Scribblenauts Unlimited

Naoružan samo olovkom i magičnom bilježnicom ušao sam u zloglasni dvorac na vrhu planine. Budući da je bilo dosta mračno, otvorio sam bilježnicu, upisao „svjetiljka“ i pričekao koji trenutak. Uz teatralni “puf” i oblačak dima u mojoj ruci našla se svjetiljka koja je obasjala trošne zidove prekrivene paučinom i velike stepenice koje su vodile do ogromnih željeznih vrata.

Uspeo sam se do vrha i prislonio uho na vrata, no nikakav zvuk iz druge prostorije nije dopirao. Ohrabren ovim otkrićem, brže-bolje sam upisao riječi ključ i ljestve. Uzeo sam ljestve, prislonio ih uz vrata te se popeo do ključanice. Kada sam pogledao ključanicu, shvatio sam da je ključ koji sam stvorio premalen pa sam uz riječ ključ dodao i riječ veliki. Dva okreta i vrata su bila otključana.

Napokon je stigao čas da otkrijem što se nalazi u dvorcu; možda je odgovor na pitanje o postanku života ili popularnosti Justina Biebera upravo iza ovih vrata! Kada sam otvorio vrata, imao sam što i vidjeti – Super Mario, Nathan Drake i Master Chief sjedili su na kauču i držali kontroler u ruci. Ispred njih se nalazio ogromni stakleni kavez s preprekama unutar kojeg su se nalazili ljudi spojeni s kontrolerima koji su se nalazili u rukama navedenog trojca. Super Mario se okrenuo, pogledao me sa zlobnim očima i samo rekao: „Super, našao sam novi život!“

Životinjskim instinktima izvukao sam bilježnicu i brže-bolje naškrabao riječ provalija. Istog trenutka ispod kauča se stvorila ogromna rupa koja je doslovno progutala poveći komad pokućstva zajedno s tri osobe koje su sjedile na njemu. Sav obliven znojem, naslonio sam se na vrata i duboko udahnuo. Iako su mi se ruke tresle uspio sam nekako napisati whiskey, budući da mi je hitno trebalo nešto za smirenje. No, umjesto whiskeya dobio sam poruku :“Korištenje bilo kojih riječi koje su vezane uz alkohol, seksualnost ili licencirane stvari nije dopušteno!“

Neeeeeeeee… Tog časa sam se probudio, a ispred mene se nalazio laptop na kojem se i dalje pokretao Scribblenauts Unlimited. I koliko god vam moj totalno izmišljeni san zvučao nevjerojatnim, situacije koje ćete sresti u novom nastavku 5th Cellove uspješnice još su čudesnije i raznovrsnije, a rješenja igrinih mnogih zagonetki zavise samo od vaše mašte. I poznavanja engleskog jezika.

Priča novog Scribblenautsa vrti se oko glavnog lika Maxwella i njegove sestre Lily koju je potrebno spasiti. Razljućen šalom koju su učinili nad njim, jedan misteriozni starac baca čini na malenu Lily te se ona malo po malo pretvara u kamenu figuru. Da bi ju spasio, naš Maxwell mora skupiti određeni broj Staritea, magičnih zvijezdi koje dobije izvršavanjem questova ili skupljanjem pet shardova.

Ti magični predmeti žudnje razbacani su kroz 50 levela krcatih sa zagonetkama, a glavni alat za uspjeh u igri je Maxwellova magična bilježnica pomoću koje stvara što god misli da mu je potrebno kako bi riješio te mnogobrojne zagonetke. Bilo da mu treba četkica za zube, pištolj, minotaur ili vaza s cvijećem – Maxwell može stvoriti sve to i mnogo više. No osim stvaranja standardnih i ne toliko standardnih predmeta, uz pomoć pridjeva možemo i moramo dodavati nekakva dodatna svojstva svim tim kreaturama. Veliki radio, smrdljive cipele, toksična mačka ili plavi poni – ako mislite da je potrebno za riješenje neke zagonetke, upišite to u magičnu bilježnicu i pojaviti će se na ekranu. Mislio sam da je baza podržanih riječi u Scribblenautsima na DS konzoli zbilja impresivna, ali kombinacije koje su moguće u Unlimitedu uistinu se čine gotovo neograničenima.

Leveli su zbilja raznovrsni i maštoviti. Kroz svoje Scribblenauts Unlimited iskustvo posjetio sam srednjovjekovni dvorac, pomagao vatrogascima u njihovoj postaji i uživao na osunčanoj plaži, da navedem samo neke od lokacija. U pronalaženju Stariteova razbacanih po levelu pomaže tzv. Starite Vision koji posebnom bojom označava osobe i stvari od interesa za rješavanje questova. Iako to pomaže da se snađete u maštovitom svijetu Scribblenautsa, sam izbor kako ćete određenu prepreku prijeći uvijek je na vama. Izvrstan primjer toga je zadatak u kojem treba pomoći vještici kojoj Ivica i Marica jedu kuću.

Možete primjerice drogirati Ivicu i Maricu tabletama za spavanje, poslati na njih bandu zombija, učiniti da kuća zaudara ili ograditi kuću betonskim zidom; nije toliko bitno kako riješite problem, bitno je da ga riješite, a bitno je i da igra kao takva pritom uspješno daje dojam da su mogućnosti uistinu neograničene, kako joj i naslov sugerira.

No ta prividna neograničenost je ujedno i problem jer ponekad čini rješavanje zagonetki banalnim. Budući da je svaki zadatak moguće proći bar na petnaestak načina, obično je prvi način kojeg se sjetite ujedno i sasvim ispravan, a nakon par odigranih levela shvaćate da je dobar broj problema moguće riješiti na isti način i po brzom postupku, zbog čega igra gubi na težini, izazovnosti i zanimljivosti.

Grafička strana artistički je vjerna originalnim Scribblenautsima na DS-u, a uz više detalja po sceni te znatno višu rezoluciju taj vrckasti, rukom-crtani umjetnički stil na lijep način dolazi do izražaja. Tehnički, nije ovo vizualno impresivna igra, ali impresivno je ono što smo već spomenuli i što igru čini drugačijom od bilo kakve konkurencije – gotovo apsurdna količina dvodimenzionalnih objekata koje možemo stvoriti i učiniti dijelom igre. Ipak, glazba koja prati Maxwellove pustolove najlakše je opisati kao nezanimljivu. Sastoji se od niza midi „pjesmuljaka“ koji donekle odgovaraju lokacijama kroz koje se krećete i generalnom tonu igre, ali svejedno na kraju ostavljaju dojam monotonosti. Ni zvučni efekti nisu za osobitu pohvalu – vrlo su jednostavni i često neprimjetni.

Značajan novitet u serijalu je činjenica da svaku stvar koju stvorimo pomoću Maxwellove bilježnice možemo ujedno i izmijeniti te tako izmijenjenu podijeliti sa svojim prijateljima. Tako možemo promijeniti izgled, težinu, boju, zapaljivost, snagu i mnoge druge karakteristike predmeta pomoću moćnog, ali jednostavnog editora unutar same igre. Kada smo završili s „uljepšavanjem“ svog artikla, lako možemo podijeliti stvoreni item s prijateljima i drugim igračima putem Steamova Workshopa, što bi mogli cijeniti ljubitelji igara poput Minecrafta gdje se cijeni kreativnost, dijeljenje i interakcija sa zajednicom okupljenom oko igre.

“Svijet je onoliko zanimljiv koliko smo mi radoznali“, rekao je jednom Shakespeare, a upravo te riječi savršeno se prenose u svijet novih Scribblenautsa. Ovaj nastavak nije donio neke važnije pomake unutar serijala, no otvorio je vrata novim korisnicima dolaskom na HD platforme i dobro opravdao tvrdnju o neograničenosti iz samog naslova. Doduše, takva neograničenost je i problem kada previše olakšava igru pa će se oni kreativniji među vama često pronaći u situaciji da sami sebe moraju forsirati riješiti neki zadatak drugačije od onoga što je očito i (pre)jednostavno.

Ako ste jedan od onih igrača koji uvijek traže najjednostavniji i najmanje maštovit način da prijeđu neku prepreku u igri, slobodno zaobiđite nove Scribblenautse – vama igra neće biti previše zabavna. No ako ste jedan od onih koji doslovno uživaju u sporom igranju, razmišljanju i otkrivanju novotarija u ovakvim igrama, onda je ovo iskustvo vrijedno vaše pažnje, vremena i novca. A kad smo kod novca, cijena za igru je dobro pogođena – tek je nedavno izašla, sadržaja ima podosta, a može biti vaša za svega 20,99€ putem Steama.

Leteći štednjak, skromni političar ili odličan predstavnik Hrvatske na Eurosongu – zvuči ludo, ali čak i takve stvari mogu postati stvarnost u Scribblenauts Unlimited, iznimno kreativnoj i simpatičnoj puzzle avanturi.

78 Naša ocjena
  • zanimljivi i maštoviti leveli
  • mogućnosti kreiranja i dijeljenja