Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp

Gdje si bio 2001.?

Ivan Brekalo

Nintendov Wars serijal ima dugu i neobičnu povijest. Bilo je tu puno igara, različitih developera, ekskluzivnosti po regijama, nastavaka koji su se okušali u akcijskim vodama u realnom vremenu. Međutim, za većinu igrača koji pamte dvije ili više igara iz ovog serijala kao hitove vrijedne nabavke i igranja, uglavnom je sve započelo s Advance Wars naslovima na Game Boy Advance platformi.

60€ Nintendo Switch Ustupio distributer

Advance Wars pod komandom Nintendovog vjernog suradnika Intelligent Systems donio je iznenađujući uspjeh serijalu koji je osigurao kontinuitet izlazaka izvan Japana za sve buduće nastavke, nešto što se do tad nije dogodilo ni jednom dijelu unutar franšize. Kritički su sve četiri Advance Wars igre prošle vrlo dobro, kako one prve dvije na Game Boy Advance konzoli, tako i dva nastavka koja su se pojavila na Nintendo DS-u.

Uz sve Mario igre, Kirbye i nezaobilaznu Zeldu, u Nintendu se posljednje vrijeme malo zaboravilo na Advance Wars unatoč više nego dobroj prodaji. Srećom, tu nam je Way Forward koji je uspio nagovoriti Nintendo na ustupanje licence kako bi se ovaj nezavisni studio okušao u modernizaciji prvih dvaju Advance igara koji će ove hitove iz prošlosti ponuditi nekim novim generacijama, ali i onom starijem nostalgičnom dijelu publike koja je željna prisjećanja avantura Orange Star brigade.

POZOR!

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp nudi točno ono što naziv sugerira: prerade prvih dvaju Advance Wars igara. Tu je novi vizualni stil koji me još pri prvotnoj najavi Re-Boot Campa malčice podsjetio na preradu Zelde Link’s Awakening od prije nekoliko godina. Uz nove vizuale tu su i prerade svih glazbenih tema iz obje igre, koje su ujedno i jedno od najuvjerljivijih poboljšanja koje donosi Re-Boot. Uz sve to mogu se još istaknuti i sitne promjene po pitanju gameplaya, oku ugodniji preglednici, online modovi, te blago izmijenjeni sustav rangiranja uspješnosti nakon svake misije.

Ako nikad niste igrali ni jedan Advance Wars, trebate znati da se radi o taktičkim igrama koje se unutar Nintendovog opusa najbolje mogu usporediti sa serijalom Fire Emblem. Međutim, jedinice kojima dajete naredbe u Advance Warsu nemaju osobnost i generalno imate kontrolu nad puno većim brojem jedinica. Također, gubitak jedinica vam ne može poremetiti planove u sljedećim misijama jer nema trajnih gubitaka, te je naglasak na priču znatno manji.

Igrač u svakoj misiji preuzima ulogu jednog od narednika, daje naredbe svojim jedinicama te se suočava s protivničkom vojskom na zadanoj mapi. Pri tome mora voditi računa o karakteristikama određenih polja koja pružaju dodatnu zaštitu, te razmisliti o tome koje će jedinice poslati, primjerice kojim će jedinicama napasti protivnički tenk.

Dakako, nema baš smisla poslati pješaka na tenk, taj zadatak će bolje odraditi tenk iz vlastitih redova ili pak mech jedinica naoružana bazukom. Jedinica u ulozi obrane najčešće će uzvratiti paljbu, no napad uvijek nanosi veću štetu osim kad je jedinica u ofenzivi drastično oslabljena. Napad nerijetko uspijeva pokositi protivničku jedinicu prije nego ista uzvrati, pogotovo ako je ona prethodno oštećena.

Određene jedinice poput artiljerije ili raketa napadaju s dva ili više polja razmaka i najbolji će taktičari morati pronaći načine kako te vrijedne jedinice zaštititi od direktne paljbe. Borba se često prenosi u zrak zahvaljujući zračnim snagama. Tu su dakako i snage mornarice koje uključuju neke od najdražih mi jedinica kao što su podmornice te brodovi razarači. Podmornice mogu zaroniti pod vodu i u potpunosti nestati s mape koju vidi protivnik, ali radi toga troše više goriva svaki krug. Razarači imaju najveći domet u igri, no ne mogu se kretati isti krug u kojem napadaju.

Ponekad se u misijama pojavi i treća ili čak četvrta vojska koja kroz priču preuzima ulogu saveznika, pri čemu igrač dobiva mogućnost upravljanja više vojski svaki krug misije. Iako se radi o ratovanju, priča se uglavnom odlikuje vedrim karakterom, te ponekad uspijeva ponuditi i pokoju dobru moralnu pouku.

Narednici nakon par krugova u misiji mogu aktivirati svoju specijalnu moć, odnosno i super specijalnu moć ako se radi o misijama iz Advance Wars 2 kampanje. Navedene moći popraćene su kratkim animiranim filmićem, te ostatak kruga svira nova glazbena tema. Moći variraju od popravka vlastitih jedinica do jačih ofenzivnih sposobnosti u tekućem krugu. Dva narednika sadrže moći koje uzrokuju vremenske nepogode koje smanjuju mogućnost kretanja protivničkoj vojsci te tako mogu pomrsiti protivnikovu taktiku i sabotirati realizaciju napada pripremanog i po nekoliko krugova.

Uvjeti za pobjedu razlikuju se od misije do misije. Najčešće se od igrača traži da zauzme protivničko sjedište ili da eliminira kompletnu protivničku vojsku (obično su oba ta uvjeta dana na kao uvjet za pobjedu u većini misija). Nekad je zadatak preživljavanje, odnosno obrana baze određeni broj dana, a nekad su u pitanju unikatne misije koje znaju detaljno specificirani zadatak, primjerice uništenje protivničkog radarskog sustava ili pak obrana saveznika čije su jedinice na izmaku snaga.

I JEN’ DVA, JEN’ DVA, TRI…

Iako su unutar ove kompilacije vizuali i svi pripadajući elementi od teksta do mape s misijama u potpunosti isti u obje kampanje (prva i druga igra), same igre se međusobno nešto razlikuju po svojoj prirodi. Uglavnom je u pitanju izračun vrijednosti štete, no i pokoji element gameplaya, kao što je sposobnost korištenja spomenutih super specijalnih moći.

Sve u svemu, usudio bih se reći da je Advance Wars 2: Black Hole Rising nešto kvalitetnija i bolje izbalansirana igra. Misije su domišljatije i ima ih više, a mape su zanimljivije. Kampanja druge igre dostupna je odmah pri prvom pokretanju, no igrač će dobiti upozorenje da si preskakanjem prvog dijela može pokvariti doživljaj priče nastavka.

Nastavak ima i nešto bolje dizajnirane “Fog of War” misije, levele koje karakterizira je smanjena vidljivost na mapi. Fog of War leveli sadrže određena polja na kojima vas protivnik ne može vidjeti osim ako se njegova jedinica pozicionira direktno do vaše jedinice. U trgovini unutar igre koju vodi ratni veteran Hachi moguće je kupiti dodatne sadržaje, te predmete koji se mogu pregledavati u galeriji.

U svakom slučaju, radi se o jako zabavnim igrama ako volite taktiziranje. Izazov je na iznadprosječnoj razini, no igra ni u jednom trenutku nije preteška ili nepoštena. Ipak, za pojedine misije trebat će vam nekoliko pokušaja dok ne shvatite da postoji neka optimalna ruta ili napad postignut nakon prilaska većeg broja jedinica, pogotovo u vremenski limitiranim zadacima. Zgodan detalj u ovoj obradi: računalni protivnik više ne može varati u “Fog of War” mapama, dok je u originalnim izdanjima ovih dvaju igara često znao odigrati kao da ipak zna gdje se vaše jedinice točno nalaze. Radi se o itekako dobrodošloj promjeni, bravo za Way Forward.

Dostupan je i kreator mapa koji omogućava dizajniranje vlastitih ratnih zona. Iste je moguće podijeliti prijateljima. Ista stvar vrijedi i za ratovanje online, moguće je samo s osobama koje imate na listi prijatelja. Nimalo neočekivana odluka kad je u pitanju Nintendo, ali s druge strane se da opravdati jer bi vjerojatno bilo frustrirajuće igrati s nepoznatim igračima koji nikako da završe svoje poteze unutar tekućeg kruga i konačno vam predaju red.

Možda se tu mogao ukomponirati nekakav vremenski limit za izvršavanje svih akcija jednog igrača unutar kruga, međutim ljubitelji serijala koji su jedva dočekali mogućnost mrežnog igranja će se morati zadovoljiti igranjem s osobama s kojima su unaprijed razmijenili svoj friend code.

Obje su igre iznenađujuće duge s obzirom na originalnu platformu (Game Boy Advance), te ova kompilacija sadrži više nego pristojnu količinu sadržaja , pogotovo ako svemu tome pribrojimo dodatnu težinu, ganjanje “S” ranga za svaki level, te dodatne mape na kojima je moguće ratovati izvan kampanje. Na istim tim dodatnim mapama moguće je igrati i s pravim pravcatim prijateljima. Znate na koje mislim, one koji vam dođu doma i bace pogled u vaš hladnjak te vam ispričaju kakav im je dan bio.

VOLJNO!

Što se tiče nekih posebnih zamjerki, gotovo da ih ni nema. Sitnica koja mi je najviše smetala je činjenica da brifing prije misije traje malo previše s obzirom da ćete za S rankove često ponavljati misije. Istina, ubrzaju se stvari nakon što pune dvije sekunde držite + tipku, no nerijetko se na taj način preskoči samo dio brifinga, da bi opet uslijedile dvije sekunde preskakanja, pa zatim učitavanje koje je samo po sebi za jednu igru s korektnom, ali jednostavnom grafikom ipak trebalo biti kraće.

Isplati li se nabaviti Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp? Ovisi o vama kao igraču i o tome da li volite ovakav tip igara. Ako se pronalazite u skupini obožavatelja žanra i ako ste već odigrali original – trebate se zapitati da li vam je ova kompilacija vrijedna nabave radi svih detalja i sitnih novina koje smo u ovom tekstu spomenuli. U svakom slučaju zabavna igra koja će možda obilježiti početak jedne lijepe suradnje Nintenda s ekipom iz studija WayForward.

Vrlo dobra prerada dvaju kultnih naslova. WayForward je posve korektno odradio ovaj posao kojim bi si u budućnosti mogao osigurati daljnju suradnju s Nintendom.

• gameplay koji je izdržao test vremena
  • simpatični vizuali, od mape do borbe i portreta vođa
  • pozamašna količina sadržaja
  • CPU protivnik više ne vara na Fog of War mapama
  • mrvicu presporo napredovanje kroz preglednike i priču
  • online modovi su rezervirani samo za igranje s prijateljima

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.