Gothic Remake definitivno podsjeća na original – i po dobrom i po lošem
Dostupan je poseban demo za nadolazeću preradu Gothica i već nam je uspio probuditi nostalgiju za originalom. Nažalost, uspio nas je isto tako i naživcirati.
U tijeku je Steam Next Fest i ljubitelji demo igara kakvi jesmo, kroz naredne dane isprobavamo neke od njih te vam prenosimo svoje dojmove u obliku kratkih tekstualnih komentara ili pak u video formatu. Jedna od igara koju smo isprobali je prerada kultnog RPG-a Gothic, koju i sami možete zaigrati na Steamu do idućeg ponedjeljka u 19 sati.
Nadolazeći remake Gothica dobio je svoju posebnu demo verziju koju developer naziva prologom. U tom svojevrsnom uvodu imamo dosta restrikcija i napomena. Odmah igra upozorava kako ovdje kontroliramo Nyrasa, zasebnog lika koji nije protagonist glavne igre. I onda upozorava igrače da ne prigovaraju kako taj lik ne sliči bezimenom heroju iz originala, jer to nije on. Zatim slijedi napomena kako ovaj prolog ne nudi slobodu pune igre niti simulaciju svijeta i njegovih dinamika. Takozvani Nyras prolog je samo tu da dobijemo prve utiske o borbi i grafici.
No prvi dojam koji je meni proletio glavom nakon ove demo verzije jest kako su razgovori u ovoj igri loše izvedeni. Prvo u lijevom donjem uglu imaš sitno navedene izbore što će lik reći, bez ikakve pozadine ili zatamnjenja pa na većoj udaljenosti nekad jedva vidiš što piše. Još gore, nije dovoljno dobro označeno koji je odgovor odabran. Još gore, igra iz nekog razloga ima foru da moraš potvrditi ono što ćeš reći čak i kad nemaš nikakav izbor što ćeš reći.
Muke s dijalozima ne staju tu. Kutovi prikaza likova u razgovoru se prečesto mijenjaju, a kadrovi su čudni i prekrupni. Iz nekog razloga igra ne pokazuje odmah čitav tekst koji će likovi reći nego ga otkriva tek mrvicu brže od onoga kako ga oni izgovaraju. Ako prekinete izgovor zadnje rečenice prije biranja svog odgovora, ne vidite što je lik zadnje rekao. Iniciranje svakog razgovora počinje smiješno – Nyras svima prvo kaže: “Hej, ti!”
Slične sitnice živcirale su me i u ostatku gameplaya. Lik se može penjati dok drži baklju, ali ne može sprintati dok ju drži. Ako držite baklju i poželite napraviti bilo što drugo, npr. pojesti nešto ili razgovarati s nekim, lik će prvo baciti baklju na tlo. U vrlo kratkom roku naišao sam na hrpu primjera gdje je lik odbijao izvršiti naredbu jer mu je *nešto* smetalo na putu. Na primjer, nikako se nije mogao smisliti da se spusti po ljestvama. Nešto kao pokušava, ali onda usred te akcije jednostavno odustane!
Teško mi je suditi borbu iz ovo malo gameplaya, ali bih rekao da možda i previše pucaju na imitiranje borbe u originalu. Ovdje je ključna procjena koliko vam je protivnik daleko, jer ako zamahnete u prazno, dok vam taj napad završi vi ste možda već i pokojni. Definitivno se ovdje imitira težina starih Gothic igara, gdje vas neki protivnici mogu ubiti jednim udarcem.
Spojite to i sa klasičnim pristupom koji može biti zanimljiv, ali i odbojan. Primjerice, ovdje nema autosave opcije ni checkpointa da se možete opustiti i vratiti par koraka natrag kad vas netko zatuče. Nekom sam tipu rekao da pazi što priča, nakon čega je on izvadio oružje i poništio mi zadnjih 20-ak minuta igranja. Nema ovdje ni mape, tj. morate ju nabaviti kao predmet, nema indikatora koji govore gdje trebate ići. S jedne strane je to zanimljivo jer potiče istraživanje, ali s druge strane i naporno ako ne želite lutati u igri i osjećati se izgubljeno.
Vizualno igra izgleda pristojno ili možda bolje rečeno – prosječno. Okoliš je lijep, ali se ni po čemu ne ističe. Možda je čak previše taman, tj. pretjeranog kontrasta. Modeli likova tradicionalno drveni u licima, a kad glavni lik sprinta noge mu baš i nisu prirodno animirane. Potrudili su se developeri zato da prilikom svakog skupljanja predmeta lik čučne ili posegne rukom za predmetom – što je nepotrebno gubljenje vremena. Isto tako kod kuhanja kuhanja hrane – koji je točno razlog zašto mora proći par sekundi da dobijem pečeno meso? Vjernost originalu i pokušaj da proces bude autentičan? Pa nije ovo moderna igra survival žanra! A nije ni Zelda gdje ne znam unaprijed kakav će mi recept ispasti…
Da ne dužim i da se dalje ne tužim, ovaj mi je demo Gothica potvrdio kako modernizacija starog klasika vjerojatno neće izbjeći niz mušica i stvari oko koje ću gunđati dok igram. A igrat ću jer mi se ipak čini da su pogodili onaj šmek originala. I taj je original u svoje doba isto tako imao svoje mušice, no tada se na to nije toliko gunđalo jer nije bilo boljih igara koje su nudile nešto slično. Danas je situacija drugačija pa je pred moderniziranim Gothicom kudikamo veći izazov nego prije 24 godine.
BoroB3
25.02.2025 - 14:16Pozdrav svima, imam jedno pitanje za sve, upravo sam kupio svoje prve bežične gejming slušalice uz koje dobijam kabal za punjenje, ali ne znam kako pravilo puniti slušalice, tj. na šta priključiti kabal, na PC, konzolu ili obični punjač za telefon
IcA24
@BoroB3, 25.02.2025 - 14:46Imam Razer Kraken bežične i kad se isprazne obično sam uzmem kabel i uključim ga u USB port i ostavim da se napune, ali mislim da se može i bez problema na punjač od mobitela. Ali preporučujem svakako PC ili konzolu, ovisi što imate
Iron666
@BoroB3, 25.02.2025 - 15:13Ja bi isto rekao da puniš preko USB porta na PC-u ili konzoli. Vjerovatno bi radilo na jačim punjačima od telefona, ali pošto su danas skoro svi divlje napumpani vatima, bolje izbjegavat punit preko njih.
bladex
@BoroB3, 25.02.2025 - 15:19Nadodao bi samo da je moguce da ce se brze napuniti ako koristis punjac za mobitel i ustekas u uticnicu nego ako zastekas na usb port na pc-u ili konzoli, za slucajeve dok ti je brzina bitna.
moordrak
@BoroB3, 25.02.2025 - 17:38Slušalice možeš puniti na bilo kojem USB portu. Nebitno je. Koristi ono što ti je najpraktičnije. Sluške će uzeti onoliko struje iz utičnice koliko im je potrebno. Podržavaju li brzo punjenje, punjač od mobitela sa USB-C priključkom je najbolja opcija. Možeš čak koristiti i punjač od laptopa ako je priključak USB-C.
RPGamer
25.02.2025 - 14:41U originalu, kada si htio pokupiti predmet sa poda, morao si prvo čučnuti pa onda pritisnuti drugu tipku kako bi pokupio taj predmet…taj način lootanja mi je bio grozan i užasno me živcirao. Neka samo to srede i ja sretan.
Remnant
@RPGamer, 25.02.2025 - 19:42Nisi se trebao sagnuti posebno za prikupljanje predmeta.
Prikupljanje je funkcioniralo sa Ctrl+W, a borba Ctrl+wasd tipkama.