HCL.HR

Idemo se prisjetiti kako je izgledala najava prvih igara za PlayStation 4

Zoran Žalac 09.06.2020.   •   34 komentara


Ovoga ćemo tjedna konačno vidjeti prve konkretne igre za PlayStation 5 konzolu, a to je dobar povod da se prisjetimo kako je sličan događaj izgledao prilikom najavljivanja PlayStationa 4.

Premijerno prikazivanje igara za PlayStation 5 konzolu zakazano je za ovaj četvrtak, 11. 6. u 22 sata. Očekivanja su visoka jer do sada zapravo nismo vidjeli „pravi next-gen“. Microsoft je svoju priliku ispucao i pritom nije oduševio igrače. Epic Games je predstavio Unreal Engine 5, ali isti neće biti dostupan sve do 2021. Već je najavljena i Godfall koji dolazi samo na PS5 (uz PC), ali sve snimke koje smo iz te igre do sada vidjeli jesu iz PC verzije.

Očekivanja su također visoka jer Sony nije najavio novu ekskluzivnu igru iz svoje produkcije još od… pa od kraja 2017. godine, ako se ne varam. Uz to, Sony nije imao sadržajno predstavljanje novih igara duže od 20-ak minuta isto tako od 2017. godine. A kako je ovo ujedno i premijerno otkrivanje prvih igara za novu konzolu, poštenu se paralelu može povući u sličnom događaju iz 2013. godine, kada je službeno najavljena PlayStation 4 konzola.

Mnoštvo se stvari promijenilo u međuvremenu, a sada ćemo vidjeti je li Sony naučio išta iz te davne prezentacije. Ista je bila zanimljiva, ali je nekoliko stvari bilo sporno te se interesantno danas osvrnuti na takvo što, pogotovo kako bismo svoja očekivanja stavili pod kontrolu. Jer nije se sve prikazano na tom predstavljanju na kraju i ostvarilo. Idemo redom, onako kako su igre bile predstavljane…

Knack

Mnogi su Sonyju zamjerili što je dječji platformer Knack bio prva igra koju su prikazali za PS4. Možda je nepravedno osuđivati igru prema žanru, no prva igra je prva igra i definitivno je tu bilo boljih kandidata za otvaranje showa. Pogotovo jer je to bila jedina igra koju su prikazali u 45 minuta programa. Knack nije bio posebno impresivan tada, a bome ni po izlasku. S prosjekom ocjena 54, igra je brzo postala šala među vlasnicima PlayStationa. Ali ne toliko smiješna da Knack 3 bude idealan izbor za prvu igru prikazanu za PS5.

Gaikai – PlayStation Now

Nije igra nego streaming usluga koja je zaživjela, ali ne baš onako kako je to Sony predstavio 2013. Obećali su nam da će nam prijatelji preko PS Now usluge moći preuzeti kontrolu nad našom igrom i završiti level koji mi ne možemo. Nije se ostvarilo. Obećano je da će igrači moći imati ulogu redatelja u određenim igrama te će moći drugim igračima spawnati predmete, prepreke i sl. Nije se ostvarilo. Obećali su nam mogućnost isprobavanja bilo koje igre na PS Storeu preko streaminga… Nije se ostvarilo. Laži, laži, laži.

Killzone: Shadow Fall

E, ovo je već bilo nešto. Killzone je imao povijest lažiranja (famozna Killzone 2 CG sekvenca za koju se Sony zaklinjao da je stvarna, a nije bila) pa nismo imali razloga vjerovati da igra izgleda onako kako su ju prikazali. No, doista je izgledala tako. Ono što tada nismo znali jest to da će to biti Sonyjeva prva pucačina iz prvog lica za PS4, ali ujedno i zadnja. Sve kasnije igre otišle su im u smjeru avantura iz trećeg lica, dok su FPS igre prepustili drugima. Postojao je kasnije Farpoint, ali samo za PlayStation VR.

Driveclub

Kad smo ovo vidjeli, pomislili smo da je riječ o Gran Turismu 7. Driveclub je izgledao impresivno, ali na izgledu je sve i ostalo. Igra koja je trebala briljirati u društvenom aspektu i multiplayeru kroz organizaciju vozačkih klubova imala je jako loš start. Mrežni multiplayer praktički nije radio skoro mjesec dana od izlaska igre, kupci su tražili povrat novca, Sony nije dao. Naposljetku je igra proradila, dobila zakrpe i bila solidna, ali ju se svejedno smatralo promašajem. Serveri za istu kompletno su ugašeni ove godine, a Sony je zatvorio studio koji je napravio igru.

InFamous: Second Son

Možda i najsvjetlija točka prezentacije. Igra koja je izgledala odlično, a uspjela je dostaviti i na polju kvalitete sadržaja. Sony može samo žaliti što nije bila dostupna u prodaji odmah kada i PlayStation 4 konzola, ali u konačnici nije im to ni naštetilo. Zanimljivost je ta što je igra izašla odmah na početku životnog ciklusa konzole, a ekipa Sucker Punch Productionsa u sljedećih šest godina nije izbacila drugu samostalnu igru, što je vjerojatno rekord za jedan Sonyjev studio. To će ipak promijeniti u sedmom mjesecu kada izlazi njihov Ghost of Tsushima.

Dreams

Slično kao i Sucker Punch Productions, britanski Media Molecule uzeo si je vremena u stvaranju svoje igre koju su tada prezentirali bez naziva. Dreams je u konačnici ispao bolje nego što su ga zapravo prezentirali. Igra u 2020. nema plesanje pomoću marioneta i PS Move kontrolera (barem koliko mi je poznato), mnogi će reći na svu sreću jer je to bilo pomalo blesavo. Ako se dobro sjećam, to je bila i jedna od zadnjih prezentacija na kojoj je Sony prikazivao nešto s Move kontrolerima, a da to nije bilo vezano uz VR. Trebalo je ipak nekako opravdati besmislenu PlayStation kameru.

Deep Down

Sjećate li se ove igre? Ako se ne sjećate, ne krivimo vas – nije ni izašla. Capcomov fantasy naslov poslužio je samo za demonstraciju pokretača zvanog Panta Rhei. Izgledalo je impresivno, ali taj engine na kraju se uopće nije koristio u Capcomovim igrama. Za Monster Hunter World koristili su stari MT Framework, a za Residen Evil 7 i DMC 5 odlični RE Engine. Sami Deep Down nestao je iz postojanja te vjerojatno više nije u razvoju.

Watch Dogs

Ovo je bilo vruće, kao Ubisoftov GTA. Na kraju je bilo toliko vruće da je isparilo. Klasični primjer Ubisoftovog ušminkavanja igre dodatni efektima koji kasnije nisu bili prisutni nigdje nego na PC platformi, i to pomoću tweakova. Igra na PlayStationu 4 definitivno nije izgledala onako kako su je predstavili – barem grafički.

Destiny

Još jedno razočaranje. Ovdje nije bilo punokrvne gameplay demonstracije, no da i jest, ne bi spasilo situaciju. Prvi Destiny bio je ultra skupi projekt iza čijeg lansiranja Sony nije uspio dobiti nikakvu korist. Štoviše, reakcije na igru bile su podijeljene, primarno zbog isprazne priče kojoj je trebalo čitanje teksta s wiki stranica da bi imala smisla. Situaciju su popravile ekspanzije i Destiny je sada uspješna franšiza, ali u startu to nije bilo tako.

Daleko od bajke

U ovakvoj retrospektivi možemo reći kako je Sonyjeva prezentacija PlayStationa 4 iz današnjeg ugla bila prilično loša. No, dok tada još nismo znali da neke igre neće izaći, da će neke biti loše ili da neće izgledati onako kako ih prikazuju, bilo nam je zanimljivo i djelovalo je optimistično. Što god rekli, činjenica je da ovo nije bila užasna prezentacija jer je tek kasnije uslijedilo forsiranje NOT ACTUAL GAMEPLAY IN ENGINE TRAILER stvari. Ovdje smo zapravo vidjeli konkretan gameplay, unatoč svim drugim manama.

Želje i očekivanja

Najniža razina očekivanja od predstavljanja igara za PlayStation 5 je upravo to – prikaz gameplaya, pravog, istinskog. Na nešto višoj razini jest tradicija PlayStationa. Dobro je kad imamo nove stvari, ali upravo je to falilo predstavljanju igara za PS4 jer je najstariji PlayStationov serijal ondje bio Killzone iz 2004. A u eri PlayStationa 4 vratili su se i Metal Gear Solid, Final Fantasy, Crash Bandicoot, Spyro, MediEvil i drugi. Dakle, ne bi bilo loše kad bi pokazali malo ljubavi prema tradiciji PlayStationa. Postoji također hrpa Sonyjevih franšiza koje su već godinama zapostavljene, primjerice Resistance, Sly Cooper, Twisted Metal, Socom, Jak & Daxter, Ape Escape, itd. Nerealno je očekivati da se sve one vrate, ali nekima bi svakako dobro došao reboot.

Kako god na kraju bilo, sigurno je da Sonyjeva prezentacija neće pridobiti baš svačiju simpatiju. Od ovakvih događaja često očekujemo više od onoga što zapravo mogu dostaviti i to je dio koji je teško izbjeći. No, upravo je zato dobro prisjetiti se prijašnjih prezentacija ove vrste kako bismo imali referentnu točku za ono što slijedi.

Komentari (34)

  • Josip

    09.06.2020 - 14:21

    Ma šta god bilo, bolje je od ovoga što smo do sada vidjeli: NIŠTA!
    Osim prezentacije realne snage u igrama, niti znamo kako konzola izgleda (što je ajde manje bitno od svega ali opet), niti znamo kako sučelje izgleda, niti znamo okvirnu cijenu u +-50$.
    Mislim da bi se Sony trebao specijalizirati za savjetovanje kako čuvati stvari od javnosti i tako pomoći proizvođačima mobilnih uređaja kojima stvari cure na sve strane

    • Zoran Žalac

      @Josip, 09.06.2020 - 14:37

      Realno proizvođači mobilnih uređaja sami leakaju svoje stvari kako bi se o tim mobitelima pisalo tijekom cijele godine, a ne samo kad ih predstave.

    • Josip

      @Zoran Žalac, 09.06.2020 - 15:00

      Djelomično se slažem, i znam da dobar dio informacija i kosti baca sama kompanija, ali jako dobar dio informacija im i procuri. Uzmi samo npr novi iphone: Normalno bi bilo da su pustili info da će dizajn biti ponovno kockasti, da će imati 120hz ekran i neke sočne detalje, ali se praktički zna kako mobitel izgleda, specifikacije, varijante, cijena i to sve 5 mjeseci prije samog predstavljanja mobitela. Ista stvar prošle godine, ista stvar za Samsung s seriju, pa nevjerujem baš da puštaju 5 mjeseci prije kompletne detalje mobitela. Jbt, ljudi maske već prave za telefon koji izlazi za 5 mjeseci

    • Zoran Žalac

      @Josip, 09.06.2020 - 16:12

      Tu imaš dosta dobro objašnjeno:
      https://youtu.be/XxTTI-q7RO8

    • Josip

      @Zoran Žalac, 09.06.2020 - 16:32

      Da, ok je objašnjeno, treći razlog mi se čini pogodan za manje tvrtke koje su nešto napravile pa je to zapravo poziv za investiranje. Čekam samo kada će netko napraviti fake leak pa da se iznenadim, ali moja poanta je da mi fali dobro staro nadmudrivanje u preformansama, izgledu itd.. i onda na kraju 10. mjeseca kažeš: jbt ovaj iphone ima prekrasan dizajn ali je samsung ubio sa bežičnim punjenjem npr

    • Josip

      @Zoran Žalac, 09.06.2020 - 18:19

      I da, zaboravio sam napisati gore a htio sam:
      Kada sam pročitao članak, isplanirao sam si četvrtak tako da ću navečer narezati ukoso kulena, malo paradajza, malo sira, lagano meziti dok gledam pidžama party taman do 10 kada gledam predstavljanje igara i večer ispunjena. Jedino što me moglo omesti je da gosti dođu i pojedu kulen, međutim vidim kako nema objave gosta, pa bi lijepo molio da ne budete gosti i uništite dobro isplaniranu večer tako da ne održite party. Nije zbog mene, nego da se kulen ne pokvari…

    • Premelo172

      @Josip, 10.06.2020 - 01:09

      A neš ti velikog znanja o novom ajfonu, svaki isto izgleda i sve isto ima samo mrvicu neke stvari poprave 😂 ko novi golf, malo lampe promijene i gotovo.

  • marko1106

    09.06.2020 - 14:30

    Ne ocekujem puno od prezentacije. Vjerojatno ce prezentirati na nacin da prikazu sta ce biti 2-3 igre, a onda ce par demo snimaka izbaciti sta bi moglo biti kada bi se timu od tisucu ljudi isplatilo praviti igru minimalno 5 godina ako me razumijete. Bit ce to sve isto u drugoj kutiji. Mozda i prikazu koliko ce loading biti brzi da ne cemo stici procitati upozorenja naročito od Ubisoft. Ali eto živi bili pa vidjeli. Ps plus nece izbaciti tako da to ne vrijedi raspravljati jer ipak ga i dalje prodaju za godinu dana. Možda se malo nadam nekim vijestima o God of War 5

  • darkness666

    09.06.2020 - 14:32

    Zorane imam neki feeling da ce ovaj put biti jos gore sto se tice laziranja.. Ali gladni smo i toga😀

    • Zoran Žalac

      @darkness666, 09.06.2020 - 14:40

      Sad si mi dao ideju za live. Ako bude nešto što mislimo da je fejk, pustit zvuk: prestani više lagat ovaj napaćeni narod.

    • darkness666

      @Zoran Žalac, 10.06.2020 - 04:50

      Hahaha bojim se da ce tvoj live izgledati kao intervju sa mamicem😀

  • Hrvoje Smoljić

    09.06.2020 - 14:44

    Ovo mystery odgađanje pristup je dvosjekli mač. Hype i očekivanja su u stratosferi i ako prezentacija ne bude WOW, dug je i memeovima popločan pad do zemlje

    • SonOfZeus

      @Hrvoje Smoljić, 09.06.2020 - 15:38

      Ma kakvo mystery odgađanje?? Sto nisi čuo? Od odgode nestao rasizam, kriminal sveden na nulu te ljudi svih rasa i spolnosti zajedno plešući pjevaju YMCA po ulicama SAD-a.

    • Hrvoje Smoljić

      @SonOfZeus, 09.06.2020 - 15:51

      Ma nisam mislio kako je odgađanje misterij nego kako u suštoj suprotnosti s Xboxom imaju drugačiji pristup marketingu. Onaj gdje daju manje informacija o konzoli i nadolazećim igrama da podignu hype.

    • Zoran Žalac

      @Hrvoje Smoljić, 09.06.2020 - 16:14

      Ali… kako se točno poploči pad, Hrvoje? 😀

  • Chaos777

    09.06.2020 - 15:43

    Treba ipak pogledati par godina pre toga, PS3 je bio neuspeh kako god da ga okrenes, manje od dve godine pre ove prezentacije se desio cuveni hakerski napad koji ja mislim da se danas desi bi jos vise odjeknuo celim svetom, te 2011. jeste ali mi se cini da bi danas za tako nesto bile nesagledive posledice po kompaniju. S’ obzirom na tu prethodnu generaciju i sve to sto su poneli na ledjima ne cudi da su tada pokusali skromno da predstave neke svoje moguce potencijale i da cekaju da Xbox uleti u zamku i to se desilo, bas negde u ovo vreme je bila ona cuvena konferencija Sony-ja gde su trijumfalno pokazali i kako ce izgledati konzola i da nece biti DRM, da mozes besplatno da preprodajes i poklanjas polovne igre, da ne prodaju konzolu obavezno za kamerom itd. E sad da vidimo da li je stvarno istina ona prica da je lakse popeti se na vrh nego ostati na njemu…

  • Smike

    09.06.2020 - 16:20

    Ja mislim da će prikazati HZD 2,i možda opet neku dječiju igru i naravno malo više fokusa na kraći loading i forsiranje psnow usluge.

  • Oblakoder

    09.06.2020 - 17:32

    Ocekujem da se ceo event svede na merenje brzine ucitavanja igara i eventualno nesto malo i o grafici 🙂

    • Zoran Žalac

      @Oblakoder, 09.06.2020 - 17:47

      Štoperica dolazi u paketu s konzolom leak confirmed?

  • Zoran Zabac

    09.06.2020 - 18:35

    Cijeli PS ekosustav je više od običnih konzola, kao npr nintendov ekosustav…to je nešto više od samog “gejminga”..to odvaja PC i PS/Nintendo

    • Masterchief

      @Zoran Zabac, 09.06.2020 - 19:02

      ????

    • Premelo172

      @Zoran Zabac, 10.06.2020 - 01:11

      Kre Kre 🤣🤣🤣

  • Sinek

    09.06.2020 - 20:12

    ovo sa preuzimanjem kontrole nad igrom je moguce, i to bez psnow usluge, zove se share play i zanimljivo je kako malo ljudi zna za to
    broadcastas prijatelju ono sto igras i imas opciju njemu prepustiti kontrolu i gledati njega kako igra

    • Sinek

      @Sinek, 10.06.2020 - 11:44

      koji je problem azurirati clanak i ispraviti tvrdnju da share play nije moguc? meni ne trebate nista dokazivati, poanta paragrafa i dalje stoji ali ocekivao bih barem da je cinjenicno na mjestu…?

  • siblyx

    09.06.2020 - 22:03

    Nadam se da ce bit bolje ovaj put. PS4 na releaseu je bio uzasno pust sa jedva par kvalitetnih igara.

  • kebbab

    10.06.2020 - 00:05

    Nadam se da PS5 donese neke igre koje su jednostavno nestale recimo Burnout, Ridge Racer, Midnight Club, Test Drive, Rayman, Virtua Fighter, Silent Hill, Max Payne, Jak and Daxter…

    • kebbab

      @kebbab, 10.06.2020 - 00:24

      Isto PS4 nikad nijo dobijo novih nastavaka Dead or Alive, Sega Rally, Castlevania, … več od PS2 nismo dobili novi OutRun. Dajte napravite članak o igrama i serijalima koji su nestali bilo bi zanimljivo.

    • chocobo_047

      @kebbab, 10.06.2020 - 12:55

      Za Castlevaniu mi je toliko krivo što nema novih nastavaka na PS4.

  • m@rko

    10.06.2020 - 06:03

    Jbt sta vrijeme leti. :/

  • SanKa

    10.06.2020 - 09:33

    jesus stvarno je bilo loše..teški fijasko..ipak iz tog ponora su u 7 godina pomeli konkurenciju..kakve smo igre dobili…nadam se ipak da su naucili nesto pa da ce prezentacija za ps5 bit bolja ,bez lažnih obećanja i propalih naslova

  • personauser

    10.06.2020 - 10:46

    Microsoft je daleko bolje napravio vezano uz BC na XSX

  • Zoran Žalac

    10.06.2020 - 15:39

    Svaka generacija konzola do sada je imala drugačiju arhitekturu. U eri prelaska s PS3 na PS4 prešlo se s PowerPC arhiterture na x86. Ako se ne varam, ovo će biti prvi put u povijesti PlayStationa da su arhitekture slične pa neće biti potrebe za uvrštavanjem dodatnog čipa koji bi služio za emulaciju igara oponašanjem starog hardvera, što je dobro jer je takav pristup skuplji, odnosno podiže cijenu konzole. Jedan od razloga zašto je PS3 bio suludo skup po izlasku je upravo bio taj – što je emulirao igre za PS2. Kasnije su to izbacili i konzola je postala jeftinija.

  • moordrak

    21.07.2020 - 08:59

    Ukratko, PC u to vrijeme koristi dobro poznatu x86 arhitekturu i PPE sa zasebnim, sekundarnim grafičkim podprocesorima dok su se planeri konzolaških sistema okrenuli ka SOC rješenjima. Poanta priče je potencijalno loš odabir procesora sedme generacije konzola. Sonyev (i Microsoftov) odabir je bio mikropocesor cell strukture. Pisanje softvera za ovaj sustav je neuporedivo teže jer je pristup hardveru drugačiji (direktan, bez middlewarea) pa je potrebno koristi kompletno drugačije development metode. U konačnici, rezultati mogu biti impresivni, no kod radi isključivo na tom tipu procesora.
    PS4 također koristi SOC rješenja. Ovaj put, odabrana je X86 arhitektura. Buduća generacija Playstationa također će koristi istu arhitekturu što znači da je prilagodba softvera (igara) novom hardveru prilično trivijalan proces. Imaš jako puno materijala online, recimo u wiki pa si zguglaj za više tehničkih detalja.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?