HCL.HR

Trebaju li From Software igre imati promjenjivu postavku za težinu?

Zoran Žalac 21.06.2024.   •   93 komentara


Lansirano je proširenje za Elden Ring i pravi je trenutak da čujemo vaše stavove o glavnoj značajki soulslike igara – njihovoj izazovnosti.

Primjetno je kako videoigre generalno postaju sve lakše za igranje u namjeri da budu pristupačne za što širi krug publike. Međutim, kroz zadnjih desetak godina popularizirao se žanr soulslike / soulsborne igara čiji je dizajn suprotan – takve igre u načelu ne popuštaju igraču i ne prilagođavaju se njegovoj vještini igranja. Njihova se filozofija proslavila djelima From Softwarea i kako to biva, s godinama smo dobili čitav niz imitatora čiji su rezultati bili uspješni (Lies of P, Nioh, Lords of the Fallen) ili nebitni (The Surge, Code Vein, Mortal Shell…).

Svaka je soulslike kopija nastojala doprinijeti podžanru nekim svojim idejama, ali pravila igre na kraju dana definirala je ekipa From Softwarea. Njihov Elden Ring jedini se uspio probiti iz niše sve do 25 milijuna igrača tj. do publike koju su druge igre lovile snižavanjem svoje izazovnosti.

Uspjeh Elden Ringa možemo promatrati na više načina. S jedne je strane From Software dokazao da kompleksnost igre nije prepreka za njezin uspjeh. S druge strane pak možemo reći kako je Elden Ring zapravo najpristupačnija igra From Softwarea, definitivno lakša nego Sekiro, možda čak i Bloodborne.

Bez obzira na to koja od navedenih tvrdnji ima veći značaj (generalno ili osobno), popularnost soulslike igara neminovno je donijela raspravu o tome trebaju li takve igre dopustiti igraču da sam odabere težinu i odluči kakvo iskustvo želi imati. I tu se onda otvorila Pandorina kutija suprotstavljenih razmišljanja.

Jedan stav je da zabava i zadovoljstvo u soulslike igrama proizlaze upravo kroz nadilaženje njihovih izazova. “Git gud” tu nije samo podrugljivo omalovažavanje nečije vještine, nego stvarni savjet da se igrač potrudi naučiti kako ovladati igru.

Drugi je pak stav da postojanje opcije za promjenjivu postavku težine zapravo ne oduzima ništa od temeljnog dizajna soulslike igara za one koje ih žele iskusiti kao takve. Primjerice, Hades kao izazovna igra nije sama sebi umanjila značaj uvođenjem God Mode opcije.

Znamo kojoj strani naginje ekipa From Softwarea – oni imaju posebne uvjete koje u Elden Ringu treba ispuniti kako bi se pristupilo novoj ekspanziji Shadow of the Erdtree. No, nas zanima vaša strana priče. Treba li, po vašem mišljenju, uvesti odabir postavki težine u soulslike igre? Biste li koristili tu opciju za snižavanje izazova kad bi to bilo moguće? Koji su vam argumenti ako se tome izrazito protivite – zašto bi vam ta opcija smetala?

Označeno sa:

Komentari (93)

  • Sekiro1305

    21.06.2024 - 13:39

    Te igre imaju specificnu publiku i mislim da NE TREBA da bude izbor tezine jednostavno GIT GOOD 😁

    • M3T4TR0N

      @Sekiro1305, 21.06.2024 - 14:40

      Ne treba, al kako bi lijepo bilo kad bi se GIT GOOD meme preveo na život. Neš ti tri put dodge, vamo – tamo, attack, dodge, dodge, pot, repeat. Budite deco dobri sa sobom i prema braći i sestrama koji to jesu i zaslužuju. Manite se crnih duša i njihova ćorava posla. 🫒🎶🔥❤️

    • Aldin219

      @M3T4TR0N, 21.06.2024 - 21:49

      Pa i jes pretvoren na zivot. Nema u stvarnom zivotu postavke tezine, Izadjes u svijet sve hoce da te pojede. Ili Git Gud ili nestani brate. Mozes plakat do sutra.

    • M3T4TR0N

      @Aldin219, 22.06.2024 - 00:21

      To žele da misliš. Da misliš da se trebaš natjecati s braćom za svaku vražju sitnicu.

    • Aldin219

      @M3T4TR0N, 22.06.2024 - 11:10

      Tako je od pocetka vremena druze..

    • M3T4TR0N

      @Aldin219, 22.06.2024 - 18:45

      Ima nas koji te ne želimo pojesti. Dobro je.

    • Darac83

      @Aldin219, 22.06.2024 - 12:43

      Ne trebam postavke težine za život, ali da bar imam opciju pauze… 😂

  • SanKa

    21.06.2024 - 13:43

    za elden ring i ostale buduce naslove s open world tematikom ne…no za jako linearne igre tipa demon’s souls , mozda bi trebalo.

  • PrydaCro

    21.06.2024 - 13:44

    Ne.

  • Spot pupa

    21.06.2024 - 13:44

    Ne treba. Osobno sam probao i ne odgovara m to ne znači da treba uvest tu mogućnost. Ako su takve igre prihvati ih takvima. Ako ti ne pašu (kao meni) ne igraš ih. Jednostavno i jasno!

  • ImeiPrezime

    21.06.2024 - 13:52

    Pa već ima. Summonaš one NPC-ove i praktički ti sami rješe bossa. Jel moguće da neko traži još lakši mode od toga?

    • IgorBiH

      @ImeiPrezime, 21.06.2024 - 21:55

      Ili napraviš magic build.

  • Nemanjazzz

    21.06.2024 - 13:55

    Po meni ne treba jer se gubi osecaj uspeha kad predjes jednu deonicu. Ja bi radije neki autosave ili cesce bonfire-e kao laksu opciju.

  • VitMeR

    21.06.2024 - 14:05

    Ne, u elden ringu imaju summoni koji dosta olakšavaju i imaju op buildiovi

  • Motor City Bengals

    21.06.2024 - 14:08

    Ne igram, ali postujem!

    • marko1106

      @Motor City Bengals, 24.06.2024 - 08:27

      Također. Igra je dobra, igrao sam. Ali nemam vremena za nju.

  • Iron666

    21.06.2024 - 14:08

    Svaki Souls naslov je zapravo poprilično lagan ako si ga želiš napraviti laganim. Određeni buildovi su toliko OP da naprave od igre smijuriju. Ako to netko želi, neka izvoli, tako da doslovno tvoj build i izbor oružja i opreme čini igru lakšom ili težom, samo to masa ljudi ne razumije. Primjerice, Lies of P sam prešao bez da sam umro više od 10 puta, ne pretjerujem. Zadnjih 6-7 bossova sam ubio iz prvog pokušaja. Kako? Broken build..

    • Iron666

      @Iron666, 21.06.2024 - 14:09

      + summon NPC-a. Doslovno lakše od toga ne ide i gubi smisao

    • MAJSTOR RINGO

      @Iron666, 21.06.2024 - 14:17

      Slazem se, ko ima strpljenja moze nagruvati lika toliko da igra zaista postaje dosta laksa, postoje dosta mesta gde mozes farmat rune, mislim na ER. Mozes oruzja nabildovati tako da bukvalno seckas neprijatelja kao papir kad prodje kroz šreder. E sad je druga prica kako i gde naci resurse i talismane😆
      Takodje mnogo mnogo pomaze i spirit of ashes, naravno ako je upgrejdan na MAX. Postoji i tzv cizanje bosseva, sve u svemu igru si mozes olaksati na razne nacine, samo sto pojedini igraci nisu svesni toga.
      Tako da smatram da nema potrebe za odabirom tezine.

    • IgorBiH

      @MAJSTOR RINGO, 21.06.2024 - 21:59

      Sve si rekao ali isto mislim da je bitno da ovakav tip igre bude teži u početku kad si bez igdje ičega. Moraš osjetiti to zadovoljstvo i olakšanje prevladavanja početnih nedaća kad si kost i koža. Na kraju krajeva, moraš naučiti i igrati i smrt mora imati svoju cijenu inače igra biva obesmišljena.

    • MAJSTOR RINGO

      @IgorBiH, 21.06.2024 - 22:27

      Naravno, sve zavisi kako pristupis igri, u Stellar Blade si imao onaj suit bez shielda na primer. U ER mozes igrati kao sto si rekao pir go. Cak mislim da je neko pobedjivao dupetom bosseve, tako nesto, nisam siguran. Mozes do besvesti farmati rune i bildati lika, ali da, slazem se, mislim da preterano budzenje lika gubi smisao uopste igrati ovakvu igru.
      Ima ta draz, zadovoljstvo, kada pobedis bossa, nema sta, tako je. Mene je zarazila do bola, iako moram da priznam da pre toga nisam bas mirisao souls igre.

    • IgorBiH

      @MAJSTOR RINGO, 21.06.2024 - 23:19

      Pa ona maglovita vrata prije bossa (kad im prvi put prilaziš), kad ti srce počinje brže lupati ne znajući kakva beštija te čeka iza i hoćeš li poginuti prije nego i shvatiš šta se dešava. Ne znaš koja taktika je ispravna i osjećajući knedlu u grlu ako umreš da moraš opet prevaliti trnoviti put do njega pa ako si ispustio puno soulsa da se sjetiš gdje si tačno zaginuo , da ih se dokopaš brže bolje. Dramatična orguljaška horska muzika da ti digne tenziju na max ako već nije tu. Pa olakšanje i ponos nakon pobjede. Eh, koja ljepota. I sad zamisli kako sve to isparava sa very easy postavkom, tragedija i zločin bi to bio.

  • Lepoglava

    21.06.2024 - 14:20

    NE TREBAJU. Amen

  • Zvonimir Komar

    21.06.2024 - 14:21

    Dizajn igre i težina igre se ne mogu promatrati odvojeno. Ako ove dvije kategorije funkcioniraju odvojeno u nekoj igri, tada to baš i nije najbolji dizajn. From igre su s razlogom težine kakve jesu. To proizlazi iz cjelokupnosti njihovog dizajna.

    • Zoran Žalac

      @Zvonimir Komar, 21.06.2024 - 14:52

      Ne bih se složio. Dizajn su npr. određeni napadi ili taktike koje neprijatelji koriste; postavka težine može biti postotak štete koji udarac uzima na energiju ili broj protivnika koje ti igra šalje. Na primjer, Resident Evil 4 je davnih dana imao famozno nevidljivo skaliranje težine gdje nisi mogao raspoznati da ti je igra odlučila olakšati stvari nakon što si poginuo x puta. Jer se dizajn igre nije promijenio time što su ti na x pokušaju kriomice stavili 8 protivnika umjesto 10.

    • Zvonimir Komar

      @Zoran Žalac, 21.06.2024 - 15:38

      Ti si krenuo od dizajna borbe (napada i taktika neprijatelja), ali ja uopće ne mislim da je to centralna stvar u dizajnu ovih igara. Za mene je jedan od primarnih elemenata dizajna ovih igara potreba da se avatar na određeni način odnosi prema prostoru u igri i svijetu igre. Elementi kroz koje taj svijet igre dolazi do igrača su za mene ovdje prije svega level dizajn, estetika (art dizajn), dizajn priče, logika istraživanja svijeta.
      Znači to da je raspored stvari koje se u igri pronalaze vrlo skriven. I to ne samo stvari, već i NPCeva, pa i cijelih sekcija igre. Onda je i sama priča sukladno ovome tako dizajnirana da je nema nego se rekonstruira na temelju kriptičnog lore-a. Level dizajn vrlo čudan, ponekad neki putevi koji su čak obavezni za proći na prvi pogled djeluju kao glitch, često je i geometrija igre često vrlo nadrealna. Art dizajn opet sukladan svemu ovome – mistika čista. To sve sada stvara logiku interakcija u ovim igrama. Znači logiku i ritam istraživanja, kretanja u svijetu igre, a naposlijetku i borbe.
      U tom kontekstu borba po meni mora biti opasna, mora biti takva da ti ledi krv u žilama, mora imati snažne posljedice. Sve drugo bilo bi nesukladno ovim elementima dizajna koje sam gore pobrojavao. Ako se u taj kontekst ubaci easy mod – ništa od ovoga gore više ne funkcionira. Ili funkcionira, ali taj easy mod će odmagati tom dizajnu, a ne osnaživati ga.

    • Zoran Žalac

      @Zvonimir Komar, 21.06.2024 - 15:55

      Shvaćam, ali po tome bi isti učinak imalo i čitanje / gledanje walkthrougha za te igre. I da, walkthrough nije dio igre kao postavka za težinu, ali gledajući koliko su ti sadržaji traženi (eno pc gamer danas objavio barem 20+ članaka kako u erdteeeju ovo i ono) očito je da publiku većinom nije briga što je to nesukladno s dizajnom igre.

    • Zvonimir Komar

      @Zoran Žalac, 21.06.2024 - 16:18

      Kako je čitanje/gledanje u ovome kontekstu isto što i igranje? U aktu igranja sam sasvim drugačije skoncentriran, napet, obraćam pažnju na svaki grafički i zvučni element u okolini, biram kako ću reagirati na to što percipiram. U gledanju kako netko drugi igra ne radim ništa od toga.

    • Zoran Žalac

      @Zvonimir Komar, 21.06.2024 - 16:31

      Pogledaš taktiku za borbu umjesto da se namučiš i sam ju razradiš, pogledaš koji je put ili rješenje zagonetke… i onda to primjeniš na igri gdje si zapeo. Isto, ako ne i gore gore po dizajn nego easy mod.

    • Zvonimir Komar

      @Zoran Žalac, 21.06.2024 - 16:52

      OK, ali ovo što govoriš je čisto mehaničko shvaćanje igranja: “gledam taktiku, naučim taktiku i na tehnički način primjenjujem taktiku”.

      To je sasvim različita aktivnost od: “promatram što neprijatelj radi, formuliram jedan mogući odgovor u svojoj glavi, isprobavam ono što sam formulirao, gledam reakciju neprijatelja, reflektiram je li moja akcija uspjela ili neuspjela ili bilo koja razina (ne)uspjelosti u sivoj zoni između, radim ponovnu iteraciju te interakcije”.

      Kao što i sam zapravo kažeš – ono prvo gdje se gleda gameplay i onda samo primjenjuje taktika (nema kako kažeš vlastitog razrađivanja taktike) nije igranje nego zaobilaženje igranja. Ili barem – okljaštreno igranje.

      Ali čak nevezano za ovo, ti si ranije tvrdio da je akt gledanja nečijeg tuđeg igranja sam po sebi isto što i igranje, a ne gledanje i onda primjenjivanje pogledane taktike (što će opet uključivati mnogo varijacije u izvedbi).

    • Zoran Žalac

      @Zvonimir Komar, 21.06.2024 - 17:24

      Nesporazum – mislio sam isti učinak kao igranje na hipotetskom easy modu gdje bi borba bila, kako kažeš, nesukladna s ostatkom dizajna. A dosta igrača koristi takve vodiče, što je Miyazakiju validan način igranja.

    • Zvonimir Komar

      @Zoran Žalac, 21.06.2024 - 18:44

      OK, razumijem, ali po meni je to lišavanje sebe samoga pravog iskustva onoga što te igre nude. I to ne nude slučajno, već iznimno dobrim i promišljenim dizajnom. A način na koji je borba dizajnirana, dio čega je njezina težina, mu konzistentno doprinosi. Možda bi suvislo pitanje bilo – bi li easy mod na kraju naveo igrača koji krene s njim da na kraju zaigra igru na “pravom” modu? Nisam siguran. I ovisi kako bi taj easy mod izgledao. I svakako, kao što je puno ljudi ovdje već reklo, From igre u sebi imaju brojne stvari koje zapravo čine easy mod, a bez da se u igru doista stavi neki zaseban easy mod, koji bi po meni uništio igru.

      Na kraju sve ovisi koliko autor želi odstupiti od svoje vizije u korist komercijalnosti i konzumerističkog stava nekih igrača. Za mene je opet velika stvar što uz tako beskompromisnu viziju From igre uspijevaju biti i komercijalno uspješne. Mislim da je to dobar smjer – pokušati svojim radom podizati ljestvicu, a ne beskonačno se spuštati prema najnižem zajedničkom nazivniku (što radi velik broj kompanija i na tom putu, barem koliko ja pratim, bez ostatka na kraju propadnu).

    • Aldin219

      @Zvonimir Komar, 21.06.2024 - 21:50

      Pa i Miyazaki je sam rekao da je easy mod vec tu, samo je organski ubacen u igru u vidu raznih elemenata koje ste nabrojali. Iskreno to je sto puta bolje rijesenje, tako da je u jednu ruku cijela ova rasprava besmislena.

    • IgorBiH

      @Aldin219, 21.06.2024 - 22:08

      Tako je. Ali tenzija, neizvjesnost neznanja šta te čeka iza ćoška, fascinacija tim mističnim, okrutnim i nadrealnim svijetom nestaje ako krećeš od starta sa znanjem da ne možeš stradati osim ako ostaviš kontroler usred borbe i odeš raditi nešto drugo. Dakle, easy modovi postoje, to svi mi ponavljamo kao pokvarena ploča godinama ali neki ne žele da čuju, žele interaktivni film. Ne može, u ovakvom tipu igre i svijeta, nije kompatibilno. Čak štaviše, ja bih većini igara uveo ovakav pristup gdje dev određuje defaultnu težinu, nema izbora i onda u igri ti se nude razni putevi kojim možeš sebi otežati ili banalno olakšati.

    • Nijam Kaj

      @Zoran Žalac, 23.06.2024 - 20:05

      Zar nemaju sve igre to skriveno skaliranje težine? Skoro na svakoj igri prvi put bi bilo lagano, onda x pokušaja nakon prvog bi bilo uzasno tesko i onda odjednom super lagano.

  • vlatko2003

    21.06.2024 - 14:22

    ni čut

  • matej931

    21.06.2024 - 15:05

    Igrao sam Dark Souls 1 (skoro prešao) i Dark Souls 2 (nisam prešao) i po meni to ne treba. To su igre koje traže da imaš skill, učiš iz pogrešaka i GIT GUD. Druge igre takvog žanra u usporedbi s Soulslike igrama kao da te drže za ruku. Soulslike igre su više za publiku koja je rođena 80-ih, 90-ih i eto 2000-ih.

    • pleto

      @matej931, 24.06.2024 - 08:48

      Sviđa se i mlađima. Moj sin je dvaput prešao ER zbog dva različita završetka i dva različita builda. 2010. godište i zove se Matej LOLOLOL

  • Triksterica

    21.06.2024 - 15:20

    Respektiram souls igre, ne igram jer su mi preizazovne al da bi ih igrala da su mi lakse bi, pogotovo Bloodborne, Lies od P i ER. Mozda bi mogli uvesti mogucnost da kupis postavku manje tezine kao dodatak. Time true igraci takvih igara ne gube nista jer kupe igru i igraju, a mimoze poput mene daju jos dodatnog keša da si olakšaju igranje.

    • JCD-Bionicman

      @Triksterica, 21.06.2024 - 17:31

      ER može svako preći sa summonima do te mere da ćeš stojati na mestu i gledati kako ti mimic tear sam ubija bossa…

    • ScoobyDooo

      @JCD-Bionicman, 21.06.2024 - 18:35

      Da te updejtam,vec sat vremena me hipo guzi da izvines 😂💀💀 nastavi li ovako morat cu potegnit za mimicom 💀😂

    • MAJSTOR RINGO

      @JCD-Bionicman, 21.06.2024 - 22:55

      E sad ga pretera, pa nije bas tako kolega. Mogu da se slozim da spirit af ashes dosta olaksava igru, ali pod uslovom da ga upgrejdas na max sa onim ku°cem kako se bese zvase ono cvece sto svetluca😆 ghost glowe tako nesto. Secam se da sam se ukenjao dok sam ga pronasao za upgrejd na + 10. Inace bez toga boss ga raskomada u par udaraca. Cak i tada pojedini bossevi znaju da zadaju muke.

    • JCD-Bionicman

      @MAJSTOR RINGO, 22.06.2024 - 01:14

      Ma ne preterujem, ako imaš dobar build koji proca bleed na svaka 2-3 udarca ili stagger, mimic tear sam pobedi Maleniu ili Mohga.

    • pleto

      @JCD-Bionicman, 24.06.2024 - 10:51

      Ne da pretjeruješ nego…ili ne znaš ili lažeš.
      Koje oružje proca bleed u 2-3 udarca?
      Daj dokaz da mimic moze pobjedit maleniu ili bilo kojeg bossa. I nemoj mi govorit da je to bilo moguće, exploitanjem i prenerfanim mimicon nego govorima u sadašnjem vremenu. Mimic u današnje vrijeme služi samo da skrene pozornost neprijatelja na sebe da ti olakša ali niti deala nešt puno dmga niti će pobjedit ikoga sam. S ovakvim informacijama daješ ljudima krivu sliku i zeznit ćeš ljude bezveze.

    • Aldin219

      @Triksterica, 21.06.2024 - 18:23

      Te igre NISU toliko teske koliko ih ljudi (novinari vecinom) izvikavaju. Postoje stotine tezih igara

    • Stringer Bell

      @Triksterica, 21.06.2024 - 23:27

      Koliko sam čitao Elden Ring bi trebao biti najlakši, prava igra za početnike. Planiram ga uzeti s ekspanzijom dok malo cijena padne. Pa ću da vidim jel ću nastaviti s igrama u tom tonu. 🤣

  • DjokaBA

    21.06.2024 - 15:27

    Pa da budem iskren ne igram soulslike igre, jednostavno me nerviraju i objasnicu zasto. Izazovnost recimo God of Wara mi odgovara, kompleksnost Baldurs Gatea, Manor Lordsa, Disco Elysiuma…
    A ono sto ne volim u souls igrama je kad sam jednom davno probao neki Dark Souls (verovatno prvi deo, nebitno) to da svako malo ides, prodjes kroz vrata i odjednom te neki manijak zvekne i ubije na prvu. Ne smeta meni to sto instant umires, ali mi smeta sto ti jednostavno ne mozes nikako da znas da je on tu bez da bar jednom umres.. nikako ne mozes da predvidis i reagujes na vreme. Verovatno daljim igranjem mozes mozda da reagujes i budes stalno na oprezu kad negde ulazis, ali meni se takav dizajn ne svidja. Bukvalno moras da pogines, da bi sledeci put mogao da reagujem. Slazem se za git gud, ljudi vole izazovnost i treba da postoje takve igre. Ukoliko dizajneri misle da igra ne bi bila to sto je da je laksa, podrzavam njihovu odluku.
    Samo sam hteo da objasnim zasto ih ja licno ne igram, prosto nije za mene i to je to.

    • JCD-Bionicman

      @DjokaBA, 21.06.2024 - 17:34

      Ovo je mnogo daleko od istine jer to o čemu ti pričaš se dešava samo prvih sat vremena ali čim dobiješ prvi normalan weapon i počneš da 2 hitaš skoro svakog protivnika, igra postaje prelaka. Tada su jedini problem bossevi koji su opet većinom laki (gledajući DS1 i DS2). Već posle 3 sata igranja ćeš leteti kao muva bez glave i ubijati sve što ti dođe pred oči.

    • DjokaBA

      @JCD-Bionicman, 21.06.2024 - 19:12

      Pa to, to kazem. Verovatno prvih sat vremena, nakon par takvih umiranja nisam ni nastavljao dalje. To je moj utisak, ne kazem da sam u pravu.

    • Aldin219

      @DjokaBA, 21.06.2024 - 18:24

      Nista sto si napisao nije tacno bukvalno.

    • DjokaBA

      @Aldin219, 21.06.2024 - 19:14

      Ja sam bukvalno svoje iskustvo prepricao.

    • Aldin219

      @DjokaBA, 21.06.2024 - 19:56

      Sta ubio te Asylum Demon?

    • DjokaBA

      @Aldin219, 21.06.2024 - 21:59

      Mislim da je neki random protivnik.. Udjes i on te sasece cim udjes sa ledja, njega ubijes. Ides dalje, opet neki prolaz i opet neka spodoba.. Mozda se nisam posvetio, igra mi dosla u pogresnom trenutku pa joj nisam ni pruzio neku sansu. Sta znam, jednostavno je to moje veoma kratko iskustvo zbog kog ne igram. Ali izuzetno postujem rad From Software ekipe i njihovu bazu igraca… I ne treba gaming da se u svemu prilagodjava casual gamerima. Meni prvo na pamet padaju Baldurs Gate, Disco Elysium.. da su igre uproscene ne bi bile to to. Ovako su iz te kompleksnosti posebne, tako vidim i ovaj slucaj.

    • Hrvoje Smoljić

      @Aldin219, 22.06.2024 - 01:58

      Možeš ti voljet Souls igre, ali ova razina neargumentirane defenzivnosti vrišti “fanboy”

    • ImeiPrezime

      @Hrvoje Smoljić, 22.06.2024 - 10:00

      Pošto si zadnji put ispao “pametan” sa svojim komentarima o Vaatiju i priči u soulsovima, bolje nemoj opet u raspravu. Po Aladinovim komentarima barem vidiš da zna o čemu priča, bio on fanboy ili ne. Ja sam prvi fanboy i priznat ću otvoreno. Zašto nebi bio fanboy ovako genijalnih igara?

    • Hrvoje Smoljić

      @ImeiPrezime, 22.06.2024 - 12:42

      Samo ti budi fanboy, ali kad to dosegne određenu razinu gdje ne podnosiš kritiku onoga čega si fanboy i odgovaraš na istu na ovakav način – onda nemamo o čemu pričati. Tlo za bilo kakvu smislenu raspravu ne postoji.

    • ImeiPrezime

      @Hrvoje Smoljić, 22.06.2024 - 21:11

      Možemo mi raspravljati a ja ću prvi dat kritiku igrama, baš zato što sam najveći fan.

    • Mrkvicaa

      @Hrvoje Smoljić, 22.06.2024 - 13:03

      Jedino igram Souls igre.Ako tebi lakše tako, zovi me slobodno Najveći fanboy.Mada mi Elden Ring za širu pupliku nešto manje dopao od prethodni Souls igara.Čvrsto stojim iza toga.

    • Mrkvicaa

      @Mrkvicaa, 22.06.2024 - 13:15

      Ima te milijun drugih igara. Souls treba da ostane Souls , a ne ove moderne pileće kaše:)

  • Neco Arc

    21.06.2024 - 15:32

    Da, al samo za zapadnjačke novinare koji rade rezencije xD

  • stajaznam

    21.06.2024 - 15:38

    Elden ring ne, nije nešto težak. Druge me se nisu dojmile, prevedeno – baš me briga.

  • Daky_13

    21.06.2024 - 15:52

    Ne ne slabo je to sve.Ja bi uveo i 3.opciju,kad izgubiš da ne mozes više da pokreneš igru😀Kada bi stavili opciju da mozes smanjiti težinu to više ne bi bilo to. Izgubila bi se posebnost i originalnost.Ko što kaže onaj deda “NE MOGU OVO NE MOGU ONO, PA VEŽBAJ PIZDA TI MATERINA”

  • Cipelcug

    21.06.2024 - 16:06

    Ako dizajneri ne žele, onda ne treba. Nije sve za svakoga, niti mora biti.

  • Stecajni_upravnik

    21.06.2024 - 16:16

    Ajde jedan crni ovan. Ja mislim da, iz sebicnih razloga, prosto mi je suludo da toliko vremena ( koje nemam ) ulozim u jednu igru. Uopste, mislim da uvek treba da postoji opcija (dokle god ne ugrozava sustinu igre), a kako ces je koristiti je tvoja stvar. Pozdrav svima👍

    • JCD-Bionicman

      @Stecajni_upravnik, 21.06.2024 - 17:37

      Isto sam razmišljao kao i ti ali kada sam probao, stvarno ne može biti dalje od istine to što sam mislio. Ko će zaglaviti 10 sati na jednom bossu? I kada sam skupio slobodnog vremena i započeo souls igre, video sam da na najtežim bossevima kojih obično ima 1 do 2 po igri ne možeš zaglaviti duže od 2-3 sata i to pod uslovom da si tvrdoglav i nećeš da upgradeaš weapone itd.

  • darijoman

    21.06.2024 - 16:16

    Ma ni govora o postavkama težine. To je karizma Fromovih igara i to treba poštovati

  • phoda2

    21.06.2024 - 16:42

    Pa zašto ne, od viška glava ne boli, svako neka namjesti postavke kako želi pa neka se zabavlja

  • JCD-Bionicman

    21.06.2024 - 17:25

    Ne razumem uopšte što je ovo uopšte rasprava? Ako se nekome ne sviđa neka zaobiđe ali pusti onima koji vole da igraju. Ja bih voleo da su im još teže igre i da na neki način kažnjavaju one OP buildove.

  • delight353

    21.06.2024 - 18:27

    Ne znam što bih rekao na ovu temu… Osobno sam vrlo loš u soulslike igrama. Nije da nemam strpljenja, već nemam vremena umirati xy puta da bi onaj jedan put naučio poteze i progresirao dalje. Uzeo sam Elden ring, odigrao 15ak sati i odustao. Kada god prolazim kroz Steam library vuče me da ga opet instaliram, ali znam što to znači. Remnant II, također soulslike, ali TPS, sam završio u solo modu pa možda ipak ima nade za Elden ring. Uglavnom, osobno, ne bih imao ništa protiv da postoji lakša težina tih igara: easy kao lakša u kojima bossovi i teži neprijatelji nemaju ogromni health pool i normal kako su je inicijalno developeri zamišljali. Naravno, sve to uz balansiranje buildova i ostaloga. Naprosto jer želim proći cijelo to iskustvo priče, svijeta, lorea i ostaloga.

    • ScoobyDooo

      @delight353, 21.06.2024 - 18:38

      Powerleveling na eldenu ti je easy mode doslovno,mimic takoder.

  • Aldin219

    21.06.2024 - 18:39

    Ljudi citaju ovakve clanke i stvarno misle da su From Software igre jednodimenzionalne igre koja gaming novinare poput Zorana maltretiraju nepruzajuci mu easy opciju, ali zapravo su igre koje se same sebe shvataju ozbiljno, a POSEBNO igraca shvataju ozbiljno. Popularne su jer su misteriozne, imaju konsistentno najbolji writing opcenito u umjetnosti(stoga vecina ljudi poput mene pokusava da otkrije sve detalje godinama). Nisu popularne iskljucivo zbog teskog gameplaya kao sto vas IGN i HCL pokusavaju uvjeriti.

    Ali eto ako moram da pisem o ovoj temi, moje misljenje je da je tezina dio dizajna kompletnog iskustva i sluzi mnogim svrhama. Npr kakav bi to Bloodborne bio ako ti se ne ledi krv u zilama sa jednim healom kroz dok ides prema nekakvoj spodobi? Ovdje igra daje igracu STVARNU napetost sa stvarnim posljedicama, i to se ne moze imitirati nicim drugim. Kakav bi to bio Midir da ga mozes ko od sale ubiti? From Software pravi legende o kojima se prica decenijama, ne jos jednu prolaznu genericnu glupost. Kome to nije jasno Zoki, imaju 30 assassins creeda brate mili, sta se toliko vise zalis?ponavljam nije Shakespear za svakoga, pa sta?

    • Zoran Žalac

      @Aldin219, 21.06.2024 - 20:02

      Promašen komentar. Niti je ovdje npisano da su igre popularne zbog izazova niti je napisano da bih ja volio da postoji easy mod ili da igri to treba. Zapravo si kontradiktoran. Ako FS igre ne smatraš izazovnima jer postoje stotine težih, zar im baš onda ne dobro došle postavke težine. Postojanje opcija ne znači samo easy mode, nego i na suprotnom spektru.

    • ImeiPrezime

      @Zoran Žalac, 22.06.2024 - 00:06

      Dovoljno je pročitsti tvoj 1 prosječni članak o souls igrama i jasno je o čemu Aladin govori. Za nekoga tko se nije susreo sa podžanrom, zaključio bi da su igre rađene isključivo za nekakve mazohiste.

    • _Someone_

      @Aldin219, 21.06.2024 - 20:07

      Imaju najbolji writing opcenito u umjetnosti?? Ne znam sto je pjesnik tocno htio reci, ali zvuci u najmanju ruku pretjerano. FS igre briljiraju u mnogim aspektima, ali bome writing i storytelling nisu medu njima. To sto ti nazivas “misteriozno”, ja nazivam “bili smo lijeni i fokusirani na druge stvari pa vam evo neka prica na 272 fragmenta teksta razbacana na sve strane, na koje ces mozda naici ili neces, pa idi najbolje guglaj sto smo zapravo htjeli ovom igrom ispricati”. To sto ekipa godinama pokusava pohvatati stvari oko price nije dokaz vrhunskog writinga, nego bas naprotiv. I da se razumijemo, nemam nista protiv, fokusirali su se na druge stvari i sve 5. Meni osobno to uzasno smeta i zato ne mogu nikako “provariti” te njihove igre.

    • Aldin219

      @_Someone_, 21.06.2024 - 21:45

      Da si se trudio ne bi mogao biti dalje od istine. Bukvalno ne da nisu lijeni, nego bazirano je cijelo iskustvo na napisati sto vise moguce, interkonekciju dovesti do savrsenstva, likove i pozadinske price u milimeter precizno napisati itd. Vidi, razumijem da ljudi ne shvataju ove igre, razumijem da ih ljudi ne vole, ali one su BAZIRANE na prici u SVAKOM SMISLU. Ja ti govorim ovo objektivno jer ZNAM kako From Software pravi svoje igre i kako pisu jer sam se zanimao zato i istrazivao. Nikad necu moci oko glave izvrtiti kako neki ljudi komentarisu stvari o kojima nemaju pojma. Svaki asset koji ljude ubace u igru je DETALJNO ubacen do najmanjeg truna zato da isprica pricu.

      A to sto govoris da je najbolji writing najlaksi za otplesti je iskreno smijesno druze, bez uvrede. Najbolji pisci se i dan danas izucavaju bas zbog mnogodimenzionalnosti njihovih pisanja i zbog kompleksnosti stilskih izrazaja. Zasto to From Software tako radi? Iz istog razloga zasto je i Biblija napisna kako je napisana. Eksplicitna naracija ima granice sto jezicke sto druge (da ne duljim PREVISE), ali koristenjem implicitnih elemenata cesto nadiliazi te granice i stvara interakciju izmedju subjekta i objekta koja moze izroditi razlicita shvatanja u odredjenom okviru. To doprinosi jedinstvenosti dozivljaja, a sa druge strane dozvoljava ogromnu slobodu.

      From Soft napise najedtaljniju mogucu pricu (knjigu – ovog puta je to bio George RR) i onda uzmu taj “univerzum” i iz njega izgrade svijet pun hiljadama detalja koji “pricaju” i onih koji “sute”. Ti kao igrac si onda ubacen u taj interaktivni svijet da ga raspakujes kao misteriju.

      Zasto ja i milioni drugih souls-like fanova mislimo da je to dobro? Zato jer to JEDINO i ISKLJUCIVO moze biti ostvareno kroz medij VIDEO IGRA. Rijetko koja druga igra koristi taj potencijal ovog medija. God of War, Uncharted, Last of Us, sve neke od mojih omiljenih igara ali nemaju tu dubinu koja bi ih JASNO odvojila od filma. From Softweare to radi toliko dobro da ljudi lupetaju okolo da “nema price” ili da “je na brzinu napravljena prica” sto je jednostavno OBJEKTIVNO neistina.

    • IgorBiH

      @Aldin219, 21.06.2024 - 23:08

      Kapa dole 🧢. Sve si rekao. I ja sam u početku, iako volio, u isto vrijeme i napadao Souls igre zbog nedostatka klasične priče i naracije ali onda mi je nekako došlo, ponajprije sa Elden Ringom, koliko zapravo postižeš neizgovorenim i tajnovitim. Pogotovo u instant eri gdje se očekuje da ti se sve nacrta u prvih pola sata. Ma ne, ta igra je božanstvo, remek-djelo par excellence.

    • _Someone_

      @Aldin219, 21.06.2024 - 23:29

      Care to sto si sve nadrobio se gaming rjecnikom naziva lore, i ne, to nije prica. Ne mozes mi tekstualne fragmente razbacane okolo nazivati kvalitetnim writingom. Mozda su premisa i ideja stvarno kvalitetni, ali egzekucija je u drugom planu, da ne kazem traljava. A te sheme da bi trebali koristiti mastu da se te njihove “implicitne” ideje povezu u nesto koherentno, to neka pusi tko god hoce. Onda uzmem neku knjigu pa procitam. Jasno je svakom objektivnom sto je bio i je prioritet kod ovakvih igara, tako da me iritira uzdizanje price kod njihovih igara. Imam osjecaj da svi ponavljate “vau koje remekdjelo” jer se stvorilo ozracje da FS izbacuje bogomdane igre. Nitko nema muda reci car je gol i prica je srot. I ne, ne treba ni sve servirati na stol kao u djecjem crticu. Kvalitetan storytelling je negdje u sredini.

  • DiVojic

    21.06.2024 - 18:50

    Ne, njet, nein, no, iie, ikke, non, aniyo, nee.

  • Zebra

    21.06.2024 - 18:54

    Ne igram takve igre, zato sto su gubitak vremena. Meni nije fora kada sam na jednom bossu koji sat. Ne bih igrao ni da se moze prilagoditi tezina. Igram neku igru da bi se zabavio a ne nesto da bih polomio.

  • GogicM99

    21.06.2024 - 19:30

    Ne jer ih ta težina i čini unikatnim. Ne treba se svaka franšiza prilagodjavati da bude za svakoga

  • KidacMamice

    21.06.2024 - 19:47

    To je igra specificnog tipa i netreba nis mjenjat po meni ko voli nek izvoli,neko ne voli simracing neko voli,i tak daj ovo daj ono zato je gaming di je.najbolje da pitamo sweet baby inc dal bi trebalo raznovrsnosti.

  • Garl Vinland

    21.06.2024 - 22:41

    Mislim da proizvodjac treba odluciti o tome… Meni je odlicno da ne zele uvesti to, ne treba mi, volim nekada nauciti bossa pa makar mi trebalo 2 sata. To mi daje osjecaj od gaminga kakav ne dobivam nigdje drugdje… Zbog dark soulsa sam star wars jedi igrao na najtezim razinama i sad ne bi htio da bude nikako drugacije. S druge strane razumijem argument da bi story mode trebao postojati zbog ljudi koji imaju invalidnost ili radi onih koji zele osjetiti atmosferu i pricu bez previse mucenja.. Ali na kraju sve je na developerima

  • markan3333

    21.06.2024 - 22:54

    NE. Ko nema živce ili mu je preteško neka igra nešto drugo.

  • TheCaptainCrash

    22.06.2024 - 00:09

    ne, ja koji pojma nemam o tim igrama a zabavne su mi, kazem da ne treba i ne smije jer bi ubilo car igre i poentu. ako zelis olaksat, imas cheatengine pa se zaj

  • esse

    22.06.2024 - 07:54

    Ni slucajno.Prva mi je bila ds3 , odustao na pocetku par puta dok se nisam nabavio kontroler,onda je krenulo malo po malo i eto odigrao sve , je gube se zivci ali nigdje ne dobijes takav osjecaj moci kada sredis dio koji te muci makar to bio sami pocetak ..

  • Ludykure

    22.06.2024 - 08:20

    Ne, ne trebaju.

  • ihneacho

    22.06.2024 - 09:11

    ako ce napraviti story neki onda ipak da

  • Mrkvicaa

    22.06.2024 - 12:08

    Ne treba. From Software čini to
    olakšanjem kroz nove igre,prilagođava široj publici.Elden Ring jedna od
    igranijih igara.Ako i dalje nivo razine poviše razine igrača,ima EASY MODE FOR Elden Ring sa 330K preuzimanja na nexus.

  • walentkane69

    22.06.2024 - 12:51

    NE! Općenito to mi je jedna od najglupljih opcija u igrama kad imaju postavke težine.

  • Kruger

    22.06.2024 - 13:19

    Postavke težine su lijen način za napraviti ono što FromSoft napravi organski u svojim igrama. Ako je nekome Elden Ring pretežak čak i uz korištenje summona, overlevelanja i broken buildova, sorry, igra jednostavno nije za tebe. Nije svaka igra za svakoga. Na svu sreću, navedena olakšanja su dovoljno da 99% ljudi pređe Elden Ring ako im je do toga stvarno stalo.

    Dodatno, uklanjanjem izbornika težine svi igrači su na istome čime se po mome mišljenju gradi neki osjećaj zajednice. Nema onoga “Joj ti nisi prešao igru ako ju nisi igrao na najtežim postavkama”, unatoč tome što te postavke na vrlo lijen način otežavaju igru. Moguće je bossu jednostavno postaviti 100 puta više HPa i boss praktički postaje nemoguć osim ako se na njega utroše sati i sati, ali to je umjetna težina koja nije organska i ni na koji način ne pridonosi iskustvu igranja igre. Tako da ne, FromSoft igre ne trabaju izbornike težine.

    • Zoran Žalac

      @Kruger, 22.06.2024 - 14:17

      S druge strane, nitko se nije žalio kad je Sekiro naknadno dobio teži mod igranja kao opciju (Gauntlets of Strenght). Zapravo, rekao bih da u zajednici igrača FS igara hrpa ljudi teži da se istakne. Običan prelazak igre nije dovoljan sam po sebi, a u nepostojanju izbornika za težinu smišljaju se kojekakvi humoristični izazovi prelaska tih igara na banani, pomoću gitare, s povezom preko očiju i sl. Postavka težine može biti X stvari. Na primjer, u Halo igrama postoje razni modifikatori koji olakšavaju ili otežavaju igru na razini koja nije +100% više HP-a ili obrnuto, a uključuju različite stvari od onemogućavanja HUD sučelja ili auto aima do mijenjanja pravila igre, npr. da svaki pucanj troši duplo streljiva. U mnogim igrama New Game+ služi kao dodatna težina i povod za ponovno igranje i može pridonijeti iskustvu igranja igre. Ili npr. uvođenje opcionalne roguelike strukture kao u slučaju Hitmanovog Freelancer moda. Djeluje mi kao da imaš vrlo ograničeno promatranje što se sve može smatrati opcijom / postavkom težine.

    • Mrkvicaa

      @Zoran Žalac, 22.06.2024 - 16:17

      Valasni Sekera je Activision , on bi odma išli praviti COD bazu od toga:)

  • moordrak

    22.06.2024 - 20:48

    Ne držim se one da je govno ukusno jer 25 milijardi muha valjda zna što radi. Dobro, mogao sam to i ljepše reći, kao na primjer, ne držim se pravila kud svi Turci tud i mali Mujo. Oprostite dragi gejmeri. Sa Elden Ringom nisam slušao sebe. Inicijalno mi se u toj igri ništa, ali ništa pod milim Bogom ne sviđa. Pao sam pod utjecaj masa. Probao sam. Umirao sam. Proučavao sam tutorijale. Pravio se pametan sa buildovima. I dalje sam umirao. Žešće i češće. Nebitni likovi su trenutno dobivali erekciju čim bi me ugledali iza prvog ćorsokaka. Očito sam glup za soulslike igre. Fala. Nije moja šalica čaja. Uvijek postoji YT za ovakve pahuljice poput mene zato, čemu kvariti gušte die hard fanovima. Samo deri! Nisu sve igre za sve igrače!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?