HCL.HR

Predstavljam vam prvi trailer za Invariant, novi hrvatski FPS na kojem i osobno radim

Igor Belan 26.12.2024.   •   46 komentara


Hrvatska “Half-Like” pucačina Invariant je pet mjeseci nakon prvog predstavljanja dobila svježi premaz boje i prvi trailer, a sada vam mogu otkriti da sam se i ja pridružio razvojnom timu.

Kada samo prvi put pisali o igri Invariant prije pet mjeseci, govorili smo o zanimljivom FPS projektu iza kojeg stoje dva domaća developera i koji cilja na ljubitelje starijih pucačina.

Neke stvari su se u međuvremenu promijenile i igra je dobila malo drugačiji stil, a bojim se da sam ja imao prste u tom pekmezu.

Vidite, već duže vrijeme sa strane savjetujem developere oko nekih stvari u game designu, a koje zapravo utječu na marketing i koje mogu pomoći da se igra bolje istakne na iznimno saturiranom tržištu. Mislim, jeste li znali da na Steamu dnevno izađe nekih 50 novih igara? Puno je tu nekompetitivnog showelwarea, no svejedno – konkurencije je isto mnogo. Teško je istaknuti se.

Ali ono što se obično dogodi je da budem doveden pred gotov čin – pred igru koja je gotovo pa kompletirana i nema mjesta za neke konkretnije promjene.

Stoga već duže vrijeme imam želju ući u razvoj neke igre dovoljno rano tako da na neke osnove mogu utjecati u nadi da to ima bolju tržišnu prođu, a Invariant mi je djelovao kao baš takav projekt. Tek najavljena, mlada igra i žanr koji obožavam. Nešto što mogu pomoći oblikovati od nule. Kontaktirao sam developere Josipa i Tina odmah nakon što smo o Invariantu prvotno pisali, pogledao projekt pobliže, predstavio im neke ideje i vrlo brzo smo se dogovorili da postajem član razvojnog tima kojeg sada zovemo Faros Interactive.

Posljednjih pet mjeseci radili smo tako na podešavanju Invarianta kao projekta i lagano promijenili smjer. Bez brige, nije odjednom postao simulator točenja goriva na benzinskoj, kao što bi neki od mene možda očekivali. I dalje je to pucačina za malo stariju ekipu koja se s nostalgijom u srcu sjeća igara poput Half-Lifea, ali gameplay je sada za nijansu sporiji nego je prvotno zamišljen, a priča dodatno produbljena i značajnija za cijelo iskustvo.

Doduše, daleko smo još od toga da vam pričam o cijelom iskustvu. Toliko daleko da o nikakvom datumu izlaska još nismo spremni pričati.

Ono što smo napokon spremni pokazati je naš Steam page, a s njime i prvi trailer koji sam naravno osobno i montirao. Napravio sam preko 3000 videa o drugim igrama i moram priznati – ovo je bilo daleko najzahtjevnijih 50 sekundi za napisati, osmisliti, ozvučiti i na kraju krajeva – smontirati da to ispriča neku priču, odaje neki dojam.

Nadam se da vam se sviđa:

Fun fact: Prvotno sam ja dao glas za sve tri glasovne linije u traileru, misleći da sam baš dobro zvučnim majstorijama zamaskirao da sam to ja. No gospodin Ivan Šarić, uši mu se pozlatile, rekao mi je prije izlaska trailera da se totalno osjeti da sam ja zapravo sva tri lika i da bi volio pomoći da cijela stvar zvuči malo bolje. I eto ga – sad zvuči puno bolje. Hvala Ivane legendo!

Raspisao se ja o sebi, jer nekako osjećah potrebu objasniti što se tu događa za naše čitatelje, no evo konačno i par crtica o preporođenom Invariantu.

Igra će se odvijati u ogromnoj istraživačkoj postaji Nabla na Antarktici, izgrađenoj da istraži energetska očitanja duboko ispod kilometarskog leda, potencijalno od globalne važnosti. No znate kako to ide – pogotovo s velikim bušilicama – stvari ubrzo odu kvragu, a naš protagonist, kao posebni gost postaje, nađe se u srži problema. Umjetna inteligencija čiji su sustavi prožeti kroz cijelu postaju ponaša se neobično napredno za svoje godište – svjetla se crvene i alarmi bruje dok zvukovi nekih jezivih bića odzvanjaju ledenim hodnicima postaje. Dapače, ni kolege znanstvenici više se ne ponašaju baš normalno i to ne samo zbog stresa oko cijele situacije.

U takvoj situaciji Invariant će igrače provesti kroz iskustvo koje kombinira čvrste mehanike borbe s pametnim zagonetkama i zabavno-jezivim narativom. Da se razumijemo – ne gradimo horor igru, no u nekim situacijama moglo bi biti strašno. Pored oružja koja očekujete, poput pištolja i sačmarice, za preživljavanje ćete trebati biti kreativni i s nekim drugim stvarima – poput let lampe i sjekira za led.

I to je sve što smo za sada spremni otkriti. Nisam odmah htio koristiti svoj lokalni utjecaj ovdje da samo “nabubam” te brojke na Steamu, pa smo prvotno proširili vijest po nekim stranim kanalima da testiram koliko je konceptualno igra zanimljiva sama po sebi. I drago mi je izvijestiti da je to sjajno prošlo – pisali su o nama mediji iz zemalja poput SAD-a, Portugala, Rusije, Turske pa čak Japana. Mnogi su rekli da ih podsjeća na Half Life, što je serijal koji iznimno cijenim i igre koje su nam, između ostalog, velika inspiracija.

No ipak, radimo nešto drugačije, nešto ledeno, nešto svoje. Nadam se da ćete udariti wishlist na Steamu, pretplatit se na YouTube kanal, udarit lajk i sve te ostale stvari.

Naš tim je zaista mali za sada, no mislim da radimo nešto s velikim potencijalom i svaka podrška nam mnogo znači.

Komentari (46)

  • Kikindo

    26.12.2024 - 19:59

    Ovo izgleda odlično. Atmosfera i dizajn 👌

    Wishlistano ✅️

  • Duje0506

    26.12.2024 - 20:11

    Dodano, pretplaceno, lajkano! Veselim se vidit jos! Samo jako 😉

  • mili1985

    26.12.2024 - 20:16

    Ohoho nice! Razočarao bih se da nisi dao glas, ovako sam sada ispunjen..

  • Bojko

    26.12.2024 - 20:16

    Malo sukob interesa ali, eto, neka je sa srećom!🤞🏻

    • Red Falcon 2

      @Bojko, 26.12.2024 - 22:13

      Dok god ne recenziraju igru, nema sukoba interesa.

  • Osgiliath

    26.12.2024 - 20:19

    Dali je u planu i za ps5??

    • kebbab

      @Osgiliath, 27.12.2024 - 18:48

      Bio je jedan članak vec na ovu igru i tamo piše citiram “Invariant je trenutno u razvoju za PC platformu, uz želju da se igra kasnije pojavi i na
      konzolama”. Ja se nadam da će se pojaviti jer mi se ovo jako sviđa.

  • VitMeR

    26.12.2024 - 20:21

    Sretno jedva cekam:)

  • Terox

    26.12.2024 - 20:25

    Necu lagat neke sekcije izgledaju jako jako slicno Half-life level dizajnu. Cak i koristenje obojenih traka za usmjeravanje igraca, dosta je ocito. Van toga odlicno izgleda.

    • kebbab

      @Terox, 27.12.2024 - 18:44

      Meni izgleda da su spojili Half Life i Cryostasis

  • Zoran Žalac

    26.12.2024 - 20:28

    Moj dva konzultantska centa: Lansirajte igru prije novog BioShocka, bila gotova ili ne.

    • MateoThePro

      @Zoran Žalac, 27.12.2024 - 15:35

      Kako kažu “Better late than never”, bolje da izađe kasnije nego prije u lošem stanju ili vrlo blizu BioShockovom izlasku.

    • Zoran Žalac

      @MateoThePro, 27.12.2024 - 17:16

      Ako izađe kasnije, bit će zauvijek etiketiran kao kopija BioShocka 4 jer – Antarktika. Bolje bit etiketiran kao kopija Half-Lifea , s tim barem znaš da Half-Life 3 neće izać.

    • MateoThePro

      @Zoran Žalac, 27.12.2024 - 19:50

      Teško da će biti etiketiran kopijom BioShocka samo zato jer se temelje na istom mjestu radnje (i to jedva), moraš mnogo toga kopirati poput osnovnih mehanika, priče i ostalog sadržaja da bi bila kopija.

    • Igor Belan

      @Zoran Žalac, 28.12.2024 - 07:26

      Još ja jučer gledam otkud ti Bioshock za usporedbu… nisam uopće ulovio da se trača da će četvorka biti na Antarktici.

  • Apocalypse4987

    26.12.2024 - 20:42

    Na poslu sam pa cu pogledat sve kad budem slobodan. Iskreno se nadam da će u igri bit barem jedan kanistar goriva.

  • dejo6

    26.12.2024 - 20:45

    Izgleda odlično. Baš fali normalnih FPSova.

  • MrPhilips

    26.12.2024 - 20:56

    Igor napokon upotrijebio svoje znanje da kreira igru, s obzirom na njegovu istoriju kao recezenta i komentatora hiljadama video igara i generalno osobe koja ima istančan kritički pogled na video igre, ne sumnjam da će igra biti odlična. Nemoj nas iznevjeriti, Igore, puna podrška od tvojih vjernih fanova. Plaćam punu cijenu!

  • MoGaming

    26.12.2024 - 22:49

    Sretno ekipi, izgleda dobro.

  • Gidra

    27.12.2024 - 01:30

    Super izgleda.

  • PppPP

    27.12.2024 - 01:47

    Malo grafika možda djeluje jeftino 🤷🏻‍♂️ ali sretno!

    • MAJSTOR RINGO

      @PppPP, 27.12.2024 - 07:00

      Bolje nego Stalker 2😅😅😅

    • PppPP

      @MAJSTOR RINGO, 28.12.2024 - 19:43

      Haha stalker ima svoje probleme, ali je grafika neusporediva. Ali niti ne treba biti takva, ultrarealistična. Samo možda malo da djeluje profesionalnije od ovog raznih simulatora koji imaju sličan grafički stil. Ništa zlonamjerno, samo komentiram što sam primijetio.

  • IgorBiH

    27.12.2024 - 03:43

    Nek je sa srećom! Trebaće vam.

  • Subroutine

    27.12.2024 - 07:59

    Hmm… 🤔

  • Ravel

    27.12.2024 - 08:20

    Zvuči dobro, jedva čekam probati i sretno vam bilo s ovim projektom!

  • Samson

    27.12.2024 - 08:34

    Half-life 3 kod kuće ahha

  • zlatko.sekeres

    27.12.2024 - 09:17

    Motorne sanjke i cepin za penjanje po ledu me podsjećaju na scene COD MW2 iz 2009. godine. Igore drago mi je da si u takvom projektu. Projekt je odmah dobio na važnosti. Nadam se da si donio vrhunske ideje timu i da će projekt biti jako uspješan.

  • Mor'T'Unic

    27.12.2024 - 09:46

    The Half-Life Thing

  • xxved

    27.12.2024 - 10:18

    Ovo izgleda kao ozbiljnija igra a koliko sam primjetio koristi se Unity engine. Zasto?

    • MateoThePro

      @xxved, 27.12.2024 - 15:39

      Unreal Engine je neoptimiziran, naravno, daje lijepe grafike ali i veliki performance hit. Vidio si kako je Stalker 2 ispao.

      Custom engine je preskup za pravit i takvo što nemožeš baš očekivati od malenog indie teama.

      Naravno postoji još puno opcija no bolje koristiti nešto slabije u što se developeri razumiju nego nešto jače što ne znaju koristiti.

    • Skif

      @MateoThePro, 28.12.2024 - 02:54

      Stalker 2 uopšte nije zahtjevan. Radi on bez problema, zahtjevan je Alan Wake 2 ili Indana Jones 😚

    • MateoThePro

      @Skif, 29.12.2024 - 14:07

      Kako ne? Developeri su sami priznali da igrica ima problema sa optimizacijom i performansama, te su obećali da će to popraviti u budućim ažuriranjima.

    • Igor Belan

      @xxved, 28.12.2024 - 07:52

      Ma krivo gledate na engine momci. Nema izbor enginea veze s “ozbiljnosti igre”. Najbolji engine je onaj koji najbolje poznaješ. Mi se najbolje snalazimo u Unityju. Razlog zašto mislite da je Unity za neke “manje ozbiljne igre” je vrlo jednostavan. Mnogi developeri su koristili Unity za svoje prve amaterske projekte, jer je besplatan i popularan, a besplatna verzija Unityja pri ulasku u igru obavezno prikazuje “Made with Unity” logo. I onda su ljudi uz hrpu loših, amaterskih igara počeli viđati “Made with Unity” logo i budući da ne razumiju engine kao alate i misle da je engine taj koji “radi grafiku”, stvorila se stigma da “Unity radi lošu grafiku”. Hrpa velikih i impresivnih igara je napravljena s Unity engineom, samo takve ne koriste baš free verziju pa nemaju “Made with Unity” logo na početku.

    • xxved

      @Igor Belan, 29.12.2024 - 00:08

      Razumijem, koliko mi je poznato Subnautica je jedan od najvecih projekata u tom Engineu tako da se ocito mogu napraviti kvalitetne igre. Pretpostavljam da je i Pismo igralo odredjenu ulogu posto dosta nasih developera stekne iskustvo u njihovim startup-ima gdje se vecinom radi Unity.

      U svakom slucaju, sretno momci!

    • MateoThePro

      @xxved, 29.12.2024 - 14:05

      Šta nije da je CoD WWII ili Black Ops 4 bio napravljen u Unityju?

  • l3pi

    27.12.2024 - 10:39

    Half-Life / The Thing/ True Detective: Night Country vibe

    Za sam naziv igre “Invariant” ste već pisali što znači.
    Uvodna scena – 19. studeni 1998. datum izlaska Half-Lifea.
    Wilkes Land, Antartika – zanimljivo mjesto, googlati.
    Nabla ili Del obrnuto delta, oznaka na odijelima kao u HL-u lambda.

    Vidi se da ste Half-Life fanovi 🙂
    Sad da vidimo demo, bumo probali,ne.

  • MD2

    27.12.2024 - 11:18

    Jako podsjeća na Half-Life. Nadam se da će biti dobro. Želim vam puno uspjeha.

  • Skif

    27.12.2024 - 11:56

    Half-Life sa temua

    • ScoobyDooo

      @Skif, 27.12.2024 - 23:40

      Radi ovog Gabe nije htio izbaciti episode 3,prejaka konkurencija 😂

    • Skif

      @ScoobyDooo, 28.12.2024 - 02:55

      Prepao se Gabe dva ipo čovjeka koji ovo rade 😂

  • Dick Johnson

    27.12.2024 - 12:32

    Ajde da se neko zaposli ko “idea guy”. Al igra cisto ok izgleda retro, sretno s izradom!

  • gavinikima

    27.12.2024 - 16:09

    Mjesto radnje i atmosfera podsjeća na Half Life 2 ep 3 koji nikada nije izašao. Ovo će se definitivno probati!

  • Lepoglava

    28.12.2024 - 16:49

    Jako dobro izgleda i atmosfera mi se svidja. Igor je u izradi pomoćni bagerista. Gdi nemre bager ide on lopatom

  • Antiesreg

    28.12.2024 - 19:41

    Wishlist napravljen i sada smo u očekivanju Godoa 💤💫🔞♻💭

  • ikskutija

    29.12.2024 - 10:41

    jedva cekan

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?