HCL.HR

Smetaju li nas kontroverze u videoigrama?

Zoran Žalac 09.09.2012.   •   50 komentara


Prije neka tri mjeseca, taman prije samog E3 sajma, promotivni trailer za novu Tomb Raider igru podigao je više prašine nego sve igre na E3 sajmu zajedno. U dotičnom se traileru našla scena koja je sugerirala pokušaj silovanja.

Gledajući trailer iznenadio sam se kako se Crystal Dynamics odvažio na taj ozbiljan i kontroverzan korak. Istovremeno, iznenadila me i reakcija publike na tu scenu. Brojni gameri zgroženo su odbacili ideju da Lara bude žrtva seksualnog napastovanja, poručivši kako tako ozbiljnim temama nije mjesto u videoigrama. To je s jedne strane razumljivo – Lara Croft je jedna od ikona gaminga i premda je svi najčešće gledamo kao seks simbol, ideja da svjedočimo silovanju te ikone (pa i prizoru silovanja samom po sebi) krajnje je odbojna svakom zdravom umu.

Međutim, u svemu tome postoji nekoliko interesantnih točaka. Za početak, ako developer želi ispričati priču na taj način, hvatajući se u koštac s kontroverzom koja nije dio gameplaya u smislu da igrač nije taj koji vrši seksualno zlostavljanje, ne bi igrači trebali prihvatiti viziju onoga tko stvara igru? Jer ne govorimo ovdje o nečemu što direktno utječe na nekakvu promjenu u gameplayu već o pokušaju da se jedna priča ispriča ozbiljnim tonom. Pitam vas to jer se čini kako je nakon dizanja prašine oko ovoga u Crystal Dynamicsu došlo do onoga što se sve češće događa u industriji videoigara – developer je popustio pod pritiskom publike / fanova. Prvotno objašnjenje scene koja je u pitanju glasilo je ovako:

„Kad ljudi igraju s Larom, oni ne prebacuju sebe na njezin lik nego je nastoje zaštiti u njezinoj avanturi. Ona nije heroj, a kada igrači vide kroz što sve mora proći počet će navijati za nju na način na koji to ne bi mogli s muškim likom. [Lara Croft] doslovno je pretvorena u životinju koja je stjerana u kut. To je velik korak u njezinoj evoluciji jer je prisiljena boriti se jer će u suprotnom umrijeti. … [Time] ne pokušavamo pretjerivati ili šokirati ljude u svrhu šokiranja – mi pokušavamo ispričati odličnu priču o Larinom porijeklu.

Riječi su to izvršnog producenta igre, Rona Rosenberga prije nego se digla prašina oko sporne scene. Mjesec dana poslije – promjena politike u Crystal Dynamicsu. Voditelj studija Darrell Gallaher upućuje ispriku (!) zbog Rosenbergovih komentara tvrdeći kako scena nema nikakvih konotacija vezanih za seksualno napastovanje / silovanje nego samo sadrži prijeteći ton, jednu vrstu patološkog napada ili pokušaja zastrašivanja. Nećemo sada nagađati je li to uistinu tako ili je developer odlučio promijeniti neke stvari u strahu da to ne našteti publicitetu igre. No pitat ću vas:

Bi li vas smetalo da je Lara Croft stvarno silovana u novom Tomb Raideru? Ili bolje rečeno: smatrate li da bi se videoigre trebale kloniti takvih tema i nikada ne zalaziti u tabue?

Kontroverznih igara uvijek je bilo i uvijek će ih biti. Ali isto tako uvijek je postojala jasna podjela – kada bi neka igra poput Manhunta bila kontroverzna, svi bi igrači znali – to je takva igra. Međutim, osobno mislim da dolazimo do trenutka kada će se kontroverze sve češće pojavljivati u igrama koje same po sebi nisu napravljene s ciljem šokiranja.

Primjera radi, slična se scena našla i u igri The Last Of Us, što je još ekstremnije jer je ondje pokušaj zlostavljanja bio na liku maloljetne Ellie. Razlika je pak u tome što taj dio igre nije prikazan javnosti nego samo novinarima prije E3 sajma, čime se nije podigla tolika prašina. S druge strane, Hitman: Absolution u Attack of the Saints traileru uspio je uvrijediti dio gamera koji su trailer vidjeli kao seksistički i fetišistički, nakon čega je IO Interactive odlučio modificirati level koji je tim trailerom prikazan kako bi opravdali svoju viziju igre.

Nadalje, kontroverzu je (barem u izvornoj ideji) sadržavao i nadolazeći Assassin’s Creed III u kojemu je Connor trebao imati mogućnost skalpiranja neprijatelja, odnosno odstranjivanja kože s gornjeg dijela glave. Taj element neće ući u konačnu verziju igre iz očitog razloga, premda je pri prvom prikazivanju iza zatvorenih vrata bio prisutan u igri. Stoga opet ostaje pitanje – ako je to bio dio developerove ideje, štoviše – čak i praksa u kulturi američkih domorodaca tadašnjeg vremena, ne bi li se ta kontroverza mogla nadići da se čitava igraća industrija (a to uključuje i gamere!) ponaša malo odraslije?

Koliko nam kontroverze zapravo smetaju u mediju koji nam služi za zabavu? Jesmo li spremni pustiti developere da rade svoj posao ili ćemo im se svojim mišljenjima aktivno miješati u proizvodni proces?

Komentari (50)

  • jastreb

    09.09.2012 - 18:52

    Ne samo da mi ne smeta nego smatram da igre moraju odrasti sa svojom publikom. Ako već imamo ubijanje i trganje udova, zašto je odjednom skalpiranje šokantno?
    Čudi me da su gameri ti koji se bune, a obično dižu graju kada netko drugi cenzurira igre.
    Zato i postoje ocjene koje pokazuju za kakvu je publiku igra primjerena, tko ne voli kontroverze neka igra teen igre.

  • Pajko

    09.09.2012 - 19:00

    Mene uopće ne bi smetalo da je Lara silovana =)

  • Shazaam

    09.09.2012 - 19:06

    rated 18. Amen 😀

  • Apocalypse4987

    09.09.2012 - 19:39

    ok, aj za laru, ipak se ne zna kako bi na to reagirale stvarne žrtve silovanja, a u ovom bolesnom svitu ih ima više nego dovoljno, iako sama scena po sebi nije ništa posebno, al opet mogu razumit. šta me najviše smeta je ovo sa časnim sestrama, ne vidim šta je tu sporno. on ej ubojica, one su ubojice, spolovi su danas ravnopravni, i još ih je bilo brojčano više. da su umisto časnih sestara bili skupina crnaca, ili meksikanaca, opet bi nekome smetalo. Inaće ta scena je ukradena od Bore Leeja http://www.youtube.com/watch?v=DQJfXVsqa1U

  • Me666

    09.09.2012 - 20:59

    Jedino što me u igrama uspjelo potresti je scena s fosforom u Spec Ops: The Line. Prije i poslije toga ništa. Ovo s Larom je bilo tek milovanje, a ne silovanje.

  • grgoljblaster

    09.09.2012 - 21:20

    Stvar sa Larom je sto je ona uvek bila opaka zenska a sa novom igrom pokusavaju da je prikazu kao prosecnu curicu te i ovo sa silovanjem. Meni je iritantno kada se takve scene ubacuju u filmove samo radi sokiranja (primer: Irreversible, francuski film u kome Moniku Beluchi siluju oko 10 minuta), isto mi je i za idiotsko nasilje u modernim horor filmovima (Saw, Hostel…) – ako ne sluzi razvoju price ili likova onda nema nikakvu poentu i sluzi kao shock factor. Daklem – ako u novom Tomb Raideru ta scena i opstane onda bi im bilo bolje da ne preteraju jer prave akcionu igru a ne Rapelay. A za "kaludjerice s automatima" mi je stvarno idiotsko sto su popustili, jer je vise nego ocigledno da su bile unajmljene da smaknu Agenta 47 (mene scena podseca na Kill Bill).

  • kaisersephirot

    09.09.2012 - 22:03

    Igre se nikad i neće shvaćati ozbiljno upravo zbog ovih stvari, uvijek će ostati "igrice". Jer ako je na jbn igri piše +18, normalno da se unutar same igre nalaze nasilne scene, silovanje ili skalpiranje glave, a ne poniji i cvijeće. Prava je šteta i mislim da upravo zbog ovakvih stvari igre ne mogu doći na razinu jednog filma ili knjige, jer se igrači i članovi kojekakvih društava previše mješaju u proizvodnju same igre.

  • maxim.x

    09.09.2012 - 22:39

    Ma te "kontroverze" su gluposti koje vecinom porpiruju ljudi koji nemaju veze sa igrama..Sjecam se prilikom izlaska prvog Mass Effecta gdje je jedna "strucnjakinja" pljuvala po igri u emisiji uzivo sve zbog toga sto je ona vidjela trailer gdje se na djelic sekinde pojavljuje sena seksa te je mislila da ce igrac moci upravljati glavnim likom tijekom samog seksa i da se moze upravljati iskljucivo muskim likom te ponizavati zene?!?(imate cak i video intervjua na youtubeu)..Nekoliko dana kasnije se pod pritiskom BioWarea morala posuti pepelom i javno reci da je bila u krivu..Pa boze moj, nitko te ne tjera da igras odredenu igru i ako ti se nesto ne svida jednostavno ju zaobidi. Pogotovo ovo za Tomb Raider, pa u samom traileru se odmah pokazalo kako nije bilo nikakvog silovanja, jos je napadac dobio metak u facu..Na kraju zelim reci da bi takve stvari trebale biti izbor iskljucivo developera i nikoga drugoga.

  • maxim.x

    09.09.2012 - 22:41

    +

  • dado01

    10.09.2012 - 06:40

    Kakve kontroverze??? Već godinama u igrama otkidamo glave, bacamo bombe na policiju, pljačkamo babe, krv pršti na sve strane, civili kukaju, kurve nam plešu u krilu, zombi pojedoše malu djecu… i kao neko je našao nešto novo u igri da se frapira kao frape… Nema više kontroverzi, sada je samo pitanje dobrih efekata da bi ove gadosti izgledale što realnije a te gadosti na kraju su najbolja reklama za igru.

  • Black op

    10.09.2012 - 08:55

    I da jeste silovana sta vam to smeta?Ako ste uspjeli prezivjeti kidanje udova i glava u dead spaceu ne znam zasto ovo ne valja.

  • Lilo

    10.09.2012 - 08:56

    ako subjektivno gledam..malo bi mi smetalo(valjda jer sam cura 🙂 ) objektivno gledajući mislim da nebi to trebal izbacit iz igre jer, kao što je i gore napisano to doprinosi kreiranju njezine osobnosti, karaktera ili kako već to hoćete nazvati, dakle to nije bzvzno nasilje već dio priče o njoj..
    nadalje AC III. kao da je skalpiranje najgore što smo vidjeli u igri? ne znam da li se netko sjeća Punisher igre(za one koji nisu igrali potražite na youtube 🙂 )
    Hitman? Ou come on..kako te to može uvrijedit?
    U ostalom kome smeta ne mora igrat..

  • Lord of Destruction

    10.09.2012 - 11:47

    takva scena ili dio price bi bio odvratan i smetalo bi me,cemu to, moze se nesto i normalnije stavit za razvoj price, bolest. tipa da je muce jer hoce nesto doznati, ajde, to bi bilo prihvatljiva zamjena. sklapiranje… pa ok, ionako u igri UBIJAS, ali nisam to ocekivao u ACu, bezveze, bolje onda da stave da macem mozes odsjeci ruku ili slicno ili da se vide rane i posjekotine, zabavnije i imalo bi vise smisla i realnosti. nemam nista protiv ovih casni, ali one spadaju u tarantinov film ili neku drugu igru a ne u hitmana. to je isto kao da u gta odjednom lete zmajevi po nebu, jednostavno nema smisla

  • Mr Newization

    10.09.2012 - 13:03

    Ne razumijem zašto bi bila ta scena stavljena u igru? OK, žele na što šokantniji i realističniji način prikazati njenu patnju, zloćud negativaca ili ne znam što već, ali ćemu detaljno prikazivanje toga? Mislim, ja osobno protiv toga nemam ništa, jer nažalost svugdje se to danas može vidjeti, a djeca, što je također žalosno odrastaju s time. To sam baš neki dan komentirao frendu. Likovi na televiziji stave film u 20.00 sati, odnosno kada većina ljudi gleda TV i napočetku filma je prvo rezanje žila, a koju minutu kasnije lik seksualno zlastavlja nelu žensku na sado mazo način? A što kažu i drugi, svi se bune za nekakvo nasilje u igrama, a ne smeta im igrati Mortal Combat, SAW i slično.

  • -Aragorn-

    10.09.2012 - 13:32

    osobno smatram ovo s Larom potpuno nepotrebnim i mislim da je to samo oblik privlačenja pažnje, a i više mi idu na živce s uvlačenjem "starijij gospodi?"(mlada Lara…) Ova igra je popularna i kod velikog broja djece tako da mislim da bi zbog njih to bilo nekorektno. A što se tiče skalpiranja, nemam ništa protiv toga(ne kužim zašto je to uopće izdvojeno) jer smo svi mi u igrama vidjeli puno puno gorih stvari.Jedino što će im vjerojatno "PEGI" narast…

    • maxim.x

      @-Aragorn-, 10.09.2012 - 16:06

      "Ova igra je popularna i kod velikog broja djece " -Da, ali igra je rated M for mature tako da djeca nemaju sta raditi s ovom igrom i time je stvar rijesena.

  • -Aragorn-

    10.09.2012 - 13:33

    nije ti to neko rješenje jer kad djeca skidaju igre nigdje ne piše +18….

  • Pirotehnika

    10.09.2012 - 13:46

    Scene nasilja uopšte ne volim, no bile kakve scene sa eksplicitnim scenama seksa u potpunosti podržavam a Hitmanu nikad neću oprostiti što je ubio jednu onakvu pičku a kamoli sve, msm, valjda se mogo lijepo dogovoriti s njima, ne baš pobiti ih!!!

  • Mr Newization

    10.09.2012 - 13:56

    Slažem se sa tim. Danas zaista malo tko gleda taj PEGI 18, a izdavači igara to ZNAJU, no oni i dalje objavlju ultra nasilne igre. Nažalost, roditelji većini djece danas ne mogu ništa reći jer su pred djecom manji od makova zrna. K tome stalno u školi i na vijestima bruje o tome kako je u školama vlada nasilje i ne za to nisu krivi roditelji ili filmovi (dobro, neki jesu). Za to su najčešće krive igre u kojima je glavni cilj pobiti tisuću nedužnih civila. Najčešće to u igri nije cilj, no kada imaš igru kao Prototype, malo tko to ne radi. A što je najžalosnije od svega, to je danas normalno, i većina roditelja kada VIDI što njegovo djete igra, koliko god igra bila krvoločna, oni sam okrenu glavu i odu. 🙁

  • doky89vk

    10.09.2012 - 14:23

    Ljudi moji vi pišete ovdje gluposti… Nikad nisam cuo a ni vidio da se toliko prasine dize oko nekog filma ili knjige a u njima ima jos i gorih scena i stvari a cim se u igre nesto stavi uzbune se "gejmeri" i njihove mamice i tatice. Mozes mislit, to je nista drugo nego onemogucavanje razvoja igre i same prezentacije na onaj nacin kako to zeli proizvodjac. Nisam cuo da je ijedan film ili knjiga osakacena zato sto bi je balavci mogli pregledati ili procitati. To jednostavno nema smisla i to je kako god bilo ispricano ili objasnjeno CENZURA! Kao da djeca ne znaju koristiti XXX "obrazovnim" stranicama i youtube-om gdje ima stvarno svega. Tako da dizat prasinu i branit nesto u igrama zato sto je to kontraverzno, onako ili ovako jednostavno nema smisla.

  • Captain Crash

    10.09.2012 - 14:41

    ma ida je lik siluje nebi prikazali to uopce ili bi samo neki mali dio ili bi sve cenzuirali,tako da se nemorate napaljivat 😉

  • Captain Crash

    10.09.2012 - 14:41

    ako vam je do pornica imate gdje trazit 😉

  • -Aragorn-

    10.09.2012 - 14:51

    pa sporno je to što su to časne sestre-ne znam jesi li ikad vidio koju ali ne ponašaju se kao ove u hitmanu.U zadnje vrijeme je očito najpopularnije naći nešto što ima veze s Crkvom pa po tom tući.Sve vrvi od svećenika "silovatelja" i "pedofila" a sad kad vivim još ove "časne sestre" padne mi mrak na oči.A još najbolesnije je kad "časna sestra" ide nakog gušit krunicom. Ne znam za vas ,ali mene ovo kao katolika vrijeđa pa vi govorite što hoćete. Još samo čekam da oni iz 24sata nađu neku časnu sestru pa ju optuže da mlati ljude okolo…

  • Apocalypse4987

    10.09.2012 - 14:57

    da, al ovde nije bila pouka da su časne sestre ubojice i zlo, nego čisto igra kontradikcije da neko kao časna sestra, pobožna i miroljubiva osoba se u sekund pretvara u krvoločnu i okrutnu ubojicu. Mogli su stavit i ženske obućene u trnoružice ili pepeljuge, no poanta je ista. al nemojmo pokretat religijske teme, to nikad dobro ne završi

  • Mr Newization

    10.09.2012 - 15:03

    Da, to sa krunicom i davljenjem je totalno neukusno i glupo. I nisi jedini katolik kojega ovo vrijeđa. BTW +5

  • -Aragorn-

    10.09.2012 - 15:15

    točno to mogli su ,ali nisu jer je ovako kontroverznije nego da su stavili crnce,meksikance,trnoružicu ili tko zna koga jer se ovo tiče Crkve i s time su si uspjeli dignuti publicitet.BTW, ne želim pokretati religijske teme ,samo kažem da je po meni ovo neukusno…

  • Simo Häyhä

    10.09.2012 - 16:00

    +10.

  • maxim.x

    10.09.2012 - 16:10

    Citam komentare i ne vjerujem..nebi trebali to staviti u igru zato sto bi ju djeca mogla zaigrati ?! Pa igra je rated R for mature i time je stvar rijesena te djeca nemaju sta raditi sa takvom igrom. To je ista stvar kao da kazete da se pornici nebi trebali snimati zato sto postoji mogucnost da ih djeca skidaju i gledaju..Jeste vi pametni?? Igre su odavno prosle vrijeme kada su bile iskljucivo za djecu. A i uostalom jeste li vidjeli trailer? Pokazana je samo namjera a ne i sami cin, a ako vam to smeta zasto vam onda ne smeta ovaj metak u facu poslije toga?

  • Smokey

    10.09.2012 - 16:19

    cuj ovog bolesnika..

  • Black op

    10.09.2012 - 17:00

    Zato nam je svijet i sjeban, roditelji cak i vide kakve sve igre njihova djeca igraju a nista ne poduzimaju, sto su vise za ovim racunarima to njihova bolest postaje sve gora i nemoguce ih je odlijepiti od toga, oni koje ne zanimaju igre gledaju svakakve filmove ili nista od ovoga ne rade a opet su mnogo drugaciji od ljudi prije 50-ak godina, mozda ameri rade neke experimente, mozemo ocekivati zombije uskoro 🙁

  • Me666

    10.09.2012 - 17:30

    U biti želiš reći da su roditelji problem, a ne igra.

  • UltimateXioni

    10.09.2012 - 18:23

    AHAHAHAHA. Bolesnik, al' i ja sam 😀

  • UltimateXioni

    10.09.2012 - 18:23

    +1

  • UltimateXioni

    10.09.2012 - 18:24

    +1

  • shadowsc3

    10.09.2012 - 19:04

    Ja ću reći svoje mišljenje iz svog pogleda kao 16-god. koji više-manje ozbiljno prati gaming(i sport) od svoje 12-te i moje je mišljenje da su ovakve kontroverze glupost, silovanje samo ne stavljati u igre( to je ipak previše), ali ovakvi prizori po mom mišljenju mogu(ne zato što sam tinejdžer nego objektivno tako mislim, meni se gadi misao uopće o silovanju) u igre jer je to čista REALNOST ljudi moji, pa koliko ovakvih i gorih sudbina ima po čitavom svijetu pa kad čujemo mi mislimo kako strašno ali ništa zapravo ne radimo(ja bih rado mnoge stvari učinio ali nisam u mogućnosti)… što se tiče časnih, meni ne smeta jer zapravo prikazuje ne samo kako takve tobože dobre časne osobe mogu biti zle ubojice nego koliko i drugi ljudi(pogotovo u određenim situacijama) se mogu promijeniti(iako nisam siguran je li to ono što proizvođač želio reći)… a skalpiranje izbaciti iz AC3 je čista glupost, evo i ja prizivam prototype koji sam igrao dio ali mi je dosadio nakon četvrtine igre a brat mi je skoro bio prošao, pa ljudi moji šta se tu vidi to je nešto i tu nema kontroverzi a skalpiranje(sastavni dio ratovanja indijanaca) koji nije niti približno tako krvav mogao bih reći izaziva kontroverze?! jest imam 16 tek ali ljudi moji ja mislim ić u programere i pokušati stvarati svoje igre, imao sam tako mnogo ideja za koje bih znao da vam kažem koliko bi bile realne za setting koji eto iman u glavi, a koliko bi bile kontroverzne da ih stavim pa ih imam prekrižene… i mi i igre trebamo odrasti(ja doslovno, a ljudi općenito kao moralna bića, a igre postati zapravo realne ako već imaju oznaku 18+)

  • PavleC

    10.09.2012 - 19:36

    Donekle si u pravu, ali te igre nisu namjenjene publici mladjoj od x godina tako da samim tim one nisu odgovorne ako ih neko sa x godina igra1

  • PavleC

    10.09.2012 - 19:54

    Kad bi developeri povladjivali nekome ili necemo kad bi gledali da se neko ne uvredi igre ne bi bile umetnost, isto vazi i za filmove,muziku knjige, ovaj pokusaj silovanja ima veze sa pricom jer je citava igra o tome kako je lara od nemocne devojke postala ono sto danas jeste.
    Sto se tice hitmana ne vidim nikakav smisao ovog trailera ( nisam vernik) zasto bi casne sestre bile obucene ovako? ako bi htijele da se preruse nosile bi isto sto i obicne casne sestre, ovako mi citava stvar uopste nema smisla, sto se tice kontraverzi u video igrama spec ops zaista ima nekih "potresnih" momenata, sto se tice horor i zombi igara o kojim pricate vecina njih nisu ozbiljne i to odsecanje glava je vise komicno morbidno vise nego sto je kontraverzno.

  • monsinjor

    11.09.2012 - 11:00

    Hrpetina gluposti. Hrpetina.
    Uzjebavaju se klinci koji nemaju pojma o proslim igrama, uzjebavaju se roditelji koji se boje reci svojim klincima da to ne igraju i koji neznaju sta znaci Rated 18+, uzjebavaju se retardirani novinari koji pojma nemaju o tome osim ''copy-paste'' sa drugih vijesti/portala. Uzjebavaju se babe koji neznaju daljinski koristit da pojacaju one preglupe sapunjare. Ja sam odrastao igrajuci igre, vec 20 godina to radim (sad imam 30) i nikad mi nije palo napamet da ukradem auto ko u GTA, da nekom polomim ruke i otkinem glavu, da nekog silujem i sl. Da sam vjernik nebi nista drugacije mislio o casnim sestrama nakon tog trailera. To je igra… Odigras, obrises i pocnes nesto drugo.

  • gamelaker

    11.09.2012 - 16:34

    Pa neka se igre rade kako to zamisle developeri, pa ako to kome smeta neka ne igraju…

  • kmarkecGamer

    11.09.2012 - 16:42

    cupanje ociju i udova i prskanje krvi im ne smeta, a diranje boka im smeta…

  • GAMER123

    11.09.2012 - 17:51

    Volim dobru priču, ali mi se ovo čini previše emocionalno kao film, više bih volio da joj okine glavu nego siluju

  • jastreb

    11.09.2012 - 19:16

    Očito nisi pogledao film Decameron Pier Paola Pasolinija, tamo časne sestre (ali prave) rade i gore stvari. A film je priznat kao svjetsko kulturno dobro. Snimljen još 1971. godine.

  • fxp1990

    11.09.2012 - 20:07

    pa boli me kurac, znas da ju siluju u igri, nemoj igrat ako ti smeta. to sto ti hoces igrat laru bez da gledas kako ju siluju ili kaj god, jebiga. nek naprave ko u MW2, opciju za preskocit nasilne scene, jer eto, ono klanje ljudi na aerodromu i nije najljepsi osjecaj. novo iskustvo je, ali nije bas najljepse.

  • Megaracer

    11.09.2012 - 21:49

    je*o bi ja nju !

  • Gervasius

    14.09.2012 - 10:56

    Meni je najveća zamjerka današnjih igara što se izbjegavaju scene seksa. Može biti nasilja u neograničenim količinama i nikom ništa ali čim u kadar uđu sise ili ne daj bože nešto više odmah se diže galama. Neka se djeca kljukaju nasiljem ali ne i seksom. Pogotovo je apsurd u današnje vrijeme kad užasi svakakvi iskaču sa svih strana i iz svih ekrana. Ozbiljne igre (18+) prosto nisu za djecu i za to mogu biti krivi samo roditelji koje ne zanima s čim se djeca kljukaju.

  • kwamo92

    18.09.2014 - 15:16

    Kontroverze nisu nužne u igrama, ali jako dobro dođu kako bi igrač bolje doživio lika i imao određene emocije u trenucima kada dolazi do sličnih situacija. Od Heavy Rain-a kada glavni ženski lik mora izvesti striptiz i određene "usluge" kako bi došla do informacija pa sve do maloljetne Ellie u The Last of Us-u koja je skoro mogla biti žrtva pedofila. To su te scene koje ostaju u mozgu igrača i u njegovom gejmerskom iskustvu. Izražava nešto mnogo jače što tjera igrača da se još više trudi ne bi li mogao izbjeći slične sudbine za likove do kojih mu je stalo.
    Uvelike pomaže da se lik uravnoteži i da se ne čini da je svemoguć. Zbog toga oni koju su se drznuli riskirati sa takvim potezima, ostaju u sjećanju igrača kao jedno iskustvo koje se pamti. Tako je barem u mom slučaju

  • kaisersephirot

    @Figo, 10.09.2012 - 16:17

    +1

  • Lilo

    @Figo, 11.09.2012 - 10:23

    +1

  • PavleC

    @netko, 10.09.2012 - 19:45

    sjecam se te scene, znojio sam se ko svinja i bilo mi je veoma neprijatno.

  • shadowsc3

    @Praetorian1, 10.09.2012 - 19:05

    ''tako mnogo ideja za rpg'' dodatak na gore napisan tekst

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?