DuckTales Remastered

Vjeran Nagy

DuckTales je Disneyjeva animirana serija iz osamdesetih godina prošlog stoljeća koja prati avanture Scroogea McDucka (Tvrdice McPatka) – ujaka jednog od najpoznatijih Disneyjevih likova – Paška Patka. Scrooge je nevjerojatno bogat i neopisivo škrt starac, a u seriji sudjeluje u raznim pustolovinama na kojima ga prate Paškovi nećaci Huey, Dewey i Louie, ali i mnoštvo drugih likova iz fiktivnog grada po imenu Patkograd.

Nekada su gotovo sve uspješne serije i filmovi u pravilu morali imati svoju videoigru. Tako je i DuckTales dobio akcijski platformer istoga imena na NES-u, a razvio ga je nitko drugi nego japanski Capcom. DuckTales je bio veliki hit u svoje vrijeme te se obično spominje kao jedan od najboljih platformera za NES. Danas, gotovo tri desetljeća kasnije, imamo priliku zaigrati Duck Tales Remastered – Capcomovu, odnosno Wayforwardovu preradu originala. Nostalgičari su zaplakali od sreće, a još jedan uspješan djelić gaming povijesti oživio je nakratko i u srcima mlađih generacija.

Uz par početnih komentara o igri, provjerite naš gameplay snimljen blizu početka igre. Sve završava kratkom borbom protiv bossa.

Iako sam pratio DuckTales stripove i animiranu seriju na njemačkoj televiziji, moram priznati da se s prvim NES DuckTalesom nikada nisam susreo. Stoga, prije nego sam zaigrao DuckTales Remastered, odlučio sam zaigrati original i mogu vam reći – ugodno sam se iznenadio. Stari Duck Tales imao je kvalitetnu mehaniku, kontrole su bile responzivne, glazba zarazna, a level dizajn raznolik. Drugim riječima, igra se i danas dosta dobro drži. Naravno, danas je prikladnija u muzeju nego na polici trgovine, ali lako je vidjeti zašto je nekada bila toliko cijenjena. Ništa od toga ne čudi s obzirom da je igra izgrađena na istom pokretaču kao i proslavljeni Capcomov serijal – Megaman. Dakle, u jednu sam stvar siguran – slava originalnoga Duck Talesa je apsolutno opravdana.

Duck Tales Remastered nastavlja tradiciju originala. Gameplay mehanika je i dalje vrlo jednostavna te se svodi na skakanje po platformama i glavama neprijatelja uz pomoć Scroogeovog štapa za hodanje. Kontrola nad patkom je precizna i responzivna pa ukoliko Scrooge završi u nekoj provaliji ili padne direktno na udarac neprijatelja, krivnju se ne može pripisati igri, već samo igraču. Kao i u originalu, Remastered krasi raznolik level dizajn koji je podijeljen na pet svjetova – afričke rudnike, amazonsku prašumu, snježne Himalaje, mračni dvorac u Transilvaniji i Mjesec – uz dodatak Scroogeove riznice koja ne postoji u originalu, a ovdje služi kao uvodni (tutorial) level.

Svakom od tih svjetova moguće je pristupiti bilo kojim redoslijedom, a sami leveli su ispunjeni različitim konstrukcijama, zagonetkama i neprijateljima. Izgrađeni su na sliku i priliku onih iz originala, uz pokoju izmjenu u dizajnu, poput borbi s bossovima koje su sada ponešto zanimljivije.

Logično, Remastered je najveći redizajn dobio na području prezentacije. Grafika je odličan šareni miks 3D pozadina s 2D nacrtanim likovima koji su vrhunski animirani. Glazba koja je obilježila original također je odrađena vrhunski – zarazne melodije vrlo brzo uđu u uho i sve zajedno odlično zvuči u modernijem izdanju. DuckTales sada izgleda i zvuči kao serija po kojoj je i napravljen, a developeri su odlučili otići i korak dalje. Naime, u originalu nije postojala prava priča osim zapleta u kojemu je Scrooge pronašao kartu s blagom i odlučio se baciti u potragu ne bi li postao još bogatiji. U Remasteredu priča ima znatno veću važnost. Motiv je i dalje isti, ali je priča bogatija, a sama igra je ispunjena mnoštvom dijaloga. Međutim, iako je uvođenje priče dobar pokušaj dodatnog približavanja igre seriji, zapravo je to najveći minus ove remasterizacije.

Sama priča je dovoljno zabavna za djecu i nostalgičare, no problem je u tome što neprestano ometa tok igranja. Gotovo svake tri minute naići ćete na nekoga ili nešto što će vas zaustaviti i tjerati da slušate. Iako je glasovna gluma solidno odrađena, nakon nekog vremena sve to uistinu postane zamorno – ipak je riječ o brzom akcijskom platformeru, a ne o PNC avanturi. Uz to, ne pomaže ni činjenica da ukoliko želite prekinuti animiranu scenu, to svaki puta morate uraditi preko menija umjesto jednostavnim pritiskom na neku tipku.

Remastered na nekoliko načina podilazi ljubiteljima originalnog DuckTalesa. Na prvom mjestu, igra je zadržala težinu originala, što znači da nema brzog snimanja pozicije i beskonačnih života na koje smo navikli u velikom broju današnjih igara. Moguće je koristiti i hard pogo opciju s kojom morate pritisnuti tipku ‘dolje’ svaki put kada želite koristiti štap za skakanje. Ipak, to je možda malo previše ekstremno za današnje standarde, a pogotovo za onu najmlađu populaciju koju će ova igra vizualnim stilom vjerojatno najviše privući (pored nostalgičara, naravno). No bez brige, ako odaberete najlakšu razinu težine imat ćete neograničen broj života s kojima će biti lakše otključati bonuse poput glazbe, slika, skica i sl. Nažalost, developeri se nisu trudili uvesti ništa novo čime bi nas dulje zadržali uz svoju igru. Velika je šteta što se nisu odlučili ubaciti co-op ili možda više novih svjetova – bilo što da pomogne stvoriti nekakav replay value.

Remastered je kvalitetna prerada stare igre; čisti povratak u prošlost uz primjese modernog. Uz unaprijeđene vizuale, zvuk i klasičan gameplay, zadržao je sve pozitivno što je činilo prvi DuckTales odličnim platformerom u ono vrijeme. Veterani 8-bitne ere obožavati će igrinu jednostavnu izazovnost, a fanovi serijala rado će ponovno vidjeti poznate likove u visokoj rezoluciji. Ipak, mnoge mlađe gamere mogla bi odbiti težina Normal i Hard postavki, a možda i manjak izazova uz opciju Easy. Malo balansiranja težine i novih elemenata u gameplayu ne bi bilo naodmet, a mogli bi i bez tog elementa priče koji je simpatičan na momente, ali u konačnici samo smeta toku gameplaya. Drugim riječima, nostalgičari navalite – ova igra je napravljena samo za vas.

DuckTales Remastered prerada je jednog od najboljih platformera iz 8-bitne ere. No je li stari platformer uspješno moderniziran i prilagođen današnjem vremenu?

71 Naša ocjena
  • fanservice