HCL.HR

Gray Zone Warfare – bijeg iz Tarkova u džunglu

David Šesto 02.05.2024.   •   9 komentara


Gray Zone Warfare nova je extraction pucačina koja s trona želi skinuti Escape from Tarkov. Je li se u toj namjeri previše požurila i može li njezin potencijal doći do izražaja u vrlo ranoj fazi razvoja?

Pucnjava i galama u daljini. Žamor potoka, zujanje insekata, pjev ptičica, kretanje stabala u smjeru vjetra. Probijaš se kroz džunglu korak po korak, tvoje blatnjave čizme gnječe meko tlo. Čisto plavo nebo nad tobom, a gusto zeleno raslinje ispred. Misliš da čuješ nešto – staneš kao ukopan! Grm ispred tebe se miče. Mijenjaš način pucanja s poluautomatskog na automatski. Nema oklijevanja jer samo jedan iz ovog susreta izlazi živ. Zvuk paljbe odjekuje dolinom. Lišće ispred cijevi se trese od siline oružja, a grm treperi od udara metaka. Ispred leži suparnički igrač i sav je njegov plijen sada tvoj. Ovo je vaše tipično popodne u Gray Zone Warfare.

Najnovija igra u nizu extraction  pucačina je Gray Zone Warfare, prvi PC projekt developera MADFINGER Games koji je do sada samo izbacivao mobilne igre. Njihov debitantski naslov je ambiciozna pucačina otvorenog tipa koja igrača stavi u ogromnu džunglu i jednostavno kaže: “Sretno!”.

Unatoč očekivanim problemima u fazi early accessa, poput loših performansi, problema sa serverima i svakakvih bugova, Gray Zone Warfare se uzdiže iznad ostalih pokušaja da se s trona skine popularni Escape from Tarkov. Iako je najlakše uspoređivati ovu igru s Tarkovom, zapravo je sličnija nečemu poput DayZ-a, ili Arme 3. Umjesto da ste vremenski ograničeni na određenom prostoru, ovdje možete provesti koliko god vremena hoćete na tropskom otoku Lamang, gdje možete rješavati questove, skupljati novac, kupovati opremu i boriti se protiv neprijatelja.

Iako je najlakše uspoređivati ovu igru s Tarkovom, zapravo je sličnija nečemu poput DayZ-a, ili Arme 3.

Igra ima dva načina igranja: Warfare i Joint Operations. Warfare je klasični PvEvP način gdje vam neprijatelje predstavljaju lokalno stanovništvo i drugi plaćenici koji su došli na otok u potrazi za poslom. Često ćete se susretati s protivnicima i borbe su napete. Kada shvatite da ste vidjeli igrača koji ne pripada vašoj frakciji, srce počne udarati, a znoj se pojavi na dlanovima. Nažalost, trenutno igra nema nikakvu kaznu za prijateljsku paljbu, tako da vaši kolege iz frakcije ne bivaju kažnjeni kada vas ubiju i uzmu vam stvari.

Zato preporučujem Joint Operations, odnosno PvE način igranja. Ne morate za njega platiti 250€ kao u Tarkovu već je integriran u igru u svakom izdanju. U Joint Operationsu igrači se međusobno ne mogu napucavati i ne mogu si međusobno krasti opremu. Kada vaš lik padne, jedino vi možete vratiti svoju opremu. Warfare i Joint Operations pritom imaju jednak broj igrača – maksimalno 48. Možete igrati samostalno (tj. bez tima) u oba načina igranja, no uvijek dijelite server s drugim igračima.

U Joint Operationsu igrači se međusobno ne mogu napucavati i ne mogu si međusobno krasti opremu.

Na početku igre birate svoju frakciju. Postoje tri frakcije na mapi, a svaka prima po 16 igrača. Važno je napomenuti da ako želite igrati s prijateljima, morate biti u istoj frakciji s njima. Da biste promijenili već odabranu frakciju, trebate potpuno izbrisati svog lika i sav napredak, barem za sada.

Questovi su glavni način napretka u igri. Rješavanjem istih dolazi se do bolje opreme te novih mjesta na mapi gdje možete sletjeti. Inače biste trebali nekoliko desetaka minuta pješačiti do drugog kraja mape, no praćenjem questova moći ćete pristupiti mjestima gdje ćete zasigurno doći do bolje opreme, ali isto tako i jačih neprijatelja te češćeg prisustva drugih igrača. Većina questova je poštarskog formata -trebate negdje otići, pokupiti nešto i vratiti se u svoju bazu. Napretkom kroz igru dobivate questove na novim lokacijama, ali u principu su to obično uvijek isti zadaci koje ste obavljali i drugdje.

Većina questova je poštarskog formata -trebate negdje otići, pokupiti nešto i vratiti se u svoju bazu.

XP bodove dobivate rješavanjem questova i otkrivanjem lokacija. XP bodovi služe samo otključavanju nove odjeće i obuće za vašeg lika. Glavna nagrada za rješavanje questova, osim novčane, jest reputacija kod određenog trgovca. Kada pređete prag bodova s jednim trgovcem dobijete pristup novoj, jačoj opremi. Nove pancirke, prsluci, kacige, oružja i municija te medicinske potrepštine i hrana. Ovo je glavni sustav napretka u igri i jedini način da trajno imate bolju opremu.

Novac, naravno, služi za kupnju opreme kod različitih trgovaca, a ako vas zahvati ekonomska kriza i nemate dovoljno dolara da kupite pristojnu opremu, uvijek postoji mogućnost eliminiranja AI neprijatelja i prodavanja njihove opreme. Možda vam se posreći i ubijete drugog igrača koji ima skupu opremu pa je možete prodati za veliku svotu ili iskoristiti tu opremu za vaše vlastite avanture.

Važno je napomenuti da će ova igra, poput Tarkova, imati periodični reset napretka kojega svi igrači ostvare. Sve što pokupite nestat će u vam u nekoj bližoj budućnosti, no za sada ne znamo koliko dugo će trajati ciklus prije resetiranja. Ovo je nešto što dosta ljudi voli kod Tarkova i sličnih igara, no jasno je da se neće svakome svidjeti.

Ono što bi vam se definitivno moglo svidjeti jesu vizuali. Prvi puta kada izađete iz baze i vidite količinu drveća, trave, grmova, paprati… nezaboravan je to trenutak. Sjene se protežu u nedogled ne samo zbog lijepih prizora, već kako bi se igrači mogli sakriti u njima. Koliko puta vam se dogodilo da u PvP igri umrete jer vas je protivnik vrebao u grmu? U Gray Zone Warfare vidite kako se grm miče kada netko prolazi kroz njega, a kada netko zapuca svo lišće u neposrednoj blizini zatreperi. Osim što izgleda fantastično, detalj poput ovoga pomaže vam locirati neprijatelja u igri gdje svaki pogodak nosi posljedice.

Koliko puta vam se dogodilo da u PvP igri umrete jer se protivnik sakrivao u grmu? U Gray Zone Warfare vidite kako se grm miče kada netko prolazi kroz njega.

Ovdje je također prisutan i napredni sustav ozljeda. Često se može dogoditi da gađate AI neprijatelja i pitate se zašto ne umire. Čak i da nekoga pogodite 7-8 puta, ako niste uništili vitalni organ, lik će se nastaviti boriti dok ne iskrvari, a isto vrijedi i za sve druge igrače. Meci se mogu odbijati, probijati materijale, a i fragmentirati ako koristite mekane metke, koji su posebno jaki protiv neprijatelja bez oklopa. Balistički sustav jedan je od najnaprednijih koje smo vidjeli u igrama!

Važno je nositi oklop i kacigu, ali čak i to vas katkad neće spasiti. Ako se neprijatelju posreći i ima dovoljno dobru municiju te vas pogodi direktno u srce – gotovi ste. Ako imate oklop koji vas brani sprijeda, ali nema metalnu ploču na leđima, a vas baš tamo pogode – gotovi ste. Pucaju na vas, a vi ste se sakrili u maloj drvenoj kućici – meci prolaze kroz kuću – gotovi ste. Na svu sreću, možete vratiti svoju opremu koju ste u prošlom životu nosili sa sobom, pod uvjetom da vas netko drugi  ne opljačka u sat vremena nakon vaše eliminacije, koliko vam truplo ostaje prisutno na mapi.

Važno je nositi oklop i kacigu, ali čak i to vas katkad neće spasiti.

Navikli smo se dosad shvaćati early access igre gotovo kao pune proizvode, no Gray Zone Warfare nas podsjeća kako bi ovaj sustav u teoriji trebao funkcionirati. Igra je u ranoj fazi razvoja i to se vidi. Ima problema, no vidljiv je sjaj u sredini. Igra je nedovršena, neke značajke su upitno dizajnirane, a problemi sa serverima su nezaobilazni u ovom trenutku. Neke značajke koje u drugim igrama shvaćamo zdravo za gotovo ovdje nisu prisutne. Primjerice, nema automatskog sortiranja inventoryja, nema vizualnog indikatora frakcija, podešavanja kontrola i sl. Nije moguće se nagnuti pomoću jednog pritiska gumba, već ga trebate držati. Nema čak ni ciklusa dana i noći, već je vrijeme na otoku Lamang kompletno zamrznuto.

Ako razmišljate uzeti Gray Zone Warfare, imajte na umu da je ovo zaista igra u razvoju. Trenutno ne postoji nikakav precizni plan razvoja da detaljno znamo što sve dolazi, ali su u prijašnjim razgovorima developeri govorili kako žele dodati stvari poput ciklusa dana i noći, detaljnijeg AI ponašanja te mogućnost preuzimanja neprijateljskih kampova na mapi. Iako igra ima preko stotinu questova za riješiti, pitanje je što će zapravo biti glavni razlog da nastavite igrati ako završite sve te zadatke. Zasad ih nitko nije sve riješio, no tvrdokorni igrači sigurno će unutar nekoliko tjedana završiti sve zadatke i dobiti najbolju opremu, a jedino što im onda preostaje jest lovljenje drugih igrača ili pomaganje novim igračima s questovima.

Ako razmišljate uzeti Gray Zone Warfare, imajte na umu da je ovo zaista igra u razvoju.

Igra trenutačno na platformi Steam ima miješane recenzije, sa 62% pozitivnih ocjena. Najčešće su pritužbe o problemima sa serverima i lošim performansama. I doista, Gray Zone Warfare je jedna od najljepših igara u zadnje vrijeme, no nemojte očekivati da ćete dobiti dobar performans iz starog hardvera. Dobro promotrite minimalne hardverske zahtjeve na Steamu – jer nisu pretjerivanje.

Na grafičkoj kartici RTX 4070, procesoru Core i7 12700F te 16GB RAM memorije igra se vrti na maksimalnim postavkama pri 1080p rezoluciji i 120 fps-a uz DLAA opciju. Framerate je uglavnom stabilan, no prvi put kada putujete helikopterom na novu zonu uvijek dolazi do trzanja. Na SSD-u se igra učitava manje od deset sekundi, a važno je i naglasiti da se cijela igra odvija na jednoj mapi umjesto na odvojenim zonama pa je jedini ekran učitavanja onaj koji vidite na početku.

Igra je dostupna u četiri izdanja: Standard Edition po 35€, Tactical Edition po 57€, Elite Edition po 79€ te Supporter Edition po 99€.

Igra je dostupna u četiri različita izdanja: Standard Edition po 35€, Tactical Edition po 57€, Elite Edition po 79€ te Supporter Edition po 99€. Ovisno o tome koliko platite dobit ćete više početne opreme i novca, veću veličinu prostora za pohranu opreme te veći spremnik u koji možete spremiti važne predmete koji ostaju sačuvani i nakon smrti vašeg lika. Najskuplje izdanje vam također daje posebnu oznaku pored imena u igri te posebnu odjeću, kako svima u igri možete pokazati koliko ste novaca potrošili.

Ovi elementi se mogu smatrati pay-to-win mehanikom, ali nakon nekoliko sati igranja s najjeftinijim izdanjem (35€) imao sam više nego dovoljno novaca te sam mogao kupiti dobru opremu za PvP. Jedino što ne možete zasad zaraditi u igri jest veći sigurnosni spremnik te veličina stasha, no moguće je da će to biti naknadno dodano. Ako vam se igra svidi, a kupili ste najjeftiniju verziju, možete nadoplatom kupiti nadogradnju koja će vam dati navedene bonuse skupljeg izdanja.

Ako vas zanimaju pucačine poput Tarkova, Hunt Showdowna, Call of Dutyjevog DMZ-a, Gray Zone Warfare uzima najbolje elemente i stavlja ih u format gdje postoji nešto za svakoga – i za ljubitelje hardcore PvP pucačina, i za obožavatelje ležernijih PvE vojnih iskustava. Premda je igra očito u vrlo ranoj fazi razvoja, vjerujem da Gray Zone Warfare zaista ima priliku uzdignuti se nad konkurencijom i postati jedna od najpopularnijih vojnih pucačina na tržištu. Vrijeme će pokazati hoće li taj potencijal iskoristiti ili prokockati.

Komentari (9)

  • blacklist0907

    02.05.2024 - 19:27

    Gay zone warfare 🤣

    • Djelo_Jerboa

      @blacklist0907, 02.05.2024 - 20:33

      To bi bio fortnite

  • Bojovnik_1991

    03.05.2024 - 12:23

    Još uvijek je to mirjana daleko od Tarkova.

    • Zoran Žalac

      @Bojovnik_1991, 03.05.2024 - 17:46

      Ko je Mirjana?

    • Soulforged

      @Zoran Žalac, 03.05.2024 - 18:22

      xD

    • Djelo_Jerboa

      @Zoran Žalac, 03.05.2024 - 20:12

      Uvedi edit opciju pa se bude mirjana pretvorila u “miljama”…Ili nemoj pa da se i dalje smijemo tipfelerima.

  • Ascannius

    03.05.2024 - 18:14

    Za skelet od igre je jako dobra. Treba doraditi naravno mnoge stvari, ali opet bolje izgleda nego kad je Tarkov izašao. Bar nema cheatera, RMTa i XiaoPingova koji su oboje. Plus, ne traže 250e plus taksu da bi dobili pve access kojeg možeš igrat sa SPT modom.

    • Soulforged

      @Ascannius, 03.05.2024 - 18:30

      Lijepo sroceno. Iako, cheateri ce se vjerojatno pojaviti s vremenom, ali barem imas besplatnu i in-game (bez modova) PvE opciju. Meni je najzabavniji dio Tarkova bio SPT, tako da mi je to ok (volim i PvP, ali mi nije prioritet). 🙂 Za sad devovi pushaju dnevne hotfixeve, a vec je u najavi veci optimization hotfix i patch sa 100+ bug fixeva. Smijesno mi je kad ljudi kazu da je Tarkov napredniji od ove igre. Tarkov je vani 7 godina, ovo nije vani ni 7 dana. xD

  • janisevac

    04.05.2024 - 10:43

    Steta sto nema za sony

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?