Dakle, u igri pratimo Faith. Faith je Runner, ilitiga grupica ljudi koji, u doba kada sve nadzire Veliki Brat, prenose informacije „ispod radara“. Većina ljudi se pomirila s konstantim nadzorom i praćenjem protoka informacija, a oni koji nisu postali su mušterije Runnera. Naravno, ako se pita vlast, Runneri su nepoželjni, pa će policija na vas pucati bez ikakvih pitanja. Dapače, u dizalima se vrte vijesti, odnosno propaganda protiv njih. Priča je ispričana preko in-game animacija i animacija između nivoa, koje su odrađene u nekakvom cell shaded stilu. Nije loše, no priči nedostaje raznolikosti i uvjerljivosti. Prilično je predvidljiva, a likovi su potpuno crno-bijeli i plošni. S druge strane, priča ima potencijala te bi u eventualnim nastavcima mogla (i morala) pokazati i više. No od igre zapravo nitko i nije očekivao nikakvu priču, pa je i ovakva priča sasvim zadovoljavajuća. Ovu igru igrat ćete zbog gameplaya.
Svi znamo što je parkour, ne? Mirror’s Edge dat će vam priliku da skakutanje i izvođenje akrobacija po krovovima zgrada doživite barem virtualno (budimo iskreni, višak kila i nedostatak kondicije nikako vam neće pomoći da to uspijete u stvarnosti). I to iz prvog lica. Faith je okretna curička, te iako je cijela mehanika igre svedena na nekoliko tipki kontrolera, funkcionira odlično. Funkcija svake tipke ovisi o tome u kojem se položaju nalazite i što se nalazi oko vas. Ne brinite, zvuči kompliciranije nego što je. LB i LT (L1 i L2) služe za skakanje, odnosno saginjanje i klizanje po podu, RT (R2) služi za korištenje ruku/nogu (tuča, otvaranje vrata), a RB (R1) služi za okretanje za 180°, što zna biti vrlo korisno. Tu su i Y, pomoću kojeg razoružavate protivnike (o tome nešto kasnije) te B, koji vam pogled usmjerava u smjeru u kojem trebate ići, no budući da ipak trčite po krovovima zgrada gdje se greške ne opraštaju, preporučljivo je stati prije nego usmjerite pogled. U protivnom ćete vjerojatno završiti gledajući kako Faith bespomoćno batrga rukicama uz neizbježan zvuk lomljenja kostiju pri udarcu u tlo. Ah. Kad smo već kod toga, osjećaj koji igra pruža je fenomenalan.
Imate nekoliko mogućnosti obračuna s protivnikom – borba prsa o prsa, razoružavanje (pri čemu ga Faith nokautira), punjenje olovom i jednostavno protrčavanje pokraj njega kao da ga nema. Ovo zadnje je rijetko preporučljivo, budući da Faith baš i nije otporna na metke. Jedini način da se domognete oružja je razoružavanje, što je ujedno i najgori dio borbe. Kad se dovoljno približite protivniku, on će vas pokušati udariti oružjem, pri čemu će u jednom trenutku ono bljesnuti crvenom bojom – upravo u tom trenutku morate pritisnuti Y kako bi pokrenuli kratku animaciju razoružavanja&nokautiranja. To je vrlo dobra ideja, no problem je što je samo najobičnijim policajcima relativno lako oduzeti oružje. Kod specijalaca i ostalih to je puno teže, budući da je vremenski period pritiska užasno kratak, a igra ne oprašta. Ne, nemam reflekse morske kornjače na samrti, nego je igra zaista okrutna. Dva udarca oružjem i Faith je opet u ležećem položaju, što nije toliki problem, no kad u kasnijim dijelovima igre naiđete na cijele kordone specijalaca, igra postaje izuzetno frustrirajuće iskustvo. Okej, problem je riješen ako jednostavno razoružate jednog i propucate ostale, no vjerujem da će većina vas (pogotovo oni koji igraju na konzolama – zbog achievementa i trofeja) pokušati preći igru bez oružja.
Kao što možete vidjeti iz screenshotova, sve je to začinjeno odličnom grafikom. Na stranu rezolucije, teksture, piksel šejderi i ostale tehničke điđe baje, ono što zaista oduševljava je dizajn. Neizmjerno mi je drago što su se grafički dizajneri odlučili na jednostavnost izgleda uz uporabu dvije do tri boje u svakoj sceni. Dakako, to ne znači da igra izgleda siromašno i prazno, već upravo suprotno. Cijeli stil se pokazao iznimno zahvalnim za jednu ovakvu igru. Svi važniji objekti koje morate koristiti – vrata kroz koja morate proći, kutije preko kojih morate preskočiti i ostalo obojano je jakom crvenom bojom, što developeri nazivaju Runner Visionom. Dakako, on se može u bilo kojem trenutku isključiti, opcija koju će definitivno koristiti svi iskusniji igrači prilikom prvog ili drugog prelaska igre. Ono što mi se beskonačno sviđa kod prikaza igre je HUD, odnosno nedostatak istog. Nema apsolutno nikakvih pokazivača zdravlja, količine metaka ili bilo čega drugog. Dobro, lažem, postoji… „ciljanik“ koji se uvijek nalazi na sredini ekrana, no i on se da isključiti, što definitivno preporučujem. Isključivanjem svih pokazivača (dakle, ciljanika i Runner Visiona), uz pomoć odlične grafike, igra izgleda više kao interaktivni film nego… igra, jel. A definitivno pomažu i akcijske scene, kojima igra obiluje.
Znate ono, bježite od helikoptera iz kojeg vas gađaju strojnicom, oko vas pucaju stakla, a vi u slou moušnu razoružavate specijalca. Pa još one scene s vlakovima i potjere po krovovima, ma milina. Zaista jedini problem kod izgleda igre je jednoličnost. Okej, svi su krovovi više-manje slični, no unutrašnjosti zgrada ipak nisu. Ovdje svi uredi izgledaju gotovo isto, pa će vam se ponekad činiti da ste negdje već bili, samo su sada zidovi drugačije boje. Zvuk je na jednako visokom nivou kao grafika. Zvučni efekti su odlični, a glasovna naracija odrađena je korektno. Soundtrack je sočan kao voćna torta i savršeno paše u igri, a prokleta glavna tema neće vam izlaziti iz glave.
Igra definitivno ima potencijala. Filing akrobacija je potpuno pogođen, soundtrack ga prati u stopu, igra je zabavna, a odlična grafička strana je kao šlag na tortu. Pokoje frustrirajuće iskustvo, jednoličnost level designa vjerojatno vas neće odvratiti od daljnjeg igranja, no kad igru prvi put završite u manje od 10 sati i shvatite da zapravo više u igri nema za raditi, odvratna linearnost definitivno hoće. Nadamo se da će nastavak (to je EA, bit će ih još barem dva… u dvije godine) ispraviti ove mane, a uspiju li nam dati i veći stupanj slobode, bit će to jedna od must have igara. Kako god bilo, igru svakako morate probati, jer ovako nešto još niste igrali. Nismo dobili baš sve što smo očekivali, no kratki akcijski fiks prepun zabave zadovoljit će većinu igrača. Pa tako i nas.
I da, primijetite kako niti jednom u recenziji nisam upotrijebio riječ urbano. Rulam.
Vaše komentare na recenziju i igru očekujemo u boxu ispod, a tu je naravno i naš forumski topic o Mirror`s Edgeu u kojem možete diskutirati o igri nešto dublje i pitati što god vam nije jasno.
Loky1862
18.11.2008 - 17:20Dobar posao ixy! Čitao sam najavu za ovu igru prije nekih godinu dana i jako me se dojmila… Nabavljam mada mislim da će za PC izaći nešto kasnije…
Ementaler
18.11.2008 - 17:51Jup, za PC će tek negdje početkom 2009. nisma siguran točno kada. U svakom slučaju jedva čekam, nakon ove rece još više. Recenzija odlična, a igra baš kakve ih volim. Kratka i linearna 🙂 Al ozbiljno, malo mi dopizdilo nelinearno forsanje svake igre. Skužih da sve više tražim neke kulne flash igre, starije platformere itd. Igre u kojima postoji jedan jedini put kojega treba proć uz određeni gameplay, a ovaj gameplay izglda priličlno impresivno i igrivo.
btw… sram me bilo ( oba puta ) 🙁
Seengeer
18.11.2008 - 19:28Čekam PC verziju koja izlazi u prvom mjesecu 2009 🙂
Corbel
18.11.2008 - 19:51Igra je prezakon, barem demo .. inovativno.. EA iznenađuje svakim danom ..
xGAME
18.11.2008 - 19:58pohvala za recenziju, jedva čekam oc verziju, možda kao što to zna biti pc verzije imaju više toga nego konzolaške, pokoja misija više…nadam se…
Loky1862
18.11.2008 - 20:01Ementaler, onda ti preporučujem Devil mey cry 4 (na PCu) ako je već nisi igrao. Ja je trenutno igram i smatram ju zabavnom linearnom tabačinom =)
Loky1862
18.11.2008 - 20:02*devil may cry pas mater -.-
Ementaler
18.11.2008 - 20:17Igrao već DMC4 i mnogo mi se svidio. Nisma ulovio vremena da ju pređem, ali igrah dovoljno da shvatim da igra owna…
Under
19.11.2008 - 01:42Lagano napredujem kroz igru. Došao sam do petog čeptra. Uglavnom, sve napisano u recenziji stoji i moram pohvaliti kolegu Ivana na tome. Svakako vrijedi odigrati.