Knights Contract [X360, PS3]

Knights Contract nam predstavlja vrlo dobru i podosta zanimljivu priču. Glavni motivi i likovi uzeti su iz njemačkih narodnih priča i mitova. Vi igrate u ulozi Heinricha, bivšeg krvnika koji je vješticama i lopovima odrubljivao glave na trgu (simpatičan momak). Heinrichov problem je njegovo prokletstvo. Proklet je naime na vječni život i više od stotinu godina nada se skoroj smrti (kažem vam – simpatičan momak), koja se ne može dogoditi. Na svojim putovanjima sretne lijepu i mladu plavušu Gretchen, a ona mu otkriva kako je jedna od vještica, te kako su ona i njene sestre nakon smrti uzele nove oblike. Također ga upoznaje s činjenicom da su one krivo optužene, pa su se sada vratile u čudovišnom obliku kako bi se osvetile.

Vjerovatno se sada već pitate kakav to ugovor spominje naslov ove igre? Riječ je naime o ugovoru potpisanom krvlju. O ugovoru između Gretchen i Heinricha. Vještica će našem vitezu skinuti prokletstvo, pod uvjetom da ju on isprati do vrha planine na kojoj živi doktor Faust, glavni zlikovac koji drži sve konce u rukama. Likovi su sasvim zanimljivi, motivi i emocije na mjestu, i ne možemo reći da je igra po tome zakazala. No je li to slučaj i s ostalim aspektima igre?

Ako ćemo biti iskreni, dobili smo ono što smo očekivali. Neprijatelje napadate laganim ili težim napadima svoje kose, te ih vežete u kombinacije kako bi prolili što više krvi po ekranu. Nerijetko vam se ponudi prilika da izvršite kakav posebno brutalan finisher potez na protivniku, koji zatim zauzme cijeli ekran i teško je dalje pratiti akciju. Gretchen, kao vještica ima mogućnosti magijanja. Njene čarolije birate preko posebnog izbornika, a možete ih i pojačavati dušama protivnika koje ste ubili.

No nije to jedina simbioza naših junaka. Kako je Heinrich besmrtan, a Grethen vrlo krhka, vitezova je dužnost da ju čuva pod svaku cijenu. Ispostavlja se da je to veći problem nego što bi trebao biti. Naime ako vješticu uzmete u narjučje i izvedete izvan borbe kako bi ju sakrili iza prvog kamena, ona se u borbu vrati prije nego se vi okrenete. Lošost njenog AI-a pokazuje se najviše u boss fightovima. Dok vi mahnito pritišćete recovery tipku kako bi vam se otkinuti udovi opet spojili, Gretchen nam pokazuje zašto su dizajneri obojali njenu kosu u plavo. Iako je na izmaku snaga, Gretchen će stajati na mjestu između bossa i vitezova koji ju pokušavaju ubiti, a često će i trčati u zid dok ju boss ubija.

U zadnjih par rečenica često sam spomenuo boss borbu, pa pretpostavljam da vas zanima kako to funkcionira. Bossevi su uglavnom dobro zamišljeni, ali samo s dizajnerske strane. Kamera vam se često centrira na protivnika i prilično je teško izbjegavati njegove udarce kada ne vidite svog lika u cijelosti. Pogotovo je frustrirajuće kada je borba na nekakvoj zgradi. Onda vas boss sruši svakim udarcem, a vi se morate penjati nazad kako bi ga smao jednom udarili, te kako bi vas on opet srušio. Veoma naporno i frustrirajuće.

Kada uspijete protivniku oduzeti svu energiju slijedi quick time event u kojem naravno morate dovoljno brzo stisnuti tipke koje iskaču po ekranu. U suštini, gameplay bi bio sasvim solidan da AI nije toliko užasan. Gretchen vam uglavnom odmaže, te imate osjećaj kao da se brinete o malom djetetu, ili u najmanju ruku nekoj ovci. Boss fightevi su u ovakvim hack and slash akcijskim avanturama od velike važnosti, no činjenica je da su ovdje također zakazali te će vas ustvari samo iznervirati.

S grafičke strane igra nema prevelikih mana koje su nam upadale u oko. Istina, mogla bi bolje izgledati, pogotovo u smislu umjetničkog smjera određenih likova, i to bi možda podiglo njenu sveukupnu vrijednost, ali i ovako izgleda sasvim pristojno. Iako dizajn levela nije pretjerano dobar i uglavnom se sastoji od jedne duge ulice ili puta koji ima nekoliko malo širih čistina na kojima ćete se boriti protiv neprijatelja, okoliš s kojim ne možete vršiti interakciju nam se svidio.

Lijepo je predočen srednjovjekovni njemački grad, atmosfera lokacija je dobro pogođena i sve u svemu igra ima vrlo dobar ugođaj. Zvuk ne treba ništa posebno pohvaliti, iako nemamo zamjerki na njega. Glazbena podloga nije pamtljiva ni epska, ali sasvim zadovoljavajuće prati igru. Glasovi likova su odrađeni sasvim solidno, a i ostali zvukovi iz prirode uglavnom zadovoljavaju.

Dobar temelj priče i zanimljiv grafički setting te atmosfera uništeni su lošim gameplayom. Čak i kada bi umjetna inteligencija bila na visini, kada bi bilo više kombinacija udaraca i kada bi boss fightevi bili zanimljiviji i raznovrsniji, opet bi dobili samo jednu reciklažu God of Wara (doduše, nije to nužno loše). Bilo je neminovno spomenuti tu igru. God of War udario je temelj ovakvom tipu modernijih akcijskih avantura hack and slash tipa. Dok neki naslovi GoW recikliraju dovoljno dobro sa svojim novitetima, nešto drugačijim pristupu dizajnu gameplaya i nekim dobrim, inovativnim stranama koji pokazuju da igra nije samo reciklaža, Knights Contract to nije uspio.

Pravih noviteta u igri nema, gameplay je u mnogočemu naporan i igra uglavnom ne uspjeva u onom osnovnom – zabaviti igrača. Nije riječ o “najgoroj igri na svijetu”, i ljubiteljima žanra bi mogla čak i biti interesantna na mahove (pogotovo ako cijenite dobru priču), no budite upozoreni da vas čeka mnoštvo frustrirajućih momenata i svakako ne očekujte previše.

Knights Contract je hack and slash akcijska avantura u kojoj glavni lik ne može umrijeti. Umiranje nije baš zabavno, pa bi ovo trebala biti čista zabava, jelda?

63 Naša ocjena
  • zanimljiva priča