Kirby Fighters 2

SVI SU KIRBY

Ivan Brekalo

Jeste li znali da je Kirby, mali ružičasti stvor koji usisava sve pred sobom, navodno dobio ime po odvjetniku Johnu Kirbyu koji je u osamdesetim godinama prošlog stoljeća zastupao tvrtku Nintendo? Nintendova gorila s arkada, Donkey Kong, tako je optužena za navodno kopiranje tada svjetski popularne gorile – King Konga. John Kirby spasio je Donkeya i osigurao da Nintendov dlakavac izraste u jedan od najprepoznatljivijih serijala u svijetu videoigara. Također, ako je vjerovati legendi, John Kirby poslužio je kao inspiracija za ime drugom Nintendovom junaku – Kirbyu.

Kirby se do sada pojavio u preko četrdesetak naslova, a Kirby Figthers 2 doslovno se pojavio niotkuda. Prije svega nekoliko dana Nintendo je iz vedra neba objavio da je ova igra raspoloživa na eShopu, te da ju se u našoj regiji može kupiti za 20 eura. Riječ je o nastavku simpatične tabačine koja se 2014. godine pojavila na Nintendo 3DS platformi.

Što se gameplaya tiče, Kirby Fighters 2 najlakše je usporediti s njegovim 50 eura skupljim bratom, Super Smash Bros. Ultimateom. Sadrži arene s platformama, predmete koji stvaraju dodatni kaos, te dočekuje igrače s kontrolama koje je vrlo jednostavno pohvatati, ali koje također naizgled daju bezbroj mogućnosti jednom kada se svladaju. Jedino po čemu se ova igra zapravo ističe jest nešto veći fokus na kooperativno igranje dva na dva, te činjenica da se gotovo cijeli roster sastoji od Kirbya s različitim sposobnostima.

Isprobavanje različitih varijanti Kirbyja je zabavno i zapravo mi se sviđa što je dojam koji igra ostavlja točno negdje između igranja standardne Kirby platformske igre i tabačine u kojoj primjerice treba tajmirati napade usmjerene prema protivniku, gdje svaki od likova ima poseban set napada koji mu osigurava unikatan stil igranja.

Uvjeti za pobjedu sličniji su tradicionalnim tabačinama gdje je protivnike potrebno prebiti do određene mjere. Pali borci postaju duhovi koji se mogu osvećivati, pa čak i vratiti u borbu. Predmeti koji se nasumce pojavljuju mogu dodatno ozlijediti protivnika ako se ispravno upotrijebe, a također se povremeno pojavljuju i predmeti koji obnavljaju energiju. Leveli utjelovljuju neke od najikoničnijih Kirby momenata i pružaju dobrodošlu svježinu i raznolikost. Svaki od levela sadrži karakteristične prepreke, katastrofe ili transformacije.

Već i izbornik podsjeća na Smash Bros Ultimate, samo što Kirbyevo viđenje izbornika nudi puno manje modova i opcija. Modovi su: Battle, Online, Local Play, Story i tzv. Single-Handed mod. U drugom planu, na samome dnu ekrana nalaze se još Training mod i podesive opcije. Vjerojatno je riječ o najsiromašnijim opcijama koje sam vidio u skorije vrijeme jer jedino što ovdje možete podešavati jesu vibracije na kontroleru.

Prava šteta, jer kontrole predstavljaju nekakav hibrid između klasičnih Super Smash Bros. kontrola i kontrola viđenih u nekoj platformskoj igri, tako da je za prilagodbu potrebno nešto vremena. A tipka je skok, B je napad, Y je usisavanje protivnika i predmeta, sva 4 bočna gumbića služe za blokiranje, X tipka je prazna. Srećom, jedno od novijih ažuriranja Switch sučelja nudi mogućnost manualnog konfiguriranja tipki neovisno o igri. Iako je malo nespretno kao rješenje za jednu borilačku igru, pogotovo ako ju igrate u rotaciji s drugim igrama, ipak je rješenje. Kirby se može kretati pomoću lijeve analogne palice ili pomoću D-pad tipki.

Od ranije nabrojanih modova većinu sam vremena proveo u Story modu u kojem se izazov leži u tome da se s omiljenom Kirby varijantom pokušam probiti od podnožja do vrha tornja, ganjajući pri tome Kirbyeve zaklete protivnike, King Dededea i Metaknighta. Svaki kat ukletog tornja donosi nove borbe između kojih je potrebno odabrati predmete koji jačaju Kirbyevu ofenzivu, njegovo zdravlje ili mu pak skraćuju vrijeme potrebno za izvršavanje određenih napada. Glavni adut ovog moda je kooperativno igranje, dakako ako imate koga s kime bi zaigrali lokalno jer ovaj mod nema podršku za mrežno igranje.

Lokalno s prijateljima moguće bi bilo igrati kroz Local play mod koristeći više Switch uređaja unutar jedne prostorije. Standardni Battle mod nudi igranje s do 4 igrača na jednom Switchu u kojem broj boraca možete dopuniti i umjetnom inteligencijom, a moguće je igrati ekipno ili solo – svatko za sebe. Single-Handed mod se može igrati isključivo solo, te se sastoji od nekoliko bitki koje vode do boss borbe i podijeljen je u tri težine. Training mod služi svrsi i predstavlja idealan način za isprobavanje različitih Kirby varijanti.

Očekivao sam da ću većinu vremena uz Kirby Fighters 2 provesti, baš kao i u Smash Brosu, u Online modu. Pokretanjem ovog moda, vaš Kirby naći će se na kratko u treningu te će igra kroz limitirano vrijeme tražiti suigrače. Problem kod ovog moda se sastoji u tome što ako igra ne uspije skupiti sva četiri igrača, javlja grešku i vraća vas na glavni izbornik, te vam ne preostaje ništa drugo nego pokušati ponovno. Upravo je to 99% mog iskustva s ovim modom.

Nisam siguran, ali pretpostavljam da je riječ o nekakvom ograničenju po pitanju regija, što je u redu ako developer želi osigurati bolju konekciju između igrača. S druge strane, izostanak mogućnosti igranja borbi s ukupno 2 ili 3 igrača je teško opravdati i pod dojmom sam da je to prva stvar koju developeri trebaju ispraviti ako se odluče na neko ažuriranje u skorijoj budućnosti. Tri meča koja sam uspio odigrati nisu bila sjajna. Komande su kasnile, sve se odvijalo usporeno i u dva od spomenuta tri meča barem bi jedan od igrača izgubio strpljenje i ugasio igru, što drugim igračima javlja grešku i izbacuje nas iz bitke.

Vizualna prezentacija je korektna, sve je šareno i Kirby svjetovi imaju svoj šarm i prati ih jednako vesela i vrckasta glazbena podloga. Vizuali su mogli biti nešto ušminkaniji i dotjeraniji, ali s obzirom na cijenu igre – grafika je prihvatljiva. S tehničke strane, jedino neprihvatljivo ostaje mrežni kod i razočaravajuće iskustvo s Online modovima. Story mod traje svega par sati.

U suštini, Kirby Fighters 2 doista možemo shvatiti kao siromašniji i nešto drugačiji, namjerni Super Smash Bros. klon s rosterom limitiranim na univerzum jednog serijala. Nema pretjerano puno kvaliteta koje bi opravdale postojanje ove igre, a neki nelogični nedostaci dodatno narušavaju iskustvo igranja i otežavaju preporuku. Mogu jedino sugerirati stavljanje na eShop wishlistu i praćenje konkretnijih sniženja. Pri tome također treba vidjeti hoće li developeri popraviti neke od nedostataka zakrpama. Do tada postoje puno bolje alternative Super Smash Bros. serijalu kao što su Rivals of Aether i Lethal League Blaze, a nalaze se u istom cjenovnom rangu kao i Kirby.

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za Nintendo Switch. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač.

Zabavan lokalni multiplayer zasjenjen lošim iskustvom pri pokušaju mrežnog igranja. Nadajmo se da će ovaj mali ružičasti čim prije usisati neku konkretniju zakrpu koja će mu dodatno naglasiti neke od vrlina po kojima se ova multiplayer tabačina za sada sramežljivo ističe.

54 Naša ocjena
  • solidna co-op zabava
  • dobre arene iz Kirby univerzuma
  • brzo dosadi
  • loše iskustvo pri mrežnom igranju
  • manjak sadržaja
  • nemogućnost podešavanja kontrola

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.