbjegla eksplozija koja će usmrtiti vašu zvijer. S druge strane, ponekad ćete naići na protivnike koji vole luđački pucati iz svog oružja. Tada je najbolje zgrabiti ih i pokositi sve ostale zapreke u prostoriji. Mislim da su varijacije neprijatelja zanimljive i dovoljno zapapre vaš pristup borbama. Jedino su me nervirali vojnici s bacačima plamena, koje je praktički najbolje izbjeći jer vas pretvore u hodajuću svijeću čim im se približite.

Leveli igre se mijenjaju svaki put kad vaš majmun upozna smrt, kao i kod rogue like naslova.

Izbjegavanje i ostale akcije morate izvesti u odlično dizajniranim levelima Ape Outa. Leveli igre se mijenjaju svaki put kad vaš majmun upozna smrt, kao i kod rogue like naslova. Smatram kako su okoline u kojima igrate izvrsno sastavljene jer vam daju dovoljno prostora za brzo manevriranje, ali i dovoljno zaklona za vješto skrivanje od neprijateljske paljbe. Svaki je level novi labirint u kojem ćete morati improvizirati i smisliti plan trenutak prije nego što ga izvedete.

Kad naiđete na grupu neprijatelja morate si promisliti i postaviti si nekoliko pitanja: „Mogu li ih jednostavno sve gurnuti u zid i skončati njihove besmislene živote? Ili je bolje da ih ignoriram i pokušam pobjeći do vrata? Ili možda da eliminiram ovog koji mi je najveća prijetnja pa iskoristim zaklon kako bi nadmudrio ostale?“ Svaka će situacija u Ape Outu tražiti od vas ovakva pitanja, a trebat ćete odgovoriti na njih u vrlo kratkom vremenu.

Često sam se osjećao kao hiper-inteligentni majmun kad sam okolinu iskoristio u svoju korist.

Često sam se osjećao kao hiper-inteligentni majmun jer sam okolinu iskoristio u svoju korist. Naročito sam morao biti oprezan i vješt u težim verzijama levela, koji su produljeni i sadrže više neprijatelja nego uobičajene verzije. Međutim, u tim sam težim nivoima shvatio kako vas ponekad igra baci u nepravedne situacije. U nekim ćete se trenucima naći u otvorenom prostoru bez puno zaklona, a istovremeno ćete biti okruženi s puno vojnika. Tada ćete se vjerojatno iznervirati jer jednostavno nema bijega bez ozljeda.

U igri također postoji Arcade mod, koji vam zadaje teže uvjete igranja i prati vaš uspjeh u levelu putem brojanja bodova. U tom modu morate prijeći level u određenom vremenu, a ako umrete – igra vas šalje na sami početak poglavlja tj. albuma. Ovdje nema više sadržaja ili dubine naspram regularnog igranja, ali mi je drago čuti da postoji solidna opcija za one koji žele dosegnuti highscore.

Jedan od negativnih elemenata igre je njena kratka trajnost. Neki će se igrači sigurno osjećati razočarano nakon što odigraju posljednji level igre i shvate da im je trebalo tek nekoliko sati. Međutim, smatram kako naslov nema dovoljno dubine za podržati neku veću trajnost. Tko zna – da je igra bila dulja, možda bi se pojavili još veći problemi.

Nakon ovog teksta vam se možda Ape Out čini površan, ali smatram kako je ovo jako dobra igra kad se kombiniraju svi njeni dijelovi. Jazz glazba je savršena za ovakav tip naslova, grafika se ističe jedinstvenim izgledom, a gameplay je jednostavna razonoda. Mislim da Ape Out sadrži više nego dovoljno zabave za svoje trajanje od 2 do 3 sata.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Označeno sa: ,

Ape Out možda nije King Kong po pitanju trajnosti, ali će vas zasigurno zabaviti svojim ludim majmunarijama i odličnom audiovizualnom prezentacijom.