HCL.HR

Istraživanje pokazalo: najveći prihod u gamingu donose reklame u mobilnim igrama

Zoran Žalac 19.06.2023.   •   5 komentara   •   Industrija videoigara


Što donosi najveće prihode u svijetu videoigara? Ako je suditi po američkom tržištu igara 2022. godine, to su reklame u mobilnim igrama.

Iako mi na HCL-u prvenstveno pišemo o igrama za PC i konzole, te ističemo uspjehe i rekorde na tom tržištu, treba nekad stvari staviti u perspektivu. Samo to baš i ne volimo raditi jer ta perspektiva može djelovati poražavajuće i krajnje depresivno. Svejedno, ovo je jedan od takvih članaka – za perspektivu.

Kako prenosi GamesBeat, firma PwC lansirala je svoje izvješće o američkom tržištu videoigara u 2023. Iako američko tržište nije vodeće po broju igrača, vodeće je po prihodima koje igre ostvaruju – a to je ono najvažnije. U 2022. godini ti su prihodi iznosili 54,1 milijardu dolara.

U odnosu na godinu ranije, to je rast ukupnih prihoda od 2,4%, što se može gledati na dva načina. S jedne strane: barem je rast. S druge strane, to je najmanji rast prihoda od igara koji je američko tržište imalo u zadnjih pet godina.

Tradicionalni gaming – onaj na PC-ju i konzolama – donio je u 2022. 15 milijardi dolara prihoda, što je 0,8% slabiji rezultat od 2021. Nažalost, to je već druga godina za redom kako su prihodi od igara za PC i konzole u padu na američkom tržištu. I predviđa se da će u idućih pet godina nastaviti padati.

Sasvim drugu priču imaju mobilne i casual igre. Taj segment američkog tržišta u 2022. je donio 37,1 milijardu dolara prihoda, iliti 68,6% ukupnih prihoda od gaminga. Naravno, nije nikakva novost da mobilne igre donose najveće prihode. No, možda će vas iznenaditi čime to točno donose.

E sad napokon ide onaj poražavajući dio.

Najveći udio prihoda u gamingu ostvaruje se kroz oglašavanje – odnosno reklame u igrama. Čak 19,3 milijardi dolara prihoda ostvareno je na američkom tržištu u 2022. od reklama u igrama. Rast je to od čak 8,3% u odnosu na 2021., iako se prognozira kako će do 2027. godine udio prihoda od oglašavanja biti u padu.

Zašto sam rekao da ova perspektiva može djelovati poražavajuće i depresivno? Ako ste u zadnje vrijeme vidjeli kakve se vrte za mobilne igre, trebalo bi vam biti jasno. Te su reklame, slikovito rečeno, talog truleži i ološa, istinska sramota za čovječanstvo, a kamoli za medij videoigara. Lažno promoviranje igara, degutantni seksizam, sramotni lopovluk – sve su to stvari koje su u modi kod reklama za mobilne igre unutar drugih mobilnih igara.

I kad shvatiš da takve stvari donose najviše novca industriji igara na najvećem tržištu za igre – kako na to ostati ravnodušan?

Komentari (5)

  • lxm

    19.06.2023 - 21:04

    dizanje zivaca na max..

  • Apocalypse4987

    19.06.2023 - 21:11

    Šta je najgore, 90% mobilnih igrača puši ove fore i klikče na reklame, onda se žale kasnije da igra nije uopće onakva kakvu je prikazuju u reklamama

  • Djelo_Jerboa

    19.06.2023 - 21:50

    Ekipi koja radi ovakve reklame treba naplatit trošenje kisika.

  • Benjamin Scrool

    20.06.2023 - 08:03

    Problem je u čistom broju mobilnih igara, ima ih valjda tisuće i tisuće. Jedan Elden Ring donosi više novca od 99,9% tih smećastih igara, al kad se sve te male brojke zbroje, dođemo do tih ogromnih iznosa.

  • TonyKing115

    20.06.2023 - 13:45

    Kakva je ovo boleština i odron koji prikazuju

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?