Nakon što sam proveo punih sedam sati uz ovu igru saznao sam da je ovo vjerojatno i najbolji način za implementaciju igre sa pogledom iz prvog lica na mobitele. Iako već postoji podosta 3D FPS igara za mobitele, takve igre je posebno traljavo za igrati na maloj tipkovnici mobitela. Doom RPG je drugačiji, žanrovski spada u RPG igre na poteze sa pogledom iz prvog lica i to u mobilnom smislu odlično funkcionira. Ukoliko mislite da zbog ovoga «na poteze» nema one prepoznatljive Doom akcije varate se. Akcije ima i previše, kao i rješavanja zagonetki, dijaloga, spletki, oružja, zombija, reaktora i korumpiranih doktora. Gotovo sve što ste navikli gledati u dosadašnjim Doom igrama pronaći ćete i ovoj mobilnoj verziji, no u nešto manjem formatu.

U Doom RPG-u ponovno ćete preuzeti ulogu neimenovanog Marinca poslanog na Mars da istraži nekakve čudne događaje u tamošnjoj bazi. Nakon što se malo uhodate shvaćate da su dva bitna znanstvenika u toj bazi u nekakvoj zavadi te polako otkrivate oko čega se to oni ustvari bore. Riječ je o nekakvom teleportacijskom stroju koji je, kao što možete i pretpostaviti, otvorio vrata do pakla preko kojih su i razna demonska bića došla u posjetu. Čeka vas sveukupno deset levela prepunih opakih neprijatelja, novog oružja, skrivenih prolaza, kompjuterskih terminala i naravno ludih znanstvenika. Spomenuo sam kompjuterske terminale? Koristiti ćete ih za otključavanje vrata, čitanje mailova ne bi li saznali kakvu bitnu informaciju za nastavak igre, ukucavanje šifri za otvaranje vrata i sl. Uglavnom viđati ćete ih posvuda i biti će vam od velike važnosti tokom igre. Neprijatelja ima četrdesetak, a tu je i devet vrsta prepoznatljivog oružja. Od nekih klasika poput Super Shotguna ili BFG-a, pa do nekih koje još nismo vidjeli u Doom serijalu poput sjekire i aparata za gašenje požara. Osim što je odlično melee oružje, sjekiru ćete koristiti za rušenje neispravnih vrata, dok je uloga Fire Extinguishera poprilično jasna – za gašenje požara. Poneki požar biti će neophodno ugasiti ukoliko želite napredovati, no većinu ćete gasiti čisto zato jer vam to donosi XP bodove.

Kao što rekoh ovo je RPG igra na poteze stoga kada ubijete neku od demonskih beštija ili ugasite pokoji požar ili učinite nešto drugo bitno za vaš napredak dobiti ćete određeni broj XP bodova te napredovati na novi level što će vam donesti poboljšanje svih statsa ( health, armor, defense, strenght, agility, accuracy ) i regenerirati vam health na maksimalnu vrijednost. Statse možete i kupiti na posebnim ( čitaj: crvenim ) kompjuterskim terminalima , kao i municiju, health packove i armor sharade ali sve to košta malo previše, a credita će uvijek faliti. � to se tiče gameplaya na poteze, već sam pri početku teksta spomenuo kako ovo funkcionira odlično. Svaki vaš korak kao i svaki vaš pucanj iz oružja značiti će po jedan potez, nakon vašeg poteza i sve ostale beštije u prostoriji s vama imaju pravo na svoj potez. Gamepaly se u biti temelji na što pametnijem igranju potezima i što pametnijem izboru oružja protiv određenih beštija jer ne reagira svaki neprijatelj isto na određeno oružje. Nekima čak možete nauditi i Fire extinguisherom.

Kao što to i prilični jednoj RPG igri, u glavnom meniju igre imati ćete i inventory, automap te statistiku u kojoj možete pogledati koliko je vaš lik «nabildan» statsima. U inventoryu stoji i vaš notebook u koji igra automatski zapisuje sve bitnije dijelove dijaloga sa raznim doktorima i marincima i često ćete se zaputiti u baš taj dio vašeg inventorya kad zapnete u igri. Automap je pametno dizajniran i poprilično koristan, a podatke za njega morati ćete skinuti sa određenih kompjuterskih terminala u svakom od sektora igre.

Grafički igra je vrlo impresivna sa preko pedeset različitih spriteova za neprijatelje, znanstvenike i marince te mnogo detalja po bazi poput stolica, kreveta, stolova, lampi, kutija itd. Teksture unutar igre vrlo su detaljne, a sve se to vrtjelo jako brzo na testnom Sony Ericssonu V630i. Inače, igru sam testirao i na Motoroli V360 i naletio sam na velike probleme sa usporavanjem igre pri većoj količini spriteova na ekranu. Igra koristi i veliki dio prepoznatljivog Doom zvukovlja za oružja i čudovišta, a svaki put kad vaš lik skoči na novi level odsvirati će se poznata muzika koja bi se odsvirala pri kraju svakog levela u orginalnom Doom-u.

Za potpuni prelazak igre trebati će vam oko sedam do osam sati što je stvarno puno za igru ovog kalibra. Navikli smo da igru za mobitel pređemo u maksimalno kojih 2 sata i zaboravimo ju u sljedećih sat vremena, no Doom RPG malo će vam duže ostati u pamćenju. Ova igra prepuna zagonetki, dijaloga, napucavanja, prepoznatljivog humora, odlične grafike i zvukovlja te debelo nadprosječne dužine prikeljiti će vas za mobitele i neće pustiti. � kolski primjer kako pametno prebaciti klasik sa kompjutera na mobitel i dalje imati vrlo igrivu stvar.

Legendarni serijal prebačen i na mobilnu platformu u nešto drugačijem obliku. Pročitajte kako se naš anonimni marinac snašao na malom ekranu mobitela.

Igor Belan

Već 18 godina vodi ovaj portal ravno u propast. Vrijeme provodi u VR-u, kupuje igre iz hira, cijeni stari Nintendo i PC avanture Tima Schafera, ali zapravo iz gušta igra samo Quake Live. E i one dinosaure.