Kane & Lynch 2: Dog Days [PC, X360, PS3]

Duje Kozomara

Krajem 2007. godine izašao je Kane & Lynch: Dead Men, third person co-op shooter koji je trebao predstaviti napeto napucavanje sa dva zanimljiva, psihički pomalo nestabilna lika – Kaneom i Lynchom. Sve skupa je imalo podosta potencijala, što potvrđuje i činjenica da će se prema igrinoj priči snimiti i istoimeni film, u kojemu će glumiti Bruce Willis kao Kane, te Jamie Foxx kao Lynch (malo smo skeptični prema adaptacijama igara u filmove, ali tko zna…).

Nažalost, igra nije polučila pretjeran uspjeh, a gameri nisu previše vremena posvećivali priči o njenom gameplayu, vizualnom prikazu ili priči, već ponajviše o tome kako je Gamespotov recenzent dobio otkaz jer je igri dao lošu ocjenu – 60, iako ni kolege sa drugih portala/magazina nisu bili puno darežljiviji.

Dvije godine kasnije, u studenom 2009. je najavljen nastavak – Kane & Lynch 2: Dog Days, koji bi trebao biti sve ono što prvi dio nije uspio. Poseban fokus stavljen je na specifičan vizualni prikaz, koji bi trebao dočarati napetost i realizam, kao da je gameplay sniman video kamerom na licu mjesta. Bitno je spomenuti i ovo: dok smo prvu igru prelazili u ulozi Kanea, a Lynch nam je pomagao, Dog Days daje nam šizofreničnog Lyncha na upravljanje.

Dakle, James Seth Lynch i Adam Kane Marcus nisu se vidjeli neko vrijeme, malo su se momci primirili i prestali riskirati vlastite živote, no, znate kako to ide – naletila je prilika za jedan posljednji posao, koji ne bi trebao biti nimalo riskantan, a odlična je prilika za konačni odlazak u mirovinu (ne)slavnog dvojca. Dakako, ne bi to bili njih dvojica da u samom startu ne uspiju sve zakomplicirati, navući na sebe bijes šefa kineske mafije, pa ih jako brzo želi mrtve, pa, valjda svaka osoba u Kini.

Ozbiljno, lutajući ulicama Šangaja susresti ćete se sa policijom, specijalcima, mafijašima, underground facama i sličnima. Ne, ovdje ipak nema slijepih zombija koji povraćaju (ako vam se iznenada pojavilo nekoliko upitnika iznad glave, možda je potrebno da pročitate našu Singularity recenziju).

Iako se čini kao da se igre u posljednje vrijeme natječu koja će imati kraću priču, developeri Kane & Lyncha očito su dali sve od sebe da pobijede u tom sportu. Naime, kampanju je moguće preći u, odokativno, sedam ili osam sati, što hardcore gamerima vjerojatno neće predstavljati apsolutno nikakav problem za maratonsko prelaženje u jednom komadu. Ipak, ako ne ništa, igra se definitivno ističe jednom misijom, koju bez razmišljanja nominiramo za apsolutnog kralja „WTF misija“ u povijesti pucačina.

Kako bi vam objasnili o čemu pričamo, nužno je da vam malo spoilamo priču, no vjerujemo da nam nećete zamjeriti, ovako dobronamjerni, blagi, veseli i uljudni kakvi jeste. Dakle, jednu čitavu misiju naši junaci napucavati će se sa hordom raznolikih neprijatelja – u potpunosti goli, puni ožiljaka i krvavi. Sada vam je malo jasniji i naslov paragrafa koji čitate – ipak se ne radi o nekom spin off-u serijala „Brzi i žestoki“ ili nešto slićno. Na sreću (ili na žalost, to doista ovisi o nekim vašim osobnim preferencijama, u koje se nećemo miješati), intimni dijelovi likova su u toj misiji sasvim zamućeni, no to ne smanjuje previše genijalnost čitavog prizora. Valjda su računali da će gameri pamtiti igru barem po toj misiji, ako ne po ničemu drugom.

Kane & Lynch 2 jedan je od tipičnih akcijom nabijenih naslova ovog tipa: mozak na pašu, neprijatelja ko Kineza (podsjećamo, radnja se događa u Šangaju) i deri po njima iz svih raspoloživih izvora. Tu je standardni, sveprisutni cover sistem, kojeg aktivirate pritiskom na tipku (C na PC-u) kada ste blizu nekog zaklona, no povremeno je znalo iživcirati što nas metci uspijevaju pogoditi iako smo iza zaklona, neprijateljima nismo u vidokrugu, a zaklon nije pretjerano probojnog materijala.

Doduše, pohvalno je izvedeno pucanje iz zaklona bez ciljanja – nakon nekog vremena bez po’ muke rješavate neprijatelje koji su malo bliže, bez da uopće izvirite iz zaklona. Oružja i metke ćete kupiti samo od ubijenih neprijatelja, pa ćete gotovo sva oružja tijekom kampanje imati barem jednom u ruci – zna se desiti da nestane metaka, pa pokupi čovjek prvo na što se naiđe.

Trenutno nam ne padaju neke inovativne uvrede na pamet, pa ćemo samo reći da je AI dosta loš, kako neprijateljski, tako i suborčev. Jadni mali Kinezi trče kao muhe bez glave, a ne da ne koriste nekakvu taktiku ili vam možda pokušavaju prići s leđa, nego često znaju krenuti put vas bez ikakvog zaklona, i baš u trenutku kada se nađu nepuni metar ispred Lyncha, oči u oči, sjete se da bi mogli napuniti pušku.

Iako se u početku činilo da suborac Kane zna što radi i kvalitetno se rješava neprijatelja, više puta se dogodilo da bi stradali jer bi neprijatelj prišao s njegove strane i pucao po obojici, dok bi on valjda bio pretjerano zaokupljen tamo nekim neprijateljima, trideset metara dalje.

Dakako, njega nije ni pretjerano briga, s obzirom da su ga napravili u potpunosti besmrtnim. Sada vam je jasniji naslov i ovog paragrafa. Doduše, Kane nema mogućnost uskrsnuća, jednostavno ne umire. Budući da se igra jako trudi težiti realizmu, HUD nema health bara, već količinu zdravlja procjenjujete prema krvi na ekranu. Kad ekran postane gotovo cijeli zamućen crvenim mrljama – hitno treba tražiti zaklon. I Lynch i Kane padaju na pod svaki put kada ih pogodi metak ili dva, ali ne padaju na pod jer su mrtvi, već ponovno poradi igrinog pokušaja dočaravanja realističnosti. Navedeno na kraju, nažalost, samo iritira.

Tu je i multiplayer dio igre, koji se, kao i u prvom dijelu, zove Fragile Alliance, a prestavlja i dva nova moda: Undercover Cop, te Cops & Robbers. Undercover Cop mod odabire random igrača, koji mora spriječiti ekipu koje je dio da pobjegne s ukradenim novcem, a Cops & Robbers, kao što ime kaže, stavlja dio igrača u ulogu policajaca, a drugi u ulogu pljačkaša. Dosta je očito što je čiji zadatak. Sve u svemu, multiplayer je solidan, ali ništa više od toga. Modovi multiplayer igre su pametno koncipirani, a pohvalna je i mogućnost co-op igre, ali na kraju dana sve se svodi na isti “sakrij se i pucaj” gameplay koji lako dosadi nakon nekog vremena.

Što se tehničkog dijela igre tiče, igra nas ni na tom polju nije pretjerano impresionirala. Već smo par puta spomenuli tu težnju za napetim i realističnim prikazom, što je na kraju, ako nas pitate, ispalo samo nepotrebno i pomalo iritirajuće. Kada sam prvi put pokrenuo igru, bio sam uvjeren da mi se događa neki gadan slučaj „screen tearinga“, ali ne, to je samo igrin efekt kojim se želi dočarati da vas je pogodio metak.

Tu je i izuzetno nejasno izvedena kamera, koja se nehumano trese kada pokušate sprintati, no hvala Bogu, postoji opcija „steady cam“, koja nam je malo primirila živce. Inače, ako vas boli glava ili ste pod utjecajem nekakvih opijata, obavezno uključite navedenu opciju ili uopće nemojte igrati igru. Iz osobnog iskustva. Čak kada jednom uspijete zanemariti taj isforsirano iritantni vizualni stil, činjenica je da je dosta primjetno da je igra port s konzola, i vizualno ne zadovoljava gamere željne eye-candy grafike prije svega.

Pozadinsku glazbu nismo primjetili u nijednom trenutku, nismo sigurni ima li je igra uopće, ali barem je voice acting uvijek na razini. Impresionirala nas je glazba na samom kraju igre, kada se počnu prikazivati igrini „creditsi“, stvar zvuči kao da je iz nekakvog softcore pornića B produkcije. Mislim, nije da gledamo takve stvari.

Sve u svemu, Kane & Lynch 2: Dog Days naslov je koji nudi solidnu co-op bezglavu akciju i napucavanje sa mnoštvom neprijatelja po različitim lokacijama u Šangaju. Nažalost, to pomalo upropaštavaju iritantni vizualni stil, jako slab AI te kratka priča. Onda opet, zamislite ovo – dva lika trče ulicama Šangaja potpuno goli, prepuni ožiljaka i krvi. To jednostavno ne može ostati nezapamćeno.

Drugi dio serijala vjerojatno neće polučiti puno veći uspjeh od svog prethodnika, kako kod kritike, tako i kod gamera, no ako vam ovih dana nije do onog tamo RTS-a i one neke mafijaške sandbox igre, već bi baš htjeli pustiti mozak na pašu i ubijati horde Kineza, možda bi vas ova igra mogla i usrećiti. Igore, ja ne bih otkaz. Hvala. Eh da, naslov ovog paragrafa nema apsolutno nikakvog smislenog objašnjenja. Valjda je to tako kada završavate recenziju u 3:35 ujutro.

Da niste možda već odigrali Kane & Lynch 2? Hoćete li ga nabaviti? Znaju li mladi Portokiranci engleski? Sve nas to zanima pa svakako ostavite svoje komentare o ovoj igri i našoj (video) recenziji iste.

VIDEO RECENZIJA: Kane i Lynch ponovno su se sastali, razljutili kinesku mafiju i sve to dokumentirali vrlo lošom kamerom.

68 Naša ocjena
  • zadovoljavajuća akcija