HCL.HR

Bez ovog znaka vaš PC hardver nije sposoban kao onaj u novim konzolama

Zoran Žalac 20.03.2020.   •   7 komentara   •   Tehnologija


Microsoft je najavio DirectX 12 Ultimate – ne novi API već oznaku koja će se koristiti za grafičke kartice koje će biti spremne za sljedeću generaciju igara.

Proizvođači hardvera često vole etiketirati svoje proizvode raznim “značkama” kao što su npr. VR-ready, RGB Spectrum, OC edition i sl. Ubuduće ćemo na pakiranjima imati još jednu oznaku tog tipa: DirectX 12 Ultimate.

Microsoft je jučer predstavio tu oznaku koja će se koristiti kao grafički standard kvalitete za kartice koje su “otporne na budućnost”. Mo’š mislit! Naravno, oznaka DX12 Ultimate nije garancija da će buduće igre biti dobro optimizirane za hardver koji nosi tu oznaku, ali će korisnici znati da te grafičke kartice u načelu podržavaju najnovije tehnike DirectX 12 API-ja koje će se koristiti u budućim igrama.

Kako znamo da će se koristiti u budućim igrama? Zato što će se buduće igre raditi za Xbox Seriex X konzolu, a ovom oznakom PC igrači imat će potvrdu da im je hardver na razini onoga za što je sposoban Xbox Series X.

Implementacija novih tehnika ovisit će od igre do igre, no evo konkretno o kojim je tu tehnikama riječ: DX Raytracing, Variable Rate Shading, Mesh Shaders te Sampler Feedback. Hardver koji nosi oznaku DX12 Ultimate podržavat će sve to u paketu, jednako kao i Xbox Series X.

E sad, znači li to da vam buduće PC igre neće raditi na starom hardveru koji nema oznaku DX12 Ultimate? Naravno da hoće – i dalje će se te igre moći pokretati bez ikakvih problema, ali neke od navedenih tehnika neće se moći iskoristiti kako bi igre izgledale ljepše i imale bolje izvođenje. Uz to, valja napomenuti da će se sve te tehnike moći iskoristiti isključivo na Windows 10 operativnom sustavu, slično kako je i do sada bilo s raytracing efektima.

Prvi hardver koji je DX12 Ultimate već imamo – to je Nvidijina serija RTX kartica. AMD trenutno nema grafičke kartice koje se mogu pohvaliti tom oznakom, ali je obećano da će već sljedeća generacija, bazirana na arhitekturi RDNA 2 (kakva se koristi i u novim konzolama) imati podršku za raytracing i variable rate shading tehnike.

Komentari (7)

  • Dick Johnson

    20.03.2020 - 10:02

    Kaj je Sampler Feedback?

    • Zoran Žalac

      @Dick Johnson, 20.03.2020 - 10:14

      Tehnika kojom se efikasnije radi sjenčanje objekata koji se ne mijenjaju iz slike u sliku.

    • Dick Johnson

      @Zoran Žalac, 20.03.2020 - 14:39

      Aha, hvala na pojašnjenju.

  • Pero Zdero

    20.03.2020 - 12:09

    Kontam ja da uskoro nećemo imati ni za kiflu a ne novu grafičku ?

  • undisputed_kiki

    20.03.2020 - 17:18

    Gluposti i nadrkavanje sa pixelima i ray ovo, ray ono.. bas dok se zabavljam u bf, cod multiplayeru i fifi pratim neku sjenu ili odraz neba u lokvi vode..zapravo, to samo ometa?

  • Sibilant

    20.03.2020 - 22:02

    Na kojim novim konzolama? Ja ne vidim niti jednu osim ovih prastarih iz 2013. godine…

  • besantesteras

    23.04.2021 - 21:10

    Ja koristim RTX na skoro svim SP igrama jer mi je dovoljno 120fps na 2K rezoluciji pošto to mogu da potera na većini naslova, naravno spreman sam da izdvojim i do 1200€ za next gen GPU, odnosno RTX3080Ti kada ona bude bila dostupna po toj ceni i kada je byde bilo u svim našim radnjama, a glasine kažu da će to biti moguće već sledeće godine na proleće/leto kada će i vrednost bitcoina drastično opasti, te ću tada, sa tom grafom, sve igra moći da igram u 144Hz+, 2K rezoluciji, na ultra podešavanjima, samo još planiram kupovinu bržeg i većeg SSD-a, dok mu cena malo padne, odnosno novog SAMSUNG 980 EVO PRO od nekih 2Tb…
    p.c. A ne sumnjam da će sa tom grafičkom moći da se uključi i RT i u triple A MP naslovima a da sve ostalo radi kako treba i da ne dolazi do pojave framedropa, naravno uz optički net…
    Pozdrav iz Beograda

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?