Skoro nitko nije predvidio Sonyjev potez nakon uspjeha igre Ghost of Tsushima. Očekivalo se da će buduće igre nastaviti graditi Jina Sakaija do ikoničnog statusa i prepoznatljivosti kakve imaju Kratos, Nathan Drake i drugi Sonyjevi junaci. Kad eto ti Ghost of Yoteija! Ne samo da nismo dobili Tsushimu 2, nego je tu sad novi lik u drugoj regiji i usred drugačije ere. Takva promjena pršti potencijalom da igra bude svježa i drugačija od avanture od one prije pet godina. Pitanje je samo je li taj potencijal ispunjen ili je Ghost of Yotei bliže klasičnoj iteraciji bez broja u nazivu?
| Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
| 80€ | PlayStation 5 | Ustupio izdavač |
Kako ispričati osvetu koja još nije ispričana?
Malo sam zakolutao očima kad sam čuo da će Ghost of Yotei ispričati još jednu priču o osveti. Što se tu još ima za reći pokraj duge liste igara koje su već obradile tu temu (The Last of Us: Part II, Metal Gear Solid V, Mafia 3, Assassin’s Creed II, Max Payne, stari God of War…). Uostalom, zvuči kao skok s konja na magarca. Nakon priče o samuraju koji mora prekršiti kodeks i pogaziti svoju čast kako bi spasio vlastiti otok, Ghost of Yotei je igra u kojoj protagonistica Atsu osvećuje smrt svoje obitelji ubijanjem takozvane Yotei šestorke.

Zvučalo mi je to kao nešto što sam čuo već stotinu puta, a onda je Ghost of Yotei na moje iznenađenje nekako uspio dostaviti ono što je iznad tipične crtice o odmazdi. Za razliku od sličnih priča u drugim igrama, Ghost of Yotei svoju pripovijetku o osveti postavlja iz drugačijeg kuta. Dok se većina igara pita koliko je daleko lik spreman ići za osvetu, Yotei okreće priču na pitanje što se treba dogoditi da se lik oslobodi svoje gladi za osvetom kojom je opčinjen. Postoji li nešto jače što bi čovjeka vratilo u život nakon traume koja mu obilježi život? Što nas to može izvući iz začaranog kruga tuge, bijesa i mržnje? Yotei s takvim pitanjima ne mlati već izmlaćenu slamu nego ima zanimljive preokrete na kakve nismo naviknuti u osvetničkim igrama.
Dok se druge igare pitaju koliko je daleko lik spreman ići za osvetu, Yotei postavlja pitanja iz drugačijeg kuta.
Priča Ghost of Yoteija je trijumfalna kroz protagonisticu Atsu, čiji unutarnji sukobi nose čitavu radnju. Dok se Jin Sakai lomio između dužnosti i časti, Atsu ima drugačije komplekse. I ona se hrva sama sa sobom, ali većinom oko koegzistiranja s drugima. Atsu je sebični (vuk) samotnjak i taj joj životni stil odgovara jer ga smatra potrebnim kako bi izvršila svoju osvetu. Svjesna je kako je na tom putu čekaju samo gubici, ne želi se vezati i ne vidi nikakvu budućnost za sebe osim smrti nakon izvršene osvete. Međutim, u rijetkim navratima iz nje izviri sasvim ljudska želja za pripadanjem. Atsu u svojim misaonim trenucima razmišlja o domu i zajednici, pita se kad je zadnji put spavala s nekim i potom se podsjeća se kako joj ujutro smeta tuđi smrad.

Iako Yotei i Tsushima imaju znatno drugačije likove, između njih postoji jedna čvrsta sličnost – oboje su “duhovi”. U Yoteiju se kroz priču također provlači motiv stvaranja legende koja polako preuzima prevlast nad osobom. Atsu tijekom svoje osvetničke misije dobiva nadimak Onryō, po osvetničkom duhu iz japanskog folklora. Za Onryō je raspisana tjeralica, no njezina djela polako dobivaju podršku naroda jer se ona bori protiv njihovih tlačitelja. Onryō s vremenom prerasta u mit koji plaši protivnike, a Atsu ga prihvaća jer joj to pomaže. Ipak, kasnije se ispostavi da njezina legenda ne ide zajedno s njezinim željama, pa time dobivamo kvalitetnu dramu unutar glavnog lika.
Iako Yotei i Tsushima imaju znatno drugačije likove, između njih postoji jedna čvrsta sličnost – oboje su “duhovi”.
Sve u svemu, Ghost of Yotei je realizirao interesantnu priču koju ne treba ju otpisati kao još jednu pripovijetku o osveti. Atsu je jednako kompliciran lik kao Jin Sakai, ako ne i zanimljiviji od njega. Pohvalno je što igra ne ignorira činjenicu da je Atsu žena u svijetu samuraja, nego to povremeno koristi kao materijal. U ulozi ste lika koji je često podcijenjen na temelju svog spola, stoga je lako za shvatiti zašto je Atsu draže da ju smatraju duhom umjesto živom osobom.

Premda sam uživao u priči Ghost of Yoteija, moram priznati da je baš čudno što u ovoj igri nema baš nikakvog izbora koji bi utjecao na tijek radnje niti različitih završetaka. Iako je ovo vrlo dobra priča, mislim da se iz nje moglo izvući više te da njezin potencijal nije skroz ispunjen. Yotei ima snažan narativ na osobnoj razini glavnog lika, dok je izvana vrlo površan. Pojavljuje se povremeno tema sukoba za kontrolu nad regijom Ezo, ali se tek kroz mrvice dijaloga može pohvatati zašto se sjever Japana uopće opire dolasku pod vlast šoguna. Ako vam je do praćenja političkih intriga ili nekakve lekcije iz povijesti Japana, u Yoteiju je to tek negdje u trećem planu.
Kako otvoriti gameplay otvorenog svijeta?
Yotei i Tsushima imaju jednu razliku koja bi u teoriji trebala promijeniti pristup igranju. Tsushimu smo igrali kao samuraj koji je predvodio organizirani pokret otpora, lik o kome su ovisili tuđi životi. U Yoteiju pak igramo kao lutajuća plaćenica kojoj jedino društvo većinu vremena predstavljaju njezin konj i jedna vučica.

Atsu je nakon 16-godišnjeg izbivanja iz Eza potpuni stranac toj regiji i njezinim stanovnicima. Na prvu se čini da ćemo zbog toga morati spavati na otvorenom i dokazivati se drugima da bi zadobili njihovo povjerenje. Uz svaku krčmu ipak stoji tjeralica za Onryo, bilo bi logično očekivano da ondje nije dobrodošla i da ljudi neće htjeti imati posla s njom…
Nažalost, sve je to samo privid i ono što je moglo rezultirati totalno drugačijom dinamikom igranja brzo se vrati na gameplay viđen u Tsushimi. Slično kao u Star Wars Outlawsu, ni ovdje ne morate gledati preko svog ramena i biti sumnjičavi prema drugima iako ste jedna od najtraženijih osoba u Japanu.

Atsu se kao plaćenica bavi istim poslovima kao samuraj Jin. Postoji dovoljno raznovrsnosti u tim zadacima, a ima i nekih novih aktivnosti poput oslobađanja vukova, otvaranja zagonetnih kutija, itd. Atsu inače ne vodi dnevnik kao Jin nego ima sustav “tragova” u obliku kartica. One su u suštini isto što i quest log, samo direktno postavljene uz mapu. Nije u tom pogledu Yotei puno drugačija igra otvorenog svijeta od svega što smo do sada vidjeli.

Zapravo se u promociji igre davala pomalo lažna informacija o strukturi gameplaya. Bilo je tako rečeno da će igrač moći birati kojim će redoslijedom loviti neprijatelje Yotei šestorke. U stvarnosti imate tri linije glavnog questa, a od toga samo za dvije možete birati kojim ćete ih redom rješavati. Dakle, Yotei je glavnim misijama podjednako linearne strukture kao i prošla igra, nije se ni tu ništa promijenilo.

Otvoreni svijet regije Ezo također je vaš tipični set koji je statično praznjikav. Naletite povremeno na plaćenike koji vas love ili nekog medvjeda kojemu je dosadno u životu, tako da se ne može reći kako nema nikakve živosti. Samo su sva događanja uglavnom vezana uz pojedinačne lokacije i jedino na njima dobivate dojam da ste u divljoj regiji gdje vlada zakon jačega.
Novost je što u Yoteiju možete podići kamp u divljini i skuhati si hranu za nasumični bonus, a u kampu vas povremeno posjećuju neki trgovci.
Novost je što u Yoteiju možete podići kamp u divljini i skuhati si hranu za nasumični bonus, a u kampu vas povremeno posjećuju neki trgovci. Interesantno je to kampiranje prvih nekoliko puta, no kasnije se samo svodi na obnavljanje duha i energije. Posjećuju vas jedino likovi koje ionako pronalazite u svakoj krčmi svake regije, nikad vas neprijatelji ne zaskoče dok kampirate kao u RDR2, nema eksperimentiranja s kuhanjem kao u Zeldi…

Mapa inače nije naročito velika, što mi je pozitivna stvar. Sve je blizu i ne treba vam tri dana jahanja između lokacija. A opet svijet nije ni pretrpan te je koncentracija lokacija praktički idealna. I dobra mi je stvar što su neka mjesta u Yoteiju pamtljiva, za razliku od Tsushime gdje se ne sjećam ničega osim prostranih livada. Ovdje je pogled na planinu Yotei stvarno nezaboravan prizor, a srcu priraste i obiteljska kuća gdje je Atsu odrasla i uz koju ju vežu (interaktivne) uspomene.
ČEMU STRIJELE KAD SE KATANE BACAJU?
Jedna od boljih stvari u prošloj igri bio je sustav borbe, toliko pametno osmišljen da bi bio grijeh mijenjati ga. U Yoteiju on počiva na istim principima, no još je bogatiji i samim time uzbudljiviji. Četiri stava katane zamijenjena su s pet različitih oružja koja Atsu istovremeno nosi sa sobom. Borba i dalje funkcionira na svojevrsnoj inačici kamen-škare-papir, što npr. znači da su dvije katane jače od koplja, koplje je jače od srpa, a kusarigama razbija štitove. I onda se prilagođavate situaciji, tj. onome što neprijatelj koristi.

Premda bi se moglo reći kako ovakav sustav ne predstavlja pravu novost, različita oružja akciji ipak donose svježinu. Osim što svako oružje ima svoje posebne animacije udaraca i egzekucija, neka baš imaju jedinstvene posebnosti. Primjerice, kusarigamom možete udarati više protivnika odjednom, a služi i za tiho eliminiranje s udaljenosti. Kopljem se pak možete odraziti da biste nogama udarili protivnika i gurnuli u provaliju.
Borba je zahvaljujući različitim oružjima postala zabavnija i atraktivnija, no nije se stalo na tome.
Borba je zahvaljujući različitim oružjima postala zabavnija i atraktivnija, no nije se stalo na tome. Uveden je sustav razoružavanja koji vrijedi i za protivnike i za vas. Može se tako protivniku izbiti oružje iz ruku pa ga potom pokupiti i baciti na jadnika. Bacanje mačeva i kopalja je iznimno zadovoljavajuće, rekao bih možda i najkorisniji dodatak mehanici borbe. Doduše, jako su korisni i sporedni napadi pištoljem ili taktike bacanja prašine u oči protivnika te paljenja vatre na oružju za neobranjive napade.

Skoro sam zaboravio na vučicu, a vrijedi i to spomenuti kao dobrodošao dodatak. Povremeno u borbi možete imati i pojačanje, a vučica vam osim toga u početku pruža i drugu šansu prije smrti. Korisnost vučice ovisi o tome koliko se posvetite razvijanju njezinog drva vještina, a to je u potpunosti ostavljeno na vama. U bilo kojem slučaju, vučica se pojavljuje samo tijekom borbe i nema primjenu izvan nje, kao npr. Dogmeat iz Fallouta. Ne možete joj izdavati naredbe – ta nije vam to pseto.
Povremeno u borbi možete imati i pojačanje, a vučica vam osim toga u početku pruža i drugu šansu prije smrti.
Da zaključim komentar o akcijskom dijelu, borba je uvjerljivo najsvjetlija točka gameplaya u Yoteiju. Udaren je savršen omjer izazovnosti i prilagodljivosti, obračuni 1 na 1 su uvijek napeti, koreografija Atsuinog plesa s oružjem je impresivna, a nove mehanike u borbi su dovoljna osvježenja da možemo reći kako je čitavo iskustvo kompletnije i zabavnije nego je prije bilo.

Nažalost, istu se pohvalu ne može uputiti za stealth gameplay. Ukratko rečeno, šuljanje i tamanjenje protivnika iz zasjede u Yoteiju uopće nije napredovalo. Zapravo sam dojma da je nazadovalo naspram Tsushime. U igri mi se nijednom nije dogodilo da protivnici primijete tijelo ubijenog im kolege nasred baze. Jednostavno su im patrolne rute gotovo nepostojeće, barem na standardnoj / srednjoj postavci težine.
Stealth ne postoji u zatvorenim prostorima, nema nikakvog podizanja alarma niti situacija gdje je tihi pristup obavezan. Igra toliko izlazi u susret igraču da su neprijateljske baze podijeljene po zonama, tako da banda iz druge zone nikad ne zna što se događa iza vrata prve zone. A igrač nikad nije u situaciji da mora bježati i skrivati se kad ga protivnici spaze. U ovom segmentu Assassin’s Creed Shadows ne da je jednu stepenicu viši od Yoteija, nego na potpuno drugom katu.
Stealth ne postoji u zatvorenim prostorima, nema nikakvog podizanja alarma niti situacija gdje je tihi pristup obavezan.
Zanimljiv je i pomalo stidljiv pokušaj uvođenja zagonetki u Ghost serijal. One se u Yoteiju pojavljuju pretežno kao jedna vrsta „tajnog koda“, a simpatično je da isti ima veze sa znakovima tipki na PlayStation kontrolerima. Jednom kad dešifrirate taj kod, ostaje vam povezivanje s kipovima koji se okreću, a te zagonetke nisu komplicirane. I dobro je što nisu jer ne usporavaju tempo gameplaya. Zagonetke su korisne za razbijanje tipičnog slijeda akcije i istraživanja, samo je šteta što su rezervirane samo za jednu regiju.

Kad smo već kod istraživanja, teško je reći da Yotei zapravo ima takvo što u punom smislu riječi. Kad god tražite skriveni oltar za otključavanje vještina ili vrelo za povećanje maksimalnog zdravlja, uvijek je to praćenje jedne jedine rute na kojoj vam je bijelom farbom pokazano gdje treba ići. Sve se odvija kao po špagi, gotovo na autopilotu, a šanse da pogrešno skočite su minimalne. Stvarno nikakvog izazova tu nema. Ako vam je zadatak, karikiram, da se popnete na planinu, čim na dnu pronađete prvi izbočeni kamen, odmah ste našli čitav put do gore.
Kretanje po okolišu odvija se kao po špagi te u istraživanju gotovo da nema nikakvog izazova.
Prethodna je igra imala često ponavljanje situacija i to nije u potpunosti riješeno kod Yoteija. Još uvijek se događa da igra koristi predvidivi format. Na primjer, imate misije za dobivanje novog oružja i one uvijek, ali baš uvijek slijede jedan te isti format. Dođete kod učitelja, on isprva nije zainteresiran da vas trenira, ali na kraju pristaje i onda se nakon vašeg treninga prigodno pojavi neprijateljska banda na kojoj ćete pokazati što ste naučili.

Međutim, ipak je vidljivo da se igra trudi ubaciti raznovrsnost i zaplete čak i u najbanalnije aktivnosti. Na primjer, imate izazov sječe bambusa i nije svaki put isti. Na jednom vas npr. prekine udar groma i onda prvo morate maknuti metalna koplja u blizini da se možete posvetiti bambusu. Sitnica je to, ali cijenim takve stvari koje malo razbijaju kolotečinu. Yotei time povremeno zna iznenaditi, bilo da vam nudi priliku proricanja vlastite budućnosti ili situaciju da svojom pojavom na vrelu preplašite hrpu polugolih muškaraca. E da, svidjela mi se i mini-igra udaranja žetona po stolu – jednostavna za shvatiti, ne traje dugo, a vuče vas da zaradite nagradu.
PLODOVI ZEMLJE
Slično kao u prethodniku, i u Yotieju imate divnu priliku iskusiti djeliće japanske kulture. Ima tu crtanja sumi-e crteža, sviranja šamisena, itd. Kratko se družite i sa starosjedilačkim narodom Japana, a zaista su sjajna opjevavanja različitih mitova i legendi. Na primjer, čujete legendu o strijeli koja je probila planinu i vidite u daljini stijenu kroz koju je navodno prošla. Pa kako da se čovjek ne zaputi u potragu za tom strijelom? Nemoguće je!

Cjelokupnom doživljaju pomaže onaj romantizirani dizajn okoliša s kojim priroda uvijek izgleda idilično, tipa baš se potrefi stado divljih konja uz zalazak sunca. Dođe čovjeku da zapjeva “Požurite, konji bijeli”. Tu su i oni zanimljivi sustavi da vas vjetar usmjerava prema vašem odredištu, životinje vas vode prema skrivenim nagradama, bijelo cvijeće ubrzava galop vašeg konja, a kad negdje u daljini vidite stablo s krošnjom drugačije boje odmah znate da se ondje nalazi nešto od značaja. Igra je po tome jako čitljiva i pouzdana, što mi danas jednako odgovara kao i 2020.
Zanimljiva je odluka da se igra prebacuje u “filmski” ultrawide prikaz kad ste na konju.
Sučelje je minimalističko, a zanimljiva je odluka da se igra prebacuje u “filmski” ultrawide prikaz kad ste na konju. Isprva mi je to bilo čudno jer za sada nema opcije da se isključi, ali kasnije mi se baš svidjelo što se kamera horizontalno proširi pa okoliš postane pregledniji dok jašete. Usput rečeno, za dodatnu preglednost imate i jednogled / durbin kojim možete otkrivati lokacije s neke uzvišene pozicije. Doduše, nije to obavezna mehanika jer informacije o lokacijama na mapi možete kupovati od kartografa ili za njih ponekad doznati od drugih likova.

Jednim dijelom sam Ghost of Yotei igrao kao tipičnu igru otvorenog svijeta, dobro poznatom taktikom brzog putovanja na lokaciju najbližu mjestu gdje želim doći. Ali, isto tako mogu reći da me Yotei svojim specifičnostima uspio natjerati da fokusiram na trenutnu avanturu. Ovdje sam skoro uvijek bio posvećen jednom zadatku čim sam ga dobio. I svidjelo mi se to što mi se igra nije pretvorila u RPG s desecima paralelno aktivnih questova koji čekaju na rješavanje i na koje s vremenom potpuno zaboravim. Ima nešto u Yoteiju što drži posvećenost i zainteresiranost igrača na okupu. Ne znam točno što je to, ali mislim da je jedan od razloga zašto sam u Yoteiju na kraju uživao iako imam prigovore na manjak značajnijeg napretka ili promjena naspram Tsushime.

Taj izostanak napretka vidljiv je i na tehničkoj strani igre. Ghost of Yotei izgleda lijepo, nema dvojbe oko te prezentacijske ljepote, ali to je prvenstveno zbog vizualnog stila igre. Nisam primijetio nekakav drastični pomak u grafici u odnosu na stariju igru, čak ni u raytracing modu. Modeli likova u facijalnim animacijama i dalje izgledaju generaciju ispod kvalitete kakvu smo vidjeli u Horizon Forbidden Westu ili Death Strandingu 2. Ako ništa, igra je i dalje dosta brza u učitavanjima, a zvuk je standardno kvalitetan. Savjetovao bih jedino da igrate s japanskom glumom jer engleska Atsu tonom nekako djeluje drsko te uobraženo čak i kad ne bi trebala tako zvučati.
Moram prokomentirati i prijevod na hrvatski s kojim igra postaje Ghost of Wokei. Naime, hrvatski prijevod kao da je rađen bez ikakvog doticaja sa samom igrom i u dosta slučajeva ima promašen rod govornika. Na primjer, za Atsu stoji navedeno “nisam gladan” kao da je muško, a izjave muških likova se nerijetko prevode u ženskom rodu.

GHOST OF YOTEISHIMA
Mislim da je Ghost of Yotei vrlo dobra igra koja će nekima biti i odlična. Objektivno gledajući, nije ni slabija ni siromašnija igra od Tsushime u kojoj su mnogi uživali, uključujući i mene. Moja nezadovoljstva s Yoteijem uglavnom su vezana za to što igra nije značajnije naprednija ni bitnije drugačija od Tsushime, a to nekome uopće neće biti presudna stvar. Temelji gameplaya su još uvijek čvrsti i igra ima svojih specifičnosti zbog kojih ćete u njoj možda guštati više nego u drugim igrama otvorenog svijeta. Na kraju krajeva, možda će ovu igru zaigrati neki igrači koji prvi dio nisu ni dotaknuli, pa baš i nije fer da se Yoteiju u takvoj situaciji zamjera sličnost prethodniku.

Ipak, moram pojasniti i zašto u recenziranju uopće polazimo od očekivanja da nove igre u nekom serijalu budu naprednije ili drugačije. Ako ćemo opet objektivno, Ghost of Yotei je za 20 eura skuplja igra od svog prethodnika, a osim toga je rađena za snažniji hardver nove generacije PlayStationa. Yotei je također nasljednik igre koja je bila financijski uspješna pa se ne smatra riskantnim ulogom za Sony. Već to opravdava očekivanja nekakvog podizanja letvice, da ne pričamo o tome kako je igra bila četiri godine u razvoju, a temelji su joj već bili postavljeni prethodnim naslovom. Kad se studio već odlučio na promjenu protagonista i regije, mislim kako nije krivo očekivati nešto drugačije naspram prethodne igre.
Takva očekivanja ovdje nisu u potpunosti ispunjena i vaše je da si protumačite koliko je vama to bitno. Ako vas to ne smeta, Ghost of Yotei je zabavna i kvalitetna avantura koja donosi još onoga što vam se ranije sviđalo u Tsushimi.
































































Chimichangas
25.09.2025 - 15:06tresla se brda rodio se miš.. čeka se popust da se proba
sparrowpunk
@Chimichangas, 25.09.2025 - 19:57Bome, kad je uspoređuju sa naslovom prošle generacije.
stajaznam
25.09.2025 - 15:12Znači, lagani prdac. Odigrat će se to, ali ne odmah.
MAJSTOR RINGO
25.09.2025 - 15:21Šta je bre ovo? Jel to Hcl počeo da daje ocene kao i IGN? Oni piče sa 7 a HCL sa 82😅😅😅
Zadnje 3 igre sve dobile po 82. Slucajnost neka?🤔
Pa DL beast je dobio 82 ovde, dok DL2 85😅.
Meni ova ocena nebitna totalno. Ja se opremio u fullu. Igra je prednaručena, kao i gold dual sense dzojstik, pre neki dan kupio i pulse elite slusalice. Jos nedelju dana, boze treba izdrzati. Samo polako uff….
ihneacho
@MAJSTOR RINGO, 25.09.2025 - 15:30Kako god daleko su najobjektivniji. Ign adria svakoj igri daje 9 od 10, u njih loša igra ima 8 od 10. Treba biti objektivan, i dati manju ocjenu npr ako igra traži više pc resusrsa nego što je potrebno ili više od slične joj igre. Od nastavka očekujem više i zato se slažem sa ocjenom, na šta bi ličilo recikliranje igara pa ne može onda biti 9 od 10.
MAJSTOR RINGO
@ihneacho, 25.09.2025 - 15:50Nije mi namera sa ovim komentarom da sada ulazim u neku polemiku kolega sa tobom ili bilo kim ovde. Meni samo simptomaticno da poslednje 3 totalno razlicite igre dobiju ocenu 82.
Naravno tvoje pravo da slozis sa ocenom, ja se ne slazem i to moje pravo. Mislim kao i sto sam gore vec rekao. Sve ok i hajp je sve jaci i jaci kako se priblizava izlazak.
Hrvoje Smoljić
@MAJSTOR RINGO, 25.09.2025 - 15:35Tako to ispada na toj nesretnoj numeričkoj skali. Imaš samo toliko brojeva kojima možeš ocijeniti igru, pa one dobre, ali ne vrhunske, završe u spektru sedam–osam.
MAJSTOR RINGO
@Hrvoje Smoljić, 25.09.2025 - 15:42Tako je Hrvoje brate…
Srećom to su ipak samo brojevi. Nekad se mozes pogubiti u njima a da nisi svestan toga uopste.
stajaznam
@MAJSTOR RINGO, 25.09.2025 - 16:59Ringo, nije ocjena toliko bitna, bitno je sviđa li se tebi igra ili ne.
MAJSTOR RINGO
@stajaznam, 25.09.2025 - 17:11Tako je kolega. Slazem se 👍👌
Zweihänder
@Hrvoje Smoljić, 26.09.2025 - 00:28Dobro, a ne odlično je 3/5, što kad prenesemo na postotke je 60/100. Ono što radi HCL je isto što radi i svaka druga stranica za recenzije pa i agregati istih, a to je brisanje polovice skale 0-50 da se ne bi ne daj Bože povukao neki oglašivač kad sazna da je igra koju prodaje dobila nisku ocjenu. Praksa ovakvog ocjenjivanja je sad toliko uobičajena da je zasigurno većina recenzenata smatra normalnom kad su takve recenzije oduvijek viđali po internetu. Sjednite jednom i napišite kakva je igra za 0, 10, 20, 30 itd. s primjerima pa ćete brzo vidjeti o čemu govorim.
Hrvoje Smoljić
@Zweihänder, 26.09.2025 - 07:54Imaš donekle dobru poantu. Korištenje skale se stvarno donekle suzilo, ali koliko su za to zaslužni sami outleti, toliko je i publika koja sve ispod određene granice odmah odbacuje kao smeće. Istina je negdje na pola puta jer se taj standard ukorijenio i kod recenzenata i kod čitatelja. Ako je igra problematična, ne bježimo mi od nižih brojeva, ali realno rijetko igramo naslove koji bi uopće bili materijal za 20 ili 30 pa ih zato i ne vidite često, ili gotovo nikad, na HCL-u
Zweihänder
@Hrvoje Smoljić, 26.09.2025 - 12:14To što publika odbacuje sve ispod recimo 70 kao smeće je direktna posljedica ovoga o čemu gore pričam, a ne uzrok. Publika prepoznaje tu inflaciju ocjena i prilagođava se njoj. Znaju da prosječna igra nije 50, nego 70 ili 75. Da se mene pita, ocjene bi bile isključivo deskriptivne, ali otom potom. Ako već, konciznosti radi, mora biti brojeva, neka budu 1-5. No to, naravno, nitko neće koristiti jer se ne poklapa s agregatima.
Hrvoje Smoljić
@Zweihänder, 26.09.2025 - 17:12Rekao bi da se zapravo slažemo. Publika je naviknuta na inflaciju jer se sustav već dugo tako koristi, pa je teško reći što je tu kokoš, a što jaje. I meni bi najdraže bilo da ostanu samo plusevi/minusi i jasna preporuka, ali ako želiš biti dio šireg ekosustava i da te ljudi uspoređuju na agregatima, brojčana ocjena je i dalje nužno zlo. U tom smislu dmo svi malo robovi tog standarda.
SanKa
@MAJSTOR RINGO, 26.09.2025 - 10:01jesi se ufulio na maaz ?
Toma_HR
@MAJSTOR RINGO, 27.09.2025 - 07:12Ne, tako je bilo oduvijek. Ne samo da daju ocjenu koja je sredina više velikih svjetskih recenzenata, već i iz njihovih recenzija vade fraze, stavljaju iste kritike i hvale iste stvari. Nažalost i potpuno nepotrebno jer njima sigurno ne plaćaju za to kao prvo nabrojanima.
Hrvoje Smoljić
@Toma_HR, 27.09.2025 - 08:20Evo materijala za Netflix dokumentarac: “Recenzenti se slažu ili ne slažu oko istih stvari jer su igrali istu igru”.
Toma_HR
@Hrvoje Smoljić, 27.09.2025 - 15:24Hrvoje, svatko nešto preferira, ali ne može se desiti da ja i neki lil tamo iz amerike imamo iste primjedbe i iste pohvale na neke igre – tako da, budite svoji zašto ne. Kaže Zoki da je sve isto ko GoT – a 20% manja ocjena – zašto? Da ne odudara od drugih ocjena je moj odgovor
Hrvoje Smoljić
@Toma_HR, 27.09.2025 - 21:16Vidiš teoriju zavjere gdje je nema. Koliko zapravo različitih načina misliš da postoji da opišeš istu stvar? Ako stealth ne valja, možeš reći “loš”, “slab”, “nedorađen” ili se upustiti u epsku pjesničku prozu, ali poanta ostaje ista. Igra je ista za sve, nije da mi igramo neki domaći build pa da vidimo nešto drugo što netko iz amerike ne vidi 😀
MAJSTOR RINGO
@Toma_HR, 27.09.2025 - 08:36Ha ha ma znam kolega sve to. Ko dobija Kicanovica ako ne ne znam stvarno. Nisam hteo da polemisem puno sa ostalim kolegama oko Yotēi. A i nema smisla nesto da komentarisem sto nisam igrao. A da polemisem nesto ozbiljno na osnovu toga kako je neko nesto licno doziveo, pa to tek nema smisla. Veruj mi i da je Zoki dao 92 (opet niza od GoT94😆, koja je po meni bila naduvana.) nista mi hajp i zelja za igrom bila veca. Tako i sada, kunem ti se naijskrenije ti kazem da i ova 82-ka mi nista ne znaci u smislu da sada padnem u depresiju, da je smak sveta, da cu odustati od igre, cekati neki popust i slicno. A vidim da neke kolege ovde vec rade to. Ok njihova stvar. Recenzija na HCL-u, Zokijeva ili bilo cija ocena nije sveto pismo, uklesana u kamen. Ali eto mozemo da caskamo malo neobavezno.
Mnogi se zale da kao ovo je copy paste, dlc itd.. Ja smatram da sve sto je bilo odlicno u GoT treba ostaviti, tj implementirati i u Yotei, ono sto je bilo lose popraviti koliko je moguce. Ipak je to nastavak igre, ne na Jinovu pricu konkretno.
Naravno dodati i nove stvari, a u Yotei ih ima, od vatrenog oruzja(vreme u koje se igra odvija to dozvoljava) do novih oruzja, jel 4 bese? Do istrazivanja, sporednih zadataka itd…
Jel su mogli jos vise novotarija da ubace? Naravno da da. Da se recimo obradio period pocetak 20-og veka, onda bi smo imali i voznju automobila, raznorazne puskice, masingevere, bombe i druga cudesa…
Tako da opet ponovim, hajp na ultra high, stalno buljim u ono odbrojavanje, tika taka polako se smanjuju dani do izlaska ufff….. kao godina😁😅🤣
darijoman
25.09.2025 - 15:27Ja kad sam vidio onaj gore popunjen krug rekoh, e evo ga 94, kad ono ćorak:D Ajde ovaj minus loše prikradanje ima svoju težinu
hrga007
25.09.2025 - 16:01AC shadows je bolje ocjenjen na HCLu 🙂
ChungaLunga
@hrga007, 25.09.2025 - 16:19Ali losije na MCu, tako da brojevi nas mogu usmjerit u krivom smjeru.
Chimichangas
@hrga007, 26.09.2025 - 08:04true,a AC shadows je smece
blacklist0907
@hrga007, 29.09.2025 - 09:15Igra za zaboravit
ChungaLunga
25.09.2025 - 16:15I GoT DC mi je bila vrlo dobra igra za 8/10, tako da očekujem slićno iskustvo i ovdje. Igrat će se sigurno.
Mrkvicaa
25.09.2025 - 17:18Days Gone je dobio 78, pa nije dobio nastavak. Za ovakve igre, ocjene iznad 80 nisu presudne.
Gebro_gaming891
@Mrkvicaa, 25.09.2025 - 21:49Prodaja je uvijek najbitnija, makar igra dobivala pedesetice ili niže.
Mrkvicaa
@Gebro_gaming891, 26.09.2025 - 00:56Da. Samo, što su recenzije prije izlaska igre… Za dobru prodaju treba i masan marketing. – Nama rupa u komentaru; ako je ima, to je namjerno:)
Sony demands “at least” a 90 Metacritic score from its major studios
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/14723q5/sony_demands_at_least_a_90_metacritic_score_from/
Kirian_1984
@Mrkvicaa, 30.09.2025 - 06:48days gone, mad max, često igre dobe manje nego zaslužuju….. je** ga…. a onda ac shadows ili DA gayguard pokupe lovorike
Agent
25.09.2025 - 17:21Znači slabo.
Oće bit recenzija za Hades 2?
312AE
25.09.2025 - 17:43Zorane, si ti tu igru igral na mute, pa ništ ne veliš o odličnom i autentičnom soundtracku, koji se mjenja ovisno o situaciji?! Ovo je tipični Sony se
312AE
@312AE, 25.09.2025 - 17:49*Ovo je tipični Sony sequel, pošto je prvi dio već jako dobra igra , su poboljšanja minimalistična. Po tvojoj recenziji su sve trunkicu poboljšali,osim stealtha. Po internacionalnim video recenzijama mi je atmosfera opet odlična. Šteta da ti vuk nije cijelo vrijeme pri ruci. Dali 82 ili 87 mislim da se da ljepo zabaviti ovom igrom.
Zoran Žalac
@312AE, 25.09.2025 - 18:32Nekako mi je “prikriveniji” soundtrack nego u Tsushimi, nije se previše isticao. Ne znači da nije dobar, samo nije nešto po čemu ću pamtiti igru.
312AE
@Zoran Žalac, 25.09.2025 - 19:38Meni taj shamisen( vrsta nazovimo je japanske tambure) soundtrack opako zvuči,pogotovo u borbama. Baš te nabrije “ttrtt ttrtt ttrtt ttrtt “,a opet može biti mirno i melankolično.
SanKa
@Zoran Žalac, 26.09.2025 - 10:05ACG je bas rekao da soundtrack kolje, da ima nekih numera koje mozes slusati izvan igre
vlatko2003
25.09.2025 - 17:44alan wake 2 na ps essential iduci mjesec, cool
pinkfloyd94
@vlatko2003, 25.09.2025 - 18:27Nazalost bez dlca koliko sam skuzio, a dlc bombetina
vlatko2003
@pinkfloyd94, 25.09.2025 - 18:50ha dlc se kupi, sta sad, cudno mi da su ovo tak brzo bacili
vragec25cro
25.09.2025 - 17:48Ne zanima me igra,nego jel se to meni čini ili Sony produkcija igre zadnjih godina imaju sve slabije ocjene?ne provociram jer me od Sony zanima samo Horizon serijal,nego mi cudno kako
Gebro_gaming891
@vragec25cro, 25.09.2025 - 21:51Astro Bot i Spider-Man 2 su imali odlične ocjene, the hell!?!
vragec25cro
@Gebro_gaming891, 26.09.2025 - 05:38Da,astro bota zaboravio.moja greska.Naviknut na Sony eskluzive 85+ bez flopova ko ona multiplayer ili ona arena
Darcoolio
25.09.2025 - 18:17Očekivano, od prvog gelmpleja se videlo da je ovo nivo GoT DLC.
A i očekivao sam drugi deo,, mogao je Jin još mnogo da ponudi u pravcu priče, a ne distanciranje od njega.
sparrowpunk
@Darcoolio, 26.09.2025 - 20:05Mogli su napraviti da ako Jin ostavi ujaka na životu kanon pa ga onda ujak lovi po Tsushimi jer ga je tako osramotio.
Darcoolio
@sparrowpunk, 26.09.2025 - 21:53Moglo je šta hoćeš da se uradi, ali dobili smo ovo, šta več.
sparrowpunk
25.09.2025 - 18:39Taj woke prijevod kako piše u recenziji ima i u GOT. Nekoliko puta, kada govori ženski lik kaže u muškom rodu za sebe. Posebice za Yunu.
pinkfloyd94
25.09.2025 - 20:21Bome i meni je, iznenadjen sam. Pisem po portalu vec neko vrijeme hvalospjeve o Alan wake 2 pa mi je bas drago da su je dosta brzo pustili na essential.
Marac Marko
25.09.2025 - 20:24Jebam me pas vi ste svi ne pravi
Darcoolio
@Marac Marko, 25.09.2025 - 22:38Da daju bar 95 jer se ti ne slažeš sa ocenom igre koju nisi ni igrao?
kanidja536
25.09.2025 - 20:40Znači GoT je dobio ocjenu 94 a GoY 84 samo zato jer iako je kvalitetan kao prethodnik nije bolji??? Toliko o objektivnim ocjenama….
Hrvoje Smoljić
@kanidja536, 25.09.2025 - 21:30To što kažeš bi imalo smisla da igre ocjenjujemo u vakuumu, kao da GoT ne postoji. Ali u praksi nastavci uvijek nose i teret očekivanja. Ne gleda se samo koliko je igra dobra sama po sebi, nego i koliko donosi novog u odnosu na već postavljene temelje.
kanidja536
@Hrvoje Smoljić, 26.09.2025 - 08:31Onda ukinite brojčane ocjene jer nemaju smisla i ostavite samo opisnu ocjenu. Ovako ispada da je igra super kao i prethodnik ali eto, recenzent je očekivao “nešto drugo,nešto divlje” ali to nije dobio pa evo 10 bodova manja ocjena. Po ocjeni su GoY i AC: Shadows jednake. Je li stvarno AC: Shadows jednake kvalitete kao GoY?? Ne bih rekao….
Hrvoje Smoljić
@kanidja536, 26.09.2025 - 09:49Ima smisla to što kažeš, ali ocjene se ne dijele tako hladno matematički. Ocjena nije ni kazna ni nagrada nego odraz ukupnog dojma i konteksta u kojem igra izlazi. Shadows i GoY možda imaju istu brojku, ali iza nje stoji različit tekst i različiti argumenti, a brojka je samo sažetak. Zato uvijek kažemo da čitate tekst jer on hvata nijanse koje broj nikad neće pokazati.
kanidja536
@Hrvoje Smoljić, 26.09.2025 - 10:18Nemoj me krivo shvatiti, moj komentar nije napad na recezente. Samo sam htio ukazati na besmislenost brojčane ocjene što se najbolje vidi na primjeru ove igre. Po meni najbolje je na kraju navesti pluseve i minuse, kratak zaključak recenzenta zašto bi trebalo ili ne trebalo odigrati igru i to je to. Meni osobno je ta brojčana ocjena nebitna u odluci hoću li igru igrati ili ne ali imaš ljude koji koji svoj gaming temelje na toj brojci. Evo i tu u komentarima imaš takve.
Hrvoje Smoljić
@kanidja536, 26.09.2025 - 10:39Shvaćam te potpuno i vjeruj mi da smo se i sami puno puta igrali s tom idejom. Nema većeg poraza za recenzenta nego kad natipkamo 6 stranica teksta, a netko samo nabaci lagani skrol do brojke na kraju i sve zaključi na temelju nje. Ali, kao što kažeš, dio publike gaming doživljava baš kroz te brojke, a i većina industrije počiva na njima pa se teško odmaknuti ako želimo biti uvaženi i prepoznati.
SanKa
@kanidja536, 26.09.2025 - 10:07vidim da i dalje nisi shvatio sto hrvoje zeli reci
sparrowpunk
@Hrvoje Smoljić, 26.09.2025 - 20:08Nisam pročitao recenziju do kraja, zar nema baš nečega novog u igri što bi se moglo izdvojiti i reći ‘pa ovog nije bilo u Tsushimi’?
Zoran Žalac
@sparrowpunk, 27.09.2025 - 10:15Ima, naravno, al nisu svi noviteti jednako korisni. Npr. u recenziji nisam spominjao gimmicke paljenja vatre za kamp gdje te igra traži da pušeš u mikrofon kontrolera, a toliko je naporno da ima opcija preskakanja jer su znali da je to nepotrebni gimmick. Pa onda mini-igra pečenja hrane, upravljaš gyro kontrolama da se peče riba/gljiva na vatri, pa moraš malo okrenut da se ispeče s obje strane… A potpuno nebitno jer ne može zagorit i opet – odmah ti nude opciju da to preskočiš i automatski to preskakanje zadrže za sve iduće pripreme hrane . To bi recimo bili nepotrebni dodaci. Koristan dodatak imerziji igre bi npr. bio, kad si već tražena osoba, da imaš nekakav Heat sustav recimo, ako izvršiš veći pokolj bez stealtha, da si neko vrijeme u većem riziku od zasjeda. Pa da taj heat možeš djelomično smanjiti skidanjem tjeralica (kad to već možeš raditi u igri – ali bez ikakvog smisla – samo uzmeš tjeralicu s ploče za sebe i apsolutno nikakvog značaja to nema). To bi recimo po meni bio značajan novitet za igru, a ne paljenje vatre puhanjem u mikrofon kontrolera i velikodušna opcija da to preskočiš jer realno tko želi puhat u kontroler, lol.
Mrkvicaa
@Zoran Žalac, 27.09.2025 - 14:46Noviteti imaju različite utjecaje na publiku. Još u MGS2, kad su ubacili Raidena, mnogi su ga teško prihvatili – neki su čak mislili do kraja igre da igraju VR misije:)
Bronson
@kanidja536, 26.09.2025 - 04:03Koliku si ti budalastinu lupio to nisu istine, igra ima svog prethodnika iz svog perioda ne mozes da ocenjujes nastavak kao da je to novi ip pa ne uzimajuci u obzir prethodnika, jednom kad se udari temelj uvek se ocenjuje koliko pomaka ima od prethodnog.
kanidja536
@Bronson, 26.09.2025 - 08:35Dok si ograničen onda sve shvaćaš kao budalaštinu. Recimo da naprave treći nastavak koji bude jednako kvalitetan kao GoY. Kolika bi mu onda bila ocjena? 74 jer nije nadmašio prethodnika? Pa četvrti nastavak koji bi bio jednako kvalitetan kao treći. Kolika bi njemu bila ocjena, 64?
ChungaLunga
@kanidja536, 26.09.2025 - 09:53Slazem se da bi trebalo maknut ocjene i ostavit samo pros/cons na kraju recenzije. Ali sam isto tako shvatio da u tom slucaju vise nema razloga za tolike rasprave koje se vode u komentarima za sve te recenzije, a mislim da ovaj site (ili bilo koji drugi) to potencira i na neki način zadržava korisnike da ostanu aktivni sa redovitim komentarima, usudio bih se reci i sukobima oko tih ocjena.
Gebro_gaming891
@ChungaLunga, 26.09.2025 - 09:58Navedi mi jedan veliki portal koji ne koristi brojčane ocjene u svojim recenzijama.
ChungaLunga
@Gebro_gaming891, 26.09.2025 - 10:24Pa gotovo svi koriste i na svim portalima upravo vidiš iste ili slične komentare gdje ljudi p..de oko tih ocjena, ko da je to uklesano u kamen. Da ih nema, bolje bi se potrudili tekst procitat i pokusat shvatit poantu recenzije a ne se hvatat, a 82 je dobila igra, to je sranje… I tu onda krece lavina drugih komentara na slicnu temu.
Bronson
@ChungaLunga, 26.09.2025 - 11:56Doduse ziva istina to sto si napisao, vecinom zbog postojanja ocene ljudi ne citaju recenzije vec se samo prebace da vide ocenu i onda sude. Svaka ocena se daje i zanrovski pa neki vide npr Hades kao zasto ta igra ima vecu ocenu od GOY koji je mnogo veci projekat ali Hades nema samo visoku ocenu na osnovu svih igara vec kategoricno jako kvalitetna igra za svoj tip igre i odatle i ocena..
Bronson
@kanidja536, 26.09.2025 - 11:50Da, ovo sto sam napisao je defakto cinjenica kako se dolazi do ocena nebitno da li je brojem ispisana ili na bilo koji nacin. Recikliranje jedne te iste igre (citaj svaki nastavak bude istog kvaliteta kao sto si napisao) dovodi do toga da ocena pada. Ako toliko banalnu stvar ne mozes da razumes, mene zivo zanima kako sam ja ogranicen.
kanidja536
@Bronson, 26.09.2025 - 12:25Znači ako bi četvrta igra u nizu bila iste kvalitete kao i prva (naravno da je to teško postići ako ne i nemoguće, zato to navodim u smislu što bi bilo kad bi bilo) tebi je realno da dobije ocjenu npr. 64 a igre s tom ocjenom spadaju pod ispodprosječne/loše? Bez brige, s vremenom možda shvatiš svoju ograničenost…
Bronson
@kanidja536, 26.09.2025 - 17:59Da, ako je prva igra imala recimo 90, u slucaju da nastavak ne napreduje dobijace sve nize i nize ocene. Nemas pojma sta pises, nisam to ja izmislio nego je to cinjenicno stanje i tako se gleda, kao sto rekoh to je defakto cinjenica ako znas sta to znaci uopste, da se tako ocenjuju stvari nebitno da li je auto ili igra. Ako je bazni auto bio vrh vrhova za 2000tu godinu i dobio vrhunske ocene i rezultate, i naprave novi model 2010te bez ikakvog pomaka doslovno isto auto taj model ce doziveti debakl. S vremenom shvatim ja svasta nesto i za sebe i za druge, opusti se, shvatih i svoju ogranicenost i sa kim polemisem.. 🤣
Motor City Bengals
25.09.2025 - 21:07Stizu novi Pokemoni jako skoro, ovo preskok.
DjokaBA
@Motor City Bengals, 26.09.2025 - 10:36Ne mozes da poredis igre za decu, sa igrama za odrasle.
Motor City Bengals
@DjokaBA, 26.09.2025 - 10:55Kakve bre igre za decu? Sta pricas bre?
DjokaBA
@Motor City Bengals, 26.09.2025 - 15:22Pa Pokemoni
RPGamer
@Motor City Bengals, 26.09.2025 - 23:58Također. Ovo ne bih uzeo ni da je đabe. Užas.
tokage
25.09.2025 - 21:42Za godinu dana svi će biti oduševljeni igrom
drazensi
25.09.2025 - 23:03Za mene su npr. promjene načinjenje upravo ono što sam htio od ove igre. Kakav bozji stealth u krvavoj osvetničkoj priči. Nema mi ničeg goreg u akcijskim igrama od obaveznih stealth misija. Poludim. Došao napraviti pokolj. Nije ovo MGS. Tako da činjenica da ne forsiraju stealth i neke tamo finte tipa moraš se herojski osvetiti kao u jedinici aleluja.
GOT mi je bio dobar, ali samo to, čuđenjem gledao svu hvalu. Završio ga tek iz nekog 3. pokušaja jer je protagonist bio drvo drveno, neke stvari u priči i u gameplayu si bile glupave i usporavale su napredak.
Ovdje mi se čini da su maknuli sve naporne stvari iz prve i unaprijedili borbu.
Preorder je tu, preload napravljen i još malo.
moordrak
25.09.2025 - 23:34GOT je još uvijek u originalnom celofanu. Nikada se nisam potrudio zaigrati ga. Možda ove zime. GOY će dobiti priliku za koju godinu.
DjokaBA
@moordrak, 26.09.2025 - 10:37Smanji ocekivanja kad ga budes igrao.. Dobra igra, ali bas overhajpovana.
Bronson
26.09.2025 - 04:07Meni ovo sad po napisanom deluje dosta dobro samo mi je jako cudan da je stealth toliko fulao barem po opisanom u cemu je zeznuo mi je ozbiljan minus, ocekivao sam da ce tu igra biti dosta jaca od GOT pogotovo zbog zenskog protaganiste al sve ostalo jako zadovoljavajuce deluje po recenziji a nije mi tako delovalo iskreno po trailerima..
marijan_mi
26.09.2025 - 07:42Bilo kako bilo, prednsrudžba je gotova, čeka se kako bi se zaigralo, a na recenziji svaka čast jer je odrađena odlično. Vjerujem kako ćemo se dobro zabaviti u igri, a to je ono najbitnije 💪
SanKa
26.09.2025 - 10:08u GoT-u sam uzivao iznimno, ocekivao sam vise od nastavka, ali cini mi se dovoljno kvalitetan za ponovno uzivanje. svakako ce se uzeti kad ocistim backlog malo. KCD 2 moram zavrsit hahaha. Pogotovo prije novog managera
LeChuck
26.09.2025 - 18:52Ovo me podsjeca na situaciju koja mi se usjekla u pamcenje. Izlazi Uncharted 3 na next levelu (gameplay) dobiva ocjenu 9 od 10. Ljudi koji nisu igrali u soku, ja isto. Nabavim igru i gle stvarno nije savrsenstvo cak je i ta ocjena nategnuta bila.
Zoran Žalac
@LeChuck, 27.09.2025 - 10:20Snimili su i film po tome! He said the wrong thing!
LeChuck
@Zoran Žalac, 27.09.2025 - 12:16Hahahaha top, “obvious cry for a attention”.
esse
27.09.2025 - 21:09Ako ste ju vi dobili tjedan dana prije izlaska, kontam mj 2 ranije je bila u istom stanju?
Strange Man
28.09.2025 - 15:02Ako je minus loše prikradanje onda se razumije takva ocjena. Nažalost ne držite se kod svih naslova od očekivanja da nove igre u nekom serijalu budu naprednije ili drugačije. Ako ćemo objektivno, onda igra Star Wars Jedi Survivor nije definitivno zaslužila ocjenu +90 ili je ipak ta recenzija bila plaćena? HCL je totalno već godinama loš i jako puno gejmera vas više ne shvaća. Ako postoje pravila. Držite ih za sve igre jednako ili se prestanite baviti recenzijama.
Igor Belan
@Strange Man, 28.09.2025 - 17:08Zašto ti misliš da znaš koliko je loše prikradanje točno važno u ovoj igri?
Hrvoje Smoljić
@Strange Man, 29.09.2025 - 15:50Loš po čemu? Tko nas ne shvaća? Koje su i otkud metrike za ovo?
ruya
08.10.2025 - 13:33Po meni ocena je skroz nerealna i bzv, ovo je po meni kandidat za goty, promene koje su developeri uneli u igru tacno istu dizu na jos veci nivo.
Predhodna igra je bila osvezavajuca i odlicna ali Yotei je level iznad igra sa prelepom grafikom RT, predobrim kombatom, odlicnom pricom…
Od mene visoka ocena, recenzije samo procitam cisto da vidim kako npr neki recezent vidi neku igru ali nikad to ne uzimam zdravo za gotovo.
Npr Days Gone je za mene vrhunska igra a ovde je dobila neku malu ocenu da li 78, kao i fifa 😂🤦koja ne zasluzuje ni 50 ocenu, svake godine prodaju igru kao nov aaa proizvod a svake godine isto sranje samo zapakovano u drugu foliju…
ilfenomeno11
10.10.2025 - 14:23ne znam za vas, ali ja otkada sam igrao Elden Ring i Wukong više ne mogu igrati igre ovog tipa, god of war, asasins creed koje nemaju nikakvog izazova
Zoran Žalac
@ilfenomeno11, 14.10.2025 - 11:13Ne bi rekao da ovo nema nikakvog izazova. Na višim težinama se baš traže dobri refleksi.
tryon
02.11.2025 - 10:29Igram. Bezdušna igra. Nisam igrao prvi dio nisam ni znao sto ocekujem. Jesam li sve vidio sto igra nudi u 10h?