A Valley Without Wind 2

U proljeće 2012. godine na tržištu se pojavio A Valley Without Wind, naslov koji je pokupio popriličan broj negativnih kritika na svoj grafički izgled unatoč ostalim pozitivnim stranama. Čitajući kritike na grafiku, samo sam razmišljao kako neki recenzenti imaju pokvaren vid jer ako nešto drugačije izgleda ne mora značiti da je to ružno ili loše. Kako se o ukusima ne raspravlja, ja i dalje stojim iza toga da AVWW ima odličan art style zbog kojeg se izdvaja od ostalih platformera. No budući da se ja mogu svrstati u malobrojnu skupinu ljudi koji se nisu žalili na grafiku, Arcen Games se zbog kritika tog segmenta odlučio na promjenu izgleda igre. Cilj te promjene bio je privući sve one igrače koji su se žalili da je igra ružna. I tu dolazi neočekivan preokret: tijekom “nadogradnje” grafike developer je donio odluku da napravi sasvim novu igru, točnije nastavak pod imenom A Valley Without Wind 2 koji bi trebao biti “ljepši” i lakši za igranje.

Environ je i ovoga puta mjesto gdje se odvija radnja igre, no naspram prošloga dijela svijet je ponešto izmijenjen što se tiče veličine i izgleda. Također, ima i promjena u radnji – godina je 889. i prošlo je godinu dana otkako je stvarnost razbijena. Više nismo glyphbearer nego igramo u ulozi dvostrukoga agenta. Iako smo kao sljedbenik Demonaice počinili različite grozote da steknemo Oblivion kristal koji omogućuje besmrtnost, zapravo smo na strani otpora koji se bori protiv demona. Točnije, mi vodimo otpor i sada kada smo u posjedu kristala, vrijeme je da pobijedimo demone.

Za razliku od prošle igre koja je bila orijentirana prema sandbox modelu, ovaj dio je fokusiran na linearno iskustvo s početkom i krajem. Više nema nekoliko velikih kontinenata za istraživanje jer se radnja odvija na jednom koji nije ni prevelik ni premalen. Jedini prigovor koji se može uputiti prema svijetu jest mali broj različitih okoliša. Budući da je svijet prošao apokalipsu, dizajneri su mogli izmisliti nekakve nove okoliše umjesto da se drže standardnih poput pustinje, snježnih dijelova, močvara i slično.

A Valley Without Wind 2 zanimljivo kombinira strateški dio s platformerskim elementima. Sve počinje izlaskom iz Demonaicinog dvorca i razmještanjem prvih članova otpora na mjesto gdje morate sagraditi kliniku i na farmu gdje će jedinica proizvoditi hranu. Zatim ulazite u jedan kvadrat ili polje koji je samo mali dio svijeta gdje vam je cilj uništiti generator oluje i time završava potez nakon kojeg dobivate izvještaj o aktivnostima koje su se dogodile u tome potezu.

Nakon uništavanja generatora opet slijedi strateški dio u kojemu morate pokazati svoje sposobnosti planiranja. Na strateškoj mapi morate pametno odlučiti kako ćete napredovati i istraživati jer osim što se neprijatelji stvaraju iz Demonaicinog dvorca, nakon 14 poteza sam Demonaica ukazat će se na mapi. Zato prije nego što se pojavi trebate osigurati resurse, regrutirati pripadnike otpora i naravno – istražiti mapu. Ultimativni sukob s Demonaiciom doživjeti ćete tek kada budete napredovali u levelima, pokupili nadogradnje za lika i uništili određene građevine. To neće biti lagan zadatak jer ne možete ići odmah u sva područja koja otvorite budući da određena zahtijevaju posebne vještine koje možete dobiti kada napadnete istraživačke centre. Osim toga, postoje i posebni dijelovi mape na koje, da bi postali prohodni, prvo morate poslati pripadnika otpora da ga uništi i tek tada možete kročiti unutar tog polja. Ovo je samo mali dio onoga što pruža strateški segment igre.

Platformerski dio je doživio značajne promjene naspram prošloga dijela. Više nema velikih levela za istraživanje u kojima se nalazi po nekoliko građevina koje također sadrže puno prostorija. Sada su polja puno manja, dok građevine sadrže tek nekoliko soba. Ovom dizajnerskom odlukom igra je svedena na kraće, ali brže iskustvo koje vas neće provesti kroz mnoge nepotrebne lokacije da biste otkrili kako ondje nema ništa pametnoga. Ovako ćete proći dio svijeta bez skretanja s puta, a ako ste naletjeti na neku kutiju za koju ste smatrali da će vam kasnije koristiti uvijek se možete vratiti na to polje da pokupite opremu.

Igra je općenito dosta lakša u usporedbi s prethodnim dijelom.

Treba spomenuti da je igra ovaj puta generalno lakša što se tiče platformerskih elemenata. Zbog toga što su leveli manje kompleksni i potpuno linearni više nema dodatnih područja za istražiti, što smanjuje mogućnost da izgubite život u sukobu s neprijateljima. Uz to, više nema gubljenja zdravlja ako padnete s velike visine, stoga se ne morate brinuti u slučaju da se odlučite skakati okolo naokolo dok izbjegavate protivnike. I naravno kada poginete, niste mrtvi nego samo gubite moral što utječe na pripadnike otpora. Moram pohvaliti developere što su ponudili nekoliko različitih težina za platformerski i strateški dio. Čak i ako niste iskusni u ovakvim igrama to se može lijepo nadomjestiti odabirom lakše težine. Također moram pohvaliti i broj različitih kontrola koje su omogućene u igri pa si svatko može odabrati ono što njemu odgovara.

Za sustav napredovanja može se reći da je puno jednostavniji u usporedbi s onim iz prvog dijela. Više nema inventoryja i sakupljanja različitih magija/predmeta. Sada na početku avanture možete birati između pet različitih setova magija koje se dijele na četiri napada. Svaki napad se razlikuje po jačini i kalibru, što znači da slabiji kalibar ne može probiti jači kada se nađu u direktnom kontaktu. Zbog toga se treba taktički pristupiti borbi kada se nađete blizu jačeg neprijatelja. Kako više nema inventoryja, sada se skupljaju kutije u kojima se nalazi oprema koja donosi dodatne bonuse. Igra je dizajnirana tako da je moguće nositi samo jedan set opreme koji se može uništiti ili zamijeniti ako nađete neki bolji.

Dizanje levela odvija se putem vjetrenjača koje morate otkriti na strateškoj mapi. Kada ju nađete, trebate pobijediti jednog od pet sljedbenika s kojima ste surađivali dok ste radili grozote za Demonaicu. Zatim morate uništiti zeleni stup da bi ste napredovali za level i otvorili novi perk. Broj levela je postavljen na 16, a nakon svaka tri možete otključati jači set magija, iako se nakon dvanaestog levela više ne dobivaju jače magije. Perkovi su druga priča, jer kada ih otključate imate tek jedan na raspolaganju. Svaki level može imati po četiri perka od kojih je samo jedan aktivan, a njih dobivate tako da sakupljate toteme u piramidama i špiljama koje opet otkrivate na strateškoj mapi. Iako je ovo jednostavan sustav napredovanja, napravljen je dovoljno zanimljivim jer pametno kombinira istraživanje mape s platformiranjem po različitim mračnim dubinama svijeta.

Sustav napredovanja pametno kombinira istraživanje mape s platformerskim elementima gameplaya.

Kako budete sve više napredovali u razvoju lika, a isto tako i u otkrivanju mape, možete se konzultirati sa strateškim savjetnikom koji će vas uputiti što je sve potrebno napraviti da se možete sukobiti s Demonaciom. Dizanje levela biti će potrebno da omogućite pristup nedostupnim dijelovima Demonaciong dvorca, a kada na strateškoj mapi uz pomoć otpora uništite građevine koje mu daju dodatnu snagu, vrijeme je za finalni sukob. Sam dvorac je dosta velik i krcat neprijateljima, pa će tu različiti perkovi imati veliku ulogu hoćete li odabrati da imate više energije ili pojačavati snagu magija. Nakon što pobijedite ultimativno zlo ovoga svijeta, saznat ćete nekoliko detalja koji pojašnjavaju radnju igre i tada možete nastaviti u čišćenju svijeta od oluja.

Sada ostaje jedino pitanje: Jesu li Heavy Cat Studio i Arcen Games uspjeli u svome naumu da s novim grafičkim stilom privuku igrače ili će to opet biti jedna od glavnih kritika? Ja ću se i dalje držati one stare izreke – o ukusima se ne raspravlja jer A Valley Without Wind 2 još jednom ima drugačiji grafički stil koji je ponešto „blaži“ za razliku od prošle igre. No kada njega stavimo po strani, dobivamo jedan interesantan koncept koji na zabavan način kombinira strateško upravljanje pokretom otpora, istraživanje svijeta i platformski dio gdje se nalazi sva akcija. Fokusiranjem na linearniji gameplay dobili smo jednostavniji naslov koji će vas lakše uvući u igru jer je u nju sada uključen i tutorial.

Najveći nedostatak manifestira se kroz replay value jer kada jednom završite igru ostaje vam jedino mogućnost da igrate na većim težinama koje zahtijevaju kvalitetno planiranje i dobru koordinaciju oka i ruke. No da na preporučenoj težini završite igru trebat ćete uložiti više sati jer čak i ako ste iskusan igrač jedna pogreška na strateškome dijelu može značiti kraj.

Dakle, ako ste željni nečega drugačijega (što uključuje i grafički stil) bacite oko na A Valley Without Wind 2 jer osim što možete ostati očarani lijepim i čudnim svijetom, također ćete uživati u fantastičnom soundtracku koji će vas već s uvodnom pjesmom uvući u svijet gdje je stvarnost razbijena.

Strateški platformer A Valley Without Wind 2 opet će nas sukobiti s olujama koje treba maknuti da bi pobijedili zlo u apokaliptičnom svijetu i omogućili slobodu svim preživjelima.

• dobar spoj strategije i platformera
  • glazba