HCL.HR

“Dobar tip” Nintendo poručio je partnerima da uspore s mikrotransakcijama

Hrvoje Smoljić 07.03.2019.   •   13 komentara   •   Industrija videoigara


Nintendo smatra kako su napadne mikrotransakcije naštetile njegovom ugledu pa se odlučio na nesvakidašnji potez i malo zauzdao svoje partnere zadužene za izradu mobilnih igara.

Mikrotrasakcije su toliko prisutne u modernom gamingu da smo već gotovo otupili na njihov spomen. Ta rečenica pogotovo vrijedi kada pogledamo stanje igara na mobilnim uređajima. Gotovo da nećete pronaći igru koja vas neće na svakom koraku maltretirati da nešto platite stvarnim novcem i tako si olakšate gameplay i ubrzate napredovanje. Nintendo je očito svjestan negativnog efekta navedenog pa se odlučio u tom pogledu zauzdati svoje partnere zadužene za mobilne igre.

Navedena informacija pod svjetla reflektora je došla zbog mobilne igre Dragalia Lost. Taj RPG donedavno je imao esktremno spor sustav napredovanja kako bi potaknuo igrače na trošenje novca. Nakon što je Nintendo navodno upozorio proizvođača da izbalansira taj aspekt igre, svako ažuriranje je sa sobom donijelo nove likove i hrpu predmeta za lakše napredovanje. Nintendo se na takav potez odlučio jer mu je kod nekih igara važnije promoviranje svog brenda kojem su očigledno naštetili grabljivi sustavi naplate u igrama.

I iako će možda Nintendove mobilne igre u budućnosti biti manje napadne s mikrotransakcijama, to ne znači kako će one u potpunosti nestati. Jedan od modela na koji će se kompanija fokusirati je onaj nalik viđenom u Super Mario Runu. Tu, takozvanu freemium igru možete besplatno tek isprobati, nakon čega ćete ju morati kupiti po cijeni od deset dolara. S obzirom da je to značajno skuplje od prosječne mobilne igre – nismo sigurni je li takav sustav u konačnici mnogo bolji.

Označeno sa: ,

Komentari (13)

  • Goran1234

    07.03.2019 - 21:25

    Sad,evo spominje se Mario Run, ne tvrdim da je igra vrjedna tih 9.99 koliko košta, ali barem se jedanput plaća…

  • PrydaCro

    07.03.2019 - 22:16

    Yep i jedna od rijetkih igara koje sam kupio na mobu uz Chrono trigger.

  • Dragan[MKD]

    07.03.2019 - 22:59

    Pokemon Quest takodge nema preterano agresivan sustav microtransakcije, mozes proci cijelu igru bez potrosenog centa.

    • Goran1234

      @Dragan[MKD], 07.03.2019 - 23:02

      FE Heros također, prođeš bez problema.

  • microlightgames

    08.03.2019 - 00:31

    Lijepo je vidjet da je nintendo opet “isus” gaminga, 83. je trziste bilo puno shita i nintendo spasio cijeli gaming, trenutni (bar mobilni) gaming je cista 0 a nintendo se zalaze za neke prave stvari (iako je to jos uvijek biznis i vezano uz novce). (y)

    • Nijam Kaj

      @microlightgames, 08.03.2019 - 02:15

      Kakve to “prave stvari”? Da se polu-proizvodi i igrice (a ne igre) kao sto je Super Mario run naplacuju?? To jedino moze ubiti mobilni gaming, a ne pomoci.

    • microlightgames

      @Nijam Kaj, 08.03.2019 - 15:00

      Stvar je u tome da vise nitko ne cijeni igre zbog free igara, developeri ne mogu dobit ni 5€ za igru pa se okrecu free modelu gdje dobiju 50€. Nisam igrao run ni bilo kakve nintendo igre jer nisu moj tip no koliko znam velika vecina nintendovih igara dobiva ODLICNE ocjene i kritike ali jednostavno su casual igre pa mi se neda

    • MightyAloy

      @microlightgames, 08.03.2019 - 13:31

      To da je Nintendo ’83 spasio gaming je dezinformacija plasirana od strane USA gaming YouTubera, s obzirom da u svom poznatom stilu amerikanci smatraju da je USA cijeli svijet. Takozvani video game industry crash je bio limitiran samo na američko tržište, a Nintendo je u nastalu prazninu uetio prvi. Da nije Nintendo, bila bi SEGA ili netko drugi.

      S obzirom da je tržište bilo zdravo u ostatku svijeta, nema govora o spašavanju gaminga kao takvog. Pogotovo kad se uzme u obzir dominacija računala (Commodore 64, ZX Spectrum, pa nešto poslje Atari ST, Amiga itd) u Europi kad je igranje video igara u pitanju.

      Svaka čast Nintendu i svemu što su za gaming učinili, no dobro su poznate činjenice njihovog poslovanja u americi u osamdesetima kao što je ucjena third party developera da izdaju igre isključivo za Nintendo kao i druge neetičke poslovne prakse.

      Ako je itko spasio gaming od stagniranja u americi to je bila SEGA, kad su Genesis, Sonic i Tom Kalinske šutnuli krajem osamdesetih Nintendo nogom u guzicu i do ’93 godine imali 65% tržišta koje je do tad bilo 90% u Nintendovim rukama. Također za vrijeme 8 bitne ere, van USA i Japana, Nintendo je gledao SEGI u leđa, pa tako i u Europi gdje je SEGA dominirala kad su konzole u pitanju.

      Nije mi cilj započeti SEGA vs Nintendo raspravu, niti umanjivati zasluge Nintenda, no činjenice su činjenice, ali unatoč tome stalno se provlači taj mit o Nintendovom spašavanju gaminga.

      Ako sam u krivu, neka me netko slobodno ispravi.

    • microlightgames

      @MightyAloy, 08.03.2019 - 14:58

      Istina da je Sega bila popularnija u europi ali mislim da nije u japanu. Takodjer zx spectrum je bio jako popularan u europi takodjer crash nije bio ni prilicno jak u europi no bitna cinjenica je da je americko trziste bilo najvece tako da totalni kolaps 83. je velika stvar za industriju. GLOBAL revenue na konzolama i računalima je drastično pao. Crash je uzrokovan uzasnim igrama dok nintendo je osobno provjeravao igre i dao seal of approval je da je kvalitetan content, ukratko uveo je reda u cijelu indrustriju tako da iskreno ne kuzim ovo ” i druge neetičke poslovne prakse” jer ekskluzive ne vidim kao nesto neeticčki. Imaj na umu da u to vrijeme dominirao je atari koji nije dao credits developerima i sve je islo od atarija dok nintendo je poticao 3rd party development i dopustao zasluge developerima. Da je sega bolja bila ukupno od nintenda jos nisam cuo, sega je uvijek bila druga do 21. stoljeca. Tema je stvarno opsirna i neda mi se vise ali eto to je moje misljenje sa nekim cinjenicama

  • Demon90

    08.03.2019 - 01:26

    Iskreno bolje je platiti tih 10 dolara neko kupiti bilo što u nekoj od drugih jer dok kupiš nekoliko najeftininih paketa već si isplatio 10 dolara. A ljudi masovno troše. Mene osobno ne muči budući da nikada ne plaćam mikrotransakcije i svaku igru koje zaigram neznam ti koliko da mi se sviđa ako me traži da kupujem jednostavno deinstaliram

  • Nijam Kaj

    08.03.2019 - 03:22

    Kao android (game) developer slazem se da postoje igre (a i aplikacije) koje forsiraju mikrotransakcije, i takve igre su lose no nikako ne cine vecinu.
    Vecinom su igre pune reklama koje se maknu nakon jedne transakcije, neke su lagano balansirane da gameplay bude izazovan, a mikrotransakcijom postane (malo) laksi.
    Nije mi jasno sto je tu lose? Sve dok igra nije famozna “p2w” i moze se normalno igrati ne vidim probleme u njoj (Dragalia Lost se bas i nije mogla “normalno igrati”, te je problem jasan).
    Cinjenica je da su vecinom klinci publika mobilnih igara, te da oni sigurno nece placati po 10€ -30€ za igru bila ona dobra ili losa, te ce traziti i teziti besplatnim igrama, pa se i mi prilagodavama publici. A reklame i mikrotransakcije su jedini izvor zarade.
    A ako realno gledamo puno mobilnih igara ne vrijede niti 1-5€, a kao free verzije dobe po par stotina tisuca preuzimanja.

    Veci je problem kada se igre na pc ili ps platformi ukljucuju mikrotransakcije, pogotovo ako nisu “f2p” verzije nego se jos placaju (po npr. 30€).

  • kuky90

    08.03.2019 - 09:51

    Dobar stari Nintendo.

  • Umbasa

    08.03.2019 - 10:35

    Pohvalno nema sta. Mogli bi se i drugi povesti ovim primjerom.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?