Splinter Cell: Conviction – Sam Fisher u izgnanstvu
Na današnji dan prije 15 godina prvi put se igrao Splinter Cell: Conviction, drugačiji dio serijala u kojemu legendarni Sam Fisher nije nosio svoje ikonične naočale zelenog sjaja.
Nakon faze u kojoj je Splinter Cell bio “totalni mrak”, nastupilo je postupno izlaganje dnevnom svjetlu. Počelo je to sa Splinter Cell: Double Agentom, a nastavilo se s nasljednikom te igre zvanim Splinter Cell Conviction koji se igrao na današnji dan prije 15 godina.
U ovoj je igri protagonist Sam Fisher postao bjegunac od “zakona” nakon što je počeo sumnjati kako je navodna smrt njegove kćerke bila namještena od strane njegove matične organizacije. Kako je Fisher ovdje operirao izvan Third Echelona, tako nije koristio svoju standardnu opremu, u prvom redu night vision naočale iz prijašnjih igara. Umjesto toga kasnije je dobio sonar naočale koje su bile naprednija verzija tog alata.
Conviction je u svoj serijal unio mnogobrojne promjene. Izbacio je tako hakiranje i otključavanje, a umjesto oznake vidljivosti glavnog lika ekran bi postao crno-bijeli kad bismo čučali u sjeni / mraku. Fisher je u svakom trenutku imao pištolj s neograničenom količinom streljiva, što je najbolje ukazivalo na to da Ubisoft nastoji odmaknuti serijal od “hardcore” pristupa. Umjesto toga, dobili smo mogućnost Mark & Execute koja je dopuštala da označimo više protivnika te ih jednim pogotkom eliminiramo u nizu.
Neke su se novosti ove igre zadržale, a neke nisu. Primjerice, imali smo novu mehaniku ispitivanja likova kroz svojevrsno mučenje. Fisher je udarao likove i koristio okoliš u tome kako bi od njih izvukao potrebne informacije. Znatno utjecajnija novost bila je “Last Known Position” mehanika koja je siluetom lika pokazivala zadnju lokaciju na kojoj su ga protivnici vidjeli. Ta se mehanika zadržala i proširila na druge igre iz serijala Assassin’s Creed.
Osim glavne kampanje, Conviction je imao i svoj specifični co-op mod koji se mogao izvoditi lokalno (split screen) ili mrežno. Kooperativni je mod imao svoju priču koja je prethodila radnji glavne kampanje, a stavio nas je u uloge dvaju agenata Archera i Kestrela čija je misija završila prilično zanimljivim raspletom.
Splinter Cell Conviction je nakon mnogih odgoda izašao u verziji za Xbox 360, a nedugo nakon toga i na PC-ju. Bila je to jedna od prvih Ubisoftovih igara sa zloglasnom DRM zaštitom na PC-ju koja se isprva nije mogla igrati bez povezanosti s Ubisoftovim serverima. Unatoč tome, ocjene su bile dobre, a prodaja solidna – u tri mjeseca igru je zaigralo skoro dva milijuna igrača. Doduše, iz Ubisofta nisu bili sretnim s tim rezultatom te su nakon Convictiona počeli ulagati sve manje u Splinter Cell serijal.
pinkfloyd94
12.04.2025 - 18:29Odigrao sve nastavke i bilo bi lijepo kad bi u moru next gem remakeova izbacili nesto od Splinter Cella. Odlicna radnja,odlicna gameplay
Gebro_gaming891
@pinkfloyd94, 13.04.2025 - 14:15Remake originala je davno najavljen.
Bronson
12.04.2025 - 18:58Bilo mi je fora kao igra al malo je skrenula sa puta od SC-a, nesto slicno kao Resiji 5,6 onda..
sallaD
12.04.2025 - 19:52“Ona igra u kojoj Sam Fisher daje batine Adamu Jensenu.”
Deratizat0R
12.04.2025 - 20:58Bio mi je zaista dobar, ali da naglasim da sam prije njega igrao još samo originalni Splinter cell. Mada nisam siguran da bih sada imao živaca za način igranja na kojem sam ga tada prešao.
PppPP
13.04.2025 - 13:07Uhh dobio tu igru uz xbox 360 😭