Microsoft Flight Simulator X Deluxe

Danijel Handžek

Kao što se podrazumijeva da jedan hard core igrač zračnih simulacija zahtjeva od igre veliku dozu realizma, tako se podrazumijeva i da za pravo iskustvo u jednoj takvoj simulaciji morate imati adekvatan joystick. Mi smo se solidno pripremili, u ruke smo uzeli Logitechov Wingman F3D te počeli letjeti. Kalibracija i konfiguracija kontrola prošla je vrlo dobro, a reakcija kontrola je pravovremena i dobra. Što je vrlo bitno jer bez dobrih kontrola nema ni dobre igre.

Cjelokupan svijet u igri je napravljen do najsitnijeg detalja. Svi avioni koji su dani na raspolaganje su vjerno preneseni iz stvarnosti, te se ova igra čak koristi kao početna faza obuke za pilote u nekim pilotskim školama. Kako ne bi samo letjeli iz jednoga grada do drugoga, što bi bilo prilično dosadno i monotono, programeri su nam na raspolaganje dali 50-ak zanimljivih misija, od spašavanja radnika na bušotini nafte do traženja izgubljenih brodova. Misije su prilično dobro smišljene te nepredvidive i tjeraju vas da ostanete ispred ekrana duže vrijeme. Možete koristiti 24 različitih aviona, 45 detaljno napravljenih aerodroma i 38 detaljno razrađenih gradova. Ovo su svakako pohvalne brojke, koje dovoljno govore o tome koliko su si programeri dali truda. Tower Controling mod u multiplayeru vam daje mogućnost da sjednete za kontrolni toranj i uživite se u ulogu upravljanja letova, te vidite i drugu stranu toga posla. Ipak, iako zaista je interesantan, ovaj mod vas neće previše dugo odvući od samog leta.

Također u opcijama imate i Free Flight mode, preko kojega možete slobodno isprobati svaki od ponuđenih aviona i letjeti na neke od 24.000 lokacija diljem svijeta. Sami aerodromi su izrađeni vrlo dobro, tako da možete vidjeti tankove za gorivo, velike putničke avione kako se spajaju na terminale za polazak i vozila na stazi kako vuku avione i prevoze prtljagu.

Pridavanje velike važnosti detaljima vidljivo je i u vozilima na cestama, brodovima, jahtama, gliserima, koje ćete susretati na tlu ispod sebe, a sve to uvelike doprinosi osjećaju da letite iznad neke stvarne lokacije.

Grafički je igra vrlo dobro urađena, teksture su visoke rezolucije, a luke, obale, voda i zgrade su prilično realistične. Kako letite sa jedne lokacije na drugu vidjeti ćete vrlo dobro napravljenu izmjenu vremena, klime, dana i noći.. Primjerice recimo da letite iz Splita za Moskvu, sa sunčanih obala hrvatske doći ćete na hladni sjever sa obiljem snijega. Iako je nemoguće očekivati da su sve kuće i zgrade prenesene u igru vjerno kao u stvarnosti, većina prepoznatljivih građevina je tu.

Također ako se želite postaviti u situaciju da slijećete po mraku na snježnu pistu, da letite u ekstremnim uvjetima kiše i grmljavine, možete si takve scenarije podesiti te iskušati svoje znanje u takvim uvjetima. Za one koji žele ići u najsitnije detalje, možete postaviti kompletne vremenske prilike, turbulencije, vjetrove… Također možete podesiti da vam se događaju problemi sa opremom, da vam autopilot otkazuje itd.

Virtualni kokpit je vrlo dobro riješen, te ćete većinu svoga vremena provedenog u igri koristiti upravo taj pogled. Uglavnom sve prekidače i kontrole koje vidite možete koristiti klikanjem mišem ili korištenjem prečaca na tastaturi. Garmin G1000 kokpit, koji se nalazi u ponekim avionima unutar igre, se sastoji od elektronike koja zamjenjuje dosta mehaničkih kontrola.

Multiplayer se uglavnom sastoji od virtualno organizirane avio kompanije za koju radite. Kako bi se olakšala komunikacija među igračima ugrađen je voip sistem u igru. Također postoji mogućnost da imate virtualnog kopilota ( vi i vaš prijatelj možete zajedno igrati i razgovarati kao da ste stvarno zajedno u avionu ). Cjelokupna realističnost igre djeluje vrlo imerzivno te ćete se nerijetko uživiti i malo previše te dobiti dojam kao da ste zaista u kabini aviona.

Čisto da ne bude sve baš savršeno, dečki iz Microsofta su nabili hardverske zahtjeve do jaja. Na Athlonu 3500, sa 3 gb RAM-a i Radeonu x1950 Pro igra na low detaljima štuca na 10 fps-a ( iako ovo nije high-end konfa nije ni za zanemariti ). Tako da bez neke novije grafičke i dvojezgrenog procesora nemojte ni pomisliti igrati ovu igru.

Sve u svemu, preporuka stoji. Poglavito zbog realizma pri upravljanju avionima, ali i zbog velike pažnje uložene u detalje. Microsoft je obavio odličan posao, a ljubitelji simulacija znati će to cijeniti. Ono što svakako nije za cijeniti su hardverski zahtjevi igre, ali ako možete preći preko toga, tj. ako imate dovoljno jaku mašinu i kvalitetan joystick, zagarantirani su vam sati ultrarealistične zabave.

Napomena: Da ne bi bilo zabune, ovo je naknadno napisana recenzija i ovo nije nova igra. Kao što piše u našem Game Info boxu, Flight Simulator X izašao je 2006. godine, a recenziju naknadno pišemo jer mislimo da igra definitivno zaslužuje biti spomenuta.

Iako Flight Simulator X Deluxe Edition nije friško izašla igra, u nedostatku igara istog žanra na tržištu igara, odlučili smo se recenzirati ju naknadno jer svakako zaslužuje da bude spomenuta.

• realističnost
  • grafički izgled