Majin and the Forsaken Kingdom [X360, PS3]

Marko Babić

Prije mnogo, mnogo, mnogo godina neki je momak stupio u kontakt s jednim drevnim bićem, tzv. Majinom; njih su dvojica postali prijatelji i nepobjediv tim zbog kojeg je carstvo procvalo i nastavilo cvasti nekoliko stotina godina pod vlašću odgovornih vladara. Naravno, nije moglo sve ostati baš tako jer u tom slučaju ne bismo imali ni ovu zanimljivu igru. Idili carstva račune su došle pomrsiti tamne kreature koje su uglavnom bile mutave s osjetilima gluhonijemog slijepca. Kako je onda carstvo moglo pasti? Zbog jedne zgodne prednosti – ta su bića bila besmrtna.

Fast Forward sto godina, tj. do virtualnog danas. U kraljevski dvorac ni jedan čovjek ne može kročiti nogom jer su ga zlikovci preuzeli; tu u priču upadate vi, mlad i bezimen lopov koji je vjerojatno neki potomak Dr. Dolittlea. Da, pričate sa životinjama; uglavnom s miševima i pticama koji su kao borbena podrška pouzdani kao… Pa, nisu borbena podrška uopće, ali su sjajni kao skauti i trač novine.

Da se vratimo na dio s infiltriranjem u dvorac. Glasine kažu kako je u dvorcu zarobljen legendarni Majin, biće ogromnih moći; od fizičke snage do prizivanja (ne)vremenskih prilika i bacanja magija. Prema svemu sudeći, jedini je sposoban omogućiti ljudskoj rasi opstanak.

Nakon infiltracije u dvorac i šuljanja iza leđa neprijatelja na način kojeg se ni Solid Snake ne bi posramio, konačno dođe čas za otkrivanje tko/što je točno taj Majin. Herojski ga oslobodite, pobjegnete iz dvorca i postanete najbolji prijatelji. Usput vam Majin nadjene ime Tepeu, što, usput rečeno, nama zvuči kao tvornica tepiha iz Mađarske. Ali to smo samo mi.

Tu dobijete i oružje, čavao koji je bio nabijen u Majinovu ruku, a kako mu je bio zabijen u ruku kojih 100 godina i on je poprimio dio njegovih magičnih moći. Za Majina otkrijete da u najboljem slučaju ima govornu manu, a tešku retardaciju u najgorem. Kako je bio stotinu godina zarobljen, izgubio je gotovo svu moć, no ne brinite – tijekom vaših avantura, svako malo ćete nabasati na razno voće jedinstveno po tome što je u njemu skriven i djelić Majinove moći. Nakon što ih pojede, vratit će se u staru formu.

Ova pjesma savršeno opisuje igru, jer u suštini – to je njen gameplay. Vi kontrolirate Tepeua, a Majinu dajete naredbe jer je on premutav da učini bilo što na svoju ruku, no iskupljuje se time što će vam više nego jednom spasiti život. Kod tučnjava ste uglavnom beskorisni i na vama je da gledate Majina u žaru borbe, hranite ga da ne umre, maknete mu nekog s leđa te da dokrajčite pale neprijatelje.

Povremeno ćete biti i razdvojeni, pa ćete još jednom preuzeti Solid Snakeovu bandanu, šuljati se i povremeno ubiti nekog s leđa. Sve to šuljanje naravno vodi do neizbježnog sjedinjenja sa moćnim Majinom, jer ipak- vaša suradnja ključna je za igru. Također, igra je puna zagonetki koje zahtjevaju pravi timski rad. Zapravo, cijela je igra takva; stalno traži timski rad od vas dvojice što je prilično spretno riješeno, iako ponekad repetitivno.

Zgodna stvar je to što ste vi kao glavni lik taj koji je slab, no zato ste mozak cijele operacije, stoga igra traži da se oboje pokrivate; za razliku od gomile igara gdje vi morate glumiti dadilju bespomoćnim likovima bez ikakve volje za život. Da Metal Gear Solid 2, 3 i Resident Evil 4 – gledam u smjeru vaših najgorih nivoa.

Moderna igra je, dakako, nepotpuna bez nekih „rpg elemenata“ (što sve ne prolazi pod to, jao nama). Ukratko, kako koljete neprijatelje, kupiti ćete plave orbove; oni sadržavaju potrebne iskustvene bodove za napredak, a atributi će vam se automatski raspodijeliti. Osim toga, kupiti ćete i crvene orbove koji će davati iskustvene bodove vašem „prijateljstvu“. Čim ste vi i Majin bolji prijatelji, to ste zajedno efektivniji. Ne znamo koliko iskustva imaju developeri u sklapanju prijateljstva, no nama je ta dizajnerska odluka pomalo čudna.

Majin and the Forsaken Kingdom je sve u svemu solidan naslov. Dobar i poprilično unikatan pristup dizajnu gameplay iskustva uspješno nadoknađuje klišejiziranu priču, kontradiktornu atmosferu i neimpresivnu glasovnu sinkronizaciju.

Ako volite akcijske avanture, svidio vam se Ico i željeli bi isprobati nešto novo prije no svijetlo dana ugleda The Last Guardian, ovo je igra koja bi vam se lako mogla svidjeti i kojoj se mane uistinu mogu oprostiti.

Majin and the Forsaken Kingdom najnovija je igra studija Game Republic kojega vjerojatno ne pamtite ni po čemu posebnom, no možda se to promijeni nakon ove igre.

71 Naša ocjena
  • simpatično