Kada PC gamerima spomenete Outland, šanse su da će prvo pomisliti na istoimeni ostatak planeta Draenor na kojemu se odvija nadolazeća ekspanzija za World of Warcraft. No odnedavno na PC-u ima još jedan Outland, a riječ je o 2D platformeru koji je prije tri godine zaobišao tu platformu te izašao samo na PlayStation 3 i Xbox 360 konzolama.

To je bila prava šteta jer je Outland jako lijepa i dosta kvalitetna igra. Srećom, sad je ta greška ispravljena i igra je dostupna na Steamu po prihvatljivoj cijeni od deset Eura.

Priča joj možda nije jača strana. Vi ste reinkarnacija nekakvog heroja koji treba spasiti svijet od sila zla, i tu ste bajku sigurno već masu puta čuli, no mora se reći da se i dalje radi o vizualno atraktivnom naslovu zabavna gameplaya. S obzirom da je 2D platformer, nije to tehničko remek-djelo, ali je dizajnom očaravajuće čak i nakon novijih ovogodišnjih igara kao što su Child of Light i Valiant Hearts: The Great War. U pozadini nivoa tako ima mnogo detalja i sve se šareni od bogatstva toplih boja. Ma prava idila. Dobra je vijest što PC verzija nije zahtjevna pa ju vrte i ispodprosječne konfiguracije i prijenosna računala.

Ipak, to ne znači da je u pitanju kvalitetan port jer je iz nekog razloga izostavljena mogućnost da promijenite kojim ćete se tipkama na tipkovnici koristiti za igranje. To i ne bi bila strašna stvar da su kontrole po defaultu jasne i intuitivne, ali su postavljene na tipke I, J, K i L, koje obično nikad ne koristimo. Podrške za korištenje miša uopće nema, niti ikakvih postavki grafičke kvalitete i sličnoga.

Preporuka je da za ovu igru imate kontroler, ako već ne zbog čudne kontrolne sheme onda iz razloga što je prilično teška. Glavna je ideja da se prebacujete iz dva stanja duha, ili bolje rečeno dvije boje – plave i crvene. Kad ste plavi možete riješiti crvene neprijatelje i obrnuto. Nekada vas od određenih zamki vaša boja štiti, ali u pravilu to ne znači da vam neprijatelji iste boje ne mogu ništa iako vi njih ne možete oštetiti ako ste iste boje.

Igra je dizajnirana tako da u nekim dijelovima morate mijenjati boje svake sekunde, gotovo u ritmu, energije je uvijek malo, a između dvije checkpoint pozicije je uvijek oveći razmak. Ne može se, međutim, reći da je igra frustrirajuća jer su kontrole precizne i responzivne, a tempo si birate sami i nikada niste pod izričitim pritiskom (osim možda u nekim boss bitkama). Kao i u nedavnom Shovel Knightu – kad poginete ne možete za to okriviti igru već manjak koordinacije i fokusiranosti.

Ovdje nemate nikakvog vremenskog ograničenja pa po želji možete igrati sporo i pažljivo, zdravlje možete obnoviti ubijanjem neprijatelja, a svako malo otključavate neke nove napade. Mapa vam je otvorena i možete se vraćati na već prijeđene dijelove kad otključate neku novu vještinu, ali za to baš i nema posebne nagrade. Većinom samo šibate naprijed i boga molite da je kakav checkpoint negdje u blizini.

Dakle, samom gameplayu nema se što prigovoriti jer tko voli ovakav tip igre dobro će se zabaviti uz Outland. Nažalost, u PC verziji je to usamljena zabava. Iako igra podržava kooperativno igranje za dvoje preko mreže, najčešće će vas počastiti porukom da nema igrača s kojima biste mogli igrati, bilo cijelu igru ili individualne izazove dizajnirane baš za co-op. A nema ih zato jer je multiplayer praktički neigriv zbog trzanja koje uzrokuje visok ping.

Zbog svega toga, predlažemo vam da Outlandu pristupite kao nekoj zgodnoj curi. Nemojte odmah pasti na ljepotu, čak i ako je vaš tip. Morate biti spremni na zahtjevnost, a ako vam je stalo do multiplayera odlučite se prvo smeta li vas povremena nedostupnost drugog igrača. Kad se uskladite s ovim savjetima, znat ćete je li to prava igra za vas.

VIDEO RECENZIJA – Hvaljeni platformer Outland tri godine nakon izlaska na konzolama svratio je i na PC platformu. Je li malo zakasnio ili je svejedno dobrodošao?

78 Naša ocjena
  • vizualna ljepota