Battleheart Legacy

Dominik Bošnjak

Malo je koji ozbiljni naslov u za “moderne mobilne uređaje” pokupio toliko pohvala publike i kritike kao Battleheart. Taj simpatični uradak kojega potpisuje nezavisni razvojni studio Mika Mobile očarao je stotine tisuća igrača svojom sjajnom kombinacijom RTS i RPG elemenata te pristupačnim kontrolama. Također, igra je bila i povod brojnim kontroverzama u 2012. kada su njeni autori odustali od daljnje podrške Android verzije zbog velike fragmentacije platforme. Iako su se godinu dana kasnije predomislili, nedavno izašli nastavak, Battleheart Legacy je sa današnjim danom isključivo dostupan na iOS-u.

Kada se prašina koju je ta ekskluzivnost izazvala slegne, ostaje pitanje razlikuje li se ovaj nastavak od originala po nečemu osim uređaja na kojima je dostupan i isplati li ga se nabaviti?

Ukratko – da, razlikuje se itekako.

Najočitiji novitet koji će primijetiti svi igrači Battlehearta prilikom prvog pokretanja Legacyja jest djelomičan skok u 3D i kompletan zaokret u pogledu vizualnog stila. Crtani i pitoreskni okoliši su zamijenjeni nešto manje šarenim, no puno detaljnijim i realističnijim 2D modelima, a likovi koji se kreću ovim novim, “stvarnijim” svijetom su sada izrađeni u punom 3D-u. Manjak detalja i jednostavne animacije pokreta čine modele likova prilično sličnim onim viđenima u Magicki, iako je u Battleheart Legacyju taj nedostatak detalja još očitiji, pogotovo na iPadu. Naravno da je jedan ovakav naslov nemoguće ocijeniti po vizualnoj prezentaciji, no broj poligona od kojih su sastavljeni heroji, čudovišta i NPC-evi je u rangu prvog PlayStationa, što je zaista žalosno. Dvodimenzionalni okoliš izgleda znatno bolje i prilično je raznovrstan, no teško se oteti dojmu da ljudima koji stoje iza imena Mika Mobile 3D modeliranje i nije jača strana. S pozitivne strane, akcija se odvija u stabilnom broju sličica u sekundi i vremena učitavanja su prilično kratka.

Što se načina igranja i igraćih mehanika tiče, glavna je promjena ta što umjesto skupine od četiri heroja različitih klasa sada upravljate sa samo jednim besklasnim herojem. Dakle, baš kao što su vam mama i tata govorili kada ste bili mali, možete biti što god poželite. Ono što su vam vaši previše zaštitnički nastrojeni roditelji vjerojatno propustili spomenuti jest da za vaše snove o nogometnoj karijeri neke predispozicije ipak trebaju postojati, a slično pravilo vrijedi i za Battleheart Legacy. Tako ćete različite grane specijalnih napada i talenata moći savladavati samo pod uvjetom da su vaši atributi poput snage, spretnosti i karizme dovoljno visoki.

Na svu sreću, snagu i ine kvalitete ne povećavate satima provedenim u nekakvoj bezveznoj teretani, već masakriranjem stotina i stotina strašnih čudovišta i vojnika. Nakon što stanete na kraj dovoljnom broju ne pretjerano prijateljskih mitoloških bića i ljudi, napredovat ćete kroz levele i stjecati poene koje potom možete koristiti za jačanje atributa svoga lika koji su preduvjeti za kupnju specijalnih vještina i pasivnih talenata. Drugim riječima, nogomet je za slabiće, a pravi muškarci se čeliče klanjem deformiranih kreatura po magičnim šumama pomoću hrđave sjekire i nadnaravnih moći.

To što vam Battlheart Legacy daje kontrolu nad samo jednim likom ne znači da ćete se protiv bandita i neljudskih neprijatelja boriti sami. U mnogo slučajeva ćete imati priliku udružiti snage s raznoraznim ratnicima, vitezovima, rendžerima, magovima, majstorima borilačkih vještina pa čak i nindžama i inim zanimljivim likovima koji će u bitkama djelovati potpuno samostalno. Iako će vas neprijateljski AI u većini slučajeva ipak preferirati nad vašim virtualnim suborcima, isti znaju biti izuzetno korisni u borbi, pogotovo na višim razinama težine.

Kada sam se već dotaknuo težine, valja naglasiti da se ona u svakom trenutku može prilagođavati i fino uštimavati na interaktivnom slideru dostupnom prilikom pauziranja igre. Neće učiniti neprijatelje pametnijima, no s obzirom da je razlika između njenih amplituda ekstremna, i jednostavni (de)buffovi su dovoljni da mogu odgovorno tvrditi kako će igrači neovisno o svojoj vještini moći igrati Battleheart Legacy.

Iako su brojne mehanike u ovom uratku izmijenjene u odnosu na njegovog prethodnika, gameplay mu se u osnovi može opisti na identičan način: red kupovanja oružja i opreme te učenja novih vještina, tri reda borbe, napredovanje kroz level pa sve iz početka. Noviteti u ovom pogledu leže u postojanju prave overworld karte po kojoj ćete putovati do novih lokacija te uključenju pravih sela i gradova u kojima ćete posjećivati gostionice i prodavače, dobivati nove questove i čavrljati sa stanovništvom.

Dakle, po pitanju strukture prolaženja kroz igru, Battleheart je iz jednostavnog akcijskog RPG-a s pedesetak nivoa transformiran u puno klasičniji naslov ala Diablo. Ova je promjena rezultirala daleko većom nelinearnošću igre, a zahvaljujući pouzdanoj autosave opciji i činjenici da su mape podijeljene na mnoštvo manjih sektora, Battleheart Legacy nikako nije izgubio na faktoru kompaktnosti. Dapače, s obzirom da igra pamti vaš napredak prilikom svakog prelaska na novu mini-lokaciju, ovaj je naslov čak i prikladniji za igranje u pokretu od svojeg prethodnika kojeg su karakterizirale neke podugačke borbe.

Skeptici će reći da je zbog toga broj učitavanja eksponencijalno porastao, no ona su toliko brza da ćete ih jedva zamijetiti. Naravno da to nikako nije indikator da se Battleheart Legacy ne može igrati na duže staze, već samo garancija da će vam checkpoint prije svake bitke s problematičnim bossom uštedjeti mnogo živaca. Živaca koje bi vam prvi Battleheart nemilosrdno proždrijeo.

Iako (polu)skok u treću dimenziju sa sobom povlači i drugačiji pristup kontrolama – Mika Mobile je još jednom uspjela osmisliti gotovo savršenu shemu za ekrane osjetljive na dodir. Svojeg lika možete pokretati jednostavnim pritiskom na točnu lokaciju na kojoj ga želite vidjeti ili ga s dva brza pritiska na ekran natjerati da se jednostavno počne kretati u smjeru vašeg prsta te stati tek kada prekinete kontakt s ekranom. Vaš heroj ili heroina će neprijatelje napadati automatski čim “zaključa” svoje nišane na njih, a ta se radnja može vršiti i automatski ako to želite. Ipak, s obzirom da ćete često biti okruženi protivnicima koji će za vas predstavljati nejednako ozbiljne opasnosti, ručni odabir redoslijeda kojim ćete ih napadati će biti nužan ako planirate živjeti dulje od dvadesetak sekundi.

Životno važni specijalni napadi se također vrlo lako aktiviraju iz brzog izbornika koji se nalazi pri dnu ekrana, a jedina za izvedbu problematična komanda jest ona za poništavanje “zaključavanja” na likove i neprijatelje. Ta akcija zahtijeva simultani pritisak ekrana s tri prsta, što često i nije baš zgodno za napraviti. Na svu sreću, za izvođenje ove radnje tijekom igre baš i nema potrebe. Sve u svemu, kontrole su intuitivne i responzivne, a čak i oni s ćevapima od prstiju neće imati problema s odabirom željenih meta za vašeg heroja. To nažalost dolazi po cijeni kamere koja se nalazi izuzetno blizu virtualnog tla, što ne samo da ograničava pogled na akciju, već i nepotrebno otkriva jednostavnost modela likova. Iako se ne morate bojati prečestih napada na daljinu koji dolaze van rubova ekrana, osobno se ne bih bunio na tzv. unzoom opciju u jednoj od nadolazećih nadogradnji.

Zadnja novost koja ne utječe na tehnički dojam no ipak znatno unaprijeđuje iskustvo igranja Battleheart Legacyja jesu interaktivni dijalozi u kojima ćete često imati prilike sudjelovati. U velikom ćete broju slučajeva na novopredočene informacije moći reagirati na tri načina: tradicionalni dobar i zao te treći, sarkastično-cinični koji će često ismijavati ova dva raznim dosjetkama. To nerijetko bockanje četvrtog zida će se ponekad pretvoriti u pravu topovsku paljbu po istom, a kada u računicu dodamo i brojne reference na pop kulturu, igre riječima, pa čak i klasične viceve, dolazimo do zaključka da je Battleheart Legacy krajnje humorističan i bezbrižan naslov. Ova opuštenost u pristupu kulminira uključivanjem tzv. Crazy moda igre koji će vam omogućiti da u maniri legendarnog Morrowinda za glavu skratite apsolutno sve NPC-jeve koji nastanjuju njeno kraljevstvo ne mareći za nikakvu priču i morale.

Sve i da vam nije cilj postati srednjovjekovni masovni ubojica, mnogi questovi lako mogu slučajno završiti smrću vaših suputnika i drugih likova, a velika se većina može riješiti na barem dva do tri načina. Ne treba s uma smetnuti ni činjenicu da igra sadrži oko 15 do 20 sati sadržaja i preko deset radikalno drugačijih tipova likova u koje možete razviti svoga heroja ili heroinu. Drugim riječima, postoji mnoštvo faktora koji daju veliku vrijednost višestrukom ponovnom prelaženju Battleheart Legacyja.

Iako pati od sitnih problema tehničke prirode, Battleheart Legacy je apsolutna evolucija formule koju je Mika Mobile predstavila u 2011. godini. Veći, otvoreniji, raznorsniji, sadržajno bogatiji, smiješniji te i dalje izuzetno pristupačan i bolesno igriv, ovaj akcijski RPG je za cijenu od kojih 25 kuna apsolutna preporuka svim ljubiteljima mobilnih igara. Da stvar bude još bolja, dolazi iz ruku nezavisnog razvojnog studija koji organski ne podnosi mikrotransakcije. Ukratko, radi se o jednom od najsigurnijih kandidata za mobilnu igru godine kojega bi zaista bio grijeh ne zaigrati.

Recenzirali smo obećavajući Battleheart Legacy te dali odgovor na pitanje može li isti nadograditi bolesno zaraznu formulu svog prethodnika i još jednom oboriti sve rekorde prodaje.

• kontrole
  • težina