Zeno Clash [PC]

Svijet Zenozoika dom je mnogim oblicima života podijeljenim na klanove. Najveći klan okupio se u gradu Halstedomu oko čudnovatog bića poznatijeg pod imenom Father-Mother. Među brojnom djecom u klanu se našao se i Ghat, glavni protagonist igre koji biva optužen za ubojstvo „Oca-Majke“ te je prisiljen na bijeg od ljutite braće i sestara. Da stvar bude gora, Ghat ni sam nije siguran pod kakvim se okolnostima zbio taj nemili događaj te se bježeći uz društvo djevojke Deadre pokušava prisjetiti zašto je to uopće učinio. Želeći pobjeći što dalje od Halstedoma na neko sigurnije mjesto, Ghat i Deadra upuštaju se u putovanje koje će im pokazati kako neistražena područja Zenozoika predstavljaju puno veće opasnosti nego mjesto od kojega bježe.

Priča Zeno Clasha je, kao što iz zapleta možete uočiti, slikovita sci-fi bajka za koju vas teško što može pripremiti. Stoga je isto toliko teško šturim opisom prikazati uvrnutost i maštovitost ovog svijeta, činjenicu koja posebno blista kad se ustvrdi da je on doista originalan. Naravno, mogli bismo raspravljati jesu li neke igre (Oddworld) ili pak filmovi (Mad Max 3) utjecali na kreiranje likova i atmosfere, no u konačnici ćemo svejedno morati priznati kako je Zeno Clash stvorio unikatnu podlogu za jednu nezaboravnu pustolovinu.

Igru doživljavate iz FPS perspektive, odnosno prvog lica, što nerijetko donosi prevagu kod dočaravanja pojedinih situacija. Dizajn okoliša nije odveć bogat detaljima, no igra to svojim šarmom i fokusom na akciju vješto skriva. S druge strane, likovi su dizajnirani na visokoj razini. Većinu njih upoznat ćete tek kroz borbu, ali to vas neće spriječiti da se barem na trenutak zadivite domišljatosti proizvođača koji su uz groteskni izgled likova uspjeli nadovezati zanimljive osobnosti istih.

Nažalost, osnovnu stvar koja veže čitavi svijet u igri – glavnu fabulu, ne možemo gledati kao zaokruženu cjelinu. Naime, gotovo sve u Zeno Clashu nedorečeno je sa svrhom zadržavanja mističnosti, ali nedorečeno preko granica normale. Da ne spoilamo, lajt motiv cijele radnje na kraju bi vas mogao razočarati, a nedostatak logičnih objašnjenja prije se može smatrati manom nego pozitivnom osobinom. Drugim riječima, nakon završetka igre nećete imati pojma što se tijekom nje zbivalo.

Sad kad smo raščistili situaciju s originalnim svijetom, vrijeme je i za originalni gameplay. Doduše, ni on nije toliko originalan u srži, no svakako je promjena u odnosu na bezlične naslove kakvih je u zadnje vrijeme sve više. Dakle, Zeno Clash je zapravo borilačka igra iz prvog lica, s tek povremenim FPS elementima. Na raspolaganju su vam dvije vrste udarca, no s vremenom se ti udarci vežu u combo, a korištenjem wasd tipki dobivamo i više specijalnih poteza (napad laktom, bacanje neprijatelja, protunapad). Dakako, borba se neće sastojati samo od vaših napada zahvaljujući mjeraču stamine, pa ćete se tako morati i braniti blokiranjem te izbjegavanjem udaraca. Najbolja stvar u svemu tome je to što se svi spomenuti potezi izvode s tek nekoliko tipki (miš, space i kontrole smjera kretanja), što borbu čini itekako dinamičnom.

… facijalne ekspresije likova pri udarcima te popratni zvukovi mlaćenja stvaraju realističan dojam sirove okrutnosti …

A osim te fluidne izvedbe, borba se može pohvaliti i izvanrednim prikazom brutalnosti. Doduše, nema tu krvi, polomljenih zubi i razvaljenih čeljusti, no facijalne ekspresije likova pri udarcima te popratni zvukovi mlaćenja stvaraju realističan dojam sirove okrutnosti. Ipak, nemojte misliti da će borba zbog dinamičnosti i lijepog izgleda biti podjednako zabavna. Baš suprotno, većinu vremena bit će to grčevito nadmudrivanje i panično snalaženje u prostoru. Neprijatelj je uvijek brojčano nadmoćniji, a liječenja u obliku voća nema baš na bacanje. Dodajmo tome i činjenicu da se snimanje odvija po checkpoint sistemu, što dodatno otežava igru, ali u neku ruku istovremeno povećava izazov i privlačnost iste. Bitke s nekoliko bossova nisu previše različite od onih standardnih, već zahtijevaju tek uočavanje slabosti beštije koja vas napada te korištenje nekakva oruđa u svrhu njezine eliminacije.

Osim šakama i spomenutim oruđem (čekići, batine, štapovi), koristit ćete se i jednim od četiriju dalekometnih oružja, a na raspolaganju će vam biti i svojevrsna bomba u obliku lubanje. Začudo, oružja su znatno slabija nego malee potezi, te se kao takva ne koriste baš često. Uostalom, neprijatelji će vam ih izbiti već pri prvom kontaktu, a kako ih se mora reloadirati vrlo često, nećete naći pozitivnu stranu njihovog korištenja. Pohvale idu nekonvencionalnom dizajnu, no s obzirom na eventualnu repetitivnost malee borbe smatramo da je dalekometnih oružja trebalo biti više.

Putovanje Zenozoikom ne traje dugo – četiri sata uvrh glave, ali računajući na cijenu igre, ne možemo se žaliti. Pored 18 levela glavne kampanje, tu je i Challenge Mode kao zamjena za nepostojanje multiplayera. U Challenge modu igrač se preko Steama natječe kroz nekoliko katova tornja eliminirajući neprijatelje, te naposljetku i glavnog bossa, kako bi postavio novi rezultat ili oborio onaj svojih suigrača / prijatelja.

Zeno Clash pogonjen je na Source engineu koji još jednom pokazuje svoje čari. S relativno niskim hardverskim zahtjevima igra uz odličnu optimiziranost uspijeva ponuditi zavidnu grafičku prezentaciju. Kako su sve animacije odrađene u igrinom engineu, u nekoliko situacija moglo bi vam se dogoditi da ne prepoznate igraću dionicu kad ona počne, a ako se igra može pohvaliti tom odlikom, atmosfera je na vrlo visokoj razini. Tome svakako pridonosi i maštovita glazbena podloga.

Konačni sud u obliku ocjene izuzetno je pozitivan za prvi indie naslov čileanskog Ace tima. Zeno Clash je mini osvježenje PC platforme, a kako je originalnost u ovo financijsko vrijeme na posebnoj cijeni, jedinstvene igre poput ove treba cijeniti. Možda se u svoj toj originalnosti izgubila raznolikost, no zabava sigurno nije izostala, što je na kraju krajeva i najvažnija stvar kod video-igre.

Indie igre oduvijek su imale jedinstven pristup umjetnosti u video-igrama, no Zeno Clash podigao je tu originalnost na jednu novu razinu. Čime je to uspio učiniti, pročitajte u HCL recenziji.

83 Naša ocjena
  • borbeni sustav