Burnout Paradise [X360]

Ivan Renić

I to ne samo zbog toga što je prvi pravi next-gen nastavak franšize, već donosi i nekoliko velikih izmjena. Definitivno najveća izmjena je ova – uveden je free roaming po Paradise-u, zamišljenom velegradu po kojem je igra (prilično očito) i dobila ime. Za mnoge bi to bio veliki rizik, no ne i za Criterionovce, koji opet obavljaju odličan posao. Grad je prilično uvjerljiv i živ te iznad svega detaljan. Vozeći se tako po gradovima u drugim igrama nikada nećete primijetiti toliko detalja kao u Paradise City-ju. Dakako, sam Burnout to zahtjeva – u što biste se inače toliko često razbijali? Grad sadrži sve vrste cesta i terena, tako da će vas neki dijelovi često podsjetiti na neke klasične staze Burnout serijala. Svih 30 kvadratnih kilometara Paradise City-ja dostupno vam je od prvog pokretanja igre.

Naravno, sve to ne bi bilo moguće da nema fenomenalnog RenderWare engine-a, koji je zaslužan za fenomenalnu grafiku. Sve je tu – teksture visoke rezolucije, odlični efekti, ogroman grad i stabilan broj sličica u sekundi. I to ne bilo kakav broj. Igra se vrti u stabilnih 60 sličica u sekundi, što uvijek toplo pozdravljamo, a kad je još umotano i u ovako lijepu grafiku, hvalimo na sva usta. Uvođenje open worlda povuklo je za sobom i mnoge ostale izmjene u igri. Dečki su se odlučili na prilično riskantan potez – svesti menije na minimum. Tako vam je u tumaranju gradom sve dostupno preko kontrolera, bez potrebe za prekidom zabave. Tako utrke pokrećete tako da dođete na jedno od 120 raskršća te istovremeno pritisnete gas i kočnicu. Čak se i u online ulazi jednom tipkom. Iako su najave po tom pitanju izazivale sumnju, Criterionovci su se opet izdigli iznad prosjeka i dokazali da mogu. A mogu sastaviti i odličan soundtrack. Ako između 75 pjesama iz igre ne nađete ništa što vam se sviđa, ili ste alternativni ili jako izbirljivi. Ma i da vam se ne svidi soundtrack, definitivno paše uz igru. A ako slučajno frknete kad prvi put uđete u igru, a u glavnom meniju počne svirati legendarni Paradise City još legendarnijih Guns n Rosesa, ja ……. neću napraviti apsolutno ništa.

Vrste utrka ponešto su izmijenjene. Osim klasičnog Road Rage-a i utrka, tu su i Marked Man – utrka u kojoj vam je jedini cilj stići do cilja u jednom komadu, dok vas protivnički automobili pokušavaju… pa, najblaže rečeno, rastaviti. Iako u početku i nisu neki izazov, protivnici će vam kasnije zadavati glavobolje. Crash mod se sada zove Showtime i moguće ga je pokrenuti u bilo kojem trenutku, a kad ga jednom pokrenete, niste ograničeni na jednu ulicu, već teror možete širiti cijelim gradom. Stunt Run je, pak, utrka u kojoj je cilj divljati po gradu. Ma znate ono, što opasnije vratolomije izvodite, više bodova dobijete. Razbijanje automobila nikad nije bilo ovoliko zabavno! Burning Route je utrka kojoj možete pristupiti samo uz određeno vozilo, a sama utrka je… pazi sad, utrka protiv vremena. Auuu, kako li su se samo toga dosjetili?

Ništa inventivniji nisu niti automobili, kojih je ovoga puta 81. Naravno, nisu licencirani, no svi imaju svoje real life uzore koje često nije teško prepoznati. Ono što jest zanimljivo je način na koje osvajate automobile. Kad vam nakon utrke DJ Atomica najavi kako je u gradu viđen neki novi model auta, vi ga možete osvojiti tako da ga pronađete i takedownate. Ne zvuči teško, no vozači su agresivni i brzi, a neće prezati ni od slaloma između vozila, tako da će neke potjere potrajati dulje od utrka. Automobile nije moguće nadograđivati, crtati po njima niti dodavati kojekakve naljepnice. Doduše, moguća je promijena izgleda, i to prolaskom kroz paint shop, što će vam po principu… ma kakav princip, random boju ćete dobiti. U skladu s cjelokupnim minimalizmom igre, i ova promjena će biti on-the-go. Ostale on-the-go izmjene su repair shop, koji, paaa, čini upravo ono što mu i samo ime govori, te benzinske crpke, koje će vam napuniti boost bar. A boost bar ćete koristiti češće nego kočnicu (i skretanje i žmigavac), pa preporučujem da pronađete što više benzinskih crpki, jer je alternativa za punjenje boost bara, kao i uvijek, opasna vožnja. A brzine su veće nego ikad. Toliko veće da je igra gotovo postala Wipeout na kotačima (ali u sadašnjosti, bez oružja, sa razbijanjem, sa otvorenim gradom… ok, ipak nisu toliko slični).

Evo, već sam pri kraju recenzije, a nisam još ni došao do najvažnijeg dijela – sudara. Moram li uopće napomenuti da izgledaju bolje nego ikada igdje ikada te da auti pri sudarima vjerno slijede zakone fizike? Naravno, ništa manje nismo ni očekivali. Iskre, savijeni lim i opći metež prate svaki sudar, a da bi se povećala dramatičnost, sudari se prikazuju u slow motionu uz zanimljive kutove kamere. Ovog puta, sudarat ćete se puno češće nego prije, dijelom zbog otvorenosti grada, a dijelom zbog većih brzina. Možda ne zvuči normalno, no ja uživam u sudarima. Ali tko ne bi kad izgledaju ovako dobro?

Burnout Paradise je igra koja i ne donosi neke novosti u žanr. Nikako se nemogu oteti dojmu da je sve ovo već viđeno. Naravno, dodatno ušminkano. Unatoč tome, ne može se poreći da je ovo ipak dobitna kombinacija – igra je od konkurencije pokupila samo najbolje, a poboljšala ono u čemu je već bila najbolja. Ako mene pitate, ovo je definitivno najbolji Burnout koji je ugledao svjetlo dana, pogotovo ako pogledamo u budućnost. Jer, Paradise je, iznad svega, odličan temelj za buduće Burnout igre koje će, nadam se, ipak biti nešto inovativnije. A do tada, uključite Crash FM i dovedite u pitanje ime Paradise City-ja.

U davna vremena, kad je primitivna ljudska rasa još uvijek vjerovala kako je Pluton planet, pojavio se Burnout… Burnout Paradise novo je poglavlje u priči…

83 Naša ocjena
  • Grafika