HCL.HR

Dead Space 3

Vjeran Nagy 01.02.2013.   •   17 komentara


Po treći put imamo priliku rezati udove strašnih Necromorpha, a ovaj put i prijatelj se može pridružiti. Istražili smo što nam je ekipa Visceral Games studija pripremila za treći dio svoje TPS/horor franšize.

2007. godine relativno nepoznat studio u vlasništvu Electronic Artsa – Redwood Shores, imao je tek nekoliko osrednjih naslova iza sebe i jedan uspješan (The Lord of the Rings: The Return of the King iz 2003). Iste te godine, EA je najavio Dead Space; survival horor-triler iz trećeg lica koji je puno obećavao, ali se zapravo malo od njega očekivalo. Razvoj igre je pripao upravo ekipi Redwood Shoresa, a projekt je nadgledao njihov tadašnji (danas bivši) izvršni producent Glen A. Schofield.

Svi smo veliki obožavatelji horora i znanstvene fantastike. Željeli smo stvoriti zastrašujuću igru; igru koja će vas bez prestanka držati na rubu sjedala. – Glen A. Schofield

Dead Space je došao na police u listopadu 2008. godine. Igrači su preuzeli ulogu tihog protagonista – inženjera Isaaca Clarka (ime i prezime je dobio prema svjetski poznatim autorima znanstvene fantastike – Issacu Asimovu i Arthuru C. Clarku), u borbi protiv polimorfne ne-mrtve vrste prozvane Necromorph. Sama radnja je bila smještena 2508. godine u utrobi međuzvjezdanog rudarskoga broda USG Ishimura.

Igra je doživjela kritički i komercijalni uspjeh. Kritičari su hvalili priču, atmosferu, grafiku i fenomenalne zvučne efekte, ali najviše je hvale pokupila igrina nekonvencionalna, (u pozitivnom smislu) spora i teška mehanika ubijanja zombificiranih neprijatelja rezanjem/odbijanjem udova, umjesto klasičnoga pristupa: rafal dok živina ne umre. Obzirom na uspjeh, nastavak je bio neizbježan.

2011. godine EA Redwood Shores, ali sada pod imenom Visceral Games Studio, izbacio je dugo očekivani nastavak. Dead Space 2 je bio napredniji od svog prethodnika u svakom aspektu, s tek pokojim sitnim propustom i dva malo veća u vidu multiplayera, odnosno – prekratke singleplayer kampanje. Kao i njen prethodnik, igra je doživjela veliki uspjeh, ali i negodovanje nekolicine fanova zbog gameplay mehanike koja je ovoga puta bila mnogo dinamičnija te je, kako kažu, izbacila onaj survival element iz igre i Dead Space usmjerila u smjeru generičnog TPS-a.

Igrali bi trojku ali niste upoznati s pričom Dead Space serijala? EA misli na vas!
Samo pogledajte ovaj video za brzi sažetak.

Dead Space 3 nas ponovno stavlja u ulogu inženjera Isaaca Clarka, ali ovoga puta u nešto drugačijem okruženju. Umjesto klaustrofobičnih, mračnih, depresivnih i ponekad generičkih koridora svemirskih brodova i postaja, Isaac se nalazi na površini snježnog planeta okrutne okoline i nemilosrdnih klimatskih uvjeta po imenu Tau Volantis. Udružen s preživjelom protagonisticom iz prethodnika – pilotkinjom Ellie Langford, te sasvim novim likovima – časnikom Johnom Carverom i kapetanom letjelice USM Eudora – Robertom Nortonom, Isaac će dati sve od sebe da zaustavi Necromorphe zauvijek.

Na Tau Volantis Isaac ne dolazi igrom slučaja. Ellie smatra da upravo na tom ledenom planetu postoji zaboravljena – prekrivena ledom – vladina baza stara 200 godina, mjesto prve necro-infestacije te da će upravo tamo pronaći potrebne odgovore kako da zaustave EarthGov, Crkvu Unitologije i Markere.

Za one koji ne znaju ili se ne sjećaju, u svijetu Dead Spacea, jedna od grana Zemljine vladine organizacije – EarthGov te Crkva Unitologije predstavljaju glavne antagoniste u serijalu.
Markeri su ogromni crveni uređaji specifičnog izgleda nastali obrnutim inženjeringom relikvije vanzemaljske tehnologije pronađene na Zemlji poznate kao Crni Marker. Ti Markeri sadrže DNA zapise za oživljavanje mrtvoga tkiva i pretvaranje istog u nekromorfsko, uzrokuju halucinacije i demenciju ljudima koji provedu neizvjesno vrijeme u njihovoj blizini i naravno: podlažu izložene svojoj volji.


Za EarthGov, Marker vjerojatno predstavlja moć i novac (iako zapravo nikada nije objašnjeno zašto EarthGov treba Markere), a za Crkvu Unitologije predstavlja ostvarenje njihove dogme; odnosno, oslobođenje, evoluciju, novi korak za čovječanstvo u kojemu čovjek odbacuje materijalno i prelazi na novu – “duhovnu” razinu u obliku Necromorpha. Nadalje, iako to nije baš najbolje objašnjeno do sada, EarthGov vjerojatno treba Isaaca pod kontrolom zato što posjeduje znanje uz pomoć kojega može izgraditi, ali i uništiti Markere. Razumljivo, zbog istog tog znanja Unitolozi ga žele lišiti života. Hmm… građevinski radovi, duhovnost, nova razina, evolucija… zvuči primamljivo, zar ne? Pa i ne baš. Barem ne našem Isaacu i njegovom novom, kalibriranom i ulaštenom plasma cutteru.

Interesantno, mjesto radnje nije jedina promjena koja će nas zadesiti. Naime, promjene su zahvatile i samoga Isaaca. Prvo snažan i tih – ali nepokolebljiv, pa pomalo glasan – ali odlučan; ovoga puta, Isaac se nalazi u konfliktnom stanju, pritom se propitujući: ima li sve to uopće smisla i zašto baš on?

Drugim riječima, puna mu je kaciga svega i jedina želja mu je da se udalji od svih nedaća koje su ga zadesile. Kada po njega dođu Carver i Norton na naputak Ellie. Isaacu se ideja odlaska u srce prve necromorfske infestacije ne čini privlačnom ni najmanje, ali zbog Ellie (s kojom je bio romantično vezan) ipak odlazi. Čini se kako je Isaac i dalje opterećen smrću svoje prethodne djevojke Nicole Brennan koju je izgubio na USG Ishimuri te si jednostavno ne može dopustiti istu grešku s Ellie. Stoga, esencijalna bit koja Isaaca čini Isaacom je sačuvana bez obzira na ostale promjene karaktera. Ukrcavši se sa ekipom na USM Eudoru, Isaac se još jednom otisnuo u mračni svemir s idejom da je to zbilja posljednji put.

Odmah pri prilasku Tau Volantisu, USM Eudora je napadnuta i posada je primorana evakuirati brod. Ovaj segment igre Visceral je potkrijepio gameplay videom. Naravno odmah pri startu, Isaac je odvojen od Ellie što znači da ćemo kroz igru uz glavni cilj morati spasiti i Isaacovu damu u nevolji (očekivano).

Već u početku prezentacije napredak na vizualnom polju je više nego očit. Visceral Tech Engine dorađen je do maksimuma. Komadi Eudore lete na sve strane, veći komadi pretvaraju se u manje, iskre frcaju, teksture su uvjerljive, fizika i sile koje djeluju su vraški uvjerljive, a nevjerojatni napredak naspram prethodnika donose konačno pravilno implementirani Anti-aliasing te dobrodošle pridošlice: Depth of Field i SSAO.

U nastalom kaosu, Isaac jedva navlači svoje svemirsko odjelo te prisjećajući se osnovnih mehanika iz prethodnika, poput hodanja po plafonu, disanja na kisik iz odijela, lebdenja u bestežinskom stanju, korištenja Kinesis modula da premjestimo teške objekte, otvorimo vrata, vučemo poluge; otiskujemo se u otvoreni svemir koji jednostavno rečeno, izgleda predivno.
Letenjem kroz svemir (tzv. Halo Jump) izbjegavamo ogromne komade i ostatke koji lete prema nama, a kojih je ekran toliko pun da je to naprosto zbunjujuće, ali i nevjerojatno zabavno. Nakon par sekundi slijećemo na, kako se čini, napušteni svemirski brod, upravo ovdje nalijećemo na našeg prvog dragog nam Necromorpha odnosno Necro-mumiju, na kojem imamo priliku podsjetiti se ili osjetiti mehaniku napucavanja i po volji iskoristiti Stasis modul koji koristimo za drastično usporavanje pokretnih bića i stvari u prostoru.

Ali… Necro-mumija? Pa što je sad to? Eh, tu dolazimo do upravo tih “starih-novih” stvari. Dakle, Necro-mumije su živine nastale infestacijom 200 godina starih tijela posade tog napuštenog broda. Ali ništa se vi ne brinite dragi naši čitatelji – nema tog Necromorpha kojem su udovi otporni na naš Plasma Cutter. Ono što je pomalo iznenađujuće, ali i potpuno očekivano u ovom trenutku, je još jedna promjena samoga Isaaca. Ovoga puta, on nije taj kojemu su potrebne smjernice kako da “riješi” Necromorphe, nego su nesigurne neznalice sada članovi njegove posade koji ne znaju što im je činiti. Tu Isaac preuzima stvar u svoje ruke te autoritativnim tonom, poput pravog veterana i eksperta za tamanjenje Necromorpha, naređuje im što da rade (u isto vrijeme Vas, novoga igrača, instruira ukoliko vam je ovo prvi Dead Space koji ste zaigrali – iskreno se nadam da nije).


Osim standardnih Necromorpha, nama poznatijih kao Slasheri; na brodu se pojavljuju i neke nove grdosije, od kojih je posebno upečatljiva jedna sa sjekirama u obje ruke. Nailazimo i na jednu staru redizajniranu živinu koje se vjerojatno svi sjećate po imenu Lurker. Za one kojima ne pada na pamet, pričamo o Necro-bebama koje su sada zamijenjene čovjekovim naj(gorim)boljim prijateljima – Necro-psima. Hmm… zašto psi umjesto malih nevinih bebica?

Developeri tvrde kako su psi potrebni za svemirske planetarne misije, a imaju naravno ulogu spasioca i tragača. Mi doduše smatramo da su bili prisiljeni na redizajn Lurkera zato što je stari dizajn izazvao komešanje i gađenje kod određene skupine ljudi. Ipak, lijepo je znati da su i ostala živa bića podložna infekciji.

Ranije smo spomenuli mehaniku udisanja kisika iz odijela kada se Isaac nalazi u vakuumu. Kisik je vremenski ograničen, a na težim razinama je to ponekad predstavljalo ozbiljniji problem. Dead Space 3 donosi još jednu mehaniku sličnoga tipa: na površini Tau Volantisa temperature su ekstremno niske. Postojat će sekcije u igri gdje ćemo trčati na otvorenome po snježnoj oluji i biti ćemo pritom prisiljeni paziti da pod tim uvjetima ostanemo onoliko dugo koliko nas odijelo može zaštititi. Ukoliko ne potražimo zaklon na vrijeme, odijelo će se isprazniti, a Isaac će se smrznuti. U svakom slučaju zvuči interesantno i izazovno.

Vjerojatno najveća promjena koju Dead Space 3 donosi u serijal je uvođenje online (i samo online) drop in – drop out kooperativnog moda za dva igrača kroz cijelu singleplayer kampanju. Jedan igrač će kontrolirati Isaaca, a drugi Johna Carvera.


Dakle, co-op mod ne samo da je dio singleplayer kampanje, nego ga je potrebno odigrati dva puta da bi vidjeli sve što Dead Space 3 nudi. Jednom sa Isaacom, drugi put s Carverom. Developeri nam obećavaju kooperativni mod kakav još do sada nismo imali prilike zaigrati. Pitate se po čemu je co-op Dead Spacea poseban? Odgovor leži u percepciji.

Isaac i John će percipirati stvari i okolinu svaki na svoj način. Na temelju prethodnih igara, zaključili smo da Isaac Clarke nije psiho-labilna osoba, njegova snaga uma pokazala se nevjerojatno izdržljivom i gotovo inertnom na utjecaje Markera, no s Johnom Carverom to neće biti slučaj. John će proživljavati sve najgore što Marker nudi, a Isaac će mu pokušavati pomoći to prebroditi, svojim savjetima i prisutnošću. Zamislite ovakvu situaciju: ulazite u prostoriju – ne vidite ništa neobično, ali vaš prijatelj koji igra Johna vidi različite manifestacije. Pritom John uspaničen govori Isaacu što vidi, a Isaac mu odgovara da to nije stvarno ili da ništa ne vidi. Navodno, to je samo frakcija mehanike, developeri tvrde da možemo očekivati nevjerojatne stvari. Zvuči zanimljivo, zar ne? Možda čak i dovoljno zanimljivo da poželite zamijeniti uloge jednom kada prijeđete čitavu kampanju u paru i krenete od početka. No, rađa se jedno bockavo pitanje… što je s hororom?

Svi znamo da kada igramo nešto sa svojim najboljim prijateljem, prijateljicom, djevojkom itd. atmosfera je vrlo ugodna, prepuna smijeha, smiješnih komentara i (ne)prijateljskih uvreda. To je odlično kada igrate nekakav MMO, FPS, platformer ili sportsku simulaciju, ali survival horor? Ako ste ikada zaigrali Capcomov Resident Evil 5, shvatit ćete na što ciljamo. Developeri tvrde da ukoliko želimo biti prestrašeni da jednostavno – zaigramo sami, nitko nas ne tjera na co-op. Savjetuju da upalimo igru iza ponoći, sami u mračnoj prostoriji pojačamo zvuk na maksimum i uživamo u hororu koji igra nudi, a tek onda da zaigramo co-op, čisto da si nadopunimo priču i užitak.

Nije vam baš jasno kako će taj kooperativni mod funkcionirati?
Evo trailera skrojenog da vam pomogne razumjeti.

Kao i svaka igra koja je izašla unazad zadnjih par godina i Dead Space 3 je moguće naoružati sa raznoraznim dodacima, kupovinom kolektorske edicije, prednarudžbama i mikrotransakcijama. Uz arsenal prisutan u igri, a koji je stvarno raznolik (bacači plamena, pištolji koji izbacuju koplja i diskove, laserske puške itd.), prednarudžbama ili dodatnom kupovinom otvaraju vam se nova oružja kojih u igri nema. Kada vam ponestane in-game kredita omogućena vam je kupovina mikrotransakcijama, što znači da odmah u početku možete pokupovati oružja i upgradeove bez da se mučite craftanjem i skupljanjem istih kroz igranje kampanje. Ista stvar se odnosi i na oklope koje Isaac nosi. Želite li imati odijelo Sheparda iz Mass Effecta? Platite koji euro više i pokažite tim Reaper… Necromorphima tko je šerif ove galaksije!

Kao što ovaj trailer zorno demonstrira, uz prednarudžbu
Limited Editiona igre dobivate nova oružja i odijela.

Vlasnicima Xbox 360 konzole igra dolazi sa Kinect podrškom i to ponajviše u videu glasovnih naredbi. Navodno je ista vrlo funkcionalna, prevedena na više jezika i prilagođena različitim dijalektima. Pa ako poneki naslov nije htio da prepozna naš “rašn ingliš” (na koji smo ponosni), Dead Space 3 bi trebao to činiti s lakoćom. Opcije Kinecta uključuju glasovne naredbe poput: reload (napuni), heal friend (izliječi prijatelja), revive friend (oživi prijatelja), quick heal (zakrpaj me), find objective (pronađi cilj) itd.

Posebno u prodaji može se naći i grafička novela Dead Space: Liberation – pozadinska priča Johna Carvera koja će nam dodatno razjasniti neke stvari vezane uz igrinu narativnu stranu.

Dead Space 3 vjerojatno označava kraj jedne kvalitetne i uspješne trilogije. Možda kraj za Isaaca i Necromorphe, a možda ipak ne. EA je “lupio” ultimatum ekipi Viscerala: ukoliko se Dead Space proda u pet milijuna primjeraka, Dead Space 4 će ugledati svjetlo dana.

Budućnost će pokazati svoje dragi naši gameri – a Vi? Jeste li spremni za 8. veljače kada Dead Space 3 dolazi na police diljem Europe?

Komentari (17)

  • Lovac

    01.02.2013 - 18:39

    Obožavao sam DS1, pa i 2. Izrazito se veselio trećem nastavku, ALI: mikrotransakcije, pretjerana akcija/co-op, više otvorenih nivoa, vedrije boje-manje straha, 5843 DLC-a. Ne hvala ovaj put. Yarr 😉

  • Shazaam

    01.02.2013 - 19:02

    Vjerujem da će nas i ovaj Dead Space razveseliti i iznenaditi sa neočekivanim prevratima. To što je okruženje drugačije može biti pozitivna stvar, zapravo, iz onoga što sam vidio, čini mi se da ćemo većinu vremena na planetu provesti u mraku.
    Mračni, ledeni planet nije ni malo ugodan. (sjeti se filma the Thing samo, a njime je DS i inspiriran, ledeni planet je bio očekivan u serijalu)

    Mikrotransakcije nisu potrebne da bi došao do svih oružja u igri, jedino će ti biti zakljućana ona iz limited editiona ili pre ordera, ali iskreno, plasma cutter je ionako najbolji, najprakticniji i maskota serijala 😀

  • l)oolvl

    01.02.2013 - 19:36

    + samo 11 DLC-ova za full doživljaj igre. i ja sam volio 1 i 2, ali ovo preskačem

  • Shazaam

    01.02.2013 - 19:40

    Neznam, meni Plasma Cutter dovoljan. Ništa me drugo ni ne zanima 😀

  • BsTyLer

    01.02.2013 - 19:45

    nisam nidi proćita ali sam tražija jel neko zna oče primat save iz prijašnjih DS??

  • Zealot

    01.02.2013 - 20:44

    *Visceral Tech Engine dorađen je do maksimuma* Nista nije doradjeno,samo se koristi novi, vec vrhunski engine frostbite 2

  • Shazaam

    01.02.2013 - 22:14

    Lijepo od tebe što čitaš s pažnjom, ali morat ću te razočarati :'(.
    Bilo im je u planu koristiti Frostbite 2.0 engine, a to nije nimalo čudno s obzirom kakav hype je taj engine donio u svijet igara. Iako je to bila prvotna ideja, odustali su i nakraju su maksimalno modificirali svoj "Godfather engine" na kojemu su napravljeni Dead Space 1,2 i koji sada nosi ime "Visceral Tech Engine". Naime, frostbite 2.0 je bio ništa više nego glasina. Pozdrav 🙂

  • Filter

    01.02.2013 - 23:31

    u potpunosti se slažem.. +1

  • Shazaam

    02.02.2013 - 12:07

    Ma ne, zašto bi? Dead Space nije RPG igra, priča je uvijek ista. Jedina situacija u kojoj imaš kontrolu izbora je: SPOILER ALERT*********************************************************************************************************************************************************kraj Dead Space 2, kada možeš birati hoćeš li ubiti Tiedemann-a ili ne, i to apsolutno nema nikakvog utjecaja na priču. Nadalje, ukoliko te zanima hoćeš sa sačuvanim saveom dobiti "nagradu" za odigrani Dead Space 2(kao što je to bio slučaj sa istim ukoliko si imao save Dead Space 1 na hardu, dobio bi nagradu od 50000 kredita na početku) sumnjam, ali možeš pokušati.

  • BsTyLer

    02.02.2013 - 14:24

    ne zanima me radi priče nije MF,nego odjela i oružja…aj još koji dan pa ču vidit sam

  • BsTyLer

    02.02.2013 - 14:30

    evo taman dobija odgovor od lika sta je tester za DS.Dead Space 2 save files will unlock "Planet Cracker" Plasma Cutter upon reaching the first bench in Dead Space 3. The Planet Cracker Plasma Cutter has slightly better parameters then the starting one and has all 8 circuit slots unlocked from beginning.

  • Shazaam

    02.02.2013 - 16:08

    Eto odlično! Sad ću i ja svoj save od dvojke sačuvati.

  • BsTyLer

    02.02.2013 - 16:15

    http://www.mediafire.com/download.php?snqn0ci3lc2oynk
    save sa svim odjelima iz ds 2 ako nekog zanima

  • ZgodanElegantanŠarmantan

    04.02.2013 - 06:44

    Mislim da je ovog puta Visceral games napravio pun pogodak. Izmjenio je teren, ubacio novu priču i hrpu novih elemenata. Ako će igra funkcionirati u novim elementima ja se definitivno slažem da će igra biti odlična. Gledao sam trailere i gameplay od demo-a. Nije izostavljen horor element kako mnogi misle. Zamislite da iz sniježne oluje izleti neka ružna nakaza. Čak će biti ubačeno više akcije pa će neki tipovi neprijatelja imati naoružanje i uzvračati vam paljbu. Vrlo interesantno

  • BsTyLer

    04.02.2013 - 21:55

    Evo odigra prvih 15 minuta početak/uvod onako naporan ali ide nabolje dobivam osječaj ko iz dvice da če biti ok ,malo su iskomplicirali Bench sa upgrejdom oružja do odjela još nisam doša,grafika je kao dvici samo još više mračnije mape vjerojatno pokušavaju prikrit malo stariji engine ali čini mi se da to neče biti nikakav problem za igru ovog tipa ,Da i još ima taj horor afekt je tu monsteri su malo upgrejdani i zvukovi su još strašniji po meni bičed dobra.(+sa limited edition N7 odjelo jedva čekam da ga probam:)

  • Citadel

    15.02.2013 - 21:53

    Meni je igrica okej ali prva dva su mi bolja. Ovdje ima sve nekako previše akcija, manje usamljenosti, grafika je drugačija nekako. Početak mi se činio kao da nije riječ o DS-u nego kao da igram Darkness ili Gears of War, zato mi je laknulo kada sam vidio da se radnja nekim čudom preselila u svemir. Nisam još prešao igricu ali ćemo vidjeti kakva je, nadam se da neće podbaciti, i malo mi nisu legle novine poput upgradeanja oružja koje je malo komplicirano.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?