HCL.HR

Recenzija

Monster Hunter Stories

Monstie manija

Hrvoje Smoljić

Monster Hunter Stories je spin-off “velikog” Monster Huntera u kojemu je cilj sprijateljiti se i surađivati s ikoničnim čudovištima, umjesto ih loviti i iskorištavati u raznorazne neetične svrhe. U tom smislu, igra je više nalik Pokemon igrama, ne samo po gameplayu, već i zbog svoje opuštenije, šarene atmosfere prilagođene vašem unutarnjem djetetu.

Doduše, postoji velika vjerojatnost da vam je prvi dio ove sporedne franšize promaknuo, s obzirom na to da je izašao na 3DS-u, a netipično, i na iOS i Android platformama. Tipično, Capcom je tu ugledao dobru priliku i odlučio remasterizirati igru te je prenijeti na noviji hardver, uključujući PC, PlayStation 4/5 i Nintendo Switch. Pa hajdemo vidjeti radi li se tek o lakoj zaradi ili su poboljšanja dovoljno značajna da zaigrate ovu zanemarenu avanturu.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
30€ PlayStation 4 Ustupio izdavač

Isto, ali bolje!

Priča Monster Hunter Storiesa ostaje suštinski nepromijenjena u odnosu na 3DS verziju igre. Radnja se odvija u svijetu gdje opasna čudovišta slobodno lutaju divljinom, dok naselja i gradove čuvaju dvije frakcije: lovci i jahači. Na početku igre kreirate vlastiti lik, pripadnika frakcije jahača, koji zajedno sa svojim prijateljima tek treba položiti ispit kako bi postao punopravni jahač.

Biti jahač znači imati skladan, gotovo prijateljski odnos s čudovištima, pa je pravi šok za ekipu kada njihovu harmoniju naruši čudovište zaraženo misterioznim Black Blightom, zarazom koja čudovišta čini izrazito agresivnima. Tragični događaji uzrokovani napadom tjeraju naše junake da se upuste u veliku avanturu razotkrivanja misterija Black Blighta i spašavanja svijeta od njegovog zlog utjecaja.

Jednostavno i šarmantno – najbolji način za opisati igrinu priču

Priča je ovdje relativno jednostavna i napisana tako da je mogu pratiti i mala djeca. Opaka čudovišta ovdje svi nazivaju “Monsties”, a igra se bavi tematikom prijateljstva, hrabrosti i zajedništva na način kakvog se ne bi posramio ni najklišej anime. Na to ne gledam negativno, jer igra ima onaj poseban avanturistički šarm gdje kombinacija glazbe i šarenilo igrinog svijeta mami osmijeh na lice, a podsjeća na neka nostalgična vremena starih Nintendovih konzola.

Taj je osjećaj u remasteru još izraženiji zahvaljujući značajnim poboljšanjima audiovizuala i performansi. U 3DS verziji ste praktički mogli vidjeti individualne piksele, boje su bile isprane, a detalji poput lica NPC likova su bili nepostojeći. Iako i u remasteru ima tekstura i animacija koje nisu na razini suvremenih igara, vizualna poboljšanja su toliko značajna da igra skoro ulazi u domenu prerade.

Remaster donosi hvalevrijedna audiovizualna poboljšanja

Oštrije teksture, više detalja i specijalni efekti samo su dio paketa zbog kojih se ovo čini kao potpuno svježe iskustvo čak i ako ste zaigrali original. Još bolje, remaster u miks donosi i glasovnu glumu na engleskom i japanskom, dok ste u 3DS verziji bili osuđeni na kartice teksta. Ovo je jedan od onih slučajeva gdje niste znali što vam nedostaje dok niste iskusili poboljšani proizvod. Unatoč simplističnoj priči i neovisno o odabranom jeziku, glasovni glumci su stvarno odradili solidan posao i samim time dali mnogo više osobnosti već ionako veseloj postavi likova.

Bez obzira na poboljšanja, ne radi se o super zahtjevnoj igri pa stvari relativno glatko klize na gotovo svim platformama, naročito na PlayStationu i PC-ju. Netipično za mene, ali Monster Hunter Stories mi je ostavio dojam idealne ljetne igre pa bi unatoč nešto slabijim performansama preporučio da ovo ipak zaigrate na Steam Decku ili Switchu, ako imate tu opciju.

Nije čudovište nego Monstie!

Iako je nastavak iz 2021. dodatno razradio gameplay, originalni Monster Hunter Stories i dalje je vrlo zabavan. Napredak kroz priču postepeno otvara sve više svijeta, s brojnim mjestašcima i gradovima koje možete istraživati, a u kojima dobivate nove misije. Misije su dovoljno raznolike da zadrže interes igrača iako ih se većina u konačnici svodi na borbu i skupljanje čudovišta koja su prava zvijezda showa.

Negdje oko 60 ih je na raspolaganju za ukrotiti i pretvoriti u vjerne Monstije. Nije neka brojka kada usporedite s glavnim uzorom, ali uz nekoliko izuzetaka ovdje nema nekih čudovišta koja su tu samo da služe kao isprazno pumpanje brojeva. Gotovo svako je odlično osmišljeno, poprilično impozantno, a mnoge od njih ćete prepoznati ako ste igrali glavne Monster Hunter igre.

Gotovo svako od 60 igrinih čudovišta je odlično osmišljeno i realizirano

Jaja za njihovo uzgajanje je moguće pronaći u nasumično generiranim tamnicama razasutim diljem igre i ovo je često jedan od glavnih poticaja za istraživanje. Svaki Monstie ima specifične vještine i gene koji se mogu naučiti ili poboljšati kako napreduje po levelima, a igra dopušta i da se igrate genetskog inženjeringa i prenosite gene uzgajajući sve moćnije varijante istih Monstija. Vještine nisu iskoristive samo u borbi nego i izvan nje prilikom istraživanja svijeta. Sve Monstije možete jahati kako biste se brže kretali, a neki od njih mogu plivati, daleko skakati, penjati se po stijenama ili čak letjeti što istraživanje svijeta na momente čini još šarmantnijim.

U borbi stvari možda djeluju jednostavno na prvi pogled, no sustav je uz gore navedeno začinjen raznoraznim elementima koji ga čine vrlo slojevitim. U njoj uvijek sudjeluje vaš lik te jedan odabrani Monstie kojeg je moguće zamijeniti jednim od pet koliko ih možete voditi sa sobom.

Na prvi pogled jednostavan, sustav borbe je na momente iznenađujuće kompleksan

Standardni napadi funkcioniraju po principu papir-škare-kamen, a aktiviraju se u slučaju tzv. “glava-o-glavu” napada, odnosno kada god vi ili vaš Monstie napadate čudovište koje u istom potezu cilja vas. Iako to možda zvuči kao da se radi o igri čistog pogađanja, čudovišta u većini slučajeva svojim izgledom daju naslutiti kakve će napade koristiti. Osim toga, i vi i svako čudovište imate elementalne snage i slabosti koji igraju značajnu ulogu u borbenoj efektivnosti. Standardne stvari gdje je vatra jača od leda, slaba protiv vode i slično.

Monster Hunter Stories se od Pokemona razlikuje u tome što ne samo da vaš lik sudjeluje u borbi, nego jedino nad njim i imate stalnu i potpunu kontrolu. Vaš Monstie u borbi napada samostalno bez direktnih naredbi, ali pobjeda u onim “glava-na-glavu” sukobima zarađuje vam kinship bodove. Njih zatim možete iskoristiti kako biste mu dali direktne naredbe ili ih skupljati da zaradite dovoljno za specijalni napad gdje vi i vaš Monstie zajednički nanesete ogromnu štetu protivniku.

Remaster donosi nove sadržaje prethodno ekskluzivne za Japan

Ovo je nešto što se zadržalo i u nastavku te zna biti problematično kad umjetna inteligencija jednostavno ne prilagođava svoj pristup određenom protivniku. Imate tako situacije gdje vaš Monstie uporno koristi papir protiv škara iako u svom arsenalu ima i kamen s kojim bi sebi i vama olakšao život. Srećom, kinship bodovi se zarađuju relativno brzo pa su ovakve situacije rijetke i neće vas dovesti do točke ključanja.

Remaster donosi i sadržaje koji su u 3DS verziji bili ekskluzivni za Japan. To uključuje nove opcije za kreiranje lika, nova čudovišta, opremu te gameplay dodatke povezane s animeom Monster Hunter Stories, čije su prve dvije epizode dostupne na YouTubeu. Dodan je i Museum mod s novom glazbom i obiljem informacija o igri i njenim aspektima, što će posebno obradovati tvrdokorne obožavatelje koji žele saznati više. Sve u svemu, uz 30-satnu priču, remaster nudi dodatni sadržaj za još toliko vremena, a isplati se, ako ni zbog čega drugog, onda barem da skupiš sve.

Kako HCL ocjenjuje igre?

Kompletan paket

Monster Hunter Stories je hvalevrijedan remaster koji ne samo da donosi poboljšane vizuale i performanse, nego uključuje i dodatni sadržaj koji ga uzdiže i kvalitetom približava mnogo recentnijem nastavku. Kao takav, predstavlja idealnu priliku za nove igrače da iskuse čari Monster Huntera, dok istovremeno donosi dovoljno novih elemenata za stare fanove koji žele ponovno proživjeti avanturu u osvježenom ruhu.

Štoviše, recenzirajući Wings of Ruin, već sam izrazio sentiment kako Capcom sa Stories franšizom ima možda najbolje Pokemon igre koje to nisu. Sada je s remasterom to još izraženije i definitivno mogu reći kako imamo dvije odlične RPG igre koje čine pozamašan paket za ljubitelje sakupljanja čudovišta.

Monster Hunter Stories remaster donosi svježinu i novu dimenziju ovom 3DS klasiku, zadržavajući pritom njegov neodoljivi šarm.

80 Naša ocjena
  • pristupačan i zabavan sustav borbe
  • vizualne preinake pozitivno su utjecale na šarm igre
  • mnoštvo dodatnog sadržaja
  • povremeni problemi s umjetnom inteligencijom
  • određene vizuali i animacije su i dalje poprilično zastarjele

Hrvoje Smoljić

Strastveni igrač svega što je RPG. Kada se ne troši u nekom MMO-u, u konstantnoj je potrazi za novim gaming iskustvom koje će mu proždrijeti dušu.

Komentari (3)

  • RPGamer

    26.06.2024 - 15:53

    Trenutno igram igru. Ima mana ali je super, uživam. Odlična recenzija Hrvoje.

  • Blackbeard

    26.06.2024 - 17:01

    Hrvoje odradio si odlicno recenziju, svaka cast. Kao sto RPGamer kaze, jeste ima mana, ali nije to u velikim razmjerima. Meni odlicna igra, drugi dio takodjer.

  • RaspudicT1986

    26.06.2024 - 18:46

    Ovo ce se probat definitivno

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?