Za početak molim sve osobe koje su kao djeca spavale s upaljenim svjetlom da dignu ruke u zrak. OK, ja svoje moram držati na tipkovnici da nastavim pisati tekst, no priznajem da sam se kao dijete bojao mraka i onoga što vreba u njemu. Ljudski rod oduvijek se bojao nepoznatog, a mrak je savršen primjer tog straha. Nikad nisi siguran što se nalazi iza te crne zavjese – možda je u pitanju pas, vanzemaljac, ubojica ili Simona Gotovac – svi imamo svoje strahove. No, što ako je mrak ništavilo, smrt, ponor bez dna, a svjetlo oružje s kojime to zlo treba pobijediti? S time na umu je mali nezavisni studio Eyebrow Interactive krenuo dizajnirati Closure, puzzle platformer u kojem uz pomoć svjetla prelazimo levele u potpunosti okružene tamom.

U igri preuzimamo ulogu neimenovanog (anti)junaka – čudesne spodobe s četiri noge, dvije ruke i jednim rogom koji se uz pomoć maski pretvara u jednog od tri glavna junaka: djevojke koja se vraća s posla kroz olujnu noć, rudara u čudnovatom i bizarnom svijetu te male djevojčice koja bježi od kuće i dolazi u cirkus.

Grafika cijele igre odrađena je u crno-bijelom stilu, s tim da je područje koje je osvijetljeno bijele boje i po njemu se likovi jedino mogu kretati. Jedan korak na područje crne boje i padamo, a ukoliko ispod nas ne postoji osvijetljena površina propadamo izvan ekrana i vraćamo se na početak levela. Sva tri lika imaju svoja 24 levela od kojih svaki završava kada pronađemo posebna vrata. No prije nego se zamaskiramo u jednog od likova, potrebno je proći uvodni tutorial kojeg prelazimo sa našim čudovištem. Specifično za tutorial, bit ćemo upoznati s osnovnim konceptima igre uz pomoć par ploča na kojima se nalaze natpisi tipki te nas lagano uvesti u koncept igre. Jedna od stvari koja mi je upala u oko je i ta da se prilikom izmjene kontrolnih tipki u igri i dalje nalaze natpisi samo sa default tipkama.

Kroz levele se probijate samo uz pomoć svjetiljki i sjajećih lopti uz pomoć kojih se ocrtava put do vrata. No često ćete nailaziti na razne prepreke poput zidova, vodenih površina ili vrata koje treba otključati uz pomoć ključa ili svjetlosnih sonara. Najbolje od svega, zagonetke su jako zanimljive i vrlo raznovrsne, zbog čega nema osjećaja repetitivnosti tijekom prelaska svih 72 levela.

Zagonetke su zanimljive i raznovrsne, zbog čega nema osjećaja repetitivnosti.

Jedna od netipičnih stvari za ovu vrstu naslova je i određena potreba za vještim refleksima. U većini puzzle platformera dovoljno je shvatiti redoslijed radnji i to izvršiti dok Closure zahtjeva od svog igrača shvaćanje postupka prelaska levela, ali i brze reflekse. Posljedica toga su dosta dugi leveli na kojima u točno određenim trenutcima moramo skočiti na osvijetljenu površinu. Jedan pogrešan skok, izmicanje svjetlosti koja se nalazi pod nogama ili ispadanje ključa u tamu i morate krenuti ispočetka. No ponavljanje levela nikad neće uzrokovati frustraciju, budući da gubljenjem života shvaćamo postupak prelaska i nakon pada možemo krenuti još odlučnije jer smo shvatili gdje griješimo.

Tako ćemo prilikom igranja, ukoliko naiđemo na zid, ostaviti svjetleću loptu izvan vidokruga zida te preskočiti na drugu stranu. Na određena područja označena na pozadini s X nije moguće ispustiti sjajeću loptu ili ključ, no moći ćemo to učiniti ako odemo razinu iznad i ispustimo ih dolje. Stavljanjem lopti na predviđena mjesta omogućit će osvjetljavanje druge površine, prebacivanje lopte na drugi kraj ili pokretnog svijetla pri kojem uz brze reflekse moramo stići do vrata.

Glazbena podloga igre je sablasna, bizarna i uspješno postiže upravo ono što želi – da se bojite svakog novog koraka u nepoznato. Jedan od zanimljive odrađenih elementa što se tiče zvučne strane je i usporavanje glazbe prilikom boravka unutar vodenih površina.

A dok su atmosfera i specifičan crno-bijeli dizajn osvježavajuće dobro odrađeni, krute kontrole imaju tendenciju uništiti iskustvo jer često znaju izdati u najvažnijim skokovima. Još jedna od zamjerki je i prilično kratka kampanja nakon koje jednostavno nemate što raditi – ne postoje nikakve multiplayer komponente, ljestvice prolaska levela ni bilo kakvi novi sadržaji.

Sve u svemu, zbrojeno i oduzeto, Closure je zanimljiv indie naslov sa izvrsnom idejom igre svjetla i tame kojeg bi istinski ljubitelji puzzle platformera sigurno trebali zaigrati. Kratka trajnost i nepostojanje bilo kakvog oblika mulitplayera su neke od mana ovog naslova za koje se nadam da će, ukoliko bude nastavka, u novom Closureu biti ispravljene jer ova ideja i koncept igre definitivno zaslužuju više.

Bojite li se mraka? Ako je odgovor potvrdan slobodno zaobiđite Closure u ogromnom luku – ovdje mrak vreba svuda oko vas i ne oprašta greške.

78 Naša ocjena
  • mehanika igre