Bivši zaposlenik Naughty Doga tvrdi da bi iskusniji tim dovršio The Last of Us 2 godinu dana prije
Ekipa Naughty Doga, zaslužna za hvaljene igre iz serijala Uncharted i The Last of Us, našla se na meti kritika zbog kulture prekovremenog rada.
Portal Kotaku nedavno je objavio još jedan istraživački članak koji potpisuje Jason Schrier, a u kojemu se razotkriva radna praksa cijenjenog studija Naughty Dog. Tvorce Uncharteda i The Last of Us u tom se članku oslikava kao perfekcioniste kod kojih se podrazumijeva da će raditi prekovremeno kako bi napravili što bolju igru.
Nije to prisilno prekovremeni rad, ali je praksa zbog koje je iz studija u zadnje četiri godine otišlo do 70% zaposlenika koji su radili na prethodnim igrama. Postavlja se stoga pitanje do kada će takav način rada biti održiv i hoće li kultura perfekcionizma u konačnici uništiti Sonyjev najjači studio.
Iz Kotakuovog članka, baziranog na intervjuu sa 13 bivših zaposlenika Naughty Doga, doznajemo kako je postojala inicijativa da se praksa prekovremenog rada promijeni u slučaju The Last of Us: Part 2. Međutim, ti su planovi u konačnici propali jer razvoj igre nije išao glatko nego su developeri mijenjali različite likove i mehanike nakon što se u testiranju pokazalo da isti nisu privlačni igračima.
Nakon objave Kotakuovog članka o ovoj se temi oglasio i Jonathan Cooper, bivši animator Naughty Doga koji je sasuo čitav niz dodatnih kritika na svoj bivši studio. Kako tvrdi Cooper, prakse rada u Naughty Dogu dovele su do toga da oni više nisu najbolji u industriji jer zbog prekovremenog rada imaju užasnu reputaciju zbog koje ne mogu zaposliti iskusne animatore za svoje projekte. Iz tog razloga zapošljavaju čak i animatore iz filmske industrije, najčešće mlade talente zbog kojih im onda za razvoj igara treba dvostruko više vremena nego što bi im trebalo da imaju iskusne ljude.
Cooper kaže da bi neki iskusniji tim od Naughty Doga dovršio The Last of Us Part 2 još prije godinu dana te da je jedini razlog zašto se oni još uvijek smatraju uspješnima taj što je Sony spreman uložiti ogromnu količinu novca u njihove projekte, novca koji pokriva sva testiranja kroz fokus grupe i dodatne radove koji proizlaze iz toga.
Ultimately, ND’s linear games have a formula and they focus-test the shit out of them. While talented, their success is due in large part to Sony’s deep pockets funding delays rather than skill alone. A more senior team would have shipped TLOU2 a year ago.
— Jonathan Cooper (@GameAnim) March 12, 2020
Tommygun
13.03.2020 - 09:31Neka oni nadmase jedinicu, a za sve ostalo je lako.
GAMEmaher
13.03.2020 - 09:37Ako nagrade zaposlenike nakon svih tih prekovremenih bonusom od prodajnih rezultata ajd dobro… nekad je bolje i duže i temeljitije al da igra ispadne vrh i to jest procedura koja traje ako svi s ljubavlju i voljom pristupaju tom projektu a uložit i treba. Ako je to sad u ovom slučaju značilo godinu dana kasnije – bolji proizvod…neka je! Al sva ostala daljnja neorganizacija, mobingi nezadovoljstvo zaposlenih treba alarm aktivirat…unutar svake firme tako.
hrga007
@GAMEmaher, 13.03.2020 - 10:24pa ako kazu da je u zadnje 4 godine otislo 70% zaposlenika koji su radili na prethodnim igrama to znači da nešto u toj firmi ne štima. Shvaćam ja da ima određen udio radnika koji žele promjenu sredine nevezano sa uvjetima u kompaniji, ali da je njih baš toliko ne vjerujem. Visoko kotiraju medju publikom, a ljudi odlaze. Kako to?
PppPP
@GAMEmaher, 13.03.2020 - 11:57Takav je zivot programera? Ahahah a onda sve ok
GAMEmaher
@GAMEmaher, 13.03.2020 - 12:34Dobro…nije sad baš takav život programera al nekad kad stisne projekt (a pritom kašnjenje znači MORA proradit nešto) onda su takvi uvjeti… Nitko ne bi duže izdržao takav stil. Ljudi bi pukli pa išli na otoke masline i ovce čuvat 🙂
KhorneFlake
@GAMEmaher, 13.03.2020 - 16:41I ti misliš oni to rade iz gole ljubavi prema poslu, a ne što su pritisnuti od strane nadležnih? Pa Rockstar je i poznat po tome, tako su satrli i Team Bondi žive. Ljudi posle završetka projekta provode mjesece na psihoterapiji, mogu da ih lemaju kako hoće jer niti su organizovani sindikalno, niti ih bilo ko štiti. Svako radije ode svojoj jazbini daleko od posla, ma kako da ga voli. Čemu silna radost svakom petku, odnosno tugovanje ponedeljkom.
chocobo_047
@GAMEmaher, 13.03.2020 - 17:42Uh, sad se pitam je li takva situacija i u CDPR i je li CP2077 zbog toga otkazan?
xxved
13.03.2020 - 10:19Obozavam TLOU. Ali ako muce radnike bolje neka zatvore studio, a ja cu nekako prezivjeti bez jedne igre.
GAMEmaher
@xxved, 13.03.2020 - 12:37Velim… ok ke “mučit” ljude ako ti se to sve bonusima isplati. A i rockstar kasni sa rokovima isto pa na kraju ispadne dobar proizvod. Nekad treba nagazit i tad su uvjeti ajme ali zato radnici moraju dobrano biti nagrađeni i motivirani za dalje ako je prodaja odlična. Ako nije onda i sami dadu otkaz 🙂
Wolfman
@GAMEmaher, 14.03.2020 - 09:50Ljudi su završavali u bolnicama. Koji bonusi to mogu isplatiti? A za ovo zadnje: pa da, to se ovdje i dogodilo, hrpa ljudi otišla zbog loših uvjeta :/
movie
@xxved, 13.03.2020 - 12:54Onda loše planiraju. Niti jedan posao se ne planira tako da se radi dvije smjene kako bi se završio na vrijeme. Kada kasniš u odnosu na plan, mobiliziraš se i pojačaš radni dan. No to ne može biti pravilo već iznimka u svrhu izvršenja zacrtanih planova. Zašto dolazi do kašnjenja u odnosu na planirano, druga je priča ili se vraćamo na početak koji glasi, loše planiranje.
Rorik
@movie, 13.03.2020 - 22:35Nećeš mi vjerovat ali ti ljudi planiraju dobro, najbolje što mogu zapravo. Ali je problem kada je svaka nova igra presedanski projekt. Mora se napraviti nešto što prije nije bilo. I uvijek, uvijek se dogodi da stvari jednostavno ne funkcioniraju kako bi trebale. To se i inače događa u računalnoj industriji kod proizvodnje bilo kojeg softvera, i nije problem koji se može riješiti jednostavno boljim planiranjem ili iskusnijim ljudima, pogotovo kod ovako gigantskih projekata.
Kratosov Boy!
@xxved, 13.03.2020 - 18:18Ali u Rockstaru dobivaju velike pare za to
SanKa
13.03.2020 - 11:06kotaku i istrazivacko novinarstvo su oksimoron
marko1106
13.03.2020 - 11:17CDPR, Rockstar i Naughty Dog. Igre koje dušu imaju ali eto na štetu svojih zaposlenika. Svaki detalj se gleda pa ne mogu se takmičiti sa ostalim developerima da bi igru mogli dostaviti na vrijeme. Iako su to igre koje zarađuju najviše ipak traže i više rada i više troškova. Šteta što je tako, osobno ne bih imao ništa protiv ni pričekati još 1-2 godine više za takve igre samo je problem što im se sa svakim produljenjem poveća i trošak. Pa im je to najvjerojatnije glavni motivator da igru izbace što je prije moguće.
trulex
13.03.2020 - 11:53jel mu ovo izjava iz revolta ili…?
Rakellan
13.03.2020 - 14:09Upor > talent
SonOfZeus
13.03.2020 - 15:11Bivsi? Vjerujem bivsim zaposlenicima kao i bivsim curama. Sa razlogom su bivsi.
Petar Marjolovic
@SonOfZeus, 14.03.2020 - 08:53Sa razlogom je 70% ljudi koji su otišli bivša firma.
op_maniak
13.03.2020 - 15:44Jos jedna ps4 eksluziva koja ce vidjeti svijetlo dana na pc-u!
Apocalypse4987
13.03.2020 - 17:35A lipo se pročita ugovor i onda se potpiše, sve stavke van ugovora se ne mogu zahtjevat od radnika, kao u našim vukojebinama tako i u civilizaciji. Ako ne onda piše u kolektivnom ugovoru. Ako voliš programiranje programiraj, ako ne voliš ima milijune drugih poslova , samo mi je puna kapa grintanja.
U.M.O
14.03.2020 - 12:39Ja ti nisam upoznat za Kotaku dramu,šta je to bilo sa blacklist?
U.M.O
@U.M.O, 14.03.2020 - 17:45Hvala