HCL.HR

Kako poboljšati iskustvo igranja u CS2 uz NVIDIA Reflex i ASUS GeForce RTX 40 kartice

Zoran Žalac 27.01.2025.   •   8 komentara


Želite li biti kompetitivni u PC igrama ne smijete se oslanjati samo na brze reflekse, skup monitor i kvalitetan miš. Ključno je u igranju smanjiti i latenciju samog sustava, a upravo to za vas radi NVIDIA Reflex.

Korisnicima grafičkih kartica NVIDIA GeForce već je nekoliko godina dostupna tehnologija NVIDIA Reflex. I postoje dobre šanse da ste postavku za to primijetili u jednom od stotinjak igara koje podržavaju taj Reflex. Međutim, igre najčešće ne rade baš najbolji posao u objašnjavanju koja je prednost korištenja NVIDIA Reflexa i u čemu vam on točno pomaže. Možda se čuli da snižava latenciju kontrola prilikom igranja, no mislite da vam to nije potrebno jer ionako imate dobar hardver za igranje.

E pa da bismo objasnili što je NVIDIA Reflex i čemu služi, prvo trebamo objasniti što je uopće PC latencija i zašto trebamo optimizaciju sustava za brže reagiranje ako već imamo ultra brze miševe i monitore.

Što je to PC latencija (PCL)?

Kao što vjerojatno znate, latencijom se u gamingu smatra vrijeme koje je potrebno da igra registrira i izvede naredbu koju igrač zada pritiskom tipke.

Između trenutka kad vi stisnete neku tipku do momenta kad igra reagira na tu vašu naredbu nalazi se vrlo mali djelić sekunde koji možemo podijeliti na tri dijela koja čine ukupnu latenciju. U prvom dijelu tog procesa miš ili tipkovnica registriraju pritisak tipke i šalju taj signal na PC. Ondje nastupa svojevrsna obrada kojom signal biva preveden u naredbu unutar igre i poslan na izvedbu. U trećoj i završnoj fazi vidimo realizaciju naredbe na samom ekranu.

Početni i završni dio kod svega ovoga su najkraći dijelovi procesa. Današnji su miševi, tipkovnice i monitori poprilično brzi i nema tu baš mnogo prostora za drastično smanjivanje latencije. Međutim, postoji zato prilika da se vrijeme značajno uštedi u fazi obrade signala, koju nazivamo PC latencijom.

PC latencija obuhvaća slijed u kojemu usko surađuju operativni sustav, driver i sama igra, te procesor i grafička kartica. Kako je to slijed od više koraka, svaki korak povećava latenciju, tj. vrijeme od pritiska tipke do realiziranja naredbe u igri. Dodatna je komplikacija što grafička kartica također ima svoj slijed frameova (op.ur. sličice koje tvore konačni fps iliti frames per second) koji se slažu u niz za rendriranje pa i tu može doći do kašnjenja framea u kojemu je realizirana igračeva naredba.

Upravo tu u pomoć skače NVIDIA tehnologija zvana Reflex. Jednostavno rečeno, Reflex se brine da su procesor i grafička kartica bolje sinkronizirani na način da prioritet u slijedu uvijek imaju oni frameovi koji donose realizaciju igračevih naredbi. To u prijevodu smanjuje PC latenciju do nekih 50% te igranje čini responzivnijim jer igra brže reagira na vašu kontrolu. Dakako, radi se tu o razlici od 20-30 milisekundi, ali upravo ta razlika u kompetitivnim igrama može činiti minimalnu prednost prilikom igranja.

Kako uključiti Reflex u CS2 i drugim igrama?

Osim što je Reflex besplatan i nema vidljivo negativan utjecaj na framerate, također je i potpuno jednostavan za korištenje. Ne morate za uključivanje Reflexa ulaziti ni u kakav BIOS računala ili koristiti NVIDIA drivere. Reflex se aktivira unutar igara pa ga samo potražite u opcijama igre.

Primjerice, u popularnom Counter-Strikeu 2 opciju za Reflex naći ćete u postavkama pod sekcijom Video pa Advanced Video. Sama tehnologija zapravo nema veze s grafikom ni kvalitetom prikaza u igri, ali je vezana uz grafičku karticu tako da se u pravilu uvijek nalazi u postavkama za prikaz (‘Display’ ili ‘Video’ postavke) ili grafiku.

Vrijedi spomenuti da Reflex ponekad može imati dvije postavke: običnu i +Boost. Dok pri korištenju običnog Reflexa obično i nema negativnog utjecaja na framerate odnosno fps u kojem se igra izvodi, +Boost opcija nastoji dodatno smanjiti latenciju time što snažnije inzistira na sinkronizitetu procesora i grafičke kartice, usput dajući mogućnost grafičkoj da duže ostane na višim radnim taktovima.

U igrama koje se više oslanjaju na snagu procesora, npr. Fortnite, R6 Siege ili Valorant, uključivanjem Reflex Boost opcije može doći do malo nižeg frameratea, kao i veće potrošnje energije. To su rubni slučajevi u igrama koje su specifično zahtjevne za vaš procesor, pa korisnost +Boost opcije varira od igre do igre, no u svakom slučaju biste koristeći istu trebali dobiti još nižu latenciju, odnosno povećanu responzivnost u igraćem iskustvu.

Koji hardver treba imati da bi se Reflex mogao koristiti?

Dobra je vijest kod NVIDIA Reflexa što se može koristiti na širokom rasponu hardvera. Kompatibilan je sa svim monitorima i svim miševima / tipkovnicama – oko toga uopće ne trebate brinuti. Svejedno je i koji procesor imate. No, tehnologija radi samo na NVIDIA grafičkim karticama.

Reflex je podržan na GeForce GTX 900, GTX 1000, RTX 2000, RTX 3000 i RTX 4000 serijama grafičkih kartica. Nije to uvijek pravilo, ali što je grafička kartica novija i snažnija, poput Asus TUF Gaming Geforce RTX 4080 Super modela što se mota po našim uredima ovih dana, to je smanjenje latencije preko Reflexa u pravilu veće.

Koje igre podržavaju Reflex?

Jedini obavezni uvjet kod podrške za Reflex jest taj da je isti službeno podržan u igri gdje ga želite koristiti. Srećom, Reflex sada broji više od stotinu kompatibilnih igara, među kojima je velika većina kompetitivnih naslova u kojima je što niža latencija presudna.

Uz već spomenuti Counter-Strike 2, Reflex podržavaju i drugi multiplayer hitovi kao što su: Apex Legends, Valorant, Fortnite, Escape from Tarkov, DOTA 2, Destiny 2, Call of Duty: Warzone, Rainbow Six Siege, Path of Exile 2, itd.

Od Reflexa koristi imaju i single-player igre, pogotovo one koje na RTX 40 seriji grafičkih kartica podržavaju DLSS Frame Gen. Dapače, kada upalite DLSS Frame Gen, automatski se pali i Reflex. Smanjenje latencije preko Reflexa tako podržavaju Alan Wake 2, S.T.A.L.K.E.R. 2, Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, Ghost of Tsushima, God of War Ragnarok i drugi.

Igre koje podržavaju NVIDIA Reflex tehnologiju

Može li još brže?

Može! NVIDIA je na ovogodišnjem CES sajmu najavila sljedeću generaciju Reflex tehnologije. NVIDIA Reflex 2 tako će latenciju dodatno srezati uvođenjem tehnike Frame Warpa. Ukratko, razvijen je prediktivni algoritam za rendriranje koji iz prethodnih frameova može izvući podatke za sljedeći frame te tako dodatno ubrzati responzivnost igre.

Reflex 2 još nije dostupan, a prvo će biti omogućen na GeForce RTX 50 seriji kartica. Podrška će se kasnije proširiti i na druge proizvode iz RTX serije. Među prvim igrama koje će podržavati Reflex 2 potvrđene su Valorant i The Finals.

Nadamo se da vam je tema Reflexa sada nešto jasnija, a za kraj nam samo preostaje zahvaliti se kompanijama NVIDIA, Asus i ADM koji su nam složili i poslali vrhunski PC s Asus komponentama za testiranje svih ovih tehnologija. Riječ je o pravoj zvijerci s Asus TUF Gaming NVIDIA Geforce RTX 4080 Super karticom u robusnom Asus TUF Gaming kućištu, a za detaljnije specifikacije i informacije o kupnji tog računala – samo kliknite ovdje.

Označeno sa: ,

Komentari (8)

  • SnakeCRO

    27.01.2025 - 18:51

    Ponovno shillate za ngreediju. Neki dan Igor a sad ti Zorane. Providno i jadno.

    • Cro legend

      @SnakeCRO, 28.01.2025 - 04:00

      Clanak je vezan sa nesto bi trebalo poboljsati performanse igranja i onima sto imaju grafu iz gtx 900 serije. Ne vidim nista greedy u tome. Jel se sad ne smije onda pricati o PS3 posto se tako promovira podjednako greedy firma zvana Sony? 🥲 Ljudi pokrivaju sve novosti vezane za gaming. Ako te neki clanak ne zanima ga zaobides ga i to je to… I ne brini da svaki Hrvat doma ima rtx graficku, to Nvidiji ne bi promjenilo nista, nismo toliko bitni

    • SnakeCRO

      @Cro legend, 28.01.2025 - 06:07

      Oprosti, takav članak se označi s PROMO.

    • Lazy

      @SnakeCRO, 28.01.2025 - 06:32

      Wtf man,koji vrag,zasto jadno,pa normalno…posao radis da bi zaradio.Plus je edukativno,trebas se snaci u moru novih AI postavki i kojekakvih novotarija.

    • Blackbeard

      @Lazy, 28.01.2025 - 07:36

      Ima izgleda dosta zatucanih na ovom portalu,ali takvima ti je džaba objašnjavati. Zoran odradi odličan posao,i objasni sve,čak i u naslovu piše o čemu se radi. Nekima nema pomoći.

  • Shaman

    27.01.2025 - 19:12

    Moram to provjeriti u CS2 postavkama.. Hvala.

  • TitanShifter

    28.01.2025 - 10:10

    Cestitke svima koji su potpuno prestali igrat ovaj polu-proizvod od igre. Ne moze se mjerit s cs go-om, nit ce moci jos dugo. Valve mi je postao smijesan kad sam uvidio koliko ustvari respectaju team fortress i kanter (te njihove communytije naravno). Za mene bljak.

  • Lanko

    28.01.2025 - 10:54

    Sasvim dobar članak. Pristojna zahvala za računalo. Sve 5. Solidno objašnjeno, Nadam se da i konkurencija radi po tom pitanju.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?