Amnesia: A Machine for Pigs

Svinje su apsolutno fascinantne životinje. Jeste znali da im orgazam traje pola sata? E pa sad znate. Svinje su nekima kućni ljubimci, nekima glavni vid prehrane. Svinja je sinonim za nezasitnost, a iz nekog razloga najveći broj kasica u koje stavljamo novac dolazi u obliku praseta. Svinja ima svoje mjesto u religiji, pop kulturi, praznovjerju i bajkama, a ima ga bome i u horor žanru. Svinje mogu biti zastrašujuće koliko i simpatične, sjetite se samo Pigsya iz Manhunta. Međutim, ne zna ih svatko takvima napraviti.

Čitav ovaj uvod, dakako, veže se uz glavnu tematiku novog nastavka popularne Amnesije. Amnesia: The Dark Descent bila je, kao što ste se već vjerojatno uvjerili, prilično strašna horor igra. Amnesia: A Machine for Pigs tome opisu nije ni blizu, a svinje su za to najmanje krive.

Radnja igre odvija se na novogodišnju večer 1899. godine u Londonu. Glavni lik je industrijalac Oswald Mandus koji se ne može sjetiti što mu se događalo unazad nekoliko mjeseci nakon što je došao kući s tragične ekspedicije u Meksiku. Bude ga glasovi njegove djece koju pokušava pronaći u napuštenoj kući, a nepoznati glas preko telefona mu poručuje da mora popraviti štetu na podzemnoj mašineriji za prerađivanje svinjskog mesa kako bi spasio svoju djecu.

Ludilo glavnog lika ujedno je i ludilo modernog čovjeka 20. stoljeća.

Značajnu ulogu u priči ima vrijeme njezinog odvijanja, a to je sam ulazak u 20. stoljeće. Tematika o dehumanizaciji koju donosi napredak u industriji počiva upravo na tom prijelaznom trenutku. Priča je samim time kompaktnija nego ona u prethodnoj igri. Iako igra obrađuje više različitih tema, ona glavna nikada ne izlazi iz fokusa. Štoviše, ovdje je to priča o svijetu jednako koliko i o samome liku. Ludilo glavnog lika ujedno je i ludilo modernog čovjeka 20. stoljeća, tako da igra daje dobar prikaz atmosfere tog tjeskobnog vremena. Sve u svemu, priča ove Amnesije djeluje mnogo interesantnije i ima zanimljivijeg protagonista nego Dark Descent.

No da biste tu priču uopće razumjeli morat ćete čitati razne zabilješke i slušati različite audio snimke. To vam možda ne zvuči kao problem, ali vjerujte nam da je zamorno. Priča tako ima događanja iz prošlosti, bliže prošlosti i sadašnjosti, a vi sami morate posložiti što je što od toga. Čitanju ne ide u prilog to što je font teksta čudan i ponegdje teško čitljiv. Zvučnim zapisima, s druge strane, ne pomaže pjesnički izričaj razvojnog tima The Chinese Room. Ako ste igrali Dear Esther, jasno vam je što to znači, ako niste radije pripremite nekakav rječnik stranih riječi, po mogućnosti što stariji, jer igra koristi mnogo „egzotičnih“ izraza i arhaizama. Developer je time valjda želio ostvariti autentičnost vremena, pa to i nije neki minus, ali će vam zvučati kao nepotrebno blebetanje ako niste neki lingvist.

Machine for Pigs otišao je korak naprijed po pitanju priče, ali se u smislu gameplaya vratio gotovo dva koraka natrag. Jednostavno rečeno, nova Amnesija nije horor avantura. Pokušava vas igra zastrašiti, ali svi su ti pokušaji za ljubitelje horora dosta slabo izvedeni. Formula je naizgled ista – nemate nikakvo oružje i morate izbjegavati neprijatelje. Međutim, 90% stvari kojima vas igra nastoji uplašiti ne predstavlja vam nikakvu prijetnju. Dok je The Dark Descent imao odličnu mehaniku gameplaya gdje niste smjeli dugo biti u mraku i gdje se stalno morali brinuti o svjetlu, u ovoj igri toga jednostavno nema. Ovdje u tami možete biti koliko vas je volja, a svjetiljka vam ionako radi vječno i ne traži nikakvo ulje.

Nažalost, to nije sve. Izbačen je i inventory, što znači da se rješavanje zagonetki odvija nešto drugačije. Predmeti koje trebate pokupiti nisu označeni, ali su uvijek u blizini onoga na čemu ih trebate iskoristiti. Zagonetke su iz tog razloga nemaštovite i svode se tek na traženje nekog predmeta. Prostorne zagonetke kakve su krasile Penumbru i prethodnu Amnesia igru ovdje praktički ne postoje. Najgora posljedica izbacivanja inventoryja jest to da su leveli zbog toga dizajnirani jednosmjerno. Nema zagonetki koje ćete rješavati poslije, a samim time nema ni slobode kretanja. Igra je strašno linearna, pa i monotona kada se neke zagonetke stanu ponavljati.

Sasvim je svejedno što su igrine groteskne svinje dobro dizajnirane kada ih se ovako loše iskoristilo.

Daleko najveće razočaranje su neprijatelji. Da sretnete jednoga od njih trebat će vam dobrih sat vremena (od tri sata sveukupnog trajanja igre). Do tada će vas igra plašiti nekim lupanjem ili deranjem u daljini, trest će vam ekran i pokazivati kako svinje protrčavaju ispred vas. Ali ništa od toga neće vam biti strašno. Nažalost, stvari ne postaju ništa bolje ni kad susretnete neprijateljski nastrojene svinje. Ako vas uopće i spaze, što baš i nije izgledno, pobjeći ćete im i prije nego krenu trčati za vama. Ne morate se sakrivati ni po kakvim ormarima – točnije rečeno nema nikakvog skrivanja u objektima. Svinje vas obično ganjaju samo u jednoj prostoriji i dovoljno je potrčati nekoliko metara dalje jer će se igra pobrinuti da neprijatelj nestane tako što će automatski zatvoriti vrata iza vas ili će ga rasplinuti u zrak. Sasvim je svejedno što su te groteskne svinje dobro dizajnirane i što izgledaju strašno kada ih se ovako loše iskoristilo.

Amnesia: A Machine for Pigs s tehničke strane izgleda gotovo identično svom prethodniku, samo joj je dodan Sepia efekt (požućena slika). To je za današnje pojmove malo staromodan grafički prikaz, ali s obzirom da je riječ o manjem download naslovu ne treba mu to zamjeriti. Ipak, premda je grafika ostala ista, hardverski zahtjevi za igru drastično su narasli u odnosu na The Dark Descent, vjerojatno iz razloga jer je razvojni tim morao optimizirati igru za aktualni hardver, a nije imao vremena ni resursa učiniti to za stariji.

Glasovna gluma u igri je solidna, ali nije dostupna za većinu stvari koje ionako morate sami čitati. Glazba je dobro odabrana, iako ni ona ne može podići napetost atmosfere kada je igra odsustvom nekih elemenata izgubila svaku moć zastrašivanja.

Ako niste upoznati s pojmom „obarine“ on vam na tradicionalnoj svinjokolji iliti kolinju označava prokuhanu mješavinu otpadaka mesa, kože i iznutrica od kojih se naposljetku prave švargle iliti krvavice. Nekome i to predstavlja ukusno jelo, ali obarine na svinjokolji definitivno nisu nikakva „premija“. Isto je otprilike i s ovom svinjećom Amnesijom.

Amnesia: A Machine for Pigs nije loša igra sama po sebi – ima dobru priču i dobro dočarava atmosferu vremena u kojemu se ona odvija. Nažalost, komplimenti tu staju – ništa drugo nije ispunilo očekivanja niti opravdalo ime koje ova igra nosi. Machine for Pigs ne unosi nikakve novitete u svijet Amnesije, a izbacivanjem nekih ključnih elemenata nepotrebno pojednostavljuje gameplay mehaniku i ubija svaku šansu da nas igra uistinu preplaši. U usporedbi s nedavnim Outlastom, ova Amnesia nije zaslužila da ju se smjesti u horor žanr.

VIDEO RECENZIJA – Amnesijine svinje rokću, skiče i šire smrad Londonom. No je li to dovoljno da bi se nekoga moglo zaplašiti?

60 Naša ocjena
  • priča i atmosfera