Tvorci vrlo popularnog Dungeon Siegea 1 i 2, donijeli su nam ogoljelu verziju ove sage i smjestili ju u 2202. godinu. Ljudskoj rasi prijeti uništenje od strane nemilosrdnih Keraka, izvazemaljaca koji su uništili Zemlju, sve značajne brodove i zauzeli veliku svemirsku bazu Zemljana, a vaš cilj je u ulozi Setha Walkera protutnjati bazom, počistiti Kerake i spasiti našu vrstu od sigurnog nestanka. Na tom putu izdat će vas najbolji prijatelj, shvatite da i glavno računalo radi protiv vas, spašavat ćete zatočene kolege i pobiti tisuće negativaca.
Predvidljivi zapleti, raspleti i sve već 100 puta viđeno i prožvakano. Cijela radnja se odvija u svemirskoj bazi što nakon nekoliko sati igre postaje dosadno i monotono. Da stvari budu još gore, većina prostora u kojem se odvija radnja izgleda potpuno identično. Većina hodnika, zidova, podova, stube, bačve na koje ste naišli jednom će se ponavljati u sljedećim djelovima mape i već se u samom početku igre da predvidjeti monotonost koja nas nažalost prati do samog kraja. Misije su također monotone i linearne i u svakoj je cilj živ prevaliti put od točke A do točke B (većinom traženje preživjelih, spašavanje preživjelih) i igrač nema nikakvog izbora u igri. Tu i tamo posjetimo kojeg bossa, ali to nije dovoljno da se razbije linearnost koja je najveća boljka ove igre.
Skupljanje korisnih stvarčica po mapi olakšano je jer ih sve koji su u blizini skupite jednim pritiskom tipke na tipkovnici. Igra nema izbora težine, tako da će pred kraj postati vrlo teška za prosječnog igrača. Zbog toga će vam regenerirajuće baze koje su ujedno i auto saveovi biti od značajne važnosti. Po mapama ih ima puno što je dobro jer kada Keraci izbiju i zadnji atom energije iz vas nastavljate igru iz baze u kojoj ste se zadnjoj regenerirali. Tamo će vam se napuniti i mana koja se uostalom puni i ubijanjem protivnika. Biti ćete prisiljeni ubiti ih što više, ako ne zbog resursa koje ostavljaju, onda zbog mane za koju vam je stalo da se održi na životu do sljedeće regenerirajuće baze iz razloga što spellove puno koristimo i moćno su oružje protiv Keraka. Genocid nad njima možete napraviti na još dva načina – pucaljkama i naelektriziranim sabljama koje posjedujete od početka igre. Sve u svemu, površno…
We are the BorgZgodna stvar u Space Sigeu je što imate mogućnost vašem liku ugrađivati kibernetičke dijelove tijela koji vam poboljšavaju sposobnosti. Tijekom ugrađivanja svakog kibernetičkog dijela u vaše tijelo, igra će vas upozoriti da gubite dio čovječnosti. Na kraju, kada ugradite i kibernetički mozak, nećete primjetiti nikakvu razliku na Sethu, neće se dogoditi ništa posebno, Seth će biti onaj stari sa početka igre (malo poboljšan) i sve će se nastavit kretati istim tokovima. Kibernetičke dijelove ćete nalaziti na određenim točkama na mapama, a pronalasci tih djelova su sekundarne misije što znači da je sve u rukama kreatora igre i da je na igraču samo doći do točke na mapi, pokupiti novi dio tijela i ugraditi ga. Igrač nema nikakvih opcija pa je i ova dobra ideja malo srozana.
Društvo na vašem putu pravit će vam robot zvan HR-V. Njega je moguće kupiti u mini-tvornicama koje se nalaze u blizini vaših regenerirajućih baza za šaku resursa. Na početku je njegova cijena i realna zbog slabog štita, oružja koji teško mogu ugroziti neku veću elijensku facu i užasno, ali UŽASNO glupog AI-a. Prelaženjem igre, resurse možete ulagati i u njega te kad ga dovoljno izgradite postaje moćan saveznik te noćna mora svakog Keraka. Ali nažalost, uvijek mu ostaje isti AI koji je na razini amebe. Primjerice HR-V će nagazit na postavljenu minu bez pardona i koštati vas tako resursa i vremena koje ste uložili u njega. Isto je i sa ostalim protivnicima u igri koji praktički nemaju AI; ne traže zaklon, nemaju taktičkih manevara. Ipak, robot će vam bit od velike koristi, pobit će dosta Keraka, a i možete mu izdavati naredbe što da radi. Kada se sve zbroji i oduzme, HR-V je ipak svijetla strana u igri.
Za krajDobar dio gornjeg teksta bio je prilično negativan prema igri (s razlogom), pa ću se za sam kraj recenzije osvrnuti malo više na njene svijetle strane. Atmosfera koja vas prati je na solidnoj razini, pa recimo čak i na vrlo dobroj. Tijekom igre se dobiva osjećaj velike baze u svemiru na kojoj ste vi kao ljudsko biće u manjini. Sve to uz dobru grafiku popraćeno prigušenom glazbom izvlači igru iz debakla.
Sve u svemu, Space Siege nije loša igra, ima dobru grafiku, atmosferično okruženje i ugodan zvuk koji vas prati, ali je jednostavno neizbrušeni biser, puna potencijala, a tako plitka u konačnici. Preporuka samo ljubiteljima ovog žanra.
Slobodno ostavite kakav komentar u box ispod, a za dubokoumnije rasprave i pitanja o ovoj igri uputite se naš forum.
Del@
10.10.2008 - 11:15Über šit od igre
btw. dijelovi, ne djelovi
dobar tekst ; )
MarkaN
10.10.2008 - 16:21Ma ja bi to i zaigrao da mi komp može pokrenuti kak se spada. Volim SF i hackNslash.
Lijepo što ste se potrudili napravit recenziju, GG!
krava
12.10.2008 - 13:30Pa khm khm tekst i mora bit doobar kad je prethodno prošo kroz moje stručne ruke 🙂 (koe su ipak propustile neke greškice 😀 )