HCL.HR

Recenzija

Far Cry 2 [PC]

Zoran Žalac

Od tropskog otočja do Afrike

Vjerujem kako o Far Cry-u 2 svatko zna barem neke osnove – na HCL-u smo imali dvije najave, a ako ste prethodnih godinu dana posjećivali razne stranice posvećene gamingu sigurno vam nije mogao promaknuti pokoji FC2 screenshot ili pak jedan od impresivnih trailera. Stoga ne bi trebalo trošiti riječi na opis razvojnog procesa ove igre jer svi itekako znaju da je već jednom odgođen, kako koristi engine zvan Dunia i da slovi za najperspektivniji FPS ove godine. Ono što bi eventualno trebalo reći za uvertiru je povijest prvog dijela.

Originalni Far Cry ostavio je trag u žanru i postavio neke standarde. Iza njega tada je stajao Crytek kojemu je to bio prvijenac u industriji. A ispostavilo se da je taj prvijenac prava bomba – od nevjerojatne grafike za tadašnje standarde pa do akcijski nabijenog gameplaya, sve je u FC-u djelovalo nevjerojatno. S nastavkom se nije žurilo, a uspjeh na PC platformi naveo je Ubisoft da FC svijet donese i na konzole. Nekoliko godina poslije, Crytek objavljuje svoju novu franšizu, a prava na izradu FC2 padaju u ruke Ubisoft Montreala. Dotični studio ubrzo najavljuje nastavak, no tematski potpuno drugačiji od prvog dijela. Od tropskog otočja tako smo skočili do Afrike, mutante smo zamijenili gerilcima, a svima antipatični junak Far Cry-a, Jack Carver, mjestu i vremenu radnje nastavka, nasreću nije ni prismrdio.

Tko, gdje, kako i zašto

Dakle, eto nas u Africi. Za ime nas nitko ne pita, zanimanje svi znaju. Glavni lik, plaćenik, dolazi u ratnu zonu afričkog kontinenta po nalogu svog poslodavca kako bi eliminirao Šakala. Navedeni negativac dijeli oružje šakom i kapom dvama zaraćenim stranama poznatim pod kraticama UFLL i APR. Građanski rat stoga je njegova krivica i netko bi mu čisto iz moralnih razloga trebao stati na kraj. Problem je u tome što Šakal ima dobre veze i njegova lokacija poznata je tek rijetkima. Da bi naš lik došao do informacija o ovome zločincu morat će obaviti niz interesnih zadataka za obje zaraćene strane.

Skladna i zanimljiva pričica koju ćete pročitati tek ovdje jer vam igra osim kratkih tekstova pri loadingu ne nudi nikakav intro filmić ili slično. Igra jednostavno počinje vašim dolaskom na mjesto radnje. Nekoliko minuta vozite se u tzv. taxiju i u globalu saznajete neke okvirne činjenice / informacije te se pritom vizualno upoznajete sa situacijom u zemlji. Sličan koncept pamtimo iz prošlogodišnjeg CoD-a, no mišljenja smo kako je ondje to odrađeno puno bolje. Pri kraju te idilične vožnje saznat ćete da ste zaraženi malarijom. Kako i zašto pitate se? Nije bitno, ali nadam se da ne trebam spominjati kako malarija nije jedna od spolno prenosivih bolesti. Umjesto toga napomenut ću kako prije samog početka imate izbor između devet likova. Lijepa i zanimljiva stvar, no koliko taj odabir zapravo utječe na igru? Pa, jako malo. Bilo da odaberete prvog ili zadnjeg lika, on će uvijek biti jedan od onih šutljivih i tijekom čitave igre neće progovoriti ni riječ. Jedina posljedica vašeg odabira bit će ta što svoj vlastiti lik nećete vidjeti kao jednog od svojih prijatelja o kojima ćemo nešto poslije.

Gameplay

Potpuno otvoreni FC2 svijet trebao bi ponuditi i veliku slobodu obavljanja zadataka, no je li u praksi zaista tako? Hm, 90% jest, 10% nije. Naime, vaša jedina prava obveza potrebna za završavanje igre je rješavanje 33 glavna questa te underground zadataka kojima dobivate prijeko potrebne tablete za vašu bolest. Osim ta dva tipa misija, na raspolaganju su vam još i side questovi, zadaci koje obavljate za prijatelje, misije kojima otključavate nova oružja te na kraju assassination questovi. Obavljanjem navedenih dobivate zaradu, reputaciju i oružja. Sustav obavljanja zadataka fino je izbalansiran, ali onih 10% oduzete slobode pripisat ćemo tome što poneke misije ne možemo obavljati istovremeno. Ako npr. trenutno rješavate glavni zadatak, misije otključavanja oružja te stvaranja dodatne zarade nisu vam dostupni, a to vrijedi i u obrnutoj situaciji. Isprva to toliko nije bitno, no sustav više aktiviranih questova u Stalkeru je radio sasvim dobro i ne vidimo razlog zašto smo u FC2 ostali zakinuti za tih 10% slobode.

Novac u FC2 svijetu začudo ne vrijedi apsolutno ništa (ili kako je u igri slikovito opisano – ne vrijedi ga koristiti ni umjesto wc papira). Stoga ćete umjesto novca koristiti dijamante. Ipak, kako su dijamanti vrlo rijetki, nikad ih nećete imati na bacanje. Ono malo što zaradite obavljajući zadatke često neće biti dostatno za sve vaše želje pa tu dolazi još jedan bitan element gameplaya. Dijamante ćete tražiti i po golemoj mapi od 50 kvadratnih kilometara te često zbog njih dolaziti u opasnost. Sistem traženja dijamanata solidno je izveden. Korištenjem mini-mape dobit ćete točan broj dijamanata koji se nalaze u tom području, a na uređaj koji držite u desnoj ruci poslužit će kao detektor istih. Kad se nađete u blizini kovčega s dijamantima, uređaj će početi blinkati, sve brže što ste vi bliže lokaciji, a kad gledate u pravom smjeru prema poziciji „skrivenog blaga“ lampica će neprestano svijetliti. Iako će vam se na početku ovaj dio činiti poprilično nemoguć (pa tko će stalno gledati na tu mapu), ubrzo ćete se na njega priviknuti i bez pol muke pronalaziti svoj plijen. Za one uporne, navest ćemo da je kroz igru razbacana 271 kutija s dijamantima.

No pustimo sad trenutnu valutu ove igre, nekako najvažniji FPS gameplay element je onaj kojim se Ubisoft hvalisao najviše – raznolikost pristupa. Moramo reći da su se hvalisali s razlogom. Jer FC2 općenito krasi raznolikost. Glavne misije su dovoljno različite i pritom interesantne, baš kao i načini na koje ih možemo obaviti. Rambo pristup, stealth ili pristup iskorištavanja okoliša i objekata zaista rade i odabir je samo na vama. Dakako, stealth je odrađen daleko od savršenoga, a ni fizika baš ne dopušta visoku razinu interaktivnosti s okolinom. Ipak, i ovo je pozitivna stvar pa se na tom pogledu nećemo previše buniti.

Ostali elementi

Jako je teško u jednoj ovakvoj recenziji navesti baš sve što Far Cry 2 ima za ponuditi, no bio bi grijeh kada bi izostavili opis još nekih elemenata. Jedan od njih su vaši prijatelji (buddies), odnosno njih 12 u cijeloj igri. Osmoricu njih već ste upoznali prilikom odabira vašeg lika, a ostale ćete s vremenom. Ubisoft je najavljivao da će vaši prijatelji moći umrijeti, a ako vi to dopustite, s njima automatski odlaze i questovi koje bi vam oni dali. I opet, obećanje je ispunjeno. Tijekom igre koristit ćete duo – jedan prijatelj davat će vam dodatne opcije pri ispunjavanju glavnog zadatka, a drugi će vam pomagati s vremena na vrijeme kad zakažete u bitci i pomislite da je game over.

Kao što smo naveli, mapa je velika oko 50 kvadratnih kilometara pa je posve logično da ćete se povremeno morati poslužiti i nekim vozilom. Srećom, igra nam nudi popriličan broj njih. Ipak, pomalo je razočaravajuće što osim po izgledu gotovo i nema većih razlika između vozila. Svi auti voze podjednakom brzinom, svi brodovi mogu podnijeti podjednaku količinu štete itd. Vožnja je odrađena solidno, ali s iznimkom da je izostao osjećaj brzine. Također, ne bi bilo loše da je dodana i kamera iz trećeg lica (kao u Crysisu), no što se može.

Velik dio pažnje posvećen je i oružju što je i logično kad vam je jedini zadatak ubiti ili uništiti. Far Cry 2 i na ovome području briljira. Kao prvo, ukupan broj oružja sasvim je impresivan, a kao drugo, svako oružje ima i tri nadogradnje (broj streljiva, preciznost i pouzdanost). Prve dvije kategorije jasne su kao dan, ali treća je relativna novost. Naime, oružje u igri može se zaglaviti, a koliko puta i kada će se to događati ovisi o očuvanosti istoga. Oružje koje ispuste neprijatelji najčešće je staro i nepouzdano pa ćete se najradije odlučiti na kupnju novog. Kako ne postoji indikator zastarjelosti oružja, razinu zastarjelosti vidjet ćete po tome koliko je oružje izgrebano, oštećeno i zahrđalo. Osjećaj i zvuk korištenja su stvarno izvrsni, iako postoje i poneke banalne pogreške proizvođača. Npr. kad ciljate snajperom imat ćete savršenu mirnoću ruke i nišan vam se nikad neće tresti. Prosječnom igraču to nije toliko ni bitno, no kad znamo da je prvi Far Cry bio realniji na tom području, ispada kao da nastavak nije napredovao.

Single-player kampanja oduzet će vam najmanje dvadesetak sati igre i vjerojatno ćete u tih 20 sati i smetnuti s uma da ova igra ima i multiplayer. Da, podrška za 16 igrača je tu, ali na nju nije stavljen fokus. Uostalom, ako se sjećate, prvi Far Cry također je MP stavio u drugi plan. Dočekat će vas klasični modovi – DTM, Team DTM, CTD (isto što i CTF, samo u ovom slučaju D stoji za Diamond) i to je otprilike to. Ono što pak baca tračak svjetla na MP dio je editor koji dolazi s igrom. Iznimno jednostavan za korištenje, editor će poslužiti pri izradi interesantnih multiplayer mapa.

Kroz pustinju i prašumu

Prezentacijska strana jedna je od najvećih, ako ne i najveća, kvaliteta ove igre. Afrika je dočarana gotovo nevjerojatno. Okoliš je odlično modeliran i koncipiran, a ugođaj i atmosfera odrađeni su do posljednjeg detalja. Zvuci prašume, efekti vjetra i vatre, prisutnost životinja, izmjena vremenskih uvjeta te dana i noći, stvari su koje doživljaj ove igre mogu odvesti na zavidnu razinu. Istina, FC2 ne izgleda lijepo koliko i Crysis, no s druge strane optimiziran je puno bolje. Nažalost, dx10 opet nas je ostavio ravnodušnima jer izgleda skoro identično kao i dx9, a pad fps-ova na slabijim dx10 grafičkim karticama je i više nego evidentan.

O zvuku možemo reći samo najbolje. Već smo spomenuli da je zvuk oružja i više nego dobar, a tome ćemo još nadodati kako Ubisoft Montreal još jednom pozitivno iznenađuje odabirom glazbene podloge. Glasovna sinkronizacija također je obavljena na pristojnoj razini.

Moglo je i bolje

Da, moglo je – ali barem je ostalo mjesta za napredak sljedećeg dijela. Vjerojatno ćete se nakon ovog nabrajanja svih mana i nedostataka pitati zašto tako visoka ocjena, no pričekajte zaključak. Dakle, igra kao igra – niti savršena niti bezgrešna. Mnogo bi se toga moglo prigovoriti, ali isto tako bi se mnogo toga moglo opisati kao sitničarenje. Ipak, nekoliko stvari smeta i ne mogu se ignorirati. Vjerojatno najveća mana je ono što smo najviše i očekivali – veliko područje po kojemu se možemo kretati. Obično bi to bila pozitivna stvar, no kad vam igra baca misije s jednog kraja mape na drugu, a vaš lik može potrčati tek desetak metara prije nego mu mrak padne na oči; sistem očito nije savršen i putovanja od 10-15 minuta mogu igru odvesti u monotone vode. Na stranu raznolikost pristupa i sve to, no ako se uživite u igru i kojim slučajem zaboravite snimiti, a onda dvadesetak minuta obavljate zadatak i ubiju vas dvaput pa vas igra vrati 15km dalje od vašeg cilja, mislim da znam kamo ćete tu istu igru poslati. Past će vam dakako na pamet da ne morate stalno pješačiti te da u igri postoje i vozila. Istina, no u 90% situacija do određene lokacije morat ćete proći kroz barem 4-5 neprijateljskih okupljališta. Prvo ćete možda i proći, ali će vas zato na drugom vjerojatno zaustaviti tako što će vam oštetiti vaše vozilo. A onda slijedi procedura eliminiranja neprijatelja, lociranja dijamanata i sl. pa ćete se opet naći na nogama i sve bi to moglo potrajati.

Što se tiče nedostataka nakon nekog vremena primijetit ćete da FC2 nema dvije akcije koje viđamo u gotovo svakoj pucačini – naginjanje pomoću tipki Q i E te malee udarac. Obje funkcije će vam u nekoliko trenutaka itekako zatrebati i pitat ćete se zašto ih nema. Iako sam atmosferu igre dobrano pohvalio, i tu je moguće pronaći pokoji gap. U prvom redu tu je nedostatak osjećaja da ste u igri stvarno usred građanskog rata. Neprijatelji će napadati isključivo vas te ćete se često baciti na razmišljanje gdje su sukobi između UFLL-a i APR-a. Ovako podloga građanskog rata služi samo kao sredstvo za vođenje priče. Možete, dakle, zaboraviti na dubinu radnje, pitanja o moralnosti rata, emocionalni pristup sukobu i slično. Ovo je ipak samo igra.

Površnu priču još ćemo i prožvakati, ali jedan od glavnih elemenata igre, AI neprijatelja, nećemo baš lako. AI je naime, ponekad pristojan, ponekad razočaravajući. Naravno, nije najgori, ali neke su stvari potpuno banalne i loše. Neprijatelji su sami po sebi destruktivni, ali ponekad idu do tolike granice da graniči s glupošću. Događa se tako da u žaru borbe otrče ili sami padnu u vodu. Pretpostavljate, ne znaju plivati. Također, neće se dogoditi jednom da pri ulasku u vozilo jedan od dvojice neprijatelja strada jer je vozač krenuo prije nego je njegov kolega ušao u vozilo. Nadalje, poprilično su kratkovidni, a kad ih gađate iz daljine nakon promašenog hitca jednostavno će se na otvorenom ogledati odakle je on upućen umjesto da spašavaju goli život i traže zaklon dok još mogu.

Ali ni to nije sve. Tu su još i bugovi. Srećom, nisu brojni, no svejedno živciraju. Jedan od problema javlja se kad konfigurirate kontrole po svojoj volji (a sigurno ćete to napraviti jer defaultne nisu baš logične). Korištenjem turreta, tj. machine-guna s promijenjenim kontrolama ponekad će rezultirati time da se od tog turreta ne možete više odlijepiti jer jednostavno ne postoji tipka s kojom bi ga mogli pustiti. I što vam preostaje – vratiti kontrole na default i nadati se da će to upaliti. Sretni ste ako vam prvo to padne na pamet i ako vam to uspije, ako ne, ići ćete na loadiranje. E sad, pošto nema autosave opcije, a vi ste snimili prije pola sata, znate što slijedi.

Zaključak

Nakon velikog teksta uvijek mi je žao što zaključak moram dodatno skratiti jer vlastiti zaključak treba donijeti i sam čitatelj prije recenzenta. Pa eto, neću duljiti. Far Cry 2 je dobar. Ma šta dobar, odličan. Sad da je baš igra godine, pa nije, ali titulu najboljeg FPS-a godine još bi i mogao odnijeti. Vidjet ćemo što će momci iz Treyarcha i Valvea reći na to. Dakle, svakako preporuka, unatoč svim stvarima zbog kojih Far Cry-u 2 možemo i ne možemo progledati kroz prste. Za kraj mogu samo reći da mi je jedna stvar došla na um dok sam se vozio onim brodićem po onoj rijeci u igri. Naime, sjetio sam se prvog Far Cry-a i levela zvanog The River (ili nešto u tako). Upravo je taj level ekipa uzimala za blistavi primjer budućnosti FPS igara i pokazivala kako je otvoreni prostor nakon svih onih zatvorenih pucačina spas za žanr koji je polako padao u monotoniju. Četiri godine kasnije, kad je „budućnost“ tu i kad nam na raspolaganju nije maleni level zvan The River već 50 (pedeset) virtualnih kvadratnih kilometara, dosta gamera nije zadovoljno ni s tim, jer… moglo je i bolje. Ima li našem „zanovijetanju“ kraja, teško je reći, ali istina je da čovjek nikad ne cijeni dovoljno ono što ima.

Za sve vas koji bi varali, imamo u našoj sekciji za šifre jednu zanimljivu šifru koja vam donosi još dodatnih 6 bonus misija u igri. Ako ste zainteresirani kliknite ovdje i provjerite ih.

Osim toga igra nudi i neke skrivene stvari, a mi smo nedavno napisali mali guide kako doći do vrlo zanimljivog komada oružja. Kliknite ovdje i provjerite o čemu se radi.

Ne zaboravite nam ostaviti komentar na ovu recenziju i samu igru u box ispod, a za nešto dubokoumnije i veće rasprave o ovoj igri dođite na naš forum, posjetite Far Cry 2 topic i ostavite nam pokoji post.

U velikoj većini slučajeva ispostavi se da su nastavci tu da budu lošiji od originala. Far Cry 2 u tom je pogledu iznimka, no može li ga se zaista gledati kao nastavak igre iz sada već davne 2004. godine, ili je pak riječ o potpuno zasebnom naslovu?

92 Naša ocjena
  • Raznolikost glavnih misija
  • grafika
  • 50 kvadratnih kilometara predivnog okoliša
  • oružja
  • trajnost
  • editor
  • Zamorno putovanje i sporo kretanje
  • ponekad AI protivnika
  • površnost priče
  • poneki bug

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (40)

  • Seengeer

    25.10.2008 - 11:29

    Mogla je i malo manja ocjena ić, ali ok je. Tekst je kao i svaki zakon, a igra… Pa igra je dobra, mogu reći i odlična, ali ima tu i raznih mana. Početak igre mi se nikako ne sviđa, a kasnije situacija postaje malo monotona… Nisam puno prešao igre, pa neću sad puno ni pričat.

    • Gamer za sva vremena

      @Seengeer, 25.01.2017 - 14:46

      A sta ja znam meni je far cry 2 2008 bila dobra igra dobro se sjecam imao sam stari komp jedva sam ga mogao pokrenuti. Kupio sam ga na steamu na early acces-u bio je odlican

  • sheep

    25.10.2008 - 12:07

    90 je max sto bi trebalo dat ovoj igri.

  • --HS--

    25.10.2008 - 12:24

    sta 90… 60.. konzolitis i putovanja ubijaju car igri..

  • xGAME

    25.10.2008 - 13:23

    od mene 92…svaka čast na recenziji, ti si za raliku od nekih naveo moglo bi se reći više dobrih strana igre nego loših, dok drugi samo: zašto nema toga, pa ne da mi se hodat 10km, pa igra je sranje…još jednom svaka čast…

    btw jučer nisam save-al oko 4h, pa sam onak lijepo poginul jer me je pregazil neki glupan s autom, i sve sam moral prolazit ponovo, nema ljepšeg lol

  • Loky1862

    25.10.2008 - 14:10

    Lijepo, opširno i zanimljivo napisano. Nisam imao neku preveliku želju za ovom igrom ali me tekst potaknuo da ju nabavim.

  • Armor

    25.10.2008 - 14:17

    GG wyzrard

  • Egi

    25.10.2008 - 15:21

    Igra je odlicna, daje osjecaj koji je fenomenalan, i najvise mi se svidja sto se gadja kao i u stvarnosti… od mene 95

  • Repyh

    25.10.2008 - 18:10

    Igra je dosadna i monotomna ali ok svakome njegovo.

  • MartinZ

    26.10.2008 - 01:19

    Hm ! Vrhunski engine koji ćce tek u nekim drugim naslovima doći do pravog izražaja ! Far Cry 2 je prekrasan i igriv ali pomalo i iritantan u rješavanju misija ! Ocjena 85 zbog tehnologije i price u kojoj konacno nema monstruma.

  • bURn

    26.10.2008 - 10:58

    super mi kak se gadja… oruzije ponasa
    ali jako monotono, stalno oni djipci na onim outpostovima.. mos ih pobit i sve raznjet odes iza ugla opet ce se pojavit
    ova veca oruzija su mi nekak slabija od pistolja

    i neznam jel to sam domene
    nekak sva ta oruzija… vozila jako brzo degradiraju…

  • Facaa

    26.10.2008 - 17:16

    Nisam sretan. Prevelik ocjena. Barem za dvadeset prevelika hebemu.

  • Citadel

    27.10.2008 - 04:47

    Meni je igra vrlo dobra do odlična. Grafika je impresivna i na medium modu. AI neprijatelja je dosta nedorađen, neprijatelji su vrlo često kratkovidni i drvenastog gibanja, no dobro možemo uzeti u obzir da se radi afričkim bandama a ne o specijalcima. Samo rješavanje misija podsječa me na GTA San Andreas, što zna bit naporno i monotono. Interaktivnost je također na visokom nivou, trava gori, lišće lepršavo opada, kante odmjereno lete kad ih šutnete i sve je popračeno uvjerljivim vukom, naročito mjenanje oružja. Sviđa mi se i ponašanje našeg lika kad je pogođen, npr. vadi gelere iz ruke ili noge kliještima kad se okušava ‘ozdraviti’ ili ponekad ranu nabrzinu zamota zavojem, sve to ponašanje dovodi do realnosti kao i zamučivanje vida ako duboko skrenemo sa ceste u šumu. Sve u svemu odličan i na nekim razinama inovativan FPS. Setting Afrike je savršeno pogođen i primjeren za surovu borbu, za razliku od Crysisa čiji me se ugođaj egzotičnog tropskog otoka nije svidio. Nekima je Crysis prirastao srcu pa Far Cry 2 neće osloviti kao bolji FPS, čemu se ja protivim. Smatram da je Far Cry ipak bolji, ponajviše zbog toga što nema monstruma kao neprijatelja što je meni infantilno.
    Nisam predugo dogurao u Far Cry pa neću puno govoriti o tome koji status u svijetu suvremenog gaminga on zaslužuje, ali je sigurno da je ovo najbolji FPS godine dosad, uz nadolazeći COD.

  • Yuri

    27.10.2008 - 07:31

    65 u vrh glave.
    Zbog enginea.

    Survival igra bez horrora = dosada.
    A upravo to Far Cry 2 i je.
    Atmosfera u igri se temelji iskljucivo na grafici i to je to.
    Bilo bi kulno kad bi smanjili malo sa ovim sranjima sa checkpointovima i ubacili malo opasnije zivotinje poput lavova u igru.
    Ono, malo krivolova za krzna, pa lov na slonove i tako to.
    Ima mogucnosti i brdo potencijala. Ali je igra strasno plitka.

    Jebala ih ona sugava malarija koja se pojavi bas kad prolazite kroz checkpointove na kojima vas UVIJEK napadaju i respawnaju se kad se maknete 500 metara od njih.

    A i sama borba jednostavno ima los osjecaj. Los, los, los.

  • wyzard

    28.10.2008 - 11:00

    prevelika ocjena? ovako,
    prezentacija je odlična, optimizacija je dobra, mapa velika, trajnost velika, raznolikost misija, oružja, neprijatelja, vozila i okoliša odlična, vremenski uvjeti i izmjena dana i noći utječu na gameplay, fire propagation je dobar;
    s druge strane AI sucksa, prelaženje mape je dosadno, ima tu i tamo nekoliko bagova, fizika je loša i sl.
    ocjena 92 govori da igra nije savršena, ali je zabavna i to je vrlo bitno. u usporedbi s crysisom trajnost, raznolikost, optimiziranost i puno više sadržaja opravdavaju ocjenu 92. ne kažem da je FC2 bolji od crysisa, ali ako je FC2 “plitka igra” crysis je još plići. pa dovraga, koliko zabavan jedan fps može bit – pa tu samo ideš u ubijaš, raznosiš i sl. pa Far Cry ima i ubijanje i eksplozije, oružja koja ne viđamo često u drugim pucačinama, slobodu kretanja i ostale gluposti za kojima smo slinili kad je igra najavljena. barem 92% onog što su najavili ispunjeno je. u usporedbi sa stalkerom FC2 je isto toliko atmosferična igra samo uz puno manji broj bagova, nije tako teška i dostupna je širem krugu igrača.
    FC2 možda nema priču kao npr. Half life, ali tvrditi da je dosadan i monoton je sasvim glupo. jer ako FC2 sadrži gotovo sve što bi jedan fps trebao imati, onda je čitav žanr pucačina dosadan i monoton, a vama ni samima nije jasno što želite od njega.

  • mr_solidus

    29.10.2008 - 17:53

    uopće nisi reko da je FC2 atmosferičan. rofl

  • Facaa

    30.10.2008 - 22:43

    Ukratko, meni osobno svaka ocjena iznad 90 svrstava igru u remek djelo…pa makar tog zanra. S te strane gledanja, FC ne zasluzuje takvu ocjenu. Moze tako? Usput, HL nije cijenjen zbog price. Pace, postoji tisucu razloga zasto je ta igra medju najboljima uopce…prica je samo manji dio toga.

  • [proGABBEing] Ixy

    01.11.2008 - 10:18

    ?

    HL je cijenjen zbog priče. Da.
    I ono, ne znam uopće zašt si skrenuo na to. Wyzard je samo rekao da FC2 nema tako dobru priču kao HL.

    Meni se na temelju prvih sat vremena (kolko sam igrao) isto čini da je ocjena previsoka. Ne znam.

  • frost135

    01.11.2008 - 11:33

    65% i to ono navučeno Plafon, šta me posebno nervira osim monotonije i dosade. Što je već netko naveo porokaš dripce i pojave se nakon tri sekunde ko nekom magijom stvoreno šta je to realnost? Pa ako očistiš teritorij nema teleleportacije fore dead je dead, i što znaju biti glupi majko mila stojim mu pred facom a, tip se okreće ne vidi me, ja gledam šta je ovo.

  • Yuri

    01.11.2008 - 15:35

    wyzard:
    raznolikost misija

    I LOL’d!

    Tebi bi trebalo zabraniti pisanje recenzija. Ono, pod hitno. 🙁
    Ako su misije u Far Cry 2 raznolike, onda sam ja isus.

  • Facaa

    02.11.2008 - 13:51

    Ixy, pobogu, prica HL-a je na razini B filma.
    Odnosno, ako ti tvrdis da je HL cijenjen samo zbog price, onda ocito nemamo o cemu pricati, jer o igrama nemas pojma. 🙁

  • Wildboy

    02.11.2008 - 20:05

    ”Usput, HL nije cijenjen zbog price. Pace, postoji tisucu razloga zasto je ta igra medju najboljima uopce…prica je samo manji dio toga.”

    Točno to.

  • wyzard

    02.11.2008 - 20:53

    hl2 sam uzeo kao primjer radi priče jer mi nije padao na pamet neki drugi fps naslov koji ima dobru priču. uostalom, u žanru gdje je cilj samo ubiti protivnika i isključivo ubiti rijetko, priče su prepune klišeja i užasno su plitke. niti sam inicirao da je HL cijenjen samo zbog priče niti to mislim. tako da čemu toliko komentara.

    @yuri
    jebemu, koliko raznolike misije mogu biti u jednoj pucačini? koliko su raznoliki leveli u crysisu, half lifeu, bioshocku, stalkeru, bilo kojem drugom fps-u? bokte e, pa red pucanja, red vožnje, red slušanja dijaloga, red reloadiranja. raznolike su koliko to mogu biti uz sve okolnosti i sustav igre. ček da ti nisi možda očekivao kako će ti davat neke misije da ševiš okolo a onda poslje da zarađuješ ubijajući životinje i zaradom plaćaš alimentaciju? daj molim te. Far Cry 2 je pucačina, a od pucačine se ne traži puno pameti. pitaj to nekog cod fana ako već sam ne znaš. i kao takva pucačina ima sve elemente za ocjenu kakvu je dobila. ne uspoređujemo je s rpg-om, strategijom ili s nečim što ti možda smatraš zabavnim dovraga. ako misliš da moja recenzija ne valja samo zbog ocjene daj se barem udostoji pročitat ju. dvaput, ako neke dijelove ne shvaćaš. a ako misliš da si pametniji nabroji mi barem desetak FPS igara koje imaju manje svega u odnosu na FC2 a zaslužuju ekvivalentnu ocjenu ili veću. ustvari bolje nemoj, kad možeš pričat ovakve gluposti bojim se i pomislit na šta će taj spisak ličit.

  • black_out

    11.11.2008 - 08:22

    Ovako.

    Sama recenzija je solidna. Preduga i ponavljajuća, ali ipak si naveo većinu važnih stvari za samu igru, kako pozitivnih, tako i negativnih. Iz onoga što si ti sam napisao reklo bi se da igra pati od malo previše ovih posljednih. Da stvar bude gora, radi se o dječjim bolestima koje u današnjem svijetu igraće industrije označavaju poluproizvod.

    Nema leananja, melee napada, AI glupav, loša priča, nepostojanje sukoba između zaraćenih strana, nemogućnost igranja više questova odjednom (wtf?), nedorađena fizika vozila, nerealnost ljudskih pokreta (snajper), bugovi itd. i uz sve to ocjena 92???

    Oprosti, ali uz toliku hrpu sranja pitanje je zaslužuje li igra i 80, a kamo li preko 90 (koja kao što Facaa reče iole označava ocjenjenu stvar kao remek djelo).

    Aj bok.

  • mOOha

    16.11.2008 - 16:20

    fenomenalno je da niti u jednoj jrecenziji – ali niti jednoj nisam procitao da netko zamjera jedan nedostatak koji ubija atmosferu igre – svi spominju kako nigdje nema sukoba medju frakcijama – istina – ne postoje ni koliko toliko definirani teritoriji pod njihovom vladavinom sto bi bio najnormalniji nacin odvijanja stvari – ali fenomenalno je glupo da u cijeloj igri ne postoji niti jedno mjesto, niti u gradovima da postoje civili, djeca ili bilo sto – igra izgleda kako veliko igraliste za debile s puskama a ne koliko toliko realno mjesto – opet najvjerojatnije izbjegavanje razlicitih mogućih osuda igre (ubijanje djece, civila itd.) – ali nemoj mi onda pricati kako je realno

    a pod broj dva — putovanje zna biti dosadno – ali laz nad lazima je da je potrebno putovati 10-15 minuta IGDJE — to je JEDINO moguće ako nikad ne koristite buseve nego pola puta ni ne vozite vozila nego pjesacite – a vozila fala bogu posvuda — ili je svijet velik pa moras putovat ili je mali —- ne moze oboje

    trece – problemi sa saveom postoje samo na konzoli – jer na PCu mozes snimiti bilo gdje i kad – cime debilno i postoji stalno upozoravanje igre na safehouseve jer nije da imas neke velike koristi od njih na PCu osim suretsa…

    grafika je odlicna – a razlike izmedju crysisa i ovog su stvarno male – s druge stran normalno da u crysisu ima puno vise na ekranu u svakom trenutku kad se odvija u puno guscoj vegetaciji, ali ono je džungla a ovo polu stepa — s druge strane ljudski modeli su puno bolji u crysisu kao i modeli vozika – fizika voznje bolja u FC2, ali ostecenje vozila je smijurija u odnosu na Crysis – samo se broji dmg, a u crysisu je bilo moguce tipa odvaliti kotac pa se vozilo prevrne u voznji – u recenziji se govori da ne postoji “osjecaj” brzine —> NE POSTOJI UOPCE BRZINE – auti se krecu valjda 20-30 a na brzinomjeru pise 90 ili 100 i masa im je valjda prazne kartonske kutije sto moguće iskakanje iz auta cini smijesnim i beskorisnim osim u slucaju neke debele nizbrdice – inace se auto pri punoj brzini zaustavi 3 metra ispred mjesta iskakanja…

    recenzija je otprilike kao i igra – dobra je, ali ima par propusta radi kojih ne drzi vodu

  • Ementaler

    16.11.2008 - 23:45

    Neznam meni to sto nema civila i djece nije nikakav nedostatak koji ubija atmosferu igre. Jer ipak takvu su je i izmislili. Kao zemlju gdje se vodi rat, oni koji su pobjegli su pobjegli ( avioni na početku dok se voziš taksijem ), a oni koji su ostali su se opredjelili za stranu i dobili oružje u ruke ( čuješ na radiju dok se voziš u taksiju da se pozivaju svi da krenu u rat). Osim toga, na početku, prije nego prođeš kroz onu rampu, vidiš neke civile kako pitaju dali je to upravo zadnji avion prošao, kako će oni moći otići iz zemlje… neš u tom stilu…

    To je nešto slično kao da zamjeriš COD-u što nema civila i djece usred drugog svjetskog rata, ipak ima trenutka kad prolaziš kroz neka sela, gradove itd… sigurno je netko u tom WWII bio tvrdoglav pa nije htio pobjeć iz sela/grada… di su ti civili!? 🙂

  • macgyver

    18.11.2008 - 22:24

    WTF? Ovo je valjda najgora recenzija koju sam ikad procitao. Jesi ti uopce igrao igru do kraja? Ova igra je hrpa i hrpa smeca nabacanog na jedno mjesto, a jedinu dobru stvar u igri, vatru, nisi spomenuo. Prica je totalno idiotska, unatoc tome sto spasavas prijatelje, svejedno te hoce ubiti na kraju… Svima antipaticni Jack Carver? ako je tebi antipatican onda napisi to, ali ne seri ovako. U igri uopce nema civila. Svi vojnici pucaju po tebi iako nemaju pojma ko si ti. Postoji samo jedan nacin da zavrsis sve misije, a to je da uletis ko Rambo i sve pobijes. Stealth ne postoji. Postoje samo dva tipa misija, ubi nekoga ili ukradi nesto. Mane bih mogao nabrajati do sutra. Far Cry 2 je najgora igra ikad

  • Grobar_RS

    28.12.2008 - 14:38

    Ocjena 92 za FC2 je svakako prevelika, mislim da su svi igru dozivjeli izmedju 65-85.Ja 85.Ocjeni mnogo doprinosi nelinearnost i velik izbor oruzja.Obozavam neke sitnice u igrama kao sto je u FC2 malarija pa morate traziti lijek.Grafika je vrhunska.

  • Bleko

    11.01.2009 - 19:18

    jedna od najboljih igra! vizualno nadprosječno dobra grafika, savršena glazbena podloga. igrivost je solidna, preživljavanje u afričkoj savani, traženje Šakala na 50 km2 i sve je ovdje moguće kao i u stvarnom svijetu. puno vrsta oružja i lutanja po africi, riješavajući misije, dovest će vas do više od 100 sati singleplayera.

  • Figo

    10.07.2009 - 00:15

    jedna od najljepših igara kojih sam imao prilike odigrati..
    sasvim zaslužuje svoju ocjenu jer ima gotovo sve elemente koje prava igra mora imati..
    samo je za jedan FPS malčice preduga pa zna postati monotona pred sam kraj..
    inače ako se posvetite igri zadivit će vas na puno načina.. najviše mrzim kada ovdje ostavljaju komentare osobe koje su igru samo isprobale a ne i odigrale.. jer ako ste odigrali ovu igru ovdje nebi mogli stavljati toliko glupe i jadne kritike na račun Far Crya 2..
    dajte odrastite.. ponašate se kao da ste od mame dobili 1000 kn za rođendan ali vam je to premalo pa bi htijeli 1500 ili nedaj bog više…time želim reći da su vam proizvođači dali igru koja briljira na svakom koraku i koja oduševljava svakim novim pokretom ali vi ste za to sljepi i makar cijeli dan vi tražite neke sitnice koje u igri nisu 100 posto zadovoljavajuće i odma to stavljate na račun FC2.. sram vas bilo.. pitam se gdje je nestao onaj igrački gaming svijet kojeg pamtim još od vremena prvih FPSa.. oduvijek smo bili oduševljeni kvalitetama igre i atmosferom.. ali današnji gaming svijet samo živi od toga da popljuva svaki hit koji stigne na tržište.. nije ni čudno što svaki tjedan izađu po 2 – 3 nove igre.. kad više ni developeri neznaju kako zadovoljiti naše pohlepne umove kojima zabava i atmosfera nije više dovoljna.. sve u svemu sramota.. klanjam se recenzentu, jer je naveo sve nedostatke igre ali i pokazao da i takva igra zaslužuje ocjenu preko 90.. a bogami i da zaslužuje.

  • luckyluke

    12.07.2009 - 12:13

    figo daj ne pricaj bezveze ovo sto je black_out rekao s njim se potpuno slazem.jos bi se nadodao da uz sve blackoutove zamjerke dodam i ove:puno metaka treba protivniku da umre,AI uzasan i glupo je to sto si sam protiv svih a u ovoj igri ne mozes biti rambo tako da je tesko ukukati 50 tih vojnika odjednom

  • luckyluke

    12.07.2009 - 12:15

    EDIT:ocjena 66

  • Tola

    06.08.2009 - 15:31

    Samo se nebih složio s ovim djelom ” velikoj većini slučajeva ispostavi se da su nastavci tu da budu lošiji od originala. Far Cry 2 u tom je pogledu iznimka, no može li ga se zaista gledati kao nastavak igre iz sada već davne 2004. godine, ili je pak riječ o potpuno zasebnom naslovu?”
    FarCry 2 je debeeeelo inferiornij od Far Cry.

  • barguljac

    14.09.2009 - 20:02

    propalitet kretnje…pre dugo tribaš igrati da bi proša nekoliko kilometara…ali dfa nije zabavno onda bi laga

  • Night Knight

    27.02.2010 - 11:35

    Respawn neprijatelja je za svaku pohvalu. Ili ne! Razmislite o prolasku pored nekog punkta, pobili ste 5-6 protivnika i nakon 5 minuta kad se tuda vraćate oni su opet tu u punom broju.

  • Lomonosov

    02.08.2010 - 13:12

    12% sam odigrao i dalje više nisam imao snage.Di su boje u toj igri?Sva je neko sivkasta i žučkasta.Vozim se i vozim od točke A do točke B da bi ubio trojicu bandita.I ta vožnja nije kratka,ooo traje ona.Oružje – majko moja! Kakva je to perspektiva puške?U ruci izgleda kao da je dugačka 2 metra.I stavili su zatvarač na LIJEVU stranu??? Otkada oružje ima zatvarač na ljevoj strani?Da mi čahure lete u oči kad pucam?A banditi kad pucaju po vama ili iz Kalašnjikova ili iz šatgana dođe vam na isto jer shutgu ima isti domet kao i automatsko oružje?Strašno! Igra je monotona , dosadna i jadna.

  • shalla

    26.01.2011 - 05:57

    Tu igru jednostavno uvijek moram imat na kompu, neznam zasto. Vec sam ju jednom preso ali nemogu bez nje…igra je prebrutalna a mogli su ubaciti jos neke opcije. Grafika impresivna i jos ako imate jak komp pa igrate na maksimali

  • gamelaker

    13.11.2012 - 00:10

    Ova igra je monotona i dosadna jedino što valja je grafika.od mene 72

  • dado01

    13.11.2012 - 06:08

    Odakle ti spade Tita ti?

  • nikola720p

    15.06.2016 - 20:00

    igra je ekstra za 2008 godinu ,vrhunski uradjeno,dan i noc cilkus ipresivan sve je realno.svaka cast ubisoftu

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?