HCL.HR

Prisjetili smo se stvari u gamingu za koje nam je drago što su dio prošlosti

Zoran Žalac 03.12.2022.   •   58 komentara


Nekih stvari iz prošlosti gaminga sjećamo se s nostalgijom. Za druge pak želimo da se nikad više ne ponove.

Česta je pojava da ljudi prilikom starenja govore kako su stvari prije bile bolje. Nevezano koje su to stvari i nevezano kad je to “prije” zapravo bilo – u nostalgičnoj je retrospektivi uvijek bolje nego je sada. Tako je i s gamingom, ako je vjerovati nekim starijim igračima, premda videoigre nisu stare ni čitavo stoljeće. Međutim, činjenica je da se gaming dosta promijenio u svom kratkom periodu pa se pitanje onda formulira je li se promijenio na bolje ili na gore.

Naravno da odgovor na to nije jednostavan, ali što se nas u HCL-u tiče – ne mora ni biti u jednini. Pisali smo vam već po čemu su nam stare igre bile zabavnije nego ove moderne, ali i zbog čega su današnje igre zabavnije od nekadašnjih. Na tih tekstova slijede dva slična. Pisat ćemo vam o bivšim stvarima u gamingu koje nam iz moderne perspektive nikako ne fale, kao i o nekadašnjim stvarima koje nam u modernom gamingu nedostaju.

Idemo prvo sa stvarima iz prošlosti gaminga koje nam nipošto ne fale, odnosno onima za koje nam je drago da su ostavljene samo u sjećanju. Ima dosta takvih stvari, no za početnu verziju ovoga teksta prisjetili smo se šest stvari koje su nas posebno nervirale u ranijim stadijima igranja videoigara.

Neosvijetljeni ekrani prijenosnih konzola

Skoro svi ekrani na kojima se danas reproduciraju igre imaju pozadinsko osvjetljenje. I to znači da igre možete igrati u bilo koje doba dana, u bilo kakvom okruženju. Možda vam danas smeta odsjaj sunca na vašem OLED televizoru, ali to je ništa naspram neosvijetljenih ekrana kod starih prijenosnih konzola.

Prve prijenosne konzole žderale su baterije toliko brzo da pozadinsko osvjetljenje ekrana nije dolazilo u obzir. A to je značilo da ste baš morali potrefiti prave uvjete osvjetljenja da na ekranu prijenosne konzole vidite igru koju igrate. Ako je previše osvjetljeno – slabo se vidi. Ako je noć – ne vidiš ništa! Ako su baterije slabe – slika polako nestaje.

Vjerujte, ne fale one noći kad se Game Boy igrao pod svjetiljkom – ispod popluna, naravno – da roditelji ne vide. Nehumani su to uvjeti za gaming!

Upisivanje serijskog koda igre pri instalaciji

Kodovi za igre još uvijek postoje, ali ih upišeš jednom, vežeš igru za svoj korisnički račun i miran si za sva vremena. No, prije samo 15+ godina još uvijek se na PC-ju koristio sustav “CD ključeva” pa si pri instalaciju svaki, ali baš svaki put trebao upisivati serijski kod. I obično je taj kod bio prava kobasica s nekih 15-20 znakova, dovoljno dugačak da ga ne možeš lako zapamtiti kao broj mobitela.

Serijske se kodove upisivalo bilo da ste instalirali originalni primjerak igre ili onaj piratski. Na piratskim su postojali načini kako automatizirati utipkavanje koda, ali je provjera svejedno bila prisutna svaki put kad se igre instaliralo.

Obavezno upisivanje kodova bilo je grozno samo po sebi, no kasnije je postalo još i gore. U namjeri da suzbiju prodaju rabljenih primjeraka igara, izdavači su jedno vrijeme zaključavali dijelove igara putem koda, tako da ste neki DLC s diska mogli dobiti jedino ako ste prvi vlasnik igre ili ako ste ju kupili u određeno vrijeme. Sjećam se tako da mi je Dragon Age Origins “pojeo” jedan DLC jer sam igru kupio nakon isteka zacrtanog datuma za najkasniju aktivaciju koda.

Srećom pa su i takve gluposti s vremenom postale dio prošlosti.

Link kablovi i multitap

Pronalazak društva za igranje igara u multiplayeru danas je izravno i jednostavno. Za druženje u multiplayeru u nekim slučajevima ne morate imati ni igru ni kontroler – dovoljan vam je čak mobitel. Prije je situacija na konzolama bila takva da je broj zainteresiranih igrača za igranje služio kao množitelj kompliciranosti izvedbe.

Na prijenosnim je konzolama igranje u dvoje u doba Game Boya i Sege Game Gear bilo praktički neizvedivo, pogotovo na našim prostorima. Da bi u 90-ima zaigrao handheld igru u dvoje, morao si imati frenda s istom konzolom koji posjeduje zasebni primjerak iste igre i k tome je još jedan od vas dvojice morao posjedovati kabel za spajanje.

Na kućnim je konzolama situacija bila slična, samo što tu nije bilo kabela nego uređaja zvanog multitap. Teško je bilo doći do tog uređaja, bilo da se radilo o Super Nintendu ili prvom Playstationu. A kad bi se netko iz društva i dokopao ovog nesretnog komada hardvera – vrlo malo igara ga je podržavalo lokalno igranje za više od dvoje igrača pa bismo na kraju Tekken ili PES i dalje naizmjenično igrali u parovima.

Slijepo nabadanje utora na glomaznim televizorima

Stariji će se gameri prisjetiti onog osjećaja kad nakon krečenja trebaš spojiti konzolu ili neki drugi uređaj s televizorom, a lijeno ti je zakretati glomazni TV da bi vidio gdje je SCART ulaz. A taj je vražji SCART uvijek okrenut obrnuto od onoga što ste vi zapamtili. Čak i da pogodite pravilnu stranu za okrenuti kabel, svejedno ste u napipavanju slijepi kao jelen pred farovima.

Pa onda bezuspješno stružete kabelom dok ne shvatite da neće biti druge nego zakrenuti televizor. A mrcina je toliko ogromna da morate zvati drugu osobu da vam drži stražu dok se vi upuštate u potragu za SCART ulazom, gutate prašinu iza televizora i psujete sudbinu misleći kako mora postojati nešto lakše od ovoga. I onda se sjetite da su vam alternativa vjerojatno RCA konektori…

I danas tu i tamo “nabadamo” HDMI utore, ali su televizori i monitori znatno tanji, a i raspored utora je takav da ih se može pronaći i po strani, bez da morate kopati tunele kako biste vidjeli stražnju stranu televizora / monitora.

Kasnije lansiranje igara na našem tržištu

Ovoga bi se mogli sjećati čak i oni mlađi igrači. Još u eri PlayStationa 3 i Xboxa 360 igre su znale imati više različitih datuma izlaska za različita tržišta. A mi smo u Europi kod takvih slučajeva uvijek izvukli deblji kraj pa su igre kod nas dolazile minimalno tri dana nakon lansiranja na američkom tržištu. Često se znalo događati da ih Europljani ne dobiju istog vikenda, pa čak ni istog mjeseca kad i ostatak svijeta.

Srećom pa to danas više nije tako. Dogodi se još uvijek da se neke igre “otključavaju” prije u nekim vremenskim zonama (Novi Zeland, na primjer), ali to ipak nije toliko čest slučaj. U današnje vrijeme globalne umreženosti jednostavno ne mogu zamisliti da određeni teritoriji dobivaju igre ranije od drugih. Tako mi je drago što toga više nema!

Snimanje pozicija u igrama je koštalo

U devedesetima su igre postale dužeg trajanja i neke se nisu mogle završiti za jedno popodne. No, konzole tog vremena nisu baš hardverski pratile tu ideju, barem ne tako da su vam u startu servirale sve što vam je potrebno.

Napredak u igri nije se mogao sačuvati ako niste kupili odvojenu memorijsku karticu, a neke su igre u svoje vrijeme (poput Resident Evila) bili permadeath naslovi ako niste imali memorijsku karticu. Jedan krivi potez i možete izgubiti sate i sate igranja, a roditelji nikako da shvate što će vam neki dodatak za konzolu koju su platili više od tisuću kuna.

A da stvari budu još kompliciranije, memorijske su kartice bile ograničene prostorom i morali ste kalkulirati koliko mjesta na kartici određena igra zauzima. Bilo je čak igara za koje ste praktički morali rezervirati čitavu karticu. Sva sreća pa smo s vremenom napredovali do te razine da spremanje napretka u igrama više nije fizički problem i da ne moramo brinuti hoćemo li imati dovoljno mjesta za snimanje pozicije.


Naravno da postoji dosta starih iritacija i praksi iz prošlosti gaminga koje nam danas ne fale. Ovo su samo neki primjeri za početak, a vi nam se u komentarima svakako pridružite navodeći svoje primjere stvari iz svijeta gaminga za koje vam je drago što su izumrle.

Označeno sa:

Komentari (58)

  • Monster Tamer

    03.12.2022 - 20:38

    Ja dan danas upisujem serijske kodove pri instalaciji jer imam dosta igara za PC u fizičkom izdanju. Pošto imam i prekrasni srebrni fat PlayStation 2 koristim i memory card od 128 mb kojeg sam kupio na eBay-u za nekakvih stotinjak kn.

    • Jere Zaja

      @Monster Tamer, 03.12.2022 - 22:13

      Tako san i ja prije nekoliko godina kupia na ebayu memorijsku karticu od 128mb za moj stari PS2 i sad iman prakticki neogranicenu kolicinu pozicija za stotine igara, da san uzea onu original od 8 mb ne bi ni pola svog librarya sacuva

    • Wik7im

      @Jere Zaja, 04.12.2022 - 09:51

      imala plejka 2 i disk od 40 gb

  • nikola720p

    03.12.2022 - 20:50

    Najveci promasaj izbacivanje 3,5 mm ulaz za slusalice,to sad na mobilnim telefona vise nema,kod ovih novih

  • vjk zg

    03.12.2022 - 20:58

    Uz dužno poštovanje autoru ovog teksta u potpunosi se NE SLAŽEM s navedenim i dalje se itekako s nostalgijom prisjetim neopisive sreće koju sam osijećao kada sam navedene stvari dobio u ruke.Sve su to igračke koje su dolazile kao napredne stvari naspram predhodnih ako ih je upoće bilo.Godina 1992 prvi put držim game boy u ruci i tu se zarazim ovim svijetom a došao nakon primitivnih ručnih igrica s kioska gdje nogomet igraš ko golman koji ide ljevo-desno braneći gol(i to me veselilo) Memory card kao sivonja i scart kabal su noviteti bili hao i HDMI naknadno..Sve u svoje vrijeme je bilo top a ovo s kodovima djelomično i dns vrijedi.

    • Zoran Žalac

      @vjk zg, 03.12.2022 - 21:29

      Tad je bilo dobro jer nismo znali za bolje ili nismo imali bolje. To što kažeš – u svoje doba je bilo top, ali ne mojenja činjenicu da su stvari napredovale na bolje.

    • marko1106

      @vjk zg, 04.12.2022 - 07:46

      Cinjenica je da su mogli odvojiti 10 mb memorije ali umjesto toga su shvatili da mogu prodavati 10mb memorije više posebno da bi ti mogao sacuvati poziciju. Sve ovo drugo nije moglo drugacije ali ovo sa memory card je definitivno smisljeno za uzet novce

    • Mrfloyd

      @vjk zg, 04.12.2022 - 13:13

      Slažem se.
      Takve stvari su tjerale čovjeka na razmišljanje i snalažljivost. Da, znalo je biti pain in ass , ali je imalo svoje čari. LocalCoop je bio super jer si se i uistinu družio sa prijateljima, a danas kao gamer koji tek krećeš upoznavati svijet MP imaš hrpu virtualnih prijatelja. Svaka čast onima koji se nakon odigrane partije nađu na pivi ili negdje drugdje i komentiraju odigrano.

      Sve nabrojano u članku je plus nama koji smo to prošli, novim generacijama je streamlined i brainless, samo lova na kartici igra ulogu. Igranje je danas kao i gledanje TVa, bez ikakve muke i nauke.

    • nikola720p

      @vjk zg, 06.12.2022 - 07:07

      Moj brat je kupio bio sega megu 97 godine imale su bas dobre igrice,ali me nerviralo sto je moralo da imas tv signal da bi igrao,igrati igre je bilo,kao da igras danas na najnizim podesavanjima ali i gore,ali kad je moj cica kupio prvi pc u mom kraju 2004 godine,bilo je to mnogo bolje nego na segi…

  • mili1985

    03.12.2022 - 21:47

    Snimanje pozicija na memory cardu je bilo ipak korak naprijed naspram upisivanja šifi.
    A što se tiče osvjetljenja ekrana za gameboy, tu nije bilo problema jer sam imao povećalo s ugrađenom svjetiljkom, a koje sam koristio samo jednom i to prvi put da vidim kako stoji. Potpuno beskorisno. Iako ga i danas čuvam.

  • Darac83

    03.12.2022 - 21:55

    Igre na više CD-a/disketa… 😩 Insert disc 2… Insert disc 1… Insert disc 2…

    • kozmos098

      @Darac83, 03.12.2022 - 22:07

      The lust of us 2 je insert disc 1, insert disc 2 pa opet insert disc 1 play😁, ali da prije je vise igara to imalo, a i danas se dosta digitalnih uzima bar ja.

    • tuvvok1701

      @Darac83, 04.12.2022 - 07:37

      FFIX je imala četiri diska na PS1. Znam da je to u meni uvik stvaralo sreću jer je bio dojam da imam igrat nebrojeno sati

    • Old_Gam3r

      @tuvvok1701, 04.12.2022 - 09:15

      FFIX kao i FFVIII. Kao klinjo bi skupio 30kn kroz mjesec dana sve po 10-50 lipa i istresao stričeku koji dila piratske igre na stol. Vidilo mu se u očima da nije bio zadovoljan s hrpom kovanica, a ja bi trčao doma napokon završiti 4. disk final fantasy-a

    • tuvvok1701

      @Old_Gam3r, 04.12.2022 - 10:27

      Ja sam srećom dobio od rođaka iz Njemačke FFIX originalnu, sva četiri diska, nakon što je on završio. Četvrti disk je zapravo bio poprilično antiklimaktičan, samo ono stablo i lutanje okolo i traženje blaga s Chocobovih karti.

    • alan40rt

      @Darac83, 04.12.2022 - 11:19

      A Most Wanted 2005 na 4 CD-a? 😂

    • Darac83

      @alan40rt, 04.12.2022 - 13:17

      Ma najviše me ubijao Baldur’s Gate koji je bio na 4 CD-a i na svakom druga područja. Pa ti idi tamo-natrag… 😩

    • Monster Tamer

      @Darac83, 04.12.2022 - 18:25

      Ja sam imao Dungeon Siege 2 na 4 CD-a i sama instalacija me više iscrpila nego prelazak igre.

    • djosic85

      @Monster Tamer, 04.12.2022 - 20:44

      Sjećam se da sam probao demo te igre sa Hackerovog cda. Nikad kraja demou 😁

    • JCD-Bionicman

      @Darac83, 10.12.2022 - 19:47

      To zna biti i zanimljivo, a i naporno pogotovo ako instalacija faila 😀

  • Xknight

    03.12.2022 - 22:08

    Memory card mi je najdraže sjećanje na ps i ps2. Najteže mi je bilo obrisati save od neke igre na ps, jer sam imao samo jednu memorijsku. Kad god bih pobrisao neki, osjetio sam se kao da gubim ono vrijeme koje sam potrošio na neku (u biti i jeste tako xD) Vjerovatno najbolji period gaminga 😀 scart mi jeste nekad bio problem pošto nisu baš svi tv-i podržavali. A definitivno sam najviše mrzio PAL/NTSC jer u to vrijeme nisam razumio šta predstavlja.

  • bladex

    03.12.2022 - 22:09

    U ono vrijeme mi se cinilo sasvim normalno da trebas kupiti jos i memorijsku karticu za ps1 da bi snimio si napredak (bio sam jos dijete :P).
    A sada se pitam je to bio samo trik sony-a za dodatnu zaradu na memorijskim karticama ili im je stvarno bio problem ugraditi jednu od starta u konzolu ?

    • Xknight

      @bladex, 03.12.2022 - 22:21

      Pa memorija je tada bila stvarno skupa, te bi ugradnja nekog vida interne memorije podigla cijenu same konzole. Ali naravno i da ima veze i dodatna mužnja nas jadnih gamera 😀

  • kozmos098

    03.12.2022 - 22:13

    Ljepa su to bila vremena. Ti poceci gaming industrije za siru masu. Danas dica dobivaju igre sa svih strana, toliko izbora, evo sitim se medu prvim igrama koje sam igrao i ostale mi u sjecanju https://youtu.be/fAtX_UmBx1U
    A na kazetofonu na cm64 vrti kacavidom da izravnas one crte, uf, top.

  • Jere Zaja

    03.12.2022 - 22:16

    Iskreno je bolje spremanja pozicija na memorijskim karticama u ono vrime nego danas kad moras gledat koliko imas prostora na hdd/ssd, no to se moze rijesit sa eksternim hdd

    • vlatko2003

      @Jere Zaja, 03.12.2022 - 22:52

      pa koliko ti save file uzima mjesta, nist, 1 giga ti dovoljno za 1000 godina

    • Xknight

      @vlatko2003, 04.12.2022 - 05:02

      Pa nije bas tako. Neke igre(saved data) zauzimaju i po 500mb(barem sto se tice ps4).

    • alan40rt

      @Jere Zaja, 04.12.2022 - 11:21

      Mješaš kruške i jabuke.

    • Jere Zaja

      @alan40rt, 05.12.2022 - 11:54

      A ti babe i žabe

  • Blackbeard

    03.12.2022 - 23:29

    Jedna sitnica još zašto su prije igre npr. na SNES-u, PS1 i 2 i Sega bile bolje, nije bilo ovoliko bugova i grešaka i fax one update-a, već kad su igre izlazile, izlazile su zavrsene sa minimalnim greškama i nikakvim.

  • sparrowpunk

    03.12.2022 - 23:54

    Za PSone sam imao jednu karticu, pa sam kupio još jednu a kako sam imao onu prvu sivu verziju PS, kartica koju sam kupio nije mi odgovarala za istu. Prijatelj je imao onu slim verziju jedinice pa sam je dao njemu. Za PS2 sam imao čak tri memorijske kartice. Zaboravili ste napisati one kodove za spremanje igara na NESu. Neke igre su to imale poput Bomber Mana i Nekketu nogometa (moja verzija se zvala Goal 3) i ona Excite Bike, i isto su bile astronomski duge. Ne mogu reći da mi ta vremena fale jedino što sam tada bio klinac bez sadašnjih briga. Osim toga, NES je imao puno kablova koji su se često znali zapetljati, barem moja konzolica. Imao sam neku kinesku kopiju pa su se adapter i kontroler često kvarili. Imao sam dva adaptera, razdjeljivač za antenu i konzolu, pa kablovi od kontrolera koji su bili kratki i morao sam sjediti jako blizu TVa. Valjda mi je najgore bilo što sam morao igrati samo pola sata kako adapter ne bi pregorio. Heh, sjećam se jedne je zime snijeg je valjda bio do koljena i sva djeca iz ulice su bila vani, a jedini ja ostao u kući i čekao da se adapter bar malo rashladi pa da opet igram Super Maria i Legend of Kage😊…….

  • djosic85

    04.12.2022 - 07:40

    Jedino se za gemeboy ne bi složio jer taj ekran je baš imao svoju draž, prekrasno nešto. S ostalim se slažem a i inače ne patim od sindroma “prije je bilo bolje”. Ima tu jednu ekipa težih slučajeva tog sindroma pa čekam šta će oni napisat 😁

  • ravendark

    04.12.2022 - 08:11

    ono kad moraš “veliku” igricu “zapakirati” u ARJ. ali mora bit za na više disketa od 1.44 MB. pa piši arj a -v1440 pa još presnimavaj na disketu.. pa onda arj e -x na disk, pa na šestoj disketi pod kraj ti veli – CRC Error..
    al bilo je to dobro vrijeme..

  • ravendark

    04.12.2022 - 08:15

    ali smo se barem morali oko svega potruditi. igre, glazba, općenito sve kaj današnji klinci imaju na izvolte. al smo znali cijeniti sve kaj smo uspjeli nabavit, za razliku od danas..

    • Zoran Žalac

      @ravendark, 04.12.2022 - 08:39

      Ne bih se u potpunosti složio baš u slučaju igara. Igre i hardver su danas skuplje, piratiziranje teže ili u nekim slučajevima nemoguće… Nije baš sve na izvolte. Za glazbu i filmove stoji, to je malo drugčija priča.

    • vlatko2003

      @Zoran Žalac, 04.12.2022 - 09:39

      skupe kad tek izadu, na masnim popustima vec nakon pola godine i to velika vecina

    • Zoran Žalac

      @vlatko2003, 04.12.2022 - 10:02

      Većina, da, ali ne sve. Evo Elden Ring nije išao iznad 20%, a Nintendovu Zeldu ako nađeš ispod 60 eura na popustu to je deal desetljeća.

    • vlatko2003

      @Zoran Žalac, 04.12.2022 - 11:21

      nintendo je svoja prica

    • Darac83

      @Zoran Žalac, 04.12.2022 - 13:20

      Ipak mislim da je bolje sada. Prije je bio faca tko je imao 20-ak igara u kolekciji (danas prosjek 200), a f2p nije postojao, tj. tada se to zval “demo”. 😊

    • ravendark

      @Zoran Žalac, 06.12.2022 - 20:03

      prije svega sam mislil na nabavku igrica. ono “..e stari čul sam da od prijateljevog prijatelja prijatelj ima Dune 2”, pa prvo treba doć do jednog, pa do drugog, a treći je bil u srednjoj u zg.. faak, kak do njega doć?! dolazi tek za vikend..damn, di je još to.. ak kužiš. sad sav sadržaj imaš nadohvat klika, oćeš platit -može, oćeš piratsku-opet može, ko kak voli u to ne ulazim. al razmeš poantu, ne?

    • moordrak

      @ravendark, 04.12.2022 - 19:44

      Ma nije bila neka posebna “trudba” ne. Uvijek je netko znao nekog lokalnog šanera. Dilalo se diskete naveliko za amigu 500. Mjuza se prije CD-a masovno snimala na kazete , najčešće sa radija ili si posudio kazetu od nekoga pa si je sam presnimio. Ista stvar sa video-kazetama. Kad su se tek pojavili prvi MP3, vodila se žestoka rasprava o kvaliteti zvuka. Danas za to nitko niti nezna. Prve MP3-ce su se skidale satima dok nije došao Napster i napravio dar-mar…. ah. Lijepi dani…

    • marko1106

      @ravendark, 05.12.2022 - 12:31

      Ma kuda ide ova mladež. Kažu vec se tisucama godina govori tako za svaku sljedeci generaciju 🤣. Srecom pa umiremo jer da ljudi ne umiru još bi tucali kamen jer svaki napredak je zlo i mladi ga ne znaju cijeniti.

  • mirkunjaaa

    04.12.2022 - 08:29

    A di je oni osjecaj kad napravis previd pa izbrises krivi save 🤦‍♂️🤦‍♂️

    • vlatko2003

      @mirkunjaaa, 04.12.2022 - 09:39

      uuuuh, zlo

    • Pajo Paksu

      @mirkunjaaa, 04.12.2022 - 13:17

      Haha ja sam napravio krivi save u Tomb Raideru. Lara mi je propadala nakon neuspješnog skoka pošto nisam želio čekati da skroz padne ja u brzini pritisnem save umjesto load i to preko zadnje i najbolje memoracije. Pokrenem igru i Lara pada u provaliju, a ja samo što ne zaplačem. Izgubio sam sate i sate igranja da bi došao ponovo do tog mjesta u igri.

  • tuvvok1701

    04.12.2022 - 10:29

    Sjećam se da je brat jednom kupio neku bezveznu piratsku igru koja mu je nekako memorijsku formatirala. Toliko je popizdio da je slomio cd u tisuću komada. I onda opet sve ponovo

  • Duke Croft

    04.12.2022 - 11:06

    Sve je to ok samo mi upisivanje koda ne dirajte. I danas sa apetitom bi ga unosio. 😀

  • Soulforged

    04.12.2022 - 12:59

    Downside: Trebas ukucati nekoliko brojki prilikom instalacije igre. Upside: Ownas igru i mozes je igrati bez obzira dal imas pristup internetu i dal je igra i dalje dostupna na nekoj third party platformi. Da ne pricam o tome da je to bilo doba kvalitetnih i masivnih expansiona, a ne DLC-ova.

  • Pararera

    04.12.2022 - 17:48

    Čišćenje kuglice miša

  • moordrak

    04.12.2022 - 19:26

    SCART priključak je prilično nov način spajanja konzole na televiziju. Francuzi su napravili cijeli cirkus oko toga jerbo je to u početku bila njihova izmišljotina… Televizije iz sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća nisu imale nikakav drugi priključak osim onog antenskog. Ekran je obično bio crno-bijeli sa dugmetima za analogno štimanje kanala. Dok je NES bio popularan, postojao je RF box, a ako se dobro sjećam, kanal je bio 3 ili 4 na UHF području. Tko je imao videorekorder (još jedan relikt prošlosti), NES je spajao preko njega. Jedna zanimljivost: Na većini ondašnjih jugoslavenskih televizora daljinsko upravljanje je bilo misaona imenica 🙂

    • djosic85

      @moordrak, 04.12.2022 - 20:49

      Prvi ps sam tek spajao scartom. Segu nisam. Iako na prvom TVu nisam imao scart ulaz nego one RGB ulaze. I nabavim Silent hill, stavim lijepo a ono crno bijelo 🤣

    • moordrak

      @djosic85, 04.12.2022 - 21:37

      E da… to sam zaboravio. Natezanja sa standradima. PAL NTSC i SECAM… Imao sam sreće sa tim jerbo smo doma imali Sanyo TV. Japanac. Portablica. Donio ujak sa broda 🙂 Taj TV je radio, a brat-bratu do sredine devedesetih. Mislim da su moji govorili da su 72′ gledali Olimpijske igre u boji na njemu. On je imao prekidač odiza za biranje standarda. SECAM su koristili švabe i francuzi. Znam da nam je to bio cirkus da li sa kamerom ili sa videom ne sjećam se više. Kasnije je i sa DVD-ovima bilo isto natezanje. Bilo je lijepo to razdoblje, ali ne žalim za njim. Drago mi je što sam jedna od onih generacija koja je svjedok vremena , kako se veli. Danas doslovno živimo u vremenu znanstvene fantastike.

    • pleto

      @moordrak, 05.12.2022 - 09:58

      To sam skroz i zaboravio da se moralo tražit kanal na kojem se igra, haha, predobro. I na videorekorderu isto tako, meni je uvijek bio podešen na nuli ili zadnjem kanalu

  • Master88

    04.12.2022 - 23:08

    I nakon skoro 20 godina od izlaska Call of duty 2 jos znam key napamet 😆 : XEZL-GZWX-XQZG-GEGU-EEFC .. toliko puta se instalirao 😁

  • m@rko

    05.12.2022 - 09:19

    Gaming po meni danas je lošiji. Prije je gaming bio bolji, ne govorim iz neke nostalgije, nego jednostavno je bio bolji. Danas sve se forsira open world igre, svaka ozbiljnija igra koja izadje mora biti open world, zato je danas prsvo osvježenje kada izađe igra poput gow Ragnarok i sve se forsira online. Sve od kuće mozes igrati s drugim ljudima. Nekada se sastajalo po kućama i igralo do neka doba noći, Tekken, mario kart, pa cak i cod 2 svako svoj laptop ponese i rokanje. Danas je tih čari sve manje i manje

  • alan40rt

    05.12.2022 - 13:03

    Možda mješam babe i žabe al ja nemam problema oko SSDa i manjka prostora za igre

  • Luchko

    05.12.2022 - 17:43

    Žični Joystick 😀

  • JCD-Bionicman

    10.12.2022 - 19:46

    Kucanje kodova prilikom instalacije meni lično nedostaje mnogo 😀 Pa ono kad instaliraš neku igru, a slike se menjaju tokom instalacije kao npr. CoD 1, Hidden & Dangerous itd.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?