HCL.HR

Sony potvrdio: “Odmičemo se od poslovnog modela s konzolama”

Zoran Žalac 08.08.2025.   •   64 komentara


Podpredsjednik tvrtke Sony izjavio je kako se japanska tvrtka u budućnosti više ne želi centrirati oko hardvera za gaming.

PlayStation će, po svemu sudeći, u budućnosti krenuti sličnom putanjom kao i Xbox te će igre vlastite produkcije objavljivati na što više različitih platformi.

Naslutili smo to iz nedavnog oglasa koji je sugerirao veliku promjenu strategije, a sad je to u razgovoru s investitorima potvrdio i Sonyjev potpredsjednik Sadahiko Hayakawa. On je poručio kako će Sony u budućnosti promijeniti svoj poslovni model u domeni gaminga.

“Odmičemo se od poslovnog modela fokusiranog oko hardvera i idemo prema platformskom poslovanju koje proširuje zajednicu i povećava aktivnost igrača.” – kaže Hayakawa.

U prijevodu: dosadašnja utrka tko će prodati više konzola u konačnici postaje nebitna – važno je tko ima veću zajednicu igrača (čitaj: potrošača) neovisno na čemu se oni igrali. Iz Microsofta su tim smjerom krenuli ranije, no i Sony je postupno slijedio sličnim putem. Od 2020. godine svoje igre izbacuju i na PC, a premda neke igre na tu platformu dolaze s vremenskim odmakom nakon izdanja za PlayStation konzole, live service naslovi si takvo što ne mogu priuštiti. Igre poput Helldiversa 2, Marathona i drugih odmah u planu i za PC. Štoviše, najbrža prodavana Sonyjeva igra najviše se prodala izvan PlayStation konzole.

Zašto u Sonyju mijenjaju poslovni model PlayStationa ako im dobro ide? Ukratko, novac se vrti, ali već 15 godina nisu uspjeli nadmašiti prodajni rezultat starog PlayStationa 2, što znači da ne ostvaruju rast u prodaji hardvera. S druge strane, statistike pokazuju da konzole nisu prvi izbor za igranje kod mlađih generacija – to su sada mobilni uređaji i PC, gdje se lakše dolazi do igara i gdje nema potrebe plaćati nekakvu pretplatu za online igranje. Ako Sony želi ostati relevantan u svijetu gaminga, te se činjenice ne smiju ignorirati.

Označeno sa:

Komentari (64)

  • Gebro_gaming891

    08.08.2025 - 11:55

    The end of an era

  • IceQ

    08.08.2025 - 12:02

    Tako je najbolje pa neka igra svako na onom što mu najbolje odgovara.

  • mirkunjaaa

    08.08.2025 - 12:04

    Kad čujem omiljenu kapitalističku mantru “nema rasta” dobijem osip! 🙄🙄
    Svima je jasno da rast ne može bit stalan a bome ni vječan 🤷‍♂️
    Koliko firmo mora propast da bi se svatilo da to nije normalno? 🤔
    Ajde moj Sony, nek ti genZ pumpa rast sa live service sranjima, usrićit ćeš se 😁😁

    • MeDoNjA

      @mirkunjaaa, 08.08.2025 - 12:25

      Nije tako , svaka veca firma ima ceo sektor koji mora da se bavi rastom same firme i zaduzen je da uvodi sto vise novina i da menja planove kako bi napredovali. Svaka firma u pocetku ima nenormalan rast, kako godine prolaze taj procenat je sve nizi da dolazimo do toga da u procente gledas da postignes rast, ovaj vid branse je poprilicno ziv i dovoljno je da malo pozustanes i padas na dno , nemoj zaboraviti xbox 360 sta je svojim novinama doneo i koliko je uspeo da digne konzolu naspram prethodnika. Dok Nintendo sa onakvim banovanjem i pristupom i dalje belezi nenormalne prodaje , treba se u svakom momentu traziti mesto za napredak.

    • MD2

      @MeDoNjA, 08.08.2025 - 15:08

      Pa to je i rekao. To je paradoks kapitalizma. Od male firme do države. I onaj koji je najjaći i ima najjaću ekonomiju inzistira na stalnom rastu, a to nije moguće održati u nedogled.

    • Toma_HR

      @mirkunjaaa, 08.08.2025 - 17:09

      Svaka firma veća mora kalkulirati razliku izmedju operativne dobiti i profita. Profit ih ne zanima previše jer se na to plaća porez i ide dioničarima – u operativnoj dobiti su auti, odijela, večere, jahte, bonusi, belo i korabe. Problem je kad se mora od tuda zagrabiti za profit – e onda ide iz djepova menagmenta i za to su u stanju odmah dati tisuće otkaza. I da, to neće iči vječno jer ne može.

    • Bogy

      @Toma_HR, 09.08.2025 - 21:40

      Pa Maksimizacija vrijednosti dioničara i je svrha svakog dioničkog društva, nije da se to opće skriva. A to možeš kroz otkaze, buyback dionica, dividenda i slično.

  • Goblin

    08.08.2025 - 12:10

    I felt a great disturbance in the Force, as if millions of voices suddenly cried out in terror and were suddenly silenced

  • Nikokapovci30

    08.08.2025 - 12:31

    Napokon!!! Dajte ljudima da igraju ono što žele na čemu žele. Na kraju krajeva nove generacije neka igraju svoje igrice na mobitelima. Odraslima dajte dovršene igre koje će platiti. Realno dijeca ni nemaju para da kupuju igre po trenutnim cijenama. Piratstvo im je suđeno ili dobra volja roditelja.

  • Kriger

    08.08.2025 - 12:41

    Ali na xbox nece dolaziti koliko ja razumem samo pc

    • vragec25cro

      @Kriger, 08.08.2025 - 12:52

      Pa vec sad dolaze na xbox,nisu neki naslovi ali dosli 🙂 najbolje kako gore kazu daj sve na svemu pa neka igraci biraju

    • Kriger

      @vragec25cro, 08.08.2025 - 13:10

      Da znam, ali mislim bas na ove velike naslove

    • Gebro_gaming891

      @Kriger, 08.08.2025 - 13:09

      Pa Helldivers 2 je došao na Xbox. Samo je pitanje vremena kad će ostali IP-ovi. I to je sasvim u redu.

    • Zoran Žalac

      @Kriger, 08.08.2025 - 13:15

      Sljedeći Xbox će biti Windows PC, tako da je to manje-više sve riješeno. 70% najznačanijih Sonyjevih igara iz PS4 ere je već na PC-ju.

    • Mrkvicaa

      @Zoran Žalac, 08.08.2025 - 14:33

      Svi idu putem koji je dobar za igrače… To će smanjiti fanboyske komentare po portalima.

  • IgorBiH

    08.08.2025 - 13:33

    Nemaju oni katalog igara za ovo što smjeraju. Helldivers 2 je bljesak svjetla u mrkloj tami. Te njihove linearne narativne woke igre iz trećeg lica nikoga ne uzbuđuju na PC-u. Izgleda da će mrski Nintendo jedini ostati uspravno i dostojanstveno stajati nakon svih ovih decenija konzolaškog ratovanja (da, jeste bilo ratovanje). I naravno, ogroman segment populacije ne želi ništa sa PC-jem. Želi kauč, veliki ekran i džojstik u rukama. Tu naravno spadam i ja.

    • ChungaLunga

      @IgorBiH, 08.08.2025 - 15:14

      Za tebe (a i mene) se ništa ne mijenja. Kako želiš kauč i džojstick i dalje ćeš imat na raspolaganju PS, Xbox ili Switch za spojit na taj TV. Jedino što će vrlo vjerojatno sve tri opcije imat iste igre na raspolaganju. Ako se stvarno sada fokusiraju više na SW, onda možda i više odlićnih igara štoviše.

    • MD2

      @IgorBiH, 08.08.2025 - 15:15

      Nisam baš siguran za ovu tvrdnju da ljudi ne žele njihove linearne igre. Mislim da se The last of us dobro prodao na PC-u, a to je već treća verzija stare igre. Mislim da imaju dosta publike koja čeka takve igre, pogotovo jer ih nije baš bilo na ovoj generaciji. Ja nisam imao PS4 i kupio sam i The last of us i God of war za PC i mislim da je još dosta ljudi učinilo isto.

    • Demon90

      @IgorBiH, 08.08.2025 - 16:24

      Jel možeš ti jednom komentirati a da ti nešto nije “woke”

    • Kikindo

      @IgorBiH, 08.08.2025 - 17:21

      Jadan ti, mi PC igrači ćemo ti uništiti upotpunosti konzolaško iskustvo uf uf uffff 😭

    • Apocalypse4987

      @IgorBiH, 08.08.2025 - 19:37

      Konzole su izgubile rat onog trena kad su dobile AMD procesore, grafe, RAM, hard diskove i time same po sebi postale PC. Više nisu bile ubaci disk i igraj nego je bilo i bootanja, i updatea.. I rade ono šta je PC uvik moga, spojit se na bilo kakvi ekran, i na njega spojit bilo kakvi uređaj, od kontrolera, pa do ko zna već čega. Na kraju dana, ko ti brani sklepat PC sa malim kučištem, uštekat ga na veliki ekran i uparit sa kontrolerom?

    • intronic

      @Apocalypse4987, 09.08.2025 - 09:37

      Promašio si bit. Konzolu uštekaš u struju i igraš. Ne zanima te niti vidiš CPU, GPU , RAM i sve što si naveo. Ne zanimaju te ni komponente ni nadogradnje.

    • ChungaLunga

      @intronic, 09.08.2025 - 11:11

      Da se nadodam, ne zanimaju me grafičke postavke, da li će mi igra radit ovako sa ovim detaljima a onako sa onim detaljima, frameovi, isprobavanja, usporedbe, preporuke konfiguracija….bilo što, što me odvaja vremenski i psihološki od potpunog uživanja u igri.

    • Apocalypse4987

      @intronic, 09.08.2025 - 20:13

      Da, i onda nakon nekog vremena treba novi kontroler, eventualno volan, pa je memorijski prostor premal i kupi se dodatni SSD, bilo unutarnji ili vanjski, onda i dock za kontrolere, i naravno slušalice. Neko će i udrit novi vertikalni stalak. I naravno tu su desetci novih covera za konzolu u raznim bojama. A to je samo konzola, ponekad treba i tv nadogradit, a i HDMI kabel nije dovoljno dobar. Prijatelju moj to su sve nadogradnje. I nije više uštekaš u struju i igraš, Sad uštekaš u struju, ulogiraš se, skineš updateove i tek onda igraš ako ti ostane volje nakon pustih updateova

    • Lazy

      @Apocalypse4987, 09.08.2025 - 23:09

      Ma bit je u “zatvorenom” sustavu gdje igre na “slabijem” hardwareu rade bolje nego na sklepanom PC-u.

  • Mrkvicaa

    08.08.2025 - 14:20

    Helldivers 2 danas ~30k igrača na Steamu. Skyrim iz 2011. (singleplayer!) zna imati toliko. Cyberpunk 2077 iz 2020., na popustu, danas 57k. Toliko o njihovoj ‘najpopularnijoj’ multiplayer igri na Steamu:)

    • MeDoNjA

      @Mrkvicaa, 08.08.2025 - 15:21

      A Destiny 2? Samo 30k na Steam-u ima , saberi jos druge platforme, igra zivi toliko godina. Prosto igraci na ovakvim igricama daju novac uvek , a Skyrim cu jednom kupiti i to je zauvek sad skyrim se i igra mnogo delom zbog mod dela koji je obiman, al ponovo necu 5 puta kupiti jednu te istu igricu vec samo jednom.

    • Mrkvicaa

      @MeDoNjA, 08.08.2025 - 15:38

      Sve je točno. Steam je najveća platforma, a Cyberpunk 2077 je dostupan i na drugim platformama.
      Cyberpunk 2077: Ultimate Edition trenutačno je na popustu i stoji 38 eura. Trenutačno se nalazi među 12 najprodavanijih igara na Steamu prema prihodu.

    • IgorBiH

      @Mrkvicaa, 08.08.2025 - 18:33

      Da, HD2 izgleda kao da je konačno ispuhao jer su bacili na stol sve što imaju sa onom invazijom Zemlje i to je to.

    • Mrkvicaa

      @IgorBiH, 08.08.2025 - 19:20

      Primjer live servisa koji najbolje funkcioniraju su Dota 2 i CS:GO. Ljudi najviše kupuju iteme da bi ih preprodavali na Steam Marketu, pa se cijela ekonomija stalno vrti u krug. Steam stalno uzima proviziju, a Valve zgrće najveći profit. Zato ovaj sistem dobro funkcionira, a dodatno ga pokreće otvaranje kutija. Zbog toga ove igre i danas drže vrh Steam liste:)

  • Bubimir666

    08.08.2025 - 14:30

    I to je ok. Dajte nam igre. Sve svima svugdje. Jebala te eksluzivnost da te jebala.

    • Gebro_gaming891

      @Bubimir666, 08.08.2025 - 15:47

      Još da Nintendo dođe sebi.

    • Toma_HR

      @Gebro_gaming891, 08.08.2025 - 17:05

      Ne treba, ne zanimaju me njihovi platformeri

    • Gebro_gaming891

      @Toma_HR, 08.08.2025 - 17:15

      Majstore, Nintendo drži Metroid Prime, Bayonettu i Astral Chain.

    • Toma_HR

      @Gebro_gaming891, 08.08.2025 - 21:36

      Otkud ti znaš da sam ja majstor? Ili si nepristojan u slavu NIntenda? BTW – sve šta si nabrojao nikad čuo, osim za bayonetu a to znam da je gluparija

    • Gebro_gaming891

      @Toma_HR, 08.08.2025 - 21:41

      Ništa čudno. Drži se ti CoD-a i FIFA-e.

    • kebbab

      @Toma_HR, 08.08.2025 - 21:57

      Pa zbog takvih kao ti je i gaming propao odnosno ide u tom smjeru.

  • Iceman73

    08.08.2025 - 15:03

    Nema veze,samo nam dajte konzolu i to je to.

    • Mrkvicaa

      @Iceman73, 08.08.2025 - 15:13

      Novinari su se već raspisali da će PS6 imati snagu RX 9070 XT, a Microsoftova “konzola” biti 10–20% jača, snage RTX 5080:) Zar nemaš već sličan PC?

    • ChungaLunga

      @Mrkvicaa, 08.08.2025 - 15:42

      I ja ga imam, ali mi je apsolutno veći gušt igrat nove igre na konzoli nego na PCju. Tako da nikakve veze nema usporedba PCja i nove generacije konzola. I čini mi se da to shvaćaju samo oni koji se stvarno igraju na konzolama, bez obzira imali PC ili ne sa strane.

    • Mrkvicaa

      @ChungaLunga, 08.08.2025 - 15:56

      Super za tebe, ali nemoj se odmah previše uzbuđivati. Gospodin Iceman73 je dobar čovjek pa se malo šalimo, nije prvi put:)

    • Iceman73

      @Mrkvicaa, 10.08.2025 - 10:43

      Jbš Pc,najrađe bi prodal komplet hardveraj,ostavil samo konzolu i uvrh glave,tak i tak igram sve nove naslove na Ps5 Pro…nikakvi problemi z optimizacijom samo gas…igre se izvode ljepše na konzoli,razlike minimalne il nikakve,ono kaj ja igram 60 fps-a mi je dosta.

    • vragec25cro

      @Iceman73, 08.08.2025 - 19:58

      Ne treba niti konzola bitno da je neki komad hardwera ko do sad da ubacim disk instaliram igru i da ne brinem jel mogu tu igru vrtiti ili ne mogu.(nikad nisam kupovao iznad mid range pc)

  • MD2

    08.08.2025 - 15:17

    Kao što je više ljudi već reklo, nek igre budu na svim platformama i nek svako igra kako želi.

  • Cygarone

    08.08.2025 - 17:46

    Nekako mi se ovaj brand PlayStation kreće u smjeru VAIO laptopa od Sonya. Kao nekakav početak kraja konzola. Prvo je steam napravio Big Picture mod, zatim Steam OS. MS ih je pratio u stopu pa počeo kemijati sa Game Pass opcijama pretplata. Sada se razbacuju krilaticama “Sve je XBOX”. Šta je sljedeće? Konzole će se prebaciti u “režim ruku” poput Nintendo Switcha. Meni je izuzetno drago da postoje kućne konzole iako sam zadnjih 17 godina pretežno PC igrač. U svakom slučaju, ta čar koju imaju konzole da se samo zavalimo u fotelju i pokrenemo igru u 2 klika polako se gubi, jer je granica između PC i konzola sve tanja zahvaljujući posebnim OS. Budućnost konzola je u prenosivosti (ako je uopće bude pored smartphonea).

    • Goblin

      @Cygarone, 08.08.2025 - 18:17

      Zavalit ćemo se 2 put kliknit, a nećemo ni imat konzolu, sve na TV-u

    • IgorBiH

      @Cygarone, 08.08.2025 - 18:38

      Ne zanosi se. Bez PS konzola Sony kao brend i kompanija gubi svoj raison d’etre. Katalog igara nemaju da mogu mirno krstariti PC-jaškim vodama osim u slučaju da postanu samo izdavač što je put u Ubisoft sudbinu i sl. Pomnoži 80 miliona PS5-ica sa 500-tinjak eura pa vidi koja je to zarada. Gdje će to namaknuti?

    • Zoran Žalac

      @IgorBiH, 09.08.2025 - 12:02

      Od svake prodane konzole zarade tek manji dio tog iznosa kad se oduzmu troškovi materijala i proizvodnje. Zarada je u proviziji od prodaje digitalnih igara i mikrotransakcija. I prodaji dodatne periferije koju namjerno naprave tako da bude potrošna. Njima kupac koji kupi PS5, par rabljenih igara i nijednom ne plati pretplatu ne znači apsolutno ništa. To je izgubljena prodaja, skoro kao da piratizira.

    • Mrkvicaa

      @Zoran Žalac, 10.08.2025 - 14:39

      Od PC hardvera neće ništa zaradit, još kad im Steam odera 30% provizije i navale narodne verzije, pa se krenu štitit s Denuvom… Postaju Sega blizanci, dobra vožnja 🙂

    • ChungaLunga

      @Mrkvicaa, 11.08.2025 - 10:03

      Da, imaš pravo, na PCju se uopće ne isplati izdavat igre.

    • Mrkvicaa

      @ChungaLunga, 11.08.2025 - 10:23

      To je tvoje mišljenje. Ne, nego se igre trebaju od prvoga dana izdavati na sve platforme.:)

    • Zoran Žalac

      @Mrkvicaa, 11.08.2025 - 11:44

      Misliš da Google ne zgrće ozbiljan novac od Android ekosustava zato što im Pixel telefoni nisu broj 1 brend u istome?

    • Mrkvicaa

      @Zoran Žalac, 11.08.2025 - 11:54

      Naravno da Google zarađuje ozbiljan novac od Android ekosustava,bez obzira na to što Pixel telefoni nisu broj 1 brend. Njihova zarada dolazi prvenstveno od licenciranja, usluga i oglasa, a ne samo od prodaje hardvera.Pixel im je vise demonstracija mogucnosti Androida nego kljucni izvor prihoda.

    • Cygarone

      @IgorBiH, 09.08.2025 - 23:17

      Bojim se da polako otpisuju PlayStation kao hardver (izbacili su čitač diskova i za PS5 Pro i slim je tek opcionalni dodatak) i okreću se nekakvoj ideji poput “Everything is Xbox” i gamepass/playstation u obliku streaming servisa. Kako je Goblin rekao, možda bi kombinacija TVa i playstation konzole mogla biti neka budućnost? Po meni je to vrhunska ideja ako već budu odustali od kućne konzole (za sve one koji ne žele Sony TV imaju PS+ streaming gaming servis). Žao mi je, ali ja ne vidim drugih opcija za opstanak kućnih konzola kakve trenutno poznajemo.

    • vragec25cro

      @Cygarone, 08.08.2025 - 20:01

      Nestalo odavno ta dva klika,upali konzolu,stavi disk,instaliraj igru,(ako nije nova jos i updejt) pa ond apocetne postavke pa tek onda menu za igranje.Dalekonsu konzole od pocetaka nintenda kad si ubacio kazetiu i igrao,ili kasnije playstation i xbox stavis disk i igrqs

    • Cygarone

      @vragec25cro, 09.08.2025 - 23:21

      Kako to misliš nestalo je to dva klika? Tek sada je krenulo nekako u tom smjeru. Sve više forsiraju digitaliju, čitače diskova su već u ovoj generaciji počeli stavljati kao opcionalni modularni dodatak konzolama. Valjda ti, ja i ostali članovi koji dijele naše mišljenje o postojanju konzola postajemo fosili kada se tako grčevito držimo za ideju fizičkog medija. Žao mi je, ali ja ne vidim budućnost u kojoj će postojati diskovi za pokretanje igara.

    • vragec25cro

      @Cygarone, 10.08.2025 - 19:37

      Prilagodit cemo se 🙂 Nema dva kilka jer mores instalirati igru,pa ako je neki updejt.prije si upalio konzolu stavio disk i to je to.dva kilka,na to sam mislio

    • ChungaLunga

      @Cygarone, 11.08.2025 - 10:01

      Meni je prenosiva konzola ko kabriolet automobil. Mogu ga imat ako mi je bas gušt za određene situacije, ali da bi mi bio ko primarni/jedini izbor, bome ne bi.

  • Lazy

    09.08.2025 - 07:09

    Opa a, nemos vjerovati, a onako bezvezno pitanje,sto ce sad bit presudni faktor da se netko odluci za Sony,Sony-a vole mase i to neobjasnjivo pokazuju kupnjom PS-a bez da ovaj ima nekakve hrpe ekskluzivnih igara za svoj hardware,ako imas sve igre na svim platformama…

    • Zoran Žalac

      @Lazy, 09.08.2025 - 12:07

      Što je presudni faktor kad uzimaš novi mobitel? Da imaš što manje gnjavaže s prebacivanjem – želiš da se logiraš na novu konzolu i da ti je sve tamo. Sve stare igre, svi sejvovi, lista prijatelja, trofeji, poznato sučelje, poznat raspored tipki na kontroleru… Komfor, u suštini.

    • Lazy

      @Zoran Žalac, 09.08.2025 - 23:05

      A cujes,za mob gleam da je flagship da se ne moram mislit s performansama bar 3 godine,zapravo nijanse presudjuju i biram izmedju 2,mozd 3 brenda od “20”…kuzis, no zasto vise bas kupiti PS, uvijek bi uz PC imao 1 konzolu,cini se da ce se tp promjeniti,pa uz PC vise nece bit potrebna konzola,bar meni,sto je ok u biti.

    • ChungaLunga

      @Lazy, 09.08.2025 - 23:56

      Pa što je sada potrebno imati konzolu uz PC? Sve nove igre ionako završavaju na PCju. Konzolu češ imati i dalje ako se voliš igrat na konzoli, ali ju ne moraš posjedovat da bi igrao nove Sony igre. Ako to vidiš samo kao nepotrebni trošak, onda je tvoja odluka lagana.

    • Lazy

      @ChungaLunga, 10.08.2025 - 03:51

      Konzolu, u mom slucaju PS, imam jerbo drugacije do nedavno nisam mogao igrati sve Sony-jeve eksluzive koje su meni vrh,obozavam, al ono bas bas, njihove avanture iz ugl treceg lica i sve te sad vec “isklisejizirane” avanture,horrore,GT itd koje nisam mogao igrati nigdje drugdje.Znaci do sad za mene uvijek top PC za igranje plus PS za ono sto ne mogu na PC-u s tim da mi je PC sluzi kao jako skupa konzola i koristim ga ugl s gamepadom,al to sam samo ja,nitko nikog ne tjera da mora imat jedno i drugo.

  • Agram

    09.08.2025 - 07:55

    Zaboli me ona stvar za to, njihova sramota šta ne posluju tako od prvog dana.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?