Očekivanja - ISPUNJENA.
Više manje sve što je Nintendo trebao napraviti je napravio. I to ne samo zadovoljavajuće, nego i u većini slučajeva apsolutno vrhunski. Dakle, krenimo redom:
1. Koncept - WiiU je od svoje same ideje radio ono što je i trebao - uz klasično igranje preko tada već na tržištu ustaljenih HD televizora omogućio je igranje u visokoj rezoluciji na jednom manjem, ali i djelomično pokretnom ekranu koji, barem naizgled, nije roditelja koštao ništa više. Nije trebalo iskeširati pare za još jedan HDTV, klinca se moglo poslati da se igra na svojem tablet-kontroleru. Problem? Većina ljudi je tada već imala smartphone/table i gubljenje vremena kroz igranje (pričamo o širokim masama, ne o N fanovima) se moglo nadomjestiti i na taj način,
Ovo je ista stvar, ali okrenuta naglavačke. Kontroler-tablet furaš gdje god hoćeš (možeš ga čak rastaviti i zaigrati s drugom osobom), a kad imaš prilike se spojiš na lijepi veliki ekran (ili danas sutra, na neki kvalitetan mikroprojektor). Sve već poznato od prije, ali i dalje moram ponoviti još jednom - V.R.H.
2. Branding - N je, valjda zbog Wiiove sulude popularnosti, mislio da njegov sljedeći proizvod na neki način mora referirati na istog. Pa je na originali Wii (we odnosno mi) dodao U (you odnosno ti). Kreativno i intuitivno, nema što. Ali s obzirom na malene razlike u imenu i grozan marketing, velika većina ljudi nije imala ni pojma da se radi o novoj konzoli. Ili o barem nečem dovoljno različitom da opravda bacanje novaca. Ovaj put je tu prepoznatljivi Switch, tamnija boja i poprilično jasna reklama.
3. rd Party Support - uz izuzetak nekih nabrzinu sklepanih launch portova, WiiU i nije dobio neku podršku. Što je uostalom i logično, s obzirom na nestandardan hardware i potrebne preinake za iskorištavanje čudnovatog kontrolera. Ovaj puta toga nema i iako je situacija donekle slična (kasno Nintendo na tržište stiže), portovi će, barem se nadam, stići puno prije i u puno većem broju.
Postoji doduše i par zamjerki. Prvi je onaj kutni držač ekrana, mislim da se to moglo ili malo proširiti ili napraviti s obje strane. Ovako se čini nekako labavo, kao na babinim zubima. Drugi je snaga. Ne, ne mislim da je Nintendo trebao napraviti nešto što bi pariralo najnovim (re)izdanjima Sonya i M$, ali svakako se nadam da se radi o Tegra X2 čipu, a ne sada pomalo zastarjelom kecu. Strah me malo i preparene cijene, stvarno se nadam da će konzolu pokušati prodati za što manje novaca, mislim da bi to uvelike olakšalo ne samo u stvaranju hype i povećane potražnje, nego i stvaranju prijekopotrebne temeljne baze igrača.
I dalje sam mišljenja da je N trebao ići multiplatform i raditi HD portove svojih klasika, ali ako se već odlučio na konzolu, ovo je doslovno najbolji mogući smjer koji je mogao odabrati. Objedinjenje handhelda i home konzole u jednom uređaju bi pomogao ne samo bogatijom ponudom igara (zamislite Fire Emblem, Etrian Odyssey i Shin Megami Tensei kao indie kategoriju rame uz rame sa AAA naslovima poput Zelde i Maria) nego i daleko manjim opterećenjem za njihove razvojne studije (nema više potrebe raditi dvije različite verzije kao što je bio slučaj sa DKC, Xenoblade i recimo Super Smash Bros.)
Jedina stvarno protraćena prilika jest što upravo ova konzola nije izdana još prije par godina umjesto WiiU. Potonji nikad nije trebao ni postojati. ;(