Microsoft najavio DirectSR tehnologiju od koje bi svi PC igrači trebali imati koristi
Microsoft će na konvenciji proizvođača igara predstaviti programsko sučelje DirectSR (Super Resolution) koje će olakšati integraciju različitih uscaling tehnika u PC igre.
Iz Microsofta su otkrili prve detalje o svojoj tehnologiji vezanoj za upscaling PC igara. Nedavno su korisnici primijetili kako se u Windowsima 11 testira nova opcija zvana Automatic Super Resolution, a sada su iz Microsofta potvrdili kako se ona bazira na programskom sučelju kojega nazivaju DirectSR. Iako se u početku nagađalo da je to samo još jedna u nizu upscaling tehnologija pokraj DLSS-a, FSR-a i XeSS-a, zapravo se radi o sloju koji te tehnologije povezuje.
Kako kažu iz Microsofta, DirectSR je karika koja je developerima nedostajala sve do sada, sučelje koje će pojednostaviti upscaling rezolucije u PC igrama. Ukratko, ideja je ta da zahvaljujući DirectSR-u proizvođači igara više neće morati zasebno kodirati / integrirati podršku za DLSS, FSR i XeSS za svoje igre. Dok god te igre podržavaju DirectX, Microsoftov DirectSR pobrinut će se da te igre imaju podršku za različite upscaling tehnike bez dodatnog rada samih developera.
A onda bi, možemo pretpostaviti, Windowsi detektirali čiju grafičku karticu korisnik ima te primjenjivali DLSS za vlasnike Nvidije, FSR za vlasnike AMD-a te XeSS za vlasnike Intelovih grafičkih kartica.
Za igrače bi ovo mogao biti dobitak jer smo od pojave upscaling tehnika na PC-ju godinama osuđeni na neizvjesnost što će koja igra podržavati i u kojoj verziji. Ima nekih igara koje podržavaju samo DLSS, a neke samo FSR. Prošle se godine oko Starfielda diglo dosta prašine jer nije službeno podržavao DLSS po izlasku, pa kad je podrška za DLSS dodana problem je nastao što je igra podržavala FSR 2, a ne noviju FSR 3 verziju, dok konačno nisu dodali i to. Uz DirectSR bi takve stvari, nadamo se, mogle postati prošlost.
Naravno, kao i sva druga Microsoftova obećanja za PC gaming, ostaje veliki upitnik kako će to biti izvedeno u praksi. Iako u Microsoftu kažu da surađuju s Nvidijom, AMD-om i Intelom oko ovoga, nekako sumnjam da su te tvrtke presretne idejom da im jedan upscaling API prekrije tehnologije koje su oni godinama marketinški gojili. To se pogotovo odnosi na Nvidiju, kojoj DLSS više nije samo pojam za upscaling nego i za Frame Generation tehnologiju. Zadnjih godina iz Nvidije su se hvalili koliko široku i bogatu podršku igre imaju za njihov DLSS. Teško je povjerovati da će ta ekipa mirno pratiti kako naziv DLSS postaje manje bitan.
lukinjo123
29.02.2024 - 16:25Jel se zna kad ce bit predstavljena i/ili izac?
moordrak
29.02.2024 - 19:15Pa zapravo, ovo je velika stvar. Ovdje se radi o win-win-win situaciji za sve tri strane: developere, proizvođače hardvera i korisnike. Ogromna većina gejmera koristi MS-ov OS. Ima tu nešto alternative nu činjenica je da što MS implementira postaje standard. Sa druge strane, ako novi API developerima znači manje posla u segmentu kodiranja testiranja debagiranja uz jednaku kvalitetu izlaznog proizvoda, mislim da je jasno što će izabrati prilikom izrade igre. Vlasnici spomenutih upscale tehnologija neće ničim biti zakinuti jer ovo bi trebao biti svojevrsni interpreter sloj između 3d aplikacije i rendera. Tehnologija upscal-a je i dalje potrebna. Developer će implementirati željenu funkcionalnost dok će sam odabir hardvera i komunikaciju sa njim nativno odrađivati sam sustav. I dalje će korisnik morati imati odgovarajući hardver ali neće imati glavobolje hoće li igra sa njegovim hardverom raditi ili neće. Tehnički, developeri bi trebali najbolje proći jer će im se olakšati život 🙂
Zoran Žalac
@moordrak, 01.03.2024 - 07:35Koliko ono novih igara podržava DirectStorage, tri godine kasnije? 1 u 10? Ne bi rekao da je to standard.
moordrak
@Zoran Žalac, 01.03.2024 - 17:58DirectStorage je prvenstveno osmišljen za MS-ove konzole, ako me sjećanje dobro služi, da se maksimalno utilizira nvme. Implementirali su ga kasnije za WIN11 i sada je dio OS-a. Ratchet and Clank za PC je primjer igre koja koristi DS tehnologiju.
Ako se malo prisjetiš, i Sony je obećava brda i doline sa brzinom učitavanja pa dan-danas nemamo previše svijetlih primjera.
Zoran Žalac
@moordrak, 01.03.2024 - 18:09Ma u sklopu DirectX 12 Ultimate je, radi i na Windows 10, ali na prste jedne ruke brojim koje igre podržavaju. Pa kad kažeš “što MS implementira postaje standard” blago se nasmijem na to. Implementirao je Microsoft i Games for Windows Live prije 15-ak godina…
Soulforged
29.02.2024 - 20:31” Ukratko, ideja je ta da zahvaljujući DirectSR-u proizvođači igara više neće morati zasebno kodirati / integrirati podršku za DLSS, FSR i XeSS za svoje igre. Dok god te igre podržavaju DirectX, Microsoftov DirectSR pobrinut će se da te igre imaju podršku za različite upscaling tehnike bez dodatnog rada samih developera.” – AAA developeri / publisheri se vec spremaju cendrati kako je razvoj igara nikad kompliciraniji i skuplji i da nema drugog rjesenja nego micro transakcije. 🙂
Dick Johnson
29.02.2024 - 21:53A, the good ol’ thenologija da ih ujedini sve pa ima sve postojece +1