HCL.HR

The Rogue Prince of Persia baca u trans, ali ima još posla pred sobom

Zoran Žalac 05.06.2024.   •   4 komentara


Perzijski se Princ dobro uklopio u roguelike format, no trenutno se u toj avanturi vide tek obrisi onoga što bi jednoga dana trebala postati.

Osobno ne trčim igrati igre u early accessu, ali u slučaju The Rogue Prince of Persia nisam mogao odoljeti. Igra me na prvu osvojila svojom jednostavnom, a izazovnom akcijom. Očarala me estetikom i zarazila nevjerojatno dobrom glazbom. Tako posložena kombinacija čini se dobitnom za jednu roguelike igru, no kako se radi o naslovu koji je još uvijek u razvoju, radije bih vam savjetovao da se malo strpite s igranjem.

The Rogue Prince of Persia koristi dobro poznati zaplet vraćanja vremena. U ovom slučaju Huni napadaju grad Ktezifont nakon što Princ isprovocira protivničkog generala Nogaija. U namjeri da zaštiti svoju obitelj od neprijatelja, Princ se žrtvuje i potom biva vraćen u život, ali i kroz vrijeme. Njegov magični privjesak vraća ga i nastavlja ga vraćati tri dana prije invazije Huna, a na Princu je da shvati što mora učiniti drugačije kako bi zaustavio uništenje svog grada.

Klasično za roguelike tip igara, priča ovdje “napreduje” na svakom vašem neuspjehu. Princ se svaki put oživi u kampu gdje s vremenom dolaze novi likovi. Razgovor s njima nije ozvučen ni animiran, ali isto tako nije ni naporan. Igra razumije da igrači ovdje najviše uživaju dok su u pokretu pa ih ne nastoji usporiti dugačkim dijalozima. Moglo bi se čak reći da je priča ovdje sporedna stvar, ali trenutno stanje igre ne prezentira ju još u cijelosti pa za neki konkretni sud ipak treba pričekati da ta priča bude ispričana u cijelosti.

Igra razumije da igrači ovdje najviše uživaju dok su u pokretu pa ih ne nastoji usporiti dugačkim dijalozima.

The Rogue Prince of Persia je akcijska igra 2D izvedbe, baš kao i nedavni Prince of Persia: The Last Crown. Međutim, te se igre značajno razlikuju u gameplayu, i to ne samo zbog drugačijih struktura. Ovaj princ više naginje akrobatskom stilu bez nadnaravnih poteza. Glavni oslonac za njegov parkour je trčanje po zidovima koje se ovdje koristi umjesto duplog skoka. Mislim da je to genijalna mehanika za ovu igru jer ipak traži više promišljanja nego nekakav dupli skok utoliko što morate pratiti nalazi li se u pozadini zid po kojemu možete trčati.

Borba je također drugačija jer Princ ovdje nema klasično izmicanje unatrag već radi salto preko protivnika, što uvijek izgleda efektno. Značajan naglasak stavljen je na utjecaj okoliša u borbi, tako da pad s visine ili nabijanje protivnika na bodlje zapravo nanose veću štetu od klasičnih udaraca. Poželjno je da koristite takve taktike i da igrate mudro jer igra dosta kažnjava nepotrebno riskiranje. Imate samo jedno liječenje po levelu (koje napuni nešto više od polovice zdravlja), a protivnici vas s nekoliko udaraca u nizu mogu vratiti na sam početak – ne levela, nego igre.

Poželjno je da igrate mudro jer igra dosta kažnjava nepotrebno riskiranje.

Zvučat će malo čudno, ali izbjegavanje protivnika je isto legitimna taktika u ovoj igri. Jedini, problem s time je što snažnija oružja pronalazite istraživanjem ili kupovanjem za koje vam treba novac osvojen eliminiranjem protivnika. Jedno vuče drugo, ali igra ipak ostavlja određenu dozu slobodnog izbora kako ćete joj pristupiti. Pritom trebate računati na element nasumičnosti jer vam se predmeti uvijek pojavljuju drugačijim redoslijedom. Najbolje se to primijeti na medaljonima koji donose pasivne i aktivne bonuse. Možete kombinirati do četiri medaljona istovremeno te s njima dobiti posebne efekte u borbi (vatru, otrov ili smolu), liječenje, dodatne napade i slično.

Za sada igra nudi prihvatljivu količinu tih medaljona, iako je ponuda oružja relativno oskudna. Možete koristiti osam različitih oružja, od kojih su tri mača i dva koplja. Tu je i šest sporednih alata / oružja, ali ta ne možete stalno koristiti nego se računaju kao posebni napadi. Ubuduće bih tu volio vidjeti više raznovrsnosti jer ovako djeluje kao da je igra vrlo proračunata u svojoj “nasumičnosti”.

Za sada igra nudi prihvatljivu količinu medaljona, iako je ponuda oružja relativno oskudna.

Tu nasumičnost ne treba uzeti u punom smislu riječi ni kod dizajna levela. Premda vas nikad neće dočekati 100% isti level s istim rasporedom protivnika i okoliša, već se nakon sat-dva vide određena ponavljanja. Tipa jedna te ista vrsta prostornih zagonetki popraćenih istim zamkama i sl. Često se dogodi da točno znam što će me dočekati na jednom kraju levela jer sam to vidio u prethodnim odigravanjima.

Ako ništa, The Rogue Prince of Persia nudi određenu raznovrsnost jer na početku birate smjer koji određuje početna dva levela, tako da vam ne dosadi putanja po jednim te istim biomima. Trenutno igra nudi šest različitih levela i dvije boss bitke, no s vremenom će taj broj rasti. Do tada je glavna poruka igre: “git gud”.

Naime, ovaj Princ ne nudi vam nikakvu pomoć nakon neuspjeha. Uvijek krećete od nule, a jedino što otključavate jesu dodatna oružja, napadi i medaljoni koje možete osvojiti tijekom avanture. S time da to ne otključavate pronalaskom opreme na terenu nego skupljanjem posebne valute protivničkih duša, koju morate poslati u kamp tijekom igranja, inače ju gubite ako vas protivnici zatuku.

Zbog ovoga će The Rogue Prince of Persia možda djelovati odbojno nekim igračima, ali po svemu ostalom uglavnom je vrlo zarazna igra. Ovo je igra u kojoj vam nema druge nego da postanete bolji kroz metodu učenja na greškama. A ta je metoda zanimljiva kad ju prate fluidna borba, savršene kontrole i glazba koja baca u nekakvo posebno stanje opčinjenosti.

Glazba ove igre baca u nekakvo posebno stanje opčinjenosti.

Ako bih išta bezuvjetno nahvalio kod ove igre, onda su to skladbe Daniela Asadija. Kombiniraju se ovdje orijentalne melodije s elektronskim zvukom, stvarajući ritam koji je baš usklađen s onim što se događa na ekranu i nadopunjuje ugođaj same igre. Slušam tu glazbu i izvan same igre i bez pardona mogu reći kako mi je ovo trenutno najbolji soundtrack iz 2024. godine.

S ovim dobrim notama zaključujem osvrt na The Rogue Prince of Persia nadajući se da ste dobili okvirnu sliku o igri. Ako volite roguelike tip igara s poštenim izazovom, ovo bi mogla biti igra za vas… možda ne u trenutnom stanju, ali zasigurno po izlasku 1.0 verzije. Igra je tehnički dotjerana i sve osnove gameplaya su tu; samo joj treba još sadržaja i malo podešavanja oko elemenata nasumičnosti. A za to faza early accessa i služi.

Komentari (4)

  • Gebro_gaming891

    05.06.2024 - 10:28

    Art style me malo odbija, ali ostalo od viđenog mi se sviđa pa ću sigurno igrati kad izađe puna verzija.

  • Shaman

    05.06.2024 - 15:48

    Glavnog lika su trebali bolje/ljepse dizajnirati. Sitnica ali meni bi bilo draze.

    • Samson

      @Shaman, 10.06.2024 - 17:42

      Mene je baš dizajn oduševio, originalno u stihu original igara.

  • KarlitosVZ

    05.06.2024 - 16:44

    po meni igra je masterpiece

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?