HCL.HR

Recenzija

New Super Mario Bros. U

Igor Belan

Super Mario je Nintendova glavna tvornica novca na polju softvera još od 80-ih godina. I to s dobrim razlogom – gotovo sve igre s Mariovim potpisom bile su briljantne, što je kod fanova stvorilo jednu garanciju kvalitete. Ovaj talijanski vodoinstalater ima vrlo snažnu bazu fanova koji su uvijek spremni potrošiti novce na novi nastavak iz omiljenog im serijala. Nintendo to naravno zna pa je za izlazak svoje prve HD konzole, nes(p)retno nazvane Wii U, jednostavno morao isporučiti i prvog HD Maria da pomogne prodaji novog hardvera. No umjesto da najave novu veliku i epsku 3D Super Mario avanturu, koju praktički cijeli svijet priželjkuje otvorenih ruku, Nintendo se za prvu Mario Wii U ekskluzivu odlučio poći dvodimenzionalnim putem njihova New Super Mario Bros. serijala.

Uopće ne sumnjam da Nintendo već neko vrijeme radi na toj novoj velikoj 3D Mario igri koja će biti ekskluzivna za Wii U, pokazati nam predivnu grafiku i iskoristiti Wii U Gamepad na uzbudljive nove načine, no dok čekamo da Nintendo nešto takvo zapravo i najavi, čini se da ćemo se morati zadovoljiti s još jednom porcijom dobrog starog dvodimenzionalnog skakanja u Mushroom Worldu.

New Super Mario Bros. U odlazi u povijest kao prva igra čiji je gameplay HCL snimao direktno s konzole. Pogledajte naš ekskluzivni gameplay video s komentarom o igri i samom snimanju s Wii U konzole.

Nije to ništa loše, jer i dalje se radi o izvrsnom 2D platformeru, ali je i malo razočaravajuće. Jer kada nova konzola izađe na tržište želite vidjeti neke nove koncepte u akciji, nove načine igranja, napredniju grafiku itd. Mario U čak i ima sve to, ali tek u jednom osnovnom, ne toliko impresivnom obliku. Primjerice, cijelu igru možete odigrati gledajući na ekran Wii U Gamepada, bez da uopće upalite TV. To je definitivno nešto novo i izvedivo samo na Wii U konzoli, ali ne pridodaje elementu zabave – samo je praktično. Dapače, toliko je praktično da sam većinu igre prešao upravo gledajući na ekran kontrolera, ugodno zavaljen u kauču dok pasivno gledam/slušam Seinfeld u pozadini.

Igraču na GamePadu je zabavno postavljati blokove možda prvih pet minuta…

Wii U GamePad u ovoj igri koristi se i u svrhu asimetričnog multiplayera, koncepta za koji se Nintendo nada da će pomoći prodati Wii U konzolu, pa tako do pet igrača može igrati Mario U. Četiri igrača uzima ulogu igrivih likova koristeći Wii Remoteove dok im peti igrač može pomagati ili smetati postavljajući nove platforme u level tapkanjem po ekranu Wii U GamePada. Već iz ovog opisa da se naslutiti da se pri ovakvom multiplayeru ne zabavljaju svi podjednako, a to je zapravo i poanta te asimetrije. No realno, igraču na GamePadu je zabavno postavljati te blokove možda prvih pet minuta, nakon čega će poželjeti da ipak ima Wii Remote u rukama i zajedno s ostalima veselo skakuće po Goombama. Koncept asimetrijskog multiplayera briljantno je demonstriran u nekim atrakcijama Nintendolanda, ali na ovakav način uopće nije zabavan. Eventualno u smislu speedrunova, gdje dobro uvježbani duo frendova uz precizno skakanje i pravovremeno postavljanje blokova može napraviti neke odlične rezultate.

Iako je igra sasvim normalno igriva na GamePadu kada igrate sami, pazite ovo – nije moguće da dvoje ljudi igraju kooperativno u konfiguraciji Wii U GamePad + Wii Remote. Odnosno moguće je, ali samo ako igrač s GamePadom igra tako da postavlja blokove, odnosno platforme putem touchscreena (čitaj: zabavlja se daleko manje). Dakle, ponovimo još jednom radi efekta – GamePadom nije moguće kontrolirati lika ako igrate s više igrača. Kakve to logike ima? Ne bih vam znao reći.

No mogu vam reći da je New Super Mario Bros. U, baš kao i velika većina drugih Mario platformera, školski primjer odlično dizajnirane videoigre. Po pitanju gameplaya ovo je kirurški precizan platformer, s nekim genijalno dizajniranim levelima, bonusima i neprijateljima. Mjestimice je dizajniran da testira vaše strpljenje, mjestimice da vas zamisli, a mjestimice da vas opusti dok svijetlite duginim bojama i nepobjedivo trčite prema naprijed skupljajući bodove i novčiće. Nema tu ništa revolucionarno, ni približno tome, ali New Super Mario Bros. U uspijeva stvoriti nešto što drugim igrama iz New serijala nije u potpunosti uspijevalo. Uspijeva biti zaista izazovan. Koristeći cijelu jednu hrpu postojećih elemenata u level dizajnu i dodajući neke potpuno nove, dizajneri iz Nintenda uspjeli su postići balans težine kakav u prijašnjim New Super Mario Bros. igrama nisam doživio.


Početni leveli nisu komplicirani i tu su da vas uhodaju u igru te upoznaju s nekim novim elementima poput Super žira (Super Acorn) koji Maria transformira u Flying Squirell Maria što mu daje mogućnost da kratkotrajno leti, odnosno uspori svoj pad i hvata se za zidove. No neke kasnije dionice u igrinom Story modu doslovno će zahtijevati da se fokusirate i pripremite te vas izazvati da pokažete svoje najbolje platformerske skillse.

Lijepo je vidjeti Maria u HD-u kako glatko klizi levelima pri 60 sličica u sekundi…

Yoshi i Baby Yoshi vratili su se u serijal pomoći vam u nekim od tih izazova i lijepo ih je vidjeti, ali još ljepše je vidjeti onu potpisnu vizualnu raznolikost svakog levela koji opet variraju od džungli, pustinja i vodenih svijetova do mračnih dvoraca s temeljima u lavi. Doduše, ne možemo tu pričati o nekoj posebnoj vizualnoj raskoši. Mario U u većini slučajeva djeluje tek kao HD verzija New Super Mario Brosa. za stari Wii, s malo više poligona u 3D modelima, boljim osvjetljenjem scene i čestičnim efektima te par novih efekata koji iskaču kao nešto što na starom hardveru nije bilo moguće. Lijepo je vidjeti Maria u HD-u kako glatko klizi levelima pri 60 sličica u sekundi, ali bilo bi još ljepše vidjeti isto u punoj 1080p rezoluciji. To je nešto što bi Wii U kao next-gen konzola trebala moći podnijeti, pogotovo kad pričamo o ovakvoj dvodimenzionalnoj igri koja ne obiluje strašno detaljnim 3D modelima i kompleksnim efektima. Zapravo, zabrinjavajuće je za samu konzolu što ova igra nije u u nativnom Full HD-u (vrši se upscale sa 720p), a Mario kao launch naslov za Nintendov next-gen ni u kojem slučaju ne bi trebao izazivati nikakvu zabrinutost.

No vratimo se mi na gameplay. Imam osjećaj da se Nintendo s ovom igrom fokusirao na testiranje skilla igrača, na demonstraciju toga da su Mario platformeri igre jednostavne za zaigrati, ali teške za savladati. To je vidljivo u dizajnu većine levela Story modea, ali još više u samom postojanju niza izazova izvan njega. Challenges mode ima nekoliko izazova podijeljenih u kategorije gdje nove izazove otvarate kako rješavate postojeće. Ti izazovi dati će vam zadatak da u što kraćem vremenu prijeđete određeni level, sakupite što više (ili što manje) novčića ili da precizno skačete po Goombama s ciljem skupljanja što više života. Što je najbolje, ovime sam jedva naveo pola tih posebnih izazova. Neki su dizajnirani za više igrača, a svi vam kao nagradu za trud daju brončanu, srebrnu ili zlatnu medalju. Ovakvi sporedni modovi su obično nešto čemu ne pridajem previše pažnje, ali ovi izazovi su stvarno pametno dizajnirani i vrlo zabavni.


Još je nešto iznimno pametno dizajnirano u ovoj igri – integracija s Nintendovom mladom društvenom mrežom Miiverse. Svaki put kad uspješno završite neki level ili na istome uzastopno izgubite nekoliko života, iskočiti će vam poruka koja sugerira da se o tome pohvalite/potužite na Miiverseu. Poruka nije osobito nametljiva i laku ju je maknuti ako vam se ova ideja dijeljenja utisaka o igri unutar igre nimalo ne sviđa, ali ako mene pitate – nema vam se tu što ne sviđati. Iznimno je zanimljivo prozujati mapom igrina svijeta i vidjeti poruke nasumičnih igrača vezane uz određene levele. Dobijete osjećaj da ne igrate sami, već da ste dio jednog većeg kolektiva koji se zajedno s vama muči i zabavlja u novoj avanturi unutar Mushroom Kingdoma.

Iznimno je zanimljivo prozujati mapom igrina svijeta i vidjeti poruke nasumičnih igrača vezane uz određene levele.

U sklopu toga uvijek postoji rizik spoilera, ali takve poruke se unutar igre jednostavno ne pojavljuju, vjerojatno radi sustava prijave spoilera u sklopu samog Miiversea, a i činjenice da sam Nintendo budnim okom motri cijelu zajednicu. Interesantno je i to da Miiverse poruke koje se tako prikazuju uz neke levele uvijek zrače pozitivom – igrači kao da jedni drugima daju poticaj da ponovno probaju proći taj level koji ih muči. Možda i u tome svoje prste ima Nintendovo budno oko, ali meni se čini kako su igrači Mario igara općenito na jednoj drugoj valnoj duljini od, recimo, onih koji aktivno igraju League of Legends. Naravno, uvijek postoji mogućnost da će neki troller nakon završenog levela izvaditi sylus i nacrtati penis posred cijelog ekrana, ali takvi slučajevi će vjerojatno ubrzo nakon objave biti uklonjeni iz Miiverse mreže, a u igri se vjerojatno neće stići ni pojaviti. Sve jednostavno odiše jednom prijateljskom atmosferom, a to savršeno ide uz vesele zvukove i šareni dizajn igrina svijeta.

Najveća mana ove igre je zapravo što ni ne pokušava ništa previše odvažno, ništa previše novo ni osvježavajuće. To možda nije trebalo ni očekivati budući da je riječ o novom dijelu New Super Mario Bros. serijala kojemu je u DNK zapisano da bude tek modernija verzija 2D platformera koji su proslavili Nintendovu brkatu maskotu. Neće trebati mnogo dobro procijenjenih skokova, pronađenih tajni i ispaljenih vatrenih kugli da shvatite da je ovo definitivno najbolje dizajnirani, najispoliraniji i najljepši dio Mariova New serijala. No cijelo vrijeme dok igrate ovu igru na svojoj skupoj, novoj next-gen konzoli teško je oteti se dojmu da je prvi HD Mario mogao i znatno više skočiti.

Jeste jedan od onih hrabrih i ranih vlasnika Wii U konzole? Ova igra vas tjera da to postanete? Što mislite o tome da je ovo jedan od većih launch naslova za Nintendovu next-gen konzolu? Javite nam se u komentarima, a ako ste igru odigrali, ostavite nam i svoju ocjenu. Za više Wii U rasprava navratite u naš Wii U podforum.

Željeli ste Maria na launchu Wii U konzole? Dobili ste ga! No može li 2D Mario još uvijek prodati konzolu? Otkrijte u recenziji uz koju prilažemo ekskluzivni gameplay video.

80 Naša ocjena
  • provjereno dobar gameplay
  • izazovi i Miiverse integracija
  • HD i 60fps
  • Nedostaje nešto stvarno svježe
  • grafika je mogla biti bolja

Igor Belan

Već 18 godina vodi ovaj portal ravno u propast. Vrijeme provodi u VR-u, kupuje igre iz hira, cijeni stari Nintendo i PC avanture Tima Schafera, ali zapravo iz gušta igra samo Quake Live. E i one dinosaure.

Komentari (31)

  • Black_Man

    12.12.2012 - 17:00

    prvi !!!

  • tony_krivic

    12.12.2012 - 17:33

    "Ono što te ne ubije, to te smanji" – Super Mario.

    Odlična recenzija super zabavne igre !

  • ZigiziX

    12.12.2012 - 17:41

    ponosni vlasnik =)

  • LordHezi

    12.12.2012 - 19:02

    Umjesto sto ste napravili video i recenziju trebali ste napraviti video recenziju xD

  • armin221186

    12.12.2012 - 22:08

    svaka cast

  • mariomikulic

    13.12.2012 - 06:46

    hahah kako je rekao : "Yeaa, Mario time "

  • shakesfeaR

    13.12.2012 - 14:23

    Jedina mana ove igre je ta da se od svih konzola nalazi samo na Nintendo konzolama, koje se po meni čak niti zbog ovog vodoinstalatera ne isplati kupovati osim za djecu…

    • ThOr VeLikI

      @shakesfeaR, 13.12.2012 - 21:25

      šiccccccc!! 😛

    • SonOfOsiris

      @shakesfeaR, 16.12.2012 - 13:23

      hahah ovi su najjači

    • Zael

      @shakesfeaR, 19.12.2012 - 13:45

      pitat ću te kad dođe hd zelda. i metroid

    • Ementaler

      @shakesfeaR, 19.12.2012 - 13:53

      Komentar sam po sebi nema baš smisla. Impliciraš da ovu igru želiš igrati, da ti je zanimljiva, ali da se nalazi na konzoli "za djecu". Znači konzola za djecu ima igru koju ti želiš igrati? Kako je to onda konzola samo za djecu?

    • shakesfeaR

      @shakesfeaR, 19.12.2012 - 16:55

      Igri sam dao 100, čisto zbog nostalgije. Konzolu Wii ne bi kupio, Wii U bi vjerojatno kupio prije godinu-dvije da je tada izašla. I u čemu je problem? I ja ponekad odigram dječje igre, a Wii je za mene primarno konzola za casual igranje i iza toga stoji cijeli Nintendo koji to ne poriče!
      Kaj vama nije sada jasno?
      Da, dječja konzola ima igru koju bi igrao. Ne, nikad nisam rekao da je to konzola samo za djecu nego sam rekao da zbog jedne igre (zvala se ona i Super Mario) ne bi kupio tu konzolu osim za djecu koja bi najviše uživala u tome.

    • SonOfOsiris

      @shakesfeaR, 22.12.2012 - 23:14

      ne znaš ti ni sam meni se čini

    • shakesfeaR

      @shakesfeaR, 23.12.2012 - 10:16

      Hvala što ste me prosvijetlili, gospon SonOfOsiris!

    • CyberTigerCro

      @shakesfeaR, 10.01.2013 - 23:39

      Wii U već sad ima assassin's Creed 3, Darksiders 2 i Ninja Gaiden 3 što ga ne činin baš konzolom za djecu a pogledaj si na Xboxu ova Kinect sranja ili Wonderbook za PS3 tako da priče o dječoj konzoli ima smisla ko stavit kornjaču na giljotinu

    • shakesfeaR

      @shakesfeaR, 11.01.2013 - 00:29

      hahahahahaha

    • shakesfeaR

      @shakesfeaR, 11.01.2013 - 00:34

      Moje je mišljenje da je Wii U sramota za Nintendo. Boli me ona stvar ako netko misli drugačije, nema više diskusije!!! Vidjet ćete za najviše 2 godine da sam bio u pravu, a svima koji kupe ovu konzolu bilo bi pametno da si nabave i zvečku uz nju 😀

  • JaBitiTarzan

    13.12.2012 - 23:04

    Dao sam ocjenu 10. Znam da je ovo samo dječija igra, pa možda ne bi trebalo ni da je komentiram. Ali ako je već neko recenzirao takvu igru onda ću je komentirati. Prvi i najveći minus je očito kopiranje Rayman Origins, ja znam da Rayman nije grafički nešto neviđeno, ali izgleda odlično a dizajn je predobar. Mario je smeće, ovo su mogli napraviti i za Nintendo 64 i zaključati ga na 120FPS. Zaista, ovo je launch naslov za Wii U, moralo je to izgledati bolje. Ovdje nema ništa zanimljivo. Ne znam šta više da pišem. Sve što bih komentirao, svelo bi se na neku reciklažu sa tradicijom od preko 20 godina. Ima dobrih 2D igara, Raymana sam naveo, tu je i Trine i sad da ne nabrajam duže. Ne mogu da vjerujem da je toliko loša igra. Ne bi mi bilo krivo što su tražili inspiraciju u drugim igrama, Raymanu, ali da bar igra nije toliko mlaka. Nema tu ni nekih poteza, ni neke brzine… ne kužim, kako je tako loša igra.

  • henokdot

    14.12.2012 - 14:06

    Dobro kad će više Far Cry 3 recenzija? Ja sam ju prešao i nije mi se svidjela, još prije 5 dana. Koliko vama dana treba da napravite receniziju?

  • l)oolvl

    15.12.2012 - 16:05

    nisam igrao igru ali primijetio bih da mi se glazba u njoj od ovoga što sam čuo nimalo ne sviđa. Ajd čak bi im se možda i moglo oprostiti što cjelokupna igra nije na nivou na kojem bi možda mogla biti, ali Super Mario World prije 20 godina je imao daleko bolju (štoviše, nezaboravnu i legendarnu) zvučnu kulisu, a u biti se radi skoro o istoj igri samo u drugom vremenu. to mi je veliki minus.

  • henokdot

    18.12.2012 - 12:40

    Dobro kad će više recenzija Far Cry 3?

    • Ementaler

      @henokdot, 18.12.2012 - 13:10

      Zašto ti uporno komentiraš o FC3 ovdje? 🙂 Na forumu imaš Far Cry 3 temu pa tamo postavljaj takva pitanja. Inače, recenzija je napisana već par dana, samo čeka uređivanje i objavu, što će biti vjerojatno sutra. Samo nemoj dalje spamati Super Maria s takvim pitanjima 😉

    • -Aragorn-

      @henokdot, 19.12.2012 - 15:03

      što je ovaj navalio…

  • ZigiziX

    19.12.2012 - 09:21

    Hateri dosta

  • iFullyPro

    20.04.2013 - 12:12

    igr izgleda genijalno!! da se malo maknemo od običnih pucačina i toga uz malo stare dobre zabave 🙂

  • Antimadridista9

    @Artyom, 14.12.2012 - 21:26

    Potpuno se slažem. Ako se s ovakvom igrom predstavlja Wii U, nda mu se baš i ne piše najbolje.

  • Zael

    @Artyom, 19.12.2012 - 13:51

    ne znam kako da se oporavim sad nakon šta sam ovo pročita… pretpostavljam da imaš wiiu i da si prešao cijelu igru…. ideš uspoređivat rayman origins koji je star godinu dana sa serijalom starim 25 godina? čak je i ova nova era super maria 5 godina starija od rayman originsa! pa čovječe ko ti dade tipkovnicu…
    igra nije dječja a ako misliš da bi se ovo moglo zaključati na n64 na 120 fps-a onda otiđi u najbližu ambulantu.. at once!
    jedina misao na mjestu je to što si rekao da se sve svodi na reciklažu, to je istina, i najveća je mana ove igre… naročito kada je riječ o muzici…

  • tony_krivic

    @Zoran ?., 12.12.2012 - 17:19

    čestitke,daj si 5 !! 😉

  • -Aragorn-

    @Zoran ?., 12.12.2012 - 18:07

    san svakog gamera-da prvi komentira novog super maria!

  • Black_Man

    @Zoran ?., 15.12.2012 - 07:17

    Točno tako !!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?