HCL.HR

PlayStation 6 navodno će zadržati strategiju s dva modela konzole

Zoran Žalac prije 1 dan   •   63 komentara   •   Tehnologija


Ako je vjerovati svježoj glasini, u budućnosti nam slijedi ono očekivano: sljedeći će PlayStation imati čitač optičkih diskova kao odvojivi dodatak.

PlayStation 5 će uskoro napuniti pola desetljeća postojanja i sad je već prirodno da internetom kruže priče o njegovom nasljedniku. Jedna od tih priča sad uključuje glasinu koja je dosta očekivana, ali će donekle umiriti jednu grupu igrača.

Naime, portal Insider Gamer navodi kako su im višestruki izvori bliski Sonyju otkrili kako će se za PlayStation 6 koristi jednaka strategija odvojivog čitača optičkih diskova, baš kao i za PS5 Slim konzole. U prijevodu, postojat će dva modela konzola: Digital Edition bez čitača Blu-ray diskova, “Standard” izdanje s čitačem Blu-ray diskova, ali i odvojeni čitač kao dodatak koji se po potrebi kasnije može spojiti na Digital Edition.

Iako ništa od ovoga još nije službeno da to možemo uzeti kao potvrdu ičega, barem se PlayStation 6 i u kontekstu glasina dovodi u vezu sa “staromodnom” distribucijom igara na optičkim diskovima. Kako je digitalna prodaja u eri PS5 konzole definitivno prevladala, mnogi se pitaju kad će se dogoditi potpuna tranzicija konzola s fizičke distribucije na onu digitalnu. Ako je ova glasina istinita, PlayStation 6 bi mogao odoljeti potpunoj digitalizaciji.

S druge strane, dani “jeftinih” uređaja za igranje su iza nas, a odvajanje čitača diskova od same konzole je potez koji može umanjiti cijenu samog paketa. Stoga je Sonyjeva strategija jasna – nisu se još u potpunosti spremni odreći fizičke distribucije igara za PlayStation 6, ali isto tako neće propustiti priliku da ponude jeftiniji model konzole (ili masno naplate naknadno dodavanje čitača na nju).

Komentari (63)

  • blacklist0907

    08.09.2025 - 16:23

    Najgora stvar kod konzola…zato nisam ni uzeo PS5 pro

  • MeDoNjA

    08.09.2025 - 16:25

    Gubi taj disk potpuni smisao , pocev od toga da igricu koju fizicki kupis nije tvoja tako da od diskova jedino treba kupovati filmove jer to jedino ima smisla.

    • sparrowpunk

      @MeDoNjA, 08.09.2025 - 16:29

      Priprema terena za cloud gaming….

    • MeDoNjA

      @sparrowpunk, 08.09.2025 - 17:06

      Ma generalno , gubi smisao jedino preprodajom mozes dobiti neki novac ali i to je upitno jer nije mi poenta da kupim igru da bi je prodao . Eto nasao sam deal za silent hill f preorder za 44evra , u tri zivota ne bi mogao da nadjem fizicku kopiju po toj ceni. Da ne pricamo ostale mane , a to je da ti treba internet i da cela igra nije u tom disku i to je danas previse cest slucaj. Cak ni sam pojam tišine konzole gubi smisao kad imas čitač . Tako da jedino u disku dolaze u obzir filmovi.

    • Skif

      @sparrowpunk, 09.09.2025 - 11:58

      Prodje skoro cijela generacija bez prave igre jedne nove generacije. Da nema GTA6 PS5 konzola bi bila promašaj decenije

    • Iceman73

      @MeDoNjA, 08.09.2025 - 17:41

      Nego čija je?

    • moordrak

      @Iceman73, 08.09.2025 - 18:59

      Igre su uvijek samo njihove. Ti si ih dobio na korištenje. A imaš i EULU.
      Prodaš li PSN acc, prekršio si EULA ugovor. Daš li nekom acc, prekršio si EULU, krivo si se predstavio, prekršio si EULU. Izlagao si adresu stanovanja, u prekršaju si. Posljedice? Ban sa PSN-a, trajno disejblanje konzole i gubitak svih igara na accountu.
      Mogu što god hoće. Kome se žaliti u slučaju gubitka acc-a? Lokalnoj upravi vodovoda…

    • vjk zg

      @moordrak, 08.09.2025 - 22:42

      Evo ja share-am acc i to nas troje uz mali uvjet da samo dvojca istovremeno mogu halat..Al da restrikcijexsu sve veće..

    • Iceman73

      @moordrak, 08.09.2025 - 22:47

      O čemu ti,ja spominjem igre na disku,kakve veze sad ima acc…

    • pinkfloyd94

      @MeDoNjA, 08.09.2025 - 18:15

      Mozes li mi, molim te, objasniti kako igra koju kupim na cdu nije moja ?

    • MeDoNjA

      @pinkfloyd94, 08.09.2025 - 18:33

      Prosto , fizicki je tvoja , al sutra ako se developeru cefne moze ti ugasiti servere i nemas je. Isto tako stari diskovi koji su se pre 100godina aktivirali pomocu SecuROM-a mozes baciti u kantu jer su serveri verovatno ugaseni. Danas tebi PS5 trazi pristup internetu da utaknes jebeni blu ray citac , isto tako svaka igra trazi internet da se instalira. Nemoj zaboraviti da je ubisoft ugasio servere za the crew i time onemogucio igricu celom auditorijumu. Jedino mi GoG izgleda kao dobra opcije jer tu zapravo dobijas sve fajlove igrice koje mozes sacuvati i koje se mogu igrati potpuno offline.

    • Skoropazao665

      @MeDoNjA, 08.09.2025 - 19:01

      A ti ove digitalne igre,instaliraš bez interneta?

    • MeDoNjA

      @Skoropazao665, 08.09.2025 - 19:15

      Naravno da ne , ali isto tako neke igre koje imaju po 20giga developeri se ponovo odluce da ih ne stave cele na disk. Evo DOOM Dark Ages ima samo 85megabajta na disku kako bi verovatno developeri preskocili raznorazne naknade, e tako ti je sa vecinom fizickih diskova. A ovo sa internetom ti govorim iz razloga sto je danas mnogo lakse sve to ukinuti.

    • Skoropazao665

      @MeDoNjA, 09.09.2025 - 17:03

      The Crew i Doom su izuzeci. Većinu igara možeš igrati sa tim što se nalazi na disku.

    • pinkfloyd94

      @MeDoNjA, 08.09.2025 - 19:59

      A sta ako to isto naprave sa digitalnom verzijom? I koja se to igra mora instalirati pomocu interneta ?

    • MeDoNjA

      @pinkfloyd94, 09.09.2025 - 08:21

      Zato ti i kazem , nemoj da budes u zabludi i da mislis da ako fizicki imas igru da je zapravo tvoja. Sve sto se mude desilo sa digitalnim primerkom to ce biti tako i sa fizickim. Ako zelis da igra bas bude tvoja onda ides na GoG i kupujes , sve ostalo bacaj u vodu.

    • SanKa

      @MeDoNjA, 09.09.2025 - 10:12

      kakve isusove servere za SP igru bokte

    • SanKa

      @MeDoNjA, 09.09.2025 - 10:12

      kako nije moja bokte ? kupim igru, odigrao, prodam na njuski i vratim dio love

    • pinkfloyd94

      @SanKa, 09.09.2025 - 10:45

      Mene bas zanima koje droge on koristi hahah

    • Richard B. Riddick

      @MeDoNjA, 09.09.2025 - 18:27

      Nezz šta laprdate, Medonja vam sve objasnio, 100% čovjek u pravu?! Igra se ne može kupiti, nit’ je možeš posjedovati, kad se kupi igra, kupi se licenca za korištenje, kad kupiš npr. GTA 5, ne posjeduješ GTA 5, samo Rockstar posjeduje GTA 5, ti dobiješ licencu za korištenje tog software-a. Što se tiče diskova ti možeš posjedovati disk, plastiku, ali ne možeš ono što je na disku. Ti sa software-om ne možeš ništa raditi, jer ne pripada tebi, zato Rockstar isl. mogu da ti zabrane modove i bilo kakvu modifikaciju igre, jer igra ne pripada tebi. Može se prodati disk s igrom i to je legalno i ok, ali i to mogu sutra ukinuti, mogu napraviti da kad ubaciš disk u konzolu da se ta licenca veže uz konzolu i taj disk radi samo na toj konzoli. A za servere je govorio, što vi niste razumjeli, današnje igre većinom ne dolaze na disku, ti kad kupiš igru na disku, na tom disku se nalazi samo licenca ili mala porcije igre, tako da ne možeš bez interneta igrati, jer moraš skinuti igru sa servera, džaba ti je što imaš disk. Kad se serveri pogase, taj disk možeš koristiti da režeš pršut i pečenicu na njemu.

  • zvoninjo

    08.09.2025 - 16:25

    Glupost na kvadrat

    • mirkunjaaa

      @zvoninjo, 08.09.2025 - 16:56

      Zašto je glupost?
      Kakva ti očekivanja imaš?
      Da ti hologram iskače iz kutije ili da uopće nema konzole nego samo stream?
      Malo obrazloži.

  • Mrky

    08.09.2025 - 16:53

    Mogu na prste nabrojati dobre igre koje sam odigrao na PS5. Bitno je da je konzola 550.

    • Zoran Žalac

      @Mrky, 08.09.2025 - 17:12

      Dobro, imaš 20 prstiju ako su svi čitavi…

    • stajaznam

      @Zoran Žalac, 08.09.2025 - 17:33

      Da, ali u istom razdoblju na ps4 prosječan igrač imao je barem tri puta toliko.

    • Iceman73

      @stajaznam, 08.09.2025 - 17:37

      Prstiju?

    • stajaznam

      @Iceman73, 08.09.2025 - 18:12

      Noktiju.

    • ManRay

      @Mrky, 08.09.2025 - 19:26

      Slaba ponuda zadnje 3 igre koje sam odigrao na njoj su bile za PS4

    • Mrky

      @ManRay, 08.09.2025 - 21:01

      Istina, ali nema veze sve su to PS5 igre, bitno je da se kupuje i igra.

  • mirkunjaaa

    08.09.2025 - 16:53

    Neki dan su glasine govorile da će će bit neka kombinacija ručne konzole sa docking mogućnosti, sad ista kombinacija ko u ovoj generaciji 🤷‍♂️🤷‍♂️
    Što je sljedeće?
    Zvučite ko ovi šta cilo lito najavljuju transfere u nogometu koji se 99 % ne ostvare.
    Evo ja mislin da će vratit kazete i neće imat internet. To je isto glasina pa molim objavite 😁😁

    • ChungaLunga

      @mirkunjaaa, 08.09.2025 - 17:05

      Ako se referiraš na nedavni članak o PS6 docking opciji, u istom piše da bi to bila PS6 prijenosna konzola, sa slabijim HWrom od klasične kućne PS6 konzole ( kao u ovoj generaciji). Znači potpuno drugi (odnosno dodatni) proizvod.

    • mirkunjaaa

      @ChungaLunga, 08.09.2025 - 17:26

      Znači nisu onda 2 proizvoda nego 3 ☝️😁
      A sve na razini ljutih špekulacija 🤷‍♂️

  • ChungaLunga

    08.09.2025 - 16:58

    A generalno izdavači odlućuju žele li ubuće igre distribuirat još uvijek na fizičkim medijima, dok s druge strane će ljudi moći i dalje koristiti postojeće PS5/PS4 fizičke igre na PS6. Tako da je stvarno do samo korisnika odluka koji PS6 želi kupit. Po meni logična i najbolja moguća ponuda opcija koju su mogli dat.

  • Demon90

    08.09.2025 - 16:59

    Ajmo biti realni dana DVD čitač/pisač košta 10 dolara

    • MeDoNjA

      @Demon90, 08.09.2025 - 17:21

      DVD se ne koristi dugo godina , ovde se prica o Blu-ray citacu. Igrice na DVD-u nisam jako dugo video.

    • blacklist0907

      @MeDoNjA, 08.09.2025 - 17:38

      Hahahah

    • Demon90

      @MeDoNjA, 08.09.2025 - 19:14

      Stvarno velika razlika u cijeni.

  • Iceman73

    08.09.2025 - 17:41

    Tak je,za svakog ima ko kaj oće.

  • marla_singer_377

    08.09.2025 - 17:55

    Ovdje provjerite da li je cijela igra na fizičkom disku i igriva https://www.doesitplay.org/
    Fizičke igre itekako imaju smisao ako su u cijelosti na disku, imaju svoju vrijednost ostavili ih za sebe u kolekciji ili preprodali, digitalna igra to neće imati nikad.
    Jer fizička igra je u vašem posjedu, uvijek je igriva i tu Sony ili bilo koja distributerska kompanija video igara ne može ništa. Sve što je u mom posjedu je fizičko izdanje, a ako PS6 bude čisto digitalni oblik konzole, nikad se neće kupit, monopol PS dućana na PS6 nije nikome potreban, a još su ti je u mogućnosti oduzeti.

    • Kris7yburado

      @marla_singer_377, 08.09.2025 - 18:02

      Sve napisano stoji, ali treba uzeti u obzir da je prizvođač konzole, u ovome slučaju SONY, u stanju i igre na fizičkim diskovima učiniti neigrivima kroz ažuriranje samog softwarea konzole. Što ih sprječava da ti onemoguće korištenje same opcije pokretanja fizikalnih igara ukoliko konzola nije ažurirana na najzadnji software update!? Ili ja možda brijem pa se varam!?

    • MeDoNjA

      @marla_singer_377, 08.09.2025 - 18:08

      Gresis. Nijedna igra pa kupljena i u fizickom obliku nije tvoja i nije uvek igriva , da oduzmemo to sto disk moze da ti se ogrebe pa je ne mozes igrati , ali pored toga moze da se desi ono sto se desilo The Crew. Isto tako ako nema backwards compatiblity onda trebas da izvuces 10+ godina staru konzolu ako je uopste imas. Xbox se igrao sa backwards compatiblity-em i nudio fps boost i poboljsanje rezolucije i prestao je sa tim jer se nije pokazalo profitabilno. Tako da svaka zelja da igras starije igre pada odmah u vodu pa cak i kad pricamo o najpoznatijim naslovima.

  • Pajo Paksu

    08.09.2025 - 18:33

    Iako sam kupio sve PS konzole,PS6 preskačem u širokom luku. PS5 nije ispunio očekivanja i ne vjerujem kako će šestica to popraviti.

  • Cipelcug

    08.09.2025 - 19:01

    Najdosadnija PS generacija, osim PSVR2 kojeg su brzo napustili i Astro Bota koji je bio oaza usred pustinje većinom šablonskih ekskluziva. O propalim live service igrama da i ne pričamo.

    • LetMeBeFrank

      @Cipelcug, 08.09.2025 - 19:46

      CIjeli gaming je postao takav. Nisam trepnuo i vec pricaju i najavljuju sesticu u iducih par godina…Gdje su igre? Prica se o prodajnim rezultatima i brojkama, ali ja ne vidim nikakav stvarni entuzijazam oko konzole ili brenda osim teskih zaludenika za koje mi izgleda kao da se tjese. Nekoc kad sam bio klinac, cinilo se kao da generacija konzole traje i traje, a izlazak nove je zvucao nevjerojatno, kao kad danas naprave neki clickbait video na yt-u i stave AI thumbnail. To je bilo istinsko uzbudenje i imerzija u sam proizvod i njegovu ponudu.

      Danas je sve isto, monotono, bezdusni corpo slop, pljuska kupcu na svakom koraku…Pogledas prezentaciju, trailer, najavu za igru i ne osjetis nista. Sve je vec videno, sve je vec prozvakano, hvataju te dosada i zamor od samog gledanja trailera. Reci ce neki da je stvar toga da odrastes pa nemas vise taj pogled na to kao klinac ili da su krivi internet i umrezenost pa nema vise mistike…i okej, djelomicno je to, ali ljudi uglavnom koriste to kao cope. Nije to nikakva nostalgija na djetinjstvo i bolje dane vec primjetna, objektivna degradacija.

      Nadao sam se da ce barem Nintendo, kakvi god bili, napravit nesto drukcije s nasljednikom Switcha jer su mi najdrazi od the big 3, ali i oni su me dosad debelo razocarali.

    • pinkfloyd94

      @LetMeBeFrank, 08.09.2025 - 23:35

      Shvacas li da zivimo u drugacijem vremenu gdje nam je servirano sve na dlanu kroz jedan klik? Prije si morao cekati na izlazak casopisa koji pise o gamingu da bi mogao viditi neke najave i slicno. Nigdje nisi mogao kliknuti i pogledati video o toj igri. I naravno da je onda sve bilo zabavnije i iscekivanije. Moras malo i u glavi presloziti stvari pa hodati u korak sa vremenom. Slazem se donekle sa tvojim misljenjem, ali ima i ona druga strana price.

    • LetMeBeFrank

      @pinkfloyd94, 09.09.2025 - 11:43

      “Da su krivi internet i umrezenost pa nema vise mistike…i okej, djelomicno je to”

      Citat s razumijevanjem.

    • RickBarry

      @Cipelcug, 08.09.2025 - 21:45

      GOW Ragnarok san jedva čeka završit da ga izbrišen zauvik. Rijetko dosadna igra, a pritom još i 8927. nastavak jednog serijala

  • marla_singer_377

    08.09.2025 - 19:02

    Da moguće je da na PS6 uvedu takvo nešto da svako malo provjerava firmware da li je zadnja verzija pa neće da dopusti pokretanje igara ili određeni firmware ne dopusti pokretanje igre uopće ali takvo nešto izvest već spada u tešku manipulaciju i monopol (ja tebi određujem što češ ti igrat na svojoj konzoli) ucjena/uvjet!
    Za sada na PS4 i PS5 konzoli ne postoji takvo nešto.
    A konzole u posjedu, PS4PRO i PS5PRO uredno su blokirane na DNS-u da SONY ne može progurat apsolutno ništa.
    Dalje, ne griješim svaka moja igra je moja i bit će igriva, jer nigdje nije spomenut “compatibility mode” u prijašnjem odgovoru. Svaka igra za svoju verziju konzole. Zato je navedeno da provjerite što točno kupujete u fizičkom obliku i sve će radit.
    Igra The Crew je online igra i kao takve igre ne uvrštavam u ovu kategoriju, jer svatko tko je upoznat sa scenom online igara zna na čemu je, kockanje.
    Nemoj mješat kruške i jabuke sa “compatibility mode” uopće nije spomenut.
    Ako kupnja nije posjedovanje, piratstvo nije krađa!!!
    Gledajte što kupujete od fizikalnih izdanja, primjer su vam novi Indiana Jones and the Great Circle i Doom: The Dark Ages, fizička izdanja a prazni blu-ray diskovi.

    • Zoran Žalac

      @marla_singer_377, 08.09.2025 - 20:25

      To što navodiš već postoji još od ps4. I kad igra na disku traži noviju verziju firmwarea, onda taj firmware dolazi uz samu igru na istom disku.

    • marla_singer_377

      @Zoran Žalac, 08.09.2025 - 21:18

      Da to je sve točno, ali ovdje je bio odgovor na prijašnji odgovor da bi SONY blokirao bilo koje igre ako firmware nije ažuriran bez obzira što je igra u određenom periodu zahtijevala nižu verziju.

  • Najgori88

    08.09.2025 - 20:52

    Nakon djetinjstva i tinejdžerstva provedenih na PSX i PS2 odlučno preskačem PS3, povremeno gejmam na tuđim PS4 i PS5, nisu me kupili. PS6 se čini da ne donosi ništa revolucionarno. Strpljivo čekam žutu štampu o PS7 Pro+ koji će napokon posjedovati čip što ide direkt na sljepoočnicu za potpuni ingame.

  • IgorBiH

    08.09.2025 - 21:42

    Hehe, prerano ste počeli slaviti smrt 💿, pogotovo ti Zorane.

    • Zoran Žalac

      @IgorBiH, 09.09.2025 - 15:34

      It’s dead, Jim. Let it go.

  • Kortizol

    08.09.2025 - 22:10

    Prije sam bio protiv diska pa sam bio za disk a u 3 godine koliko imam PS5 sam kupio 3 diska . Od toga sam dvije igre odgrao po 100 sati a 3. skoro ništa. Financijski mi se isplatilo jer sam kupio igre u pola cijene koje poslije mogu mjenjati,pokloniti i prodati .
    Ima i jedno i drugo prednosti.
    PC je odavno izbacio disk i jedino zašto na PS ima smisla je to što su igre uglavnom skuplje.
    Proizvođači konzola žele izbaciti disk i to bude se i dogodilo kroz desetak godina. Već sada je 80% prodanih igara digitalno.

  • marla_singer_377

    08.09.2025 - 22:22

    Inače izlazak PS6 prije 2030 godine nema smisla, a opet da bi bio logičan razlog za kupnju, da stvarno impresionira da kažeš WOW šta je ovo dobro, mora nadmašit RTX 5090, imat path tracing i glatki 120 Hz, što je cjenovno nemoguće prihvatljivo za konzolu, tako da ovom slučaju konzola će stagnirat, možda je potrebno jednu generaciju konzola ostavit duže na kaljenju za očekivani pomak.

  • ArminCosa

    08.09.2025 - 22:31

    Sve više gamera prelazi na pc .. definitivno najisplativije i najbolje, ili stare konzole xbox360 i PS3 .. hahah

    • movie

      @ArminCosa, 08.09.2025 - 23:44

      Kako za koju igru.

  • mamojebac

    09.09.2025 - 06:06

    Dojma sam kako se toliko priča o novoj konzoli da bi do kraja sljedeće možda i mogli dobiti novu.

    • mirkunjaaa

      @mamojebac, 09.09.2025 - 06:55

      Xbox vrlo vjerovatno, PS ne virujen.
      Sony-u jednostavno predobro ide da bi negdi bila žurba 🤷‍♂️

    • mamojebac

      @mirkunjaaa, 09.09.2025 - 15:23

      Je, mislio sam na sony. Kao da iskaču vijesti svako malo haha
      Izađe gta, potencijalno loše se igra na trenutnim konzolama pa će publika sama zazivati novi sony.
      Baš sam nedavno uzeo sony i nadao sam se igrati na njemu dobrih par godina. A sada kako nam bude

  • Pask0o0

    09.09.2025 - 08:10

    Ja očekujem da ovo bude istina pošto je sony japanska kompanija, a u japanu koliko sam ja vidio ljudi i dalje puno više preferiraju fizički disk nego digitalnu igru. Ja očekujem da PS6 bude zadnja konzola s diskom… Budimo relani PS6 treba izaći tek 2027 ako smo sretni. Znači da imamo i više od 2 godine čekanja do njega.

    • Zoran Žalac

      @Pask0o0, 09.09.2025 - 15:36

      I Nintendo je japanska kompanija pa su smislili Game-Key Card.

  • Future man

    09.09.2025 - 21:08

    Svaka čast psu ali ja se držim pca.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?