UFC Undisputed 3

Juraj Bevandić i Vedran Geček

UFC Undisputed serijal poznat je po tome što je uvelike popularizirao Ultimate Fight sport na gaming sceni. Od hvaljenog prvog izdanja, preko odlično nadopunjenog i prihvaćenog nastavka, serijal je izgradio ime koje se svake godine traži na popisima najavljenih igara. Nakon dvogodišnje stanke, tvorci UFC Undisputed serijala obećali su nam novim nastavkom donijeti najdublju simulaciju borbe u oktogonu i najveću bazu boraca dosad viđenu u borilačkim igrama. Odvažna obećanja i impresivna hvalisanja, no, kako se UFC Undisputed 3 snalazi bačen u kavez s ostalim igrama žanra, doznajte u našoj recenziji.

Upravo tim riječima legendarnog Michaela Buffera započela je naša prva Exhibition borba u Undisputed 3. No, prije nego smo se uhvatili u klinč sa samom borbom, moramo priznati da smo ostali začuđeni kada smo vidjeli broj kategorija i boraca koji su nam ponuđeni. Naime dodane su još dvije nove kategorije, Perolaka i Bantam, a broj boraca u ostalim kategorijama još je više proširen. Osim toga, izbor vam se dijeli i na dvije borilačke grane. Ponuđeno vam je natjecanje u Ultimate Fight Championshipu i u Prideu. Potpuno licencirana Pride liga, zajedno sa svojim pravilima, četverokutnim manjim ringom, ludim najavljivačima borbi i potpuno drugačijom prezentacijom koju nam donosi daleki istok vrlo je vjerno prenesena i pravo je osvježenje igri. Zadnja odluka koju smo morali donijeti prije samog ulaska u ring je shema kontrola. Kao početnici izabrali smo Amateur kontrole, a same učinke toga osjetili smo već u prvim trenutcima borbe.

Naime, amaterska shema kontrola izvedena je kao pojednostavljena verzija inače vrlo detaljnog sustava borbe koji nam pakira UFC 3. Udarci se izvađaju po već učestalom sistemu tipki kontrolera u kombinaciji sa Bumperima i Triggerima za udarce u glavu i tijelo te blok i eskivaže. Sve kompleksne tranzicije u klinču te ostali zahvati u parteru poput poluga i zauzimanja položaja obavljaju se kroz izvrsno osmišljeno kretanje desnog analoga. No, posebno valja pohvaliti pogođen balans između jednostavnosti i funkcionalnosti kontrola, stoga ćete ih vrlo brzo savladati i početi udarati po svojim protivnicima poput pravog majstora borilačkih vještina. Imamo potrebu spomenuti i novi način izvođenja poluga. Naime, kada jednom uhvatite neki dio protivnikovog tijela u polugu, na ekranu će vam se pojaviti jedan skicirani oktogon rubovima kojeg se kreću dva slidera. Jedan prezentira vaš desni analog, a drugi protivnikov.

Kontrole su fino balansirane između jednostavnosti i funkcionalnosti.

Cilj ove „mini igre“ je praćenje slidera vašeg protivnika kako biste uspješno izveli polugu ili se pak obranili od nje. Isprva nam se ovo činilo nemaštovito, no što smo se više družili s tim načinom borbe u parteru te porastom težine igre shvatili smo da je to ustvari potpuno uspješan element igre koji je puno jasniji nego prijašnji načini takve borbe. Dakako, Pro kontrole (koje smo si i mi dali truda savladati) izvlače onaj potpuni osjećaj simulacije iz igre. Kroz kompleksan sustav in-game tutoriala lagano ćete zagrebati po površini svega što ovaj način borbe nudi. Ako ga još uklopite s ostalim borbenim postavkama uključenim na simulacijski mod, koje uključuju realne ozlijede, flash nokautove i izvrstan sustav stamine borca, dobit ćete dosad najvjerniji prikaz MMA borbe.

Osim osnovnog Exhibition moda igre ponuđeni su i: Title mode u kojem vam je cilj popeti se arkadnom ljestvicom boraca i postati prvak, no ako izgubite tri borbe bivate izbačeni iz sustava natjecanja, te Title Defence mode u kojem imate zadatak da porazite val pretendenata na vaš naslov. Tournament mode vam omogućuje da okušate svoje snage u jednom od regularnih UFC ili PRIDE turnira, Ultimate Fights mode vam nudi oživljavanje jedne od nekih legendarnih borbi koje su zapisane u povijesti. Event mode vam omogućava da sami kreirate svoju večer borbi u kojoj ćete kasnije nastupati. Dakako najzanimljiviji i najiščekivaniji od svih modova je Career mode. Karijeru možete igrati nekim od licenciranih boraca što je fin i lijepo prihvaćen dodatak, a započinjanje karijere svojim borcem dovest će vas do kreacijskog alata.

Priznat ćemo da smo istim malo razočarani. Naime, nismo primijetili veliki napredak od onog prezentiranog u prošlom izdanju naslova. Vrlo je težak zadatak napraviti borca koji će se facijalno znatno razlikovati od ostalih ponuđenih, tako da se može zaključiti da kreacija svog borca i nije fleksibilna koliko bismo htjeli da bude. Samo navođenje karijerom olakšano je utoliko što se sada sve primjetno brže izvodi. Nećete više provoditi velike porcije svoga vremena u raznoraznim izbornicima, a i sve je ostalo približnije igraču. Treninzi su raznovrsniji i zanimljiviji, iako i dalje prilično osnovni i jedva solidno izvedeni. Mogućnost mijenjanja težinske klase i zakazivanje borbi kao i oporavak od istih su naravno izvedeni baš onako kako treba te na taj segment karijere nemamo nikakvih primjedbi.

UFC bez kvalitetne komponente za više igrača jednostavno ne može biti vrhunska igra. Zašto? Prvo bismo pomislili na desetke sati koje smo potrošili na usavršavanje svog “skilla”, kojeg bismo putem pokojeg atraktivnog nokauta itekako željeli podijeliti sa zajednicom. Pred nama je srećom igra koja nam to omogućava na vrlo kvalitetan način. Online borbe napokon su se, u većini slučajeva, riješile toliko omraženog laga, koji je uništavao taj aspekt igre u prethodna dva UFC naslova. Također, vrijedi spomenuti kako nismo doživjeli niti jedno izbacivanje iz borbe, kada bi se u njoj našli. Igra brzo pronalazi protivnike, prije početka borbe obavlja kratku sinkronizaciju i prije nego ste se pošteno primili gamepada, već ste na podu. Dobro, ovo zadnje samo slikovito dočarava kako je vrijeme od početka traženja pa do starta borbe u vrlo kratko.

U online opcijama možete filtrirati stavke poput kvalitete konekcije, upozorenja putem vibracije gamepada kod ulaska protivnika u vaš lobby, kao i (ne)prikazivanje uvodnih ceremonija boraca ukoliko ste host. Uz Ranked Match mod, u kojem uz maloprije navedene opcije možete birati samo kategoriju, tu je i Player Match, koji nudi više opcija, ne boduje se, a omogućava i privatne mečeve, u kojima vam se može pridružiti samo osoba koju pozovete. Oba moda imaju i Quick Match opciju, koja vas baca direktno u UFC ili Pride borbu. Osim pojedinačnih borbi, putem Fight Camps moda možete se pridružiti i nekom od timova boraca te se svojevrsno boriti te sakupljati bodove i klupski, pod logom svojeg kluba.

Online borbe napokon su se riješile omraženog laga.

Leaderboardsi prate vaš pojedinačni i klupski napredak uz podosta statistika poput vašeg ukupnog broja bodova, kluba čiji ste član, broja pobjeda, borbi, KO/TKO-a, niza pobjeda itd. Uploadom Highlights Reelsa vaši replayevi ili pak kompilacije istih postaju dostupni zajednici, što je još jedan plus. Online dio igre izveden je jednostavno, no vrlo učinkovito, a bolju kombinaciju nismo mogli poželjeti.

Odmah ćemo vam reći da u vidu grafičkih poboljšanja nismo naišli na drastične promjene u odnosu na prethodnu igru. No, to nije nužno loša stvar. Ako se možete i sami podsjetiti, prijašnje igre serijala donosile su izvanrednu vizualnu prezentaciju. Treći nastavak samo proširuje tu dobro utemeljenu osnovu na koju zapravo nemamo primjedbi. Facijalni detalji boraca nešto su dorađeniji te ih je sada lakše prepoznati, a samim time izgledaju uvjerljivije. Tijela likova izrađena su s puno detalja te reagiraju na udarce i padove baš onako kako bi trebala. Efekti poput znoja i krvi nisu ove godine doživjeli nikakva zamjetna poboljšanja, ali je zato osvjetljenje nešto bolje izvedeno što igri daje dojam još realnijeg i življeg prijenosa. Broj animacija udaraca i zahvata je uočljivo povećan, no usprkos tome i animacije nekih udaraca i poteza i dalje izgledaju neuvjerljivo, prebrzo ili pak neprecizno.

Igrina zvučna podloga sastoji se od dobrog broja nabrijavajućih žestokih, ali i nenapornih pjesama koje se izvode u izbornicima. Zvukovi tijekom same igre su ponovno izvedeni više nego pristojno. Zvukovi udaraca su pažljivo i precizno snimljeni, kao i zvukovi koje tijelo proizvodi u kontaktu s ringom ili kavezom. Komentatori Bas Rutten i Stephen Quadros su pokrili PRIDE Grand Prix, dok su Joe Rogan i Mike Goldberg već tradicionalno pokrili Ultimate Fight Championship. Možemo samo reći da nemamo primjedbi niti na jednog od izabranih komentatora. Dapače komentari su opsežni i iscrpni. Doznaje se puno detalja, a radeći u parovima nadopunjuju se i više nego zadovoljavajuće.

Svakako vrijedi spomenuti i Highlights Reel Editor implementiran u ovogodišnje izdanje naslova. To je svojevrsni alat koji snima mečeve te u kojemu kasnije iste uređujete. Svoj video uradak možete kratiti, spajati s drugim video isječcima pa čak i osnovno vizualno urediti, a sve s ciljem lakšeg uploada sadržaja na internet. Po pitanju negativnih kritika nemamo mnogo toga za izložiti, ali definitivno treba istaknuti da su učitavanja između mečeva ipak malo predugačka te se iskreno nadamo da se to može riješiti nekakvom zakrpom.

UFC Undisputed 3 uspješno je obranio naslov prvaka borbenih simulacija u teškoj kategoriji. Developeri su učinili upravo ono čemu se uvijek nadamo – poslušali igrače. Igra je sada puno fleksibilnija vašim ambicijama i stilu igre te u njoj mogu uživati i povremeni rekreativci jednako kao i ljuti borci. Karijera je izvedena fluidnije i zanimljivije, pa će vam biti zadovoljstvo kreirati novu borilačku legendu, ili pak reinkarnirati neku staru. Ostali modovi samo produbljuju kvalitetu igre i pridonose već opsežnom arsenalu sadržaja. Grafički igra ne odudara od standarda, tako da ne treba očekivati neke prekretnice u vizualnoj prezentaciji, ali sigurni smo da se nećete niti razočarati uz istu. Zaključno, ovaj naslov možemo bez premišljanja preporučiti svakome koga imalo interesira ovakav način zabave.

Prošlogodišnje izbivanje UFC-a s gaming scene nije prošlo nezapaženo. Kada nam je UFC Undisputed 3 stigao u ruke, uzbuđeno smo ga zaigrali da što prije vidimo čime će nas nokautirati.

87 Naša ocjena
  • velika baza boraca